مقالات

6 موردی که باعث خلاقیت در دکوراسیون خانه شما می شود

با استفاده از خلاقیت در دکوراسیون خانه، اجازه دهید طرح هایی که با روح شما ارتباط برقرار می کنند در خانه شما شکوفا شوند. با پیشرفت تکنولوژی منابع زیادی وجود دارد که ایده های کلی در مورد دکوراسیون خانه ای که دوست دارید ارائه می دهد.

شاید شما به سایت هایی پر از عکس های زیبا از دکوراسیون خانه مراجعه کرده باشید به این امید که فضایی را با همان فاکتور شگفت انگیز ایجاد کنید. شاید در ایده گرفتن از دکوراسیون این عکس ها موفق شده باشید، اما بعداً متوجه شده اید که هنوز فضای خانه شما یک چیزی کم دارد، یا شاید به طور کامل در ایده گرفتن از دکوراسیون دیگران اشتباه کرده اید و پول خود را هدر داده اید.

بیشتر بخوانید: ایده های چیدمان خانه

 

خلاقیت در دکوراسیون خانه به روش معکوس

در چنین مواردی ممکن است کمی ایده پردازی معکوس نیاز باشد تا به نتیجه دلخواه خود برسید. به جای تمرکز بر کپی از دکوراسیون دیگران، ابتدا باید بررسی کنید که چه کارهایی را نباید در ایده گرفتن از دکوراسیون انجام دهید. این رویکرد جدید می تواند همان چیزی باشد که برای آزاد کردن ذهن و خلاقیت در دکوراسیون خانه خود به آن نیاز دارید. بیایید شش روشی که ممکن است باعث خلاقیت در دکوراسیون خانه شما شود و چند نکته برای به دست آوردن اعتماد به نفس و استقلال فکری در ایده از دکوراسیون را بررسی کنیم.

  1. قدرت ابراز وجود : ایجاد فضایی در خانه که منعکس کننده احساسات درونی شما باشد

1.1 احساسات خود را نادیده نگیرید. انتخاب دکوراسیون بر خلاف غرایز طبیعی خود اغلب منجر به پشیمانی می شود. از اعتماد به خود در مورد ایده طراحی که واقعاً به آن علاقه دارید نترسید.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی نئوکلاسیک

 

1.2 تغییر فضای خود را از قسمت های کوچک شروع کنید. اگر عاشق رنگ زرد یا هر رنگ دیگری هستید، استفاده صحیح از این رنگ را در اولویت قرار دهید. یک اتاق کوچک محل آزمایشی مناسبی است که می توانید در آن جسورانه عمل کنید تا زمانی که در انتخاب دکوراسیون خود اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.

  1. دکوراسیون خانه ای که از ترند ها فراتر می رود

2.1 استفاده از ترند ها را در اولویت خود قرار ندهید. دکوراسیون فضا خانه با ترند های روز، جایی برای خلاقیت شما باقی نمی گذارد. استفاده از دکوراسیون ترند روز گاهی می تواند پر هزینه و طاقت فرسا باشد.

2.2 فضایی را طراحی کنید که شامل آثار هنری مورد علاقه شما باشد. سپس با چند المان ترند دکوراسیون، طراحی داخلی خود را انجام دهید.

 

  1. ایجاد تعادل کامل: اجتناب از ازدحام بیش از حد در دکوراسیون اتاق

3.1 فضای خود را بیش از حد شلوغ نکنید. دکوراسیون اتاق با وسایلی که به طور سنتی در فضای خانه دیده می شود، گاهی اوقات می تواند بیش از حد به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: ایده های چیدمان خانه

 

3.2 تصمیم بگیرید که در یک اتاق به چه وسایلی نیاز دارید تا مطابق با سبک زندگی شما عمل کند. در مرحله بعد تصمیم بگیرید که کدام یک از آن آیتم های کاربردی می تواند در دکوراسیون استفاده شود.

 

  1. برنامه ریزی دقیق دکوراسیون خانه

4.1 بدون برنامه کار نکن. طراحی یک فضای بدون برنامه مثل کار یک آشپز تازه کار است که یک غذا را بدون دستور غذا آماده می کند. نتیجه نهایی بی برنامه بودن، به احتمال زیاد باعث شلوغ شدن فضای شما و هزینه های غیر ضروری  در دکوراسیون خانه می شود.

4.2 دستور العمل برای یک فضای خوب طراحی شده شامل لیستی از عملکردهای مورد نظر، نقشه فضا، عکس های الهام بخش، بودجه و لیستی از خواسته های شما است. استفاده از این موارد شما را متمرکز و در مسیر طراحی دکوراسیون دلخواه شما نگه می دارد.

  1. عجله کردن در دکوراسیون

5.1 سعی کنید دکوراسیون خانه خود را یکجا انجام ندهید. اگر تغییرات فضای خانه خود را فقط میخواهید زود انجام دهید و به خرید میروید تا هر چیزی که به نظر شما زیبا هست بخرید، بهتر است به طور کل دکوراسیون را انجام ندهید. در حالی که ممکن است عاشق در فضای خود باشید، اما زمانی که متوجه شوید اتاق پر از خریدهای بدون فکر است، در نهایت از این خرید و روش دکوراسیون نا امید می شوید.

5.2 هنگام دکوراسیون خانه صبور باشید.

 

  1. فراتر از مرزها فکر کنید: دیدگاه جدید را در پروژه خود بگنجانید

6.1 کپی کار نباشید. کپی از دکوراسیون دیگران اساساً به این معنی است که فضای خانه آنها را در خانه خود دوباره طراحی کرده اید. با این کار شما خواسته ها و نیازهای آنها را به جای خواسته های خود در نظر گرفته اید.

6.2  استفاده از ایده های یک فضای دیگر به عنوان کاتالیزور برای پروژه خود هیچ اشکالی ندارد. اما شما در مرحله بعد این سوال کلیدی را از خود بپرسید، چه چیزی شما را جذب دکوراسیون آن فضا می کند.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

بهترین سم برای از بین بردن ساس

ساس ها نگرانی فزاینده ای در سراسر جهان هستند که به دلیل توانایی خود در…

4 روز قبل

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

1 هفته قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

1 هفته قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل