مقالات

5 روش تمیز کردن میزهای مرمر

جذابیت همیشگی میزهای مرمری آنها را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای هر آشپزخانه یا حمام تبدیل می کند و با نگهداری مناسب، این میز مجلل می تواند تا پنجاه سال یا بیشتر دوام بیاورد. با این حال، نگهداری از این میز ها نیاز به تمیز کردن میزهای مرمر بطور منظم دارد تا از آسیب جلوگیری شود و از طول عمر میز آشپزخانه شما اطمینان حاصل شود.

در ادامه ما روش تمیز کردن میزهای مرمری، بایدها و نبایدها برای حفظ بی عیب و نقص سطوح مرمری شما برای سالهای آینده بررسی کرده ایم.

نحوه تمیز کردن میزهای مرمری

قبل از استفاده از هر محصول یا روش تمیزکننده جدیدی، همیشه آن را در یک منطقه کوچک و نامحسوس تست کنید تا از سازگاری با میزهای مرمری خود اطمینان حاصل کنید. برای تمیز کردن موثر میزهای مرمری حمام یا آشپزخانه خود، به ابزارهای زیر نیاز دارید:

صابون ظرفشویی ملایم: یک صابون ظرفشویی ملایم با pH خنثی برای تمیز کردن ملایم انتخاب کنید.

آب گرم: از آب گرم برای رقیق کردن صابون ظرفشویی برای تمیز کردن استفاده کنید.

پارچه میکروفیبر نرم: برای جلوگیری از خراشیدگی سطح مرمر، از پارچه میکروفیبر نرم مانند پارچه های میکروفیبر استفاده کنید.

پاک کننده خنثی pH (اختیاری): برای لکه های سخت تر، می توانید از یک پاک کننده با pH خنثی که به طور خاص برای سطوح مرمر طراحی شده است، استفاده کنید.

حوله یا پارچه نرم: برای از بین بردن زباله ها و گرد و غبار و برای خشک کردن از حوله یا پارچه نرم استفاده کنید.

1. سطح را آماده کنید:

قبل از شروع، میز را از هر گونه اقلام یا زباله ریخته شده پاک کنید تا فرآیند تمیز کردن آسان تر شود. مرمر را با یک پارچه نرم/مرطوب پاک کنید تا هرگونه کثیفی و گرد و غبار سست را پاک کنید.

2. محلول تمیز کننده را مخلوط کنید:

یک کاسه یا ظرف را با آب گرم پر کنید و سپس مقدار کمی صابون ظرفشویی ملایم به آن اضافه کنید. اگر صابون ظرف ملایم مؤثر نیست، می توانید از یک پاک کننده با pH خنثی که برای سطوح مرمری فرموله شده است استفاده کنید.

به ازای هر گالن آب گرم به نسبت یک قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی یا پاک کننده PH استفاده کنید. این باید قدرت تمیز کنندگی کافی را برای از بین بردن کثیفی بدون آسیب رساندن به سطح مرمر فراهم کند.

3. صفحه پیشخوان را تمیز کنید:

پارچه میکروفیبر یا اسفنج خود را به محلول تمیز کننده آغشته کنید و آب اضافی را از آن خارج کنید. به آرامی تمام سطح میز سنگ مرمر را پاک کنید. از اسفنج‌ها یا برس‌های ساینده که می‌توانند سنگ مرمر را خراش دهند، دوری کنید.

به نواحی دارای ریزش یا لکه توجه بیشتری کنید. اجازه دهید محلول پاک کننده برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بماند تا لکه های سرسخت به شل شدن آنها کمک کند.

4. به طور کامل آبکشی کنید:

تجمع صابون می تواند درخشش سنگ مرمر را با گذشت زمان کمرنگ کند. بنابراین، کانترها را کاملاً با آب تمیز بشویید تا بقایای صابون از بین برود.

5. سطح را خشک کنید:

از یک پارچه خشک و نرم استفاده کنید تا سطح مرمر را به طور کامل خشک کنید و از ایجاد لکه یا رگه های آب جلوگیری کنید. از خشک کردن در هوا خودداری کنید، زیرا ممکن است لکه های آب روی سطح باقی بماند.

نحوه تمیز کردن نقطه ای میزهای مرمر

برای لکه های سرسخت آشپزخانه مرمر مانند قهوه، خمیری با جوش شیرین و آب ایجاد کنید. این خمیر را روی ناحیه لکه دار بمالید، با پوشش پلاستیکی بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. سپس آن را به آرامی با یک پارچه مرطوب پاک کنید و با یک حوله نرم خشک کنید. این روش باید لکه را بدون آسیب رساندن به سنگ مرمر از بین ببرد.

نکته اصلی: به جای پاک کردن ریزه ها، آنها را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا از پخش شدن و به حداقل رساندن جذب در سنگ مرمر جلوگیری کنید.

جوش شیرین یک پاک کننده فوق العاده چند منظوره است. به همین دلیل است که ما همیشه آن را توصیه می کنیم. جوش شیرین خالص را در کنار ابزارهای تمیز کننده ضروری خود گرم کنید.

چگونه لکه آب را از سنگ مرمرتمیز کنیم؟

لکه آب می تواند سنگ مرمر شما را کدر کند. برای از بین بردن آن، مقدار مساوی از سرکه سفید مقطر و آب را در یک بطری اسپری، مخلوط کنید. محلول را روی میز اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. سپس، سطح را با یک حوله نرم خشک کنید.

چه پاک کننده هایی را نباید روی سنگ مرمر استفاده کنید؟

اگر نیاز به ضدعفونی کردن میزهای مرمری خود دارید، از سفید کننده، آمونیاک، آب لیمو، سرکه یا پراکسید هیدروژن استفاده نکنید، زیرا این مواد می توانند به سنگ مرمر و درزگیر آسیب برسانند. . برای ضدعفونی ایمن سنگ مرمر می توانید از اسید هیپوکلروس یا الکل استفاده کنید.

افق توفیقی

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

3 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل