مقالات

جایگزین رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

در میان تمامی رنگ‌های خنثی، طوسی همیشه اولین انتخاب برای طراحان داخلی بوده، اما طوسی به تدریج با رنگ بژ در حال جایگزینی است. پالت های رنگی بژ به دلیل زیبایی و سادگی خود به عنوان جایگزین رنگ طوسی در دنیای دکوراسیون داخلی شناخته می شود. به دلیل گزینه‌های بی شمار در پالت های رنگی و تفاوت‌های ظریف در هر رنگ، انتخاب رنگ مناسب برای یک اتاق می‌تواند یک کار پر استرس و سخت باشد.

انتخاب پالت رنگی مناسب یکی از سخت‌ترین بخش‌های دکوراسیون هر خانه است، به خصوص وقتی صحبت از رنگ‌های خنثی می‌شود. در این مقاله طراحان داخلی و رنگ‌شناسان توضیح می‌دهند که چرا رنگ بژ در سال‌های آینده جایگزین رنگ طوسی می‌شود و چگونه می توانیم از این رنگ بیشترین استفاده را در فضای خانه خود داشته باشم.

 

ترند رنگ خنثی در سال های آینده

پالت رنگی خنثی که از رنگ‌هایی مانند سفید، بژ یا طوسی تشکیل شده است، به عنوان یک پایه برای ترکیب رنگ‌ها عمل می‌کند. به عبارت دیگر، استفاده از رنگ‌های خنثی به‌عنوان پایه، امکان استفاده از رنگ‌های پر جنب و جوش یا جسورانه را فراهم می‌کند. ترند رنگ خنثی در سال های آینده به سمت پالت رنگی بژ در حال حرکت است. در واقع بژ و پالت های رنگی تیره رنگ بژ ، جایگزین رنگ طوسی می‌شوند تا انسجام بیشتری با خواسته های ما در سال های آینده داشته باشد.

این امر مخصوصاً برای دیوار اتاق کار که در آن  دیوار گچی یا کاغذ دیواری می شود، این پالت رنگی پس‌زمینه‌ای بی نیر برای کتاب‌ها و آثار هنری شما ایجاد می‌کند. برای ایجاد عمق در فضای خانه خود، رنگ‌های متعادل را با چوب طبیعی ترکیب کنید.

مانند بسیاری از ترندها، رنگ دکوراسیون خانه نیز دچار تغییر می شود، در حالی که رنگ‌های طیف خاکستری با پالت رنگی سرد در اوایل دهه 1990 محبوبیت زیادی بدست آورده بود، اکنون شاهد تغییر ناگهانی و شدید از رنگ‌های سرد به طرح‌های رنگی گرم‌تر هستیم.

احاطه شدن با طوسی بیش از حد می‌تواند احساس خستگی در شما ایجاد کند و ما تنها کسانی نیستم که از مبل‌های طوسی مخملی، فرش‌ها، دیوارها و اکسسوری به رنگ طوسی خسته شده‌ایم.

جایگزینی رنگ طوسی نشان‌دهنده تمایل مستمر ما برای ایجاد حس خاص و لایه‌بندی در خانه‌هایمان است. رنگ‌های آرامش‌بخش، به‌ویژه آن‌هایی که طبیعت و گرما را تداعی می‌کنند، از نظر بصری جذاب و در عین حال از نظر احساسی آرامش‌بخش هستند.

اگر هنوز می خواهید از رنگ طوسی استفاده کنید، این پایان راه نیست، سایه‌های خاصی از طوسی وجود دارد که هنوز مدرن به نظر می‌رسند. سایه‌های خاصی از طوسی می‌توانند یک پالت رنگی زیبا برای خانه های شما ایجاد کنند؛ زیرا حس آرامش را از خود ساطع می‌کنند.

رنگ طوسی می‌تواند حس خسته کننده بودن را منتقل کند، اما راه‌های مختلفی وجود دارد که به این پالت رنگی احساس گرما و تمرکز می‌دهد. برای اینکه اتاق احساس کسل کننده نداشته باشد، باید خاکستری را با لکه گذاری رنگ و بافت در لوازم جانبی مانند بالش، لحاف یا آثار هنری همراه کنید.

 

جایگزین رنگ طوسی در دیوار

استفاده از پالت رنگی مایل به سفید در طراحی داخلی تکنیکی است که در آن ترکیب لایه ها و بافت های مختلف برای افزودن عمق و کنتراست به فضا استفاده می شود. برای ایجاد حس طراحی هدفمند در یک پالت رنگی خنثی، باید طرح ها را با سبک دکوراسیون خود ترکیب کنید و گاهی از رنگ‌های پاپ استفاده کنید.

رنگ بژ، در طراحی داخلی به عنوان یک رنگ همه کاره شناخته می شود. رنگ بژ این قابلیت را دارد که فوراً یک فضا را متحول کند و در عین حال حس آرامش و بی عیب بودن را منتقل کند. مزیت دیگر استفاده از پالت رنگی بژ این است که انعطاف پذیری زیادی در تغییر ظاهر دیوار فراهم می کند.

 

دیزاین فضا با رنگ بژ

مفهوم استفاده از پالت رنگ بژ در طراحی داخلی تاکید می کند که یک پالت رنگ خنثی نباید خسته کننده باشد. استفاده از یک پالت رنگی تونال مبتنی بر رنگ بژ میتواند تمامی خواسته های شما از یک پالت رنگی مدرن را برآورد کند.

1.      نحوه استفاده از رنگ بژ در آشپزخانه

زیبایی آشپزخانه به رنگ بژ و کرم در این است که ماندگاری خاصی را برای طراحی فضای شما به ارمغان می‌آورد. با استفاده از رنگ بژ به بقیه وسایل و مبلمان اجازه می‌دهد که خودشان را بیشتر نشان دهند. اگر به این فکر می‌کنید که چگونه یک آشپزخانه کوچک را بزرگ‌تر نشان دهید، رنگ بژ یک انتخاب رنگ هوشمندانه است. برخلاف رنگ سفید، این رنگ احساس صمیمیت بیشتری دارد و خریداران خانه نیز آشپزخانه با رنگ بژ را بیشتر دوست دارند که یک امتیاز برای برای خانه محسوب می شود.

 

2.      نحوه استفاده از رنگ بژ در نشیمن

نشیمن به رنگ بژ ویژگی های متعددی مانند ایجاد حس آرامش و بی‌زمانی در این فضای خانه ارائه می‌دهد. با این حال، استفاده رنگ نشیمن بژ به تنهایی می تواند نتایج  فاجعه باری به همراه داشته باشد. افتادن در دام استفاده از رنگ‌های ملایم و کسل‌کننده که هیچ شباهتی به طرح‌های ظریف و پیچیده عکس مقابل ندارند، بسیار آسان است.

بافت‌های طبیعی، مانند سنگ، چوب یا کتان، می‌توانند به تثبیت یک طرح رنگی خنثی کمک کنند. این به این معنی است که ظاهر کلی فضای نشیمن بیش از حد مصنوعی به نظر نمی‌رسد.

3.      نحوه استفاده از رنگ بژ در اتاق خواب

می‌توانید به کمک سطوح، منسوجات، مبلمان التقاطی، سبک مدرن‌تری طراحی کنید، در حالی که به همه عناصر منفرد اتاق خواب آزادی عمل بیشتری می دهید. این اتاق خواب بژ، به لطف استفاده از بافت و  رنگ ظریف، هر حسی را القا می‌کند به جز حس خستگی.

 

4.      نحوه استفاده از رنگ بژ در حمام

هنگام دکوراسیون یک حمام با پالت رنگی خنثی، به دنبال محیطی آرامش بخش هستیم، به یاد داشته باشید که رنگ‌های مکمل را می‌توان با استفاده از ظروف عطر ظریف یا بطری روغن به حمام اضافه کرد.

در طراحی داخلی، اکسسوری‌های شیشه‌ای و رنگی می‌توانند شور و نشاط را به فضای حمام اضافه کنند، به‌ویژه زمانی که در کنار صابون، حوله و نورپردازی مناسب قرار میگیرند. از وسایل گلدار و مبلمان نیز می توان برای مکمل رنگ ها یا ایجاد تضاد رنگی استفاده کرد.

 

5.      نحوه استفاده از رنگ بژ در ورودی

می‌توانید با لایه‌بندی رنگ‌های مختلف، مانند رنگ‌های مایل به سفید و بژ، لکه گذاری با طیف خاصی از رنگ کاراملی‌ و حتی مشکی، فضایی هیجان‌انگیز ایجاد کنید.

در این تصویر، طراح داخلی به طرز ماهرانه‌ای رنگ گرم بژ را با رنگ‌های مشکی و خاکستری ترکیب کرده است. اگر پالت رنگی بژ را انتخاب کرده باشید، روی بافت و رنگ لایه‌های مختلف تمرکز کنید. شما باید به این فکر کنید که چه تغییراتی انجام دهیم که صرفاً روی طرح رنگ بژ تمرکز نداشته باشد.

6.      نحوه استفاده از رنگ بژ در لاندری

بیش از هر زمان دیگری، ما نیاز به رنگ‌های آرامش‌بخش داریم که نه تنها زندگی با آن‌ها آسان است، بلکه گرما و آرامش را به ارمغان می آورند. این امر در محبوبیت رنگ‌های خنثی منعکس شده است. بژ و قهوه‌ای هر دو به خوبی در طراحی لاندری یا اتاق رخت‌شوری کابرد دارد. این ترکیب رنگی ما را به یاد فضای باز و طبیعت می‌اندازد.

 

7.      نحوه استفاده از رنگ بژ در ناهارخوری

رنگ بژ برای ایجاد یک فضای رسمی فوق‌العاده است، اما این بدان معنا نیست که شما باید طوسی را کاملاً کنار بگذارید. کل این طرح بر روی پالت رنگی بژ، قهوه‌ای تیره و طوسی ساخته شده است.

با این اوصاف، نباید از افزودن یک قطعه پررنگ، به فضای خود بترسید. من فکر می‌کنم که یک طراحی برجسته فلزی یا چوبی می‌تواند به‌عنوان نقطه کانونی عمل کند. این باعث می‌شود همه عناصر دیگر در اطراف آن جذابیت بیشتری داشته باشند.

 

8.      نحوه استفاده از رنگ بژ در انباری

هنگام انتخاب رنگ‌های خنثی، برای حفظ تعادل ضروری است. در اینجا، انباری با پس زمینه بژ ساده طراحی شده است تا متریال این فضا را برجسته کند. رنگ دانه‌های چوبی روی زمین در برابر رنگ‌های گرم بژ و مایل به سفیدی، خود را بیشتر نشان می‌دهد.

 

9.      نحوه استفاده از رنگ بژ در سرویس بهداشتی

استفاده از پانل روشی هوشمندانه برای افزودن رنگ بژ به سرویس بهداشتی است، به خصوص زمانی که با کاغذ دیواری بافت دار شما ترکیب می شود.

رنگ بژ به‌عنوان یک رنگ‌دانه خاکی، برای اضافه کردن ویژگی‌های طبیعی و آرامش‌بخش فوق‌العاده است. جایگزینی رنگ بژ با طوسی می‌تواند پس زمینه ای آرام و بی نقص را برای دکوراسیون با آثار هنری رنگارنگ و اکسسوری ها فراهم کند.

مطالعه بیشتر: رنگ سال  1403

10.   نحوه استفاده از رنگ بژ در فضای نورگیر

اگرچه ممکن است رنگ بژ انتخاب مطمئنی برای دکوراسیون به نظر برسد، دکوراسیون با رنگ‌های خنثی می‌تواند مشکل ساز باشد. با طراحی داخلی دقیق، به راحتی می‌توان از سایه‌های رنگی خنثی استفاده کرد.

در تصویر بالا، اتاق نورگیر خانه به لطف نورپردازی ملایم و یک پالت رنگی بژ آرام، به یک اثر هنری در قلب خانه تبدیل شده است.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

بهترین سم برای از بین بردن ساس

ساس ها نگرانی فزاینده ای در سراسر جهان هستند که به دلیل توانایی خود در…

4 روز قبل

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

1 هفته قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

1 هفته قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل