مقالات

تغییرات بی مورد در خانه که ارزشی به خانه شما اضافه نمی کند

طراحی داخلی خانه می تواند تغییرات چشمگیری در زندگی روزمره ما ایجاد کند، اما نمی توان انکار کرد که این کار ها بسیار پرهزینه هستند. اغلب می‌توانیم خرج کردن پول برای طراحی خانه را با این باور توجیه کنیم که در حال افزایش ارزش خانه هستیم و زمانی که در نهایت تصمیم به فروش می گیریم، بازگشت سرمایه اتفاق خواهد افتاد. اما متأسفانه، همیشه اینطور نیست. بازسازی و طراحی مجدد خانه، به ویژه با شروع سال جدید، هر چقدر که می تواند برای شما هیجان انگیز باشد، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تلاش های شما ارزش ملک را کاهش نمی دهد.

 

چه تغییرات بی مورد در خانه به ارزش خانه چیزی اضافه نمی کند؟

تعویض کفپوش:

انوع کفپوشی که در خانه خود دارید معمولاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. داشتن یک کفپوش چوبی برای کسی که فرش را ترجیح می دهد جذاب نخواهد بود و بالعکس. بنابراین می تواند به این معنی باشد که بازسازی کفپوش شما به هیچ وجه ارزش ملک شما را افزایش نمی دهد و حتی اگر به دنبال فروش هستید ممکن است برای شما هزینه جانبی داشته باشد.

حمام جدید:

بازسازی حمام کاری پرهزینه است و متأسفانه به افزایش ارزش خانه شما کمکی نمی کند. لوله کشی زیادی در نصب یک مجموعه حمام جدید وجود دارد که به پول زیادی نیازاست و اگر توالت، دوش و سینک شما در حال حاضر در شرایط خوب هستند، خریداران در مورد اینکه کجا قرار داده شده اند یا چقدر شیک به نظر می رسند توجه نمی کنند.

اغلب بجای هزینه کردن زیاد می توانید همین کار را با یک رنگ و تمیز کردن انجام دهید.

افزودن اتاق سینمای خانگی:

حتی طرفداران فیلم هم باید در این مورد فکر کنند. نصب و راه اندازی سینمای خانگی می تواند برای شما گران تمام شود، به خصوص اگر یک پروژکتور پیشرفته و سیستم صدای فراگیر می خواهید. اما برخلاف این هزینه ها، یک سینمای خانگی پر زرق و برق ارزش خانه شما را افزایش نمی دهد.

در حالی که داشتن اتاق سینما ممکن است برای برخی از افراد یک رویا باشد، اما تبدیل یک اتاق یا گاراژ به اتاق سینما که برای تماشای فیلم یا بازی‌های ویدیویی اختصاص داده شده است، برای اکثر خریداران جذابیتی ندارد. داشتن سیستم‌های داخلی، مانند صفحه نمایش بزرگ، پروژکتور یا سیستم صوتی، کار را برای صاحبان خانه سخت‌تر می‌کند.

قرار دادن زمین بازی در باغچه:

این پروژه ای است که فقط در صورتی باید در نظر بگیرید که قصد دارید برای مدت طولانی در یک ملک زندگی کنید، بنابراین انتظار نداشته باشید که خریداران برای آن هزینه بیشتری پرداخت کنند، زیرا اکثر مردم این کار را به‌عنوان یک امر لوکس می‌دانند تا یک ضرورت.

 

چه بهبودهایی در خانه ارزش افزوده خواهد داشت؟

یک سیستم گرمایش جدید، عایق کاری یا اقداماتی در جهت صرفه جویی در انرژی معمولاً جواب می دهد. اما برخی از موارد مانند پانل های خورشیدی هزینه اضافی در نظر گرفته می شود.

بهتر است پتانسیل موجود در ملک خود را بررسی کنید و با توجه به آن هزینه کنید. یک خانه تمیز و مرتب همیشه فراتر از یک خانه درهم و برهم ارزش افزوده برای شما خواهد داشت.

چه بازسازی هایی ارزش خانه را بیشتر کاهش می دهد؟

هر گونه بازسازی که منجر به از دست دادن اتاق خواب شود، ارزش خانه شما را کاهش می دهد. کارشناسان می گویند: تعداد اتاق خواب های با کیفیت بالا در یک ملک عامل مهمی برای فروش با قیمت بالا است.

مشابه این مورد، برداشتن گاراژ و تغییر آن به اتاقی دیگر احتمالاً ارزش آن را کاهش می دهد. گاراژها برای بسیاری از مردم امتیاز بزرگی هستند و اینکه هر خانه ای یک گاراژ داشته باشد، احتمالاً نظر مشتریان زیادی را به خود جلب می کند وهر خانواده می تواند از آن استفاده کند.

بازسازی هایی که ویژگی های اصلی خانه را حذف می کنند، تأثیر مخربی بر قیمت خواهند داشت. ویژگی‌های دوره‌ای مانند تیرهای چوبی یا شومینه قدیمی و سنتی ممکن است با زیبایی خانه مدرن مطابقت نداشته باشد، اما حفظ این ویژگی‌ها عنصری جذاب به خانه شما می‌افزاید و چیزی است که خریداران معمولاً برای آن هزینه بیشتری می‌پردازند.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

7 روز قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

1 هفته قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل