مقالات

بهترین گیاه دستشویی و حمام

شرایط مناسب گیاه دستشویی و حمام

هنگام انتخاب بهترین گیاه دستشویی و حمام، سه عامل را باید در نظر بگیرید: قرار گرفتن در معرض نور، رطوبت بالا و تغییرات دما. اگر حمام شما پنجره ای با نور کافی ندارد، گونه های گیاهی کم نور را انتخاب کنید که می توانند با کمتر از چهار ساعت نور در روز زنده بمانند. گیاهانی که به نور غیرمستقیم نیاز دارند می توانند در نزدیکی پنجره رشد کنند. این ویژگی شامل حال سرخس ها و تعدادی از گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

گیاه مخصوص دستشویی و حمام

سرخس مارچوبه ای: 

سرخس مارچوبه ای بادی و توری، رطوبت حمام را دوست دارد. در نور متوسط یا روشن خوب عمل می کند. سرخس مارچوبه نرم به نظر می رسد، اما ساقه آن خار دارد، پس مراقب محل قرار گیری آن باشید. سرخس مارچوبه می تواند تا دو فوت رشد کند و شاخه هایی که می توانند به صورت جانبی تا شش فوت گسترش یابند. این گیاه بسیار سمی است، آن را دور از کودکان کوچک و حیوانات خانگی نگهداری کنید

بگونیا:

بسیاری از انواع بگونیا در ظروف سفالی به خوبی رشد می کنند و از گرما و رطوبت قفسه حمام لذت می برند. به طور خاص، بگونیاهای رکس (Begonia x rex)، با شاخ و برگ های خودنمایی کننده، به خوبی در داخل خانه رشد می کنند. بگونیا شرایط مرطوب را دوست دارد اما خاک غرق آب را دوست ندارد که می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود. بگونیاها که به خاطر گل هایشان ارزشمند هستند به یک نقطه روشن در حمام با مقداری نور مستقیم خورشید در اوایل صبح نیاز دارند.

بروملیادها:

بروملیادها با شکوفه‌های زرد، صورتی یا قرمز در زمستان گل می‌دهند و شکوفه‌های آن چند هفته دوام می آورند. بروملیادها شامل چندین جنس مختلف گیاهی و ده ها گونه هستند که بسیاری از آنها اپی فیتی هستند (به جای اینکه از خاک رطوبت را از هوا می گیرند). اینها به طور ایده آل رطوبت حمام را دوست دارند، اما به گردش هوای خوبی نیز نیاز دارند که می تواند با راه اندازی فن حمام یا راه اندازی یک فن کوچک قابل حمل برای چند ساعت کار در روز فراهم شود. آنها با کود ارکیده تغذیه می شوند. (در حالی که آنها ارکیده نیستند، اما به همان مواد مغذی ارکیده نیاز دارند.)

  گاردنیا:

گاردنیاها می توانند در شرایط مرطوب حمام به خوبی رشد کنند، به شرط اینکه نور کافی دریافت کنند. گاردنیاها می توانند گیاهان بزرگی باشند که تا 6 فوت رشد می کنند، اما می توانید با هرس مکرر آنها را کوچکتر نگه دارید. گاردنیاها با کود اسیدی تغذیه می شوند.

ارکیده:

بسیاری از ارکیده ها برای رشد در حمام ایده آل هستند تا زمانی که  دمای هوا خیلی سرد نباشد. برخی از گونه ها در خاک کاشته می شوند، در حالی که برخی دیگر اپی فیت ها هستند که رطوبت هوا را جذب می کنند. برخی ارکیده ها نور متوسط را ترجیح می دهند، برخی به نور روشن نیاز دارند.

آلوئه‌ورا: گیاه مخصوص دستشویی

آلوئه‌ورا به دلیل اینکه در محیط‌های مرطوب رشد می‌کند، می‌تواند از جمله گیاهان مخصوص دستشویی باشد. آلوئه‌ورا نیاز به نور غیر مستقیم و حداقل آبیاری دارد و گیاه مقاومی به حساب می آید. خواص دارویی ژل موجود در برگ آلوئه‌ورا می‌تواند آن را به گزینه‌ای پرطرفدار تبدیل کند زیرا هم گوشه‌ای از حمام و دستشویی را سرسبز می‌کند و هم می‌توان از خواص بی‌نظیر آن برای پوست و مو استفاده کرد.

گیاه مناسب دستشویی تاریک

بامبو:

بامبو رشد بسیار زیادی دارد و در واقع جزء گیاهان آپارتمانی سریع الرشد است.بهتر است در خصوص نگهداری بامبو به این نکته دقت داشته باشید که گیاه بامبو را هم می‌توان در آب و هم در خاک نگهداری کرد.
گیاه بامبو گل مناسب برای دستشویی تاریک نیز است و با وجود نور مصنوعی هم نیازهای این گیاه تامین می‌شود.

 سرخس:

 سرخس گیاهی است که رطوبت را دوست دارد اما ریختن مستقیم آب روی برگ‌های آن به گیاه آسیب می‌زند.
سرخس جزء گیاهان تصفیه کننده هوا است و بهترین محل برای نگهداری این گیاه در سرویس بهداشتی تاریک آن هم به صورت آویزان است تا آب روی گیاه نریزد.

آلوئه ورا:

 آلوئه ورا گیاهی بسیار رطوبت دوست است به همین دلیل انتخاب مناسبی برای نگهداری در دستشویی است ولی اگر با آب به صورت دائم در تماس باشد، آسیب می‌بیند. این گیاه مناسب دستشویی تاریک را حتما در مقابل پنجره نگهداری کنید زیرا به نور خورشید برای رشد خود نیاز دارد.

بگونیا:

بگونیا نیاز به نور دارد اما نیاز این گیاه با نور لامپ هم تامین می‌شود. برای تامین رطوبت بگونیا می‌توانید آن را در حمام یا دستشویی تاریک نگهداری کنید.

بگونیا را اگر در سرویس بهداشتی نگهداری می‌کنید هر چند وقت آن را غبار پاشی کنید، ولی اگر در حمام نگهاری می‌کنید می‌توانید آن را در قسمتی نگه دارید که آب دوش به گیاه اصابت کند.

تزیین دستشویی با گل طبیعی

سرخس بوستون:

سرخس بوستون یک گونه محبوب از خانواده سرخس ها با برگ های زیبا و شاخه های بلند و آویزان است. این گونه متعلق به جنگل های استوایی است. بهترین رشد سرخس زمانی است که در پنجره و یا در نور غیر مستقیم قرار بگیرد. سرخس رطوبت دوست است و خاک باید مرطوب نگه داشته شود .

گل آرایی سرویس بهداشتی

انواع سرخس ها به دلیل سازگاری با محیط دستشویی بهترین گل طبیعی برای تزیین در این مکان است.

بامبو:

گیاه بامبو به نور بسیار کمی برای رشد نیاز دارد و باید در جایی با نور غیر مستقیم نگهداری شود. این گیاه به خاک احتیاجی ندارد و باید ساقه ها را درون ظرفی شیشه ای با مقداری سنگ ریزه قرار دهید و داخل آن را آب ولرم پر کنید. آب گلدان را هر دو تا چهار هفته یکبار عوض کنید. این گیاه به دلیل سازگار بودن با محیط گزینه مناسبی برای تزیین دستشویی می باشد.

برگ عبایی:

این گیاه به طرز شگفت آوری سرسخت است و حتی اگر به آن توجهی نکنید هم به رشد خود ادامه می دهد. برگ عبایی می تواند در نور کم ، آبیاری نامنظم و گرمای شدید طاقت بیاورد.

برای گرفتن بهترین نتیجه در نگهداری گیاه برگ عبایی باید آن را در مکانی با نور کم تا متوسط قرار دهید و از تابش نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید. گیاه برگ عبایی را به صورت منظم آبیاری کنید و قبل از آبیاری مجدد توجه کنید که خاک خشک شده باشد. گیاه برگ عبایی را می توانید به عنوان گیاه طبیعی در دستشویی جهت تزیین استفاده کنید.

 

گل خوشبو برای توالت

ارکیده:

با قرار دادن این گل زیبا در توالت می‌توانید علاوه بر زیبایی و لطافت، ظاهری متفاوت و لوکس و خوشبو به فضا بدهید.ارکیده را لبه پنجره توالت قرار دهید تا نور غیرمستقم کافی را بدون آنکه به برگ هایش آسیبی برسد، دریافت کند. ارکیده گل جمع و جوری است و برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

اسطوخودوس:

گل اسطوخودوس معطر که می‌توان آن را روی سکوی مجاور روشویی یا قفسه‌های موجود در فضای توالت قرار داد، یک گزینه فوق‌‌العاده به عنوان گل خوشبو برای دستشویی محسوب می‌شود. اسطوخودوس نه ‌تنها ظرافت و رنگ را به فضا اضافه می‌کند، بلکه رایحه آرامش بخش آن، حسی دلپذیر ایجاد کرده و می‌تواند به‌عنوان یک بوگیر طبیعی عمل کند.

آزالیا:

آزالیا یکی از گیاهان گلدار است که در اواخر اسفند ماه و نزدیک عید نوروز به وفور مشاهده می‌شود و به دلیل گلهای زیاد و رنگارنگش طرفداران بسیاری دارد. آزالیا در واقعیت یک گیاه خانگی نبوده و مناسب بالکن هاست اما شما میتوانید آن را دستشویی نزدیک پنجره ها جهت زیبایی و خوشبو کردن فضا نگه دارید.

گل تصفیه کن هوا برای توالت

پتوس:

گیاه پتوس طراوت را به فضای داخلی می بخشند و همچنین تصفیه کن عالی برای فضای توالت است و جالب اینجاست که این گیاه با شرایط موجود در محیط بسته دستشویی به آسانی رشد می کند. برای بهره گیری از زیبایی پتوس بهتر است که آن را در ارتفاع زیاد به شکل آویزان و در داخل قفسه ای قرار دهید.

گل سرخس بوستون:

گل سرخس بوستون می‌تواند به عنوان یکی از گیاهان تصفیه‌کننده هوا در فضاهای داخلی عمل کند. این گیاه اکسیژن تولید می‌کند و تعدادی از مواد آلاینده هوا را جذب می‌کند که ممکن است در فضاهای سرویس بهداشتی و حمام وجود داشته باشد.

گل سرخس بوستون معمولاً در محیط‌های با رطوبت نسبتاً بالا بهتر رشد می‌کند. با قرار دادن این گیاه در سرویس بهداشتی یا حمام، ممکن است به افزایش رطوبت هوا کمک کند.

 زامیوفیلیا:

زامیوفیلیا به تصفیه هوا از طریق جذب مواد آلاینده و تولید اکسیژن کمک می‌کنند و می‌تواند به بهبود کیفیت هوا در دستشویی کمک کند .با این حال، مهم است که شرایط نور، آبیاری و دما را به درستی مدیریت کنید تا زامیوفیلیا بهترین شکل خود را حفظ کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که گیاه در یک محیط سالم و بدون مشکلات برای سلامتی شما قرار گرفته است.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

6 روز قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

6 روز قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل