مقالات

قدم به قدم بازسازی آشپزخانه و ترتیب مراحل

برخلاف برخی از زمینه های طراحی داخلی، بازسازی آشپزخانه باید بر اساس معیار های تخصصی انجام شود. با استفاده از این مراحل ساده، بازسازی آشپزخانه شما می تواند یک روند بی عیب و نقص داشته باشد.

شکی نیست که برای اکثر افراد آشپزخانه قلب تپنده خانه آنهاست. آشپزخانه نه تنها جایی است که ما غذای خود را آماده می کنیم و غذا می خوریم، بلکه جایی است که استراحت می کنیم و با خانواده و دوستان معاشرت می کنیم. آشپزخانه فضایی است که واقعاً اهمیت زیادی در کیفیت زندگی و زیبایی خانه شما دارد و به دلیل استفاده زیاد، احتمالاً حداقل یک بار (اگر نه بیشتر) بازسازی آشپزخانه برای هر خانه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی نئوکلاسیک

 

بازسازی آشپزخانه فرصتی بی نظیر به ما می دهد تا این فضا را بر اساس معیار ها خودمون بازسازی کنیم، اما برای انجام این کار، ترتیب مراحلی برای انجام کارها وجود دارد. اولین قانون بازسازی آشپزخانه این است که به تمام توصیه های مشاور دکوراسیون و طراح داخلی خود توجه کنید. قبل از اینکه حتی به بازسازی آشپزخانه یا طراح آشپزخانه نزدیک شوید، باید در ذهن خود شفاف سازی کنید که چه می خواهید.

 

1) آنچه را که می خواهید تجسم کنید ( طراحی 3 بعدی)

واقعاً به این فکر کنید که چگونه از آشپزخانه فعلی خود استفاده می کنید، آیا المانی در فضای شما وجود دارد که آرزو می کنید متفاوت باشد، هر مدل کابینت یا لوازمی که دوست دارید استفاده کنید، تمامی جزئیات را لیست کنید. فهرستی از همه چیزهایی که در حال حاضر دارید تهیه کنید و مطمئن شوید که مواردی که بیشترین استفاده را دارند مشخص کنید.

برای جلوگیری از تاخیرهای طولانی و اشتباهات پرهزینه، یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید. به این فکر کنید که چقدر فضای فعلی شما نامرتب یا مرتب هست و در مورد نحوه استفاده از آشپزخانه با مشاور و طراح دکوراسیون خود صادق باشید، آیا عاشق آشپزی و لذت بردن از غذا خوردن در این فضا هستید یا ترجیح می دهید فضای مخصوص آشپزی باشد؟

به جریان فضای خود نیز باید فکر کنید. نکته اصلی این است که سعی کنید مثلث طلایی یخچال، سینک و فضای آشپزی را با دقت تمام طراحی کنید، زیرا از این طریق می‌توانید عناصر دیگر آشپزخانه خود را متناسب با این مثلث جانمایی کنید. همچنین ذخیره سازی را باید براساس خواسته های ذهنی خود شکل دهید. بر روی طرح آشپزخانه جدید خود، همه چیزهایی را که باید در آن گنجانده شود، در نظر بگیرید. فضای استراحت در آشپزخانه نیز یک بخش کلیدی در بازسازی آشپزخانه است. باید برنامه ریزی کنید که کجا می خواهید بنشینید، به عنوان مثال، در اطراف جزیره آشپزخانه، میز خانواده یا کنار پنجره.

در ایجاد یک تجسم ذهنی باید خواسته های خود را دسته بندی کنید، پس از دسته بندی باید برنامه و طرح بازسازی آشپزخانه خود را برنامه ریزی کنید. براساس حجم خواسته های شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید از نتیجه نهایی بازسازی آشپزخانه راضی باشید، باید طراحی 3 بعدی بازسازی آشپزخانه خود را انجام دهید.

2) لوازم خانگی آشپزخانه خود را انتخاب کنید

لوازم خانگی باید مشخص باشند، نه لزوماً مدل‌ لوازم، بلکه تعداد و اندازه لوازم خانگی باید مشخص شود. به این فکر کنید که چگونه دوست دارید آشپزی کنید. آیا یک اجاق گاز سنتی می خواهید یا یک اجاق مدرن تر؟ چه یخچالی نیاز دارید؟ چه چیزی باید در آشپزخانه باشد؟. این فقط اندازه و موقعیت لوازم خانگی نیست که باید برنامه ریزی شود، در مراحل اولیه باید در مورد تمامی جزئیات آشپزخانه تصمیم گیری شود، زیرا روند ساخت برخی از این جزئیات می تواند ماه ها طول بکشد.

3) چیدمان خانه را اندازه گیری کنید و دوباره اندازه بگیرید

مهمترین قانونی که باید رعایت شود این است که اندازه گیری خود را درست و دقیق انجام دهید! آشپزخانه‌ها نسبت به جزئیات بسیار حساس هستند و کوچک‌ترین تغییر در ابعاد می‌تواند تمامی روند بازسازی آشپزخانه شما را مختل کند.

بیشتر بخوانید:

4) لوله کشی و برق کشی را جابجا کنید

بدیهی است که اولین چیزی که پس از شروع کار اتفاق می افتد، حذف بخش های اضافی آشپزخانه قدیمی است و بسته به اندازه و تعداد افرادی که روی پروژه شما کار می کنند، ممکن است چند روز طول بکشد. هنگامی که تخریب آشپزخانه انجام شد، برق و لوله کشی بررسی و در صورت نیاز تغییرات انجام شود. در پروژه های کوچک که تغییرات محدودی داریم، این مرحله نیاز نیست.

اگر در حال بازسازی آشپزخانه ای هستید، باید به محل قرارگیری لوله کشی و برق مشخص شود. جابجایی پریزها سخت نیست، اما روند لوله کشی می تواند پیچیده شود، بنابراین از یک مشاور طراح داخلی برای مشخص کردن این موارد استفاده کنید.

می توانید برای پریز و کلید برق خود از گزینه های جدید که در خانه های هوشمند استفاده می شود، توصیه می شود.

اگر تغییرات گسترده تری ایجاد می کنید و نیاز به جابجایی زهکشی یا هر دیواری دارید، به مجوز نیاز دارید. حفاری در مورد فضایی که باید بهینه سازی انجام شود باید هرچه زودتر در مرحله طراحی شناسایی شود زیرا این موارد با پیشرفت پروژه  . فرد هشدار می دهد که بسیار پرهزینه و زمان بر است.

5) نصب گچ بری، رنگ وکفپوش در بازسازی آشپزخانه

در مرحله بعد گچ کاری و رنگ آمیزی اولیه دیوارها انجام شود. در هر کار آشپزخانه، کف باید همیشه قبل از دیگر قسمت های آشپزخانه آماده شود.  هنگامی که کفپوش آشپزخانه بازسازی شد، کابینت ها را می توان نصب کرد.

وقتی نوبت به نصب قسمت های اصلی آشپزخانه می‌رسد، کابینت‌ها در درجه اول قرار می‌گیرند و بعد از آن سینک‌ها و لوازم خانگی برای چیدمان آشپزخانه و امکان قالب‌بندی قرار می‌گیرند. اگر در حال رنگ آمیزی کابینت های فعلی خود هستید، در صورت امکان، آن را خارج از آشپزخانه انجام دهید. اگر این کار امکان پذیر نیست، مطمئن شوید که دیگر قسمت های خانه کاملا در مقابل روند رنگ آمیزی محافظت می شود. هنگامی که وسایل و سینک ها نصب شدند، میز کار اضافه می شود.

 اگر میز کار آشپزخانه به طور جداگانه سفارش داده شود، باید توسط یک تیم حرفه ای نصب شود، این مورد اغلب در مورد میز کار با سنگ گرانیت، مرمر و کوارتز صادق است. هنگامی که همه این کارها انجام شد، مهندس برق و گاز کار های نهایی روند پروژه بازسازی آشپزخانه شما را پیگیری می کند.

6) دکوراسیون آشپزخانه

مرحله دکوراسیون در بازسازی آشپزخانه معمولا شامل افزودن عناصر زیبایی شناختی و تغییرات نهایی برای بهبود ظاهر و احساس کلی فضا است. در این قسمت مراحلی که می توانید برای دکوراسیون در طول فرآیند بازسازی آشپزخانه در نظر بگیرید بررسی شده است:

  • سبک خود را مشخص کنید: با تعریف سبک یا تم مورد نظر برای آشپزخانه خود شروع کنید. این می تواند مدرن، سنتی، مینیمالیستی یا هر سبک دیگری باشد که با انتخاب شما شما هماهنگ باشد.
  • طرح رنگ: پالت رنگی را انتخاب کنید که مفهوم کلی طراحی فضای شما را حفظ می کند. عواملی مانند اندازه آشپزخانه، نور طبیعی و عناصر موجود مانند کابینت و میز را در نظر بگیرید. رنگ‌های روشن‌تر می‌توانند فضای بیشتر را ایجاد کنند، در حالی که سایه‌های تیره‌تر می‌توانند به فضا عمق بیشتی بدهند.
  • کابینت: اگر در حال نصب کابینت های جدید هستید، سبک آنها را در نظر بگیرید. دستگیره‌ها و المان هایی را انتخاب کنید که زیبایی‌شناسی و عملکرد کلی آشپزخانه را افزایش میدهند.
  • کانتر: متریالی را برای میزهای خود انتخاب کنید که با سبک طراحی و نیازهای عملی شما همسو باشد. گزینه های محبوب میز کار آشپزخانه عبارتند از گرانیت، کوارتز، سنگ مرمر و  … . عواملی مانند دوام، نیاز و بودجه خود را در نظر بگیرید.
  • نورپردازی: نورپردازی آشپزخانه خود را برنامه ریزی کنید. نورپردازی آشپزخانه باید شامل روشنایی محیط، روشنایی برای مناطق کاری خاص و روشنایی برای برجسته کردن نقاط کانونی یا عناصر تزئینی باشد. نورپردازی آشپزخانه ای را انتخاب کنید که با سبک شما مطابقت داشته باشند و نور کافی دارند.
  • کفپوش: در مورد نوع کفپوشی که متناسب با سبک طراحی شماست، تصمیم بگیرید. انتخاب های محبوب کفپوش عبارتند از کاشی، چوب، کامپوزیت و سنگ. عواملی مانند دوام، سهولت تمیز کردن و مقاومت در برابر رطوبت و لکه ها را در نظر بگیرید.
  • عناصر تزئینی: عناصر تزئینی مانند آثار هنری و گیاهان را به فضای خود اضافه کنید تا به آشپزخانه شخصیت بدهید. این عناصر می توانند علاقه بصری شما را به آشپزخانه اضافه کنند و سلیقه شخصی شما را منعکس کنند.

به یاد داشته باشید، کلید موفقیت در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد یک طراحی منسجم و هماهنگ است که زیبایی را با عملکرد ترکیب می کند. آشپزخانه تنها فضایی است که تاکید می کنم باید طراحی 3 بعدی و مشاوره دکوراسیون براش انجام بدهید، دلیل اصلی این است که جزئیات زیادی در بازسازی آشپزخانه موفق نهفته است که یکی از این جزئیات تجربه بازسازی است.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

بهترین سم برای از بین بردن ساس

ساس ها نگرانی فزاینده ای در سراسر جهان هستند که به دلیل توانایی خود در…

5 روز قبل

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

1 هفته قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

1 هفته قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل