مقالات

ترند رنگ مبل در سال 2024

ترند رنگ مبل درسال 2024 شاهد تغییر مسیر به سمت سایه های پررنگ خواهد بود که عمیقاً در طبیعت ریشه دارند و احساس آرامش و راحتی را تداعی می کنند؛ همچنین در کنار تمامی این تغییرات، زیبایی را در فضا در اولویت قرار می دهند. علاوه بر این طیف رنگی، ما طیفی از رنگ های خنثی، از جمله کرم و بژ را در ترند رنگ مبلمان سال 2024 می بینیم.

 ما سعی کرده ایم در زیر چند مورد از پالت های پرطرفدار برای سال 2024 را بررسی کنیم:

  1. آبی تیره: رنگ صلح و آرامش

رنگ آبی از دیرباز برای استفاده در اتاق نشیمن و مبل‌ها محبوبیت زیادی داشته است، اما در سال‌های اخیر این رنگ با رنگ سبز تیره جایگزین شده بود که حس طبیعت را به فضا می‌آورد. محبوبیت مجدد رنگ مبل آبی تیره، ارتباط مستقیمی با ویژگی های احساسی آن دارد. آرامش و ویژگی لوکسی در آبی تیره وجود دارد که آن را برای یک اتاق نشیمن آرام ایده آل می کند.

ژوئر وانگزمی‌گوید: زمانی که فضای داخلی را طراحی می‌کنیم، به فضایی فکر می‌کنیم که رنگ نقش های مختلفی را در این حوزه ایفا می کند. رنگ آبی باعث می شود افراد احساس آرامش کنند، به خصوص زمانی که در پس زمینه سفید یا خنثی ظاهر می شود. ترکیبی از رنگ آبی و سفید برای دستیابی به یک فضای لوکس بهترین انتخاب است که معتقدم اکثر طراحان مدرن آن را می ستایند.

پیش‌بینی می‌کنیم که رنگ‌های آبی تیره برای چند سال آینده ترند اصلی رنگ مبل خواهد بود و رنگ‌های خاکستری محبوبیت کمتری خواهند داشت.

  1. کرم: رنگی همراه با جذابی ابدی در ترند رنگ مبل سال 2024

مبل‌های کرمی و مدرن در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و به‌ویژه در گوشه اتاق نشیمن کاربرد زیادی دارد و بدون اینکه فضا را تحت تأثیر قرار دهند، جذابیت را به فضای شما هدیه می کند. این رنگ مبل با ترند پارچه مبل بوکله در سال  2024 همراه شده تا محبوبیت بیشتری پیدا کند. ترند رنگ مبل های کرم یا سفید رنگ در ماه‌های اخیر، نشان‌دهنده تمایل به استقبال از مواد و پالت‌های طبیعی در فضای داخلی است.

  1. سبز زیتونی: رنگ طبیعت

علاوه بر نسخه روشن تر رنگ سبز، رنگ سبز زیتونی با ورود به سال 2024 محبوبیت خود را در مبلمان نشان می دهد و همراه با رنگ خاکی پالت رنگی فضای شما را کامل می کند.

آلیسون لیند، می‌گوید: «چه ما عاشق طبیعت باشیم و چه عاشق سنگفرش‌های جنگلی بتنی، همه ما در زندگی خود نیاز ذاتی به طبیعت داریم. سبز زیتونی رنگی آرامش بخش و طبیعی است. این ترند مبل در سال 2024 می‌تواند به‌طور یکپارچه در یک پالت طبیعی و آرامشبخش ترکیب شود یا می‌تواند با رنگ‌های پررنگ‌تر برای داشتن یک فضای لوکس ترکیب شود.

  1. کنتراست در ترند رنگ مبلمان سال 2024

یک اتاق نشیمن مدرن شامل الگوها و رنگ‌هایی است که یکدیگر را از هم متمایز می‌کنند تا تأثیرگذاری قدرتمندی در اتاق نشیمن ایجاد کنند. در حالی که در گذشته کنتراست‌های ملایم‌تر و ظریف‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون طراحان برای اجرای این الگوهای جذاب به کنتراست‌های جسورانه‌تر روی آورده‌اند.

 

Donna DuFresne، مدیر طراحی داخلی Donna DuFresne می‌گوید: ما در حال حاضر شاهد الگوهای انتزاعی و پارچه های خاص هستیم که وارد بازار شده اند. ترکیب کردن بافت مواد بر روی قطعات مختلف یک راه فوق‌العاده برای ایجاد یک پالت رنگی جذاب و افزودن عمق به فضا است.

  1. زرد خردلی

ویژگی فوق العاده لوکس در مورد سایه خردلی وجود دارد که این رنگ با پس‌زمینه خاکستری و در جنس مخملی ملایم ترکیب شده و به طراحی داخلی عمق و گرما می‌افزاید. رنگ‌های پررنگ‌تر مانند خردلی در ترند مبل سال 2024 به شکل جدید باز خواهد گشت.  این رنگ‌ها و آیتم‌ها، خاطرات دوران کودکی‌مان را به روشی جدید به فضای ما تزریق می‌کنند و ما را به آن لحظات خاطره انگیز وصل می‌کنند.

ما معتقدیم که در دوران ترند شدن المان های نوستالژیک در دکوراسیون هستیم که این المان ها با رویکردی مدرن به خانه های ما باز خواهد گشت.

  1. ترند مبل سبز روشن: رنگی آرامش بخش

رنگ سبز به دلیل خاصیت آرام بخش خود، بسیار مورد علاقه طراحان است. در زمان طراحی ، صاحبان خانه به دنبال ارتباط با طبیعت هستند. ایجاد یک اتاق نشیمن سبز یا یک مبلمان سبز رنگ این حس آرامش را به شما القا خواهد کرد. بنابراین با ورود به سال 2024 سبز روشن که کمی شادی را به یک طرح می بخشند، در ترند رنگ مبل سال 2024 بیشتر استفاده می شود.

  1. قهوه ای روشن

در یک اتاق نشیمن به سبک مینیمالیسم ، محبوبیت رنگ قهوه ای به زیبایی فضا کمک می کند.

امسال شاهد افزایش محبوبیت رنگ مبل‌هایی مانند بوکل و الگوهای برجسته، کاراملی، تافی تیره و رنگ‌های طبیعی بوده ایم، این موضوع برای سال آینده نیز یکسان باشد. با توجه به اینکه برخی افراد از خانه به عنوان محل کار خود استفاده می کنند، تغییر به سمت پالت های رنگی طبیعی تضمین می کند که می توانیم به راحتی از حالت کار به حالت استراحت فضا را تغییر دهیم.

  1. سرخابی

در هنگام استفاده از رنگ قرمز، استفاده از سایه مناسب قرمز مهم است. سرخابی یک سایه قوی و پررنگ است که در حال حاضر کمی مورد توجه قرار گرفته است. با ریشه در خانواده رنگ‌های قرمز، طراحان و صاحبان خانه‌ها هنگام خرید به انتخاب مبل‌هایی در این سایه پررنگ علاقه نشان می دهند.

  1. کرمی مایل به سفید: رنگی خنثی و گرم

کرمی نوعی سایه میانی است که نه کاملا خاکستری و نه کاملا قهوه ای است و می تواند در نورهای مختلف تغییر کاربرد دهد. ما در سال جدید اتاق نشیمن مینیمالیستی و در عین حال لوکس با پالت رنگی کرمی را بیشتر خواهیم دید.

کرمی یکی از رنگ های خاکی لوکس است که مد روز برای مبلمان است. مشتریان در حال حرکت به سمت استفاده از رنگ‌های خنثی و گرم برای قطعات بزرگ‌تر خانه هستند. پس از فراز و نشیب های چند سال اخیر، ما فکر می کنیم خریداران می خواهند در یک محیط آرام و گرم زندگی کنند.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

6 روز قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

6 روز قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل