مقالات

مزایای خانه های هوشمند (smart home) در سال 1403

امروز انسان بر سر دوراهی قرار گرفته است، جایی که تلاقی تکنولوژی و طراحی باعث ایجاد تحولی در دنیای دکوراسیون داخلی شده است. خانه های هوشمند به طور فزاینده‌ای در بین جوانان آگاه به فناوری محبوب می‌شوند و طراحان داخلی باید با این روندهای آتی همگام باشند.

خانه هوشمند به این معنی است که خانه شما دارای یک سیستم هوشمند است که برای خودکارسازی وظایف خاص به وسایل شما متصل می‌شود و معمولاً از راه دور کنترل می‌شود. می‌توانید از سیستم خانه هوشمند برای برنامه‌ریزی اسپرینکلرها، تنظیم و نظارت بر سیستم امنیتی خانه و دوربین‌ها یا کنترل وسایلی مانند یخچال یا تهویه‌مطبوع و گرمایش استفاده کنید.

از مزایای ساختمان هوشمند شامل آسایش و امنیت بیشتر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهره‌وری بالاتر است. با معرفی خانه هوشمند در سال 1403 همراه باشید.

اینترنتی شدن اشیا به طور خلاصه، طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند را فعال کرده است که می‌توانند عملکردی شگفت‌انگیز ارائه دهند تا خانه‌ها را راحت و کارآمد کنند و زندگی را بسیار آسان‌تر کنند. با گجت‌های متصل هوشمند، می‌توانید اجاق گاز را هنگام بازگشت از محل کار به خانه روشن کنید تا پس از یک روز کاری طاقت‌فرسا، غذایتان داغ شود.

خانه های هوشمند نه تنها فرصتی برای صاحبان خانه برای خودنمایی با همسایگان خود هستند، بلکه دارای مجموعه‌ای فوق‌العاده از مزیت‌ها هستند. آنها به شما این امکان را می‌دهند که از امکانات با تکنولوژی پیشرفته استفاده کنید که زندگی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند، به وسایل برقی اجازه می‌دهد با راندمان انرژی بالا کار کنند و سطوح بالایی از حریم خصوصی، ایمنی و راحتی را ارائه می‌دهند.

سیستم خانه هوشمند چیست؟

سیستم خانه هوشمند، به اصطلاح، مرکز خانه هوشمند شما است. یک سیستم خانه هوشمند چه از طریق یک واحد نصب شده روی دیوار یا نرم افزار قابل دسترسی از طریق اینترنت، اطلاعات منحصر به فردی را از هر یک از دستگاه‌ها یا وسایل هوشمند شما جمع آوری می‌کند و به شما امکان می‌دهد همه دستگاه‌های خود را در یک مکان کنترل کنید. از آنجایی که بازار خانه های هوشمند هنوز در حال ظهور است، چندین گزینه مختلف برای سیستم‌های خانه هوشمند یا هاب اتوماسیون خانگی وجود دارد که اکثر آنها فقط با سیستم‌های خاص دیگر سازگار هستند.

دستگاه هوشمند چیست؟

دستگاه هوشمند هر وسیله الکترونیکی است که می‌تواند به سیستم خانه هوشمند شما متصل شود، که بتواند با دستگاه‌های دیگر تعامل داشته باشد و بتواند به تنهایی تصمیم گیری کند. تلویزیون، اجاق گاز، سیستم‌های هشدار، زنگ درها، درب‌های گاراژ و استریو نمونه‌هایی از دستگاه‌های هوشمند هستند. دستگاه‌های هوشمند را می‌توان به طور جداگانه و در طول زمان خریداری کرد و تبدیل خانه شما به خانه هوشمند را آسان می‌کند.

چگونه می‌توانید خانه خود را به خانه هوشمند تبدیل کنید؟

 چند کار وجود دارد که همه باید انجام دهند تا برای لوازم خانگی و دستگاه‌های هوشمند جدید و بهبود یافته خود آماده شوند. وای فای خود را ارتقا دهید از آنجایی که همه دستگاه‌های خانه هوشمند از اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، باید مطمئن شوید که WiFi به اندازه کافی قوی برای مدیریت اشتراک‌گذاری اطلاعات دارید. برای خانه‌های بزرگ‌تر، حتی ممکن است بخواهید چند روتر تهیه کنید.

سیستم‌های هوشمند و دستگاه‌های خانه‌های هوشمند بسیار زیادی در دسترس هستند که قبل از تصمیم‌گیری در مورد یکی از آنها، یک ایده هوشمندانه است که با چند گزینه مختلف آشنا شوید.

نیازهای خود را شناسایی کنید. دقیقاً بفهمید که در یک خانه هوشمند به دنبال چه هستید، سپس مناطقی را که می‌خواهید، انتخاب کنید. از آنجا، از تحقیقات خود می‌توانید سیستم خانه هوشمند و دستگاه‌ها و لوازم هوشمندی را که نیازهای شما را برآورده می‌کنند، استخراج کنید.

مزایایی خانه های هوشمند smart home در سال 1403:

خانه‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خود داشته باشید، در عین حال مواردی مانند تنظیم دما، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، باز و بسته کردن پنجره‌ها و تنظیم آبیاری بر اساس آب و هوا را خودکار می‌کنند.

خانه‌های هوشمند بینش‌هایی در مورد مصرف انرژی ارائه می‌دهند که می‌تواند به شما کمک کند انرژی کارآمدتری داشته باشید و به عوامل زیست‌محیطی توجه داشته باشید.

خانه‌های هوشمند می‌توانند مناطقی را مشخص کنند که در آن‌ها انرژی بیشتری نسبت به نیازتان مصرف می‌کنید، به شما این امکان را می‌دهند که در آن مناطق مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

آیا خانه هوشمند به صرفه است؟

دستگاه‌های خانه هوشمند همیشه در مصرف انرژی کارآمد نیستند، اما می‌توان از آنها به روش‌هایی استفاده کرد که به شما در صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند. وقتی لوازم خانگی هوشمند، چراغ‌ها یا ترموستات هوشمند دارید، زمان و نحوه روشن شدن و عملکرد آن‌ها را کنترل می‌کنید؛ بنابراین، کنترل بیشتری بر مصرف انرژی خود دارید و به احتمال زیاد عادات مصرف انرژی خود را تغییر خواهید داد.

خانه های هوشمند چگونه کار می‌کنند؟

وقتی خانه های هوشمند برای اولین بار به یک گزینه تبدیل شدند، پاسخ کمی مبهم بود. اما با پیوستن تولیدکنندگان بزرگ‌تر به صنعت، درک و دستیابی به فناوری‌های لازم برای شروع کار را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کنند.

آنچه برای تبدیل خانه معمولی خود به خانه هوشمند نیاز دارید:

 1 اتصال وای فای

2 لوازم خانگی هوشمند (دستگاه‌های هوشمند)

3 یک سیستم خانه هوشمند برای اتصال، نظارت و کنترل این دستگاه‌ها است.

خانه های هوشمند چه چیزی را ارائه می‌دهند:

1. آرامش خاطر، تضمینی:

سیستم‌های امنیتی با تکنولوژی بالا نگرانی در مورد ایمنی خانه شما را به گذشته تبدیل می‌کند. وقتی بازدیدکنندگانی دارید می‌توانید هشدارهای فوری دریافت کنید و قبل از اینکه اجازه دهید آنها را ببینید و با آنها صحبت کنید. حسگرهای حرکتی هنگامی که در خانه نیستید، به شما هشدار می‌دهند که حرکتی در خانه تشخیص داده شود.

 

2. فضای داخلی هوشمندتر برای خانه های هوشمند:

شما می‌توانید در دنیایی زندگی کنید که همه چیز از طریق دستیارهای هوشمند مانند الکسا یا سیری به هم متصل است. می‌توانید پرده‌های خود را باز یا بسته کنید، لوازم آشپزخانه خود را روشن یا خاموش کنید، موسیقی پخش کنید، یا دمای تهویه‌مطبوع را کنترل کنید.

تایمرهای از پیش تنظیم شده برای روشن کردن چراغ‌ها یا آبیاری گیاهان خود و ایجاد حال و هوای یک عصر آرام با همگام سازی نورها با ریتم موسیقی مورد علاقه خود قبل از اینکه آسیبی وارد شود، نشت آب را بررسی و تصحیح کنید. هنگامی که این سطح از راحتی را تجربه کردید، دیگر هرگز نمی‌خواهید به زندگی عادی برگردید.

3. صرفه جویی در مصرف انرژی:

با استفاده از اتوماسیون تابلو برق هوشمند، می‌توانید مصرف برق لوازم خانگی را کنترل کنید و گرمایش، سرمایش یا پخت و پز خود را بسیار کارآمدتر کنید. سنسورهای حرکتی یا حسگرهای حرارتی می‌توانند زمانی که هیچ فعالیتی در اتاق وجود ندارد تشخیص دهند و چراغ‌ها را خاموش کنند و به شما در صرفه جویی در انرژی کمک کنند.

دماهای بهینه برای راحتی را می‌توان با استفاده از ترموستات‌های هوشمند کنترل و از قبل تنظیم کرد و سطح جدیدی از راحتی و آسایش را به زندگی اضافه کرد. سیستم‌ها را می‌توان به هم متصل کرد. برای مثال، وقتی پرده‌ها بالا می‌روند، می‌توان چراغ‌ها را کم‌نور کرد. پانل‌های خورشیدی که می‌توانند انرژی خورشیدی را جذب کنند، می‌توانند طوری برنامه‌ریزی شوند که از زاویه خورشید پیروی کنند و کارایی را مانند قبل بهینه کنند.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

4 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل