مقالات

بهترین دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن

قدم گذاشتن در اتاق نشمین اولین تصور ذهنی را از سبک فضای خانه به ما می‌دهد. دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن به دنبال ایجاد فضایی است که از نظر بصری دلپذیر، راحت و کاربردی باشد. به همین دلیل است که طراحی داخلی نشیمن مدرن باید براساس معیار های خاصی انجام شود. در این مقاله تمامی تغییراتی که در چندین سال آینده در زمینه دکوراسیون پذیرایی شاهد آن خواهیم بود، مورد بررسی قرار گرفته است.

 

1. خداحافظی با دکوراسیون داخلی پذیرایی سنتی

در سال‌های پیش رو از چیدمان‌ نشیمن سنتی‌ دور خواهیم شد و به سمت دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن خواهیم رفت. دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن به دنبال استفاده از اکسسوری و المان هایی است که فضای خانه شما را منحصر به فرد جلوه دهد.

 

2. به‌ کار بردن لوازم غیر تکراری در دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن

در سال های آینده شاهد افزایش استفاده از  اکسسوری در دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن خواهیم بود. این بدان معنا نیست که باید لوازم تکراری روی میز قهوه‌خوری خود را کنار بگذارید، بلکه در کنار آن اکسسوری های هیجان‌انگیزتری را نیز باید امتحان کنید.

پیش‌بینی می‌شود که از وسایلی تزئینی که به یک روند تکراری تبدیل شده اند، خداحافظی خواهیم کرد و شاهد دکوراسیون پذیرایی خاص‌تر باشیم.

بیشتر بخوانید: مشاوره آنلاین دکوراسیون خانه

 

3. استفاده از دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن به عنوان فضایی چندمنظوره

بسیاری از فضاها در خانه‌های ما مثل سالن بدنسازی در زیرزمین یا اتاق خواب به همراه فضای کار برای انجام بیش از یک کار خاص طراحی می شوند.  فضای دیگری که باید چندمنظوره طراحی شود، فضای پذیرایی شما است.

استفاده از نشیمن به عنوان فضای چندمنظوره بیشتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت؛ مثلاً هنگام دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن یک میز بیلیارد می تواند تنوع خاصی به فضای شما بدهد.

 

4.     به کارگیری رنگ های خنثی و گرم در دکوراسیون داخلی پذیرایی

در قسمت پذیرایی خانه، ما شاهد ترند شدن رنگ آبی‌، صورتی هلویی و رنگ‌های خنثی خواهیم بود. رنگ بژ به عنوان گزینه اصلی جایگزین رنگ طوسی وارد عرصه رقابت خواهد شد. این رنگ‌ها ترند سال‌های آینده دکوراسیون پذیرایی خواهند بود.

 

5.     استفاده از خطوط منحنی در دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن

در حالی که چند سالی است که شاهد افزایش خطوط منحنی در دکوراسیون خانه ها هستیم، در سال‌های آینده استفاده از این خطوط بیشتر نیز خواهند شد. اثاثیه یا لوازم داخلی منحنی دار مانند مبل‌هایی با پشتی راحتی و صندلی‌های گرد و همچنین بالش‌های گرد دوباره ترند می شوند. معماری داخلی و استفاده از طاق منحنی شکل نیز  در طراحی داخلی پذیرایی بیشتر استفاده خواهد شد.

 

6. به کارگیری جزئیات خاص در دکوراسیون داخلی پذیرایی

استفاده از صندلی با جزئیات متفاوت و همچنین رنگ های غیر تکراری در منسوجات افزایش خواهد یافت. صندلی‌های بلند با پشتی بافت دار در دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن کاربرد زیادی خواهد داشت. رنگها با بالاترین درجه کنتراست در دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن استفاده میشوند که این کار باعث میشه فضا جذابیت بصری بالایی داشته باشد.

7. استفاده از رنگ های غیرمنتظره در دکوراسیون داخلی پذیرایی

منسوجات، رنگ‌ها و الگوهای جدید در سال‌های آینده با مبلمان رنگی در سبک مدرن ترند خواهد شد. ما انتظار استفاده بیشتر از قطعات بزرگ‌تر با رنگ‌های خاص، مانند نارنجی تیره یا رنگ‌های پاستلی و پارچه‌های خنثی را داریم.

 

8. الهام گرفتن از طبیعت در دکوراسیون پذیرایی

در سال های آینده از عناصر و متریال های طبیعی در دکوراسیون مدرن بیشتر استفاده خواهد شد. ما شاهد افرایش نقش رنگ آبی و رنگ های خاکی در سبک مدرن نیز خواهیم بود.

 

9. نورپردازی تزئینی در دکوراسیون داخلی پذیرایی

در سال ها آینده روش های مختلف نورپردازی بیشتر ترند خواهد شد. اگرچه نورپردازی توکار کارایی کافی برای تامین نیاز های روشنایی ما دارد، اما استفاده از انواع مختلف لامپ‌های تزئینی در نورپردازی فضای نشیمن ترند خواهد شد.

 

10. استفاده خلاقانه از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی پذیرایی

استفاده از کاغذ دیواری به عنوان یک روش ایجاد کنتراست و ایجاد عمق در فضا استفاده خواهد شد. استفاده‌ از طرح و رنگ های غیر معمول مانند این عکس گستردش بیشتری خواهد داشت.

 

11. رنگ کردن سقف در دکوراسیون داخلی پذیرایی

دیوارها در سبک مدرن به عنوان عامل کلیدی برای حفظ انسجام فضای شما عمل می کند. گاهی اوقات برای ایجاد این انسجام و یکپارچگی، ممکن است از سقف به عنوان دیوار پنجم استفاده شود و بسته به شکل فضا و طراحی نشیمن، پالت رنگی سقف انتخاب می شود.

 

12. بازگشت سبک آرت دکو در دکوراسیون داخلی پذیرایی

قطعات و لوازم جانبی الهام گرفته سبک آرت دکو، نقش مهمی در دکوراسیون داخلی پذیرایی خواهند شد. سبک مدرن و آرت دکو می توانند مکمل یکدیگر باشند.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

بهترین سم برای از بین بردن ساس

ساس ها نگرانی فزاینده ای در سراسر جهان هستند که به دلیل توانایی خود در…

3 روز قبل

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

1 هفته قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

1 هفته قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل