مقالات

سبک ماکسیمالیسم: سبک دکوراسیون مخصوص ایرانی ها که درست اجراش نمی کنیم

اگر از طرفداران سبک ماکسیمالیسم و یا ایرانی هستید که می‌خواهید جزئیات زیادی داخل فضای خانه خود استفاده کنید، این سبک دوباره در حالت ترند شدن هست. سبک ماکسیمالیسم برای قرن‌های زیادی بخش بزرگی از تاریخچه دنیای طراحی بوده است. شیوه استفاده از این سبک در خانه‌های ما در طول زمان تغییر کرده، اما ایده نشان دادن همه المان های مورد علاقه شما در دکوراسیون به هیچ وجه مفهوم جدیدی نیست. با دقت به جزئیات، رسیدن به سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها) در خانه بسیار آسان است.

تاریخچه مختصر ماکسیمالیسم (سبک محبوب ایرانی ها)

ماکسیمالیسم به هیچ وجه یک سبک مدرن نیست. سبک ماکسیمالیست قرن هاست که در سراسر جهان استفاده می شود. افراد ثروتمند در طول تاریخ، اشکالی از حداکثرگرایی را به‌عنوان راهی برای به نمایش گذاشتن ثروت خود استفاده می کردند. یکی از نمونه های ماکسمالیستی را می توان در کابینت های مجلل قرن شانزدهم پبدا کرد.

با گذشت زمان، ماکسیمالیسم بار دیگر در دوران ویکتوریا ظهور پیدا کرد. هر قسمت از خانه های آن دوران با برخی از عناصر تزئینی مانند کاغذ دیواری، فرش ، پارچه و لوازم تزئینی پوشیده شده بود. به عنوان یک فرهنگ، در سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها)  روی این ایده سرمایه گذاری می شود که هر فرد شخصیت خاص خود را دارد و عنصر حداکثری خانه های آنها تلاشی است در راستای نشان دادن تجمل گرایی است.

اقلامی که در کابینت ها به نمایش گذاشته می‌شوند، تنوع بسیار زیادی دارند و افراد آثار هنری و سایر کالاهای زینتی را در این کابینت ها قرار  می دهند. ما ایرانی ها از بوفه در خانه های خود به جای کابینت استفاده می‌کنیم که برخی از افراد علاوه بر آثار هنری و کالا  های زینتی از بلور و ظروف قیمتی استفاده می کنند. بوفه در سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها) مانند موزه های کوچک و خصوصی هست که از بالا تا پایین پر از اشیای قیمتی هست.

در سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها):

هر سطحی با المان خاصی پوشیده شده است.

 

محبوبیت مجدد سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها)

ماکسیمالیسم در جامعه امروزی قطعاً سرنخی از دوران گذشته دارد. کسانی که به این سبک دکوارسیون علاقه مند هستند، مانند مدیران فضای خود هستند و دوست دارند مجموعه‌ای از آثار ارزشمند را به نمایش بگذارند. این افراد بیشتر از افراد دیگری که سبک های دیگر را دوست دارند، معتقدند که فضای آنها منعکس کننده شخصیت آنهاست.

سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها) در سال‌های اخیر به دلیل رشد مجدد اقتصادی پس از کرونا دوباره احیا شده است. پس از رکود اقتصادی، گرایش‌ به طراحی سبک مینیمالیستی افزایش پیدا کرد. با بهبود وضعیت اقتصادی در سال های گذشته، جمع آوری اشیاء مورد علاقه، سفر بیشتر و پر کردن خانه های خود با آثار هنری و لوازم مهم در دکوراسیون ایرانی رواج بیشتری پیدا کرده است.

سبک ماکسیمالیسم به ویژه در میان نسل های جوان که دوست دارند گیاهان، رنگ های التقاطی و سایر لوازم جانبی را در فضای خود بگنجانند، محبوبیت خاصی پیدا کرده است. ماکسیمالیسم راهی برای تعریف سبک التقاطی با مجموعه ای از رنگ ها، طرح ها، اشیاء و بافت ها در یک فضا است.

 

حقیقت جالب درمورد سبک طراحی داخلی محبوب ایرانی ها

مینیمالیسم به معنای خلاص شدن از شر موارد اضافی و استفاده از مواردی است که نیاز دارید. ماکسیمالیسم بیشتر در مورد استفاده از رنگ ها، اشکال، سایه ها و بافت ها برای ایجاد یک فضا شخصی است که در تضاد با همدیگر است.

 

ویژگی های کلیدی سبک دکوراسیون ایرانی

هنگام طراحی یک خانه به سبک ماکسیمالیسم، از بازی با الگو و رنگ های زنده لذت ببرید. کاغذ دیواری با الگوهای برجسته، مبلمان براق و لوازم جانبی متنوع، کلیدی برای موفقیت در این سبک هستند.

شادی یک عنصر اساسی در طراحی به این سبک است، زیرا نشاط و انرژی که وارد یک فضای ماکسیمالیستی می‌شود به شما شوک وارد می کند و باعث شادی و نشاط می شود.

شعار من طراحی به سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها):

نمیتونم همه چیزو در این سبک کنترل کنم، اما اما هر المانی که باعث احساس بهتر میشه اولویت اصلیم هست.

 

نکات طراحی دکوراسیون ماکسیمالیسم

برای برخی از ماکسیمالیست ها، محدود کردن تعداد المان هایی که می خواهند در یک فضا نشان دهند، می تواند یک نقطه ضعف باشد. سبک ماکسیمالیسم برای همه مناسب نیست و ممکن است در واقع یکی از سخت‌ترین سبک‌های طراحی داخلی باشد. شما اغلب به یک متخصص طراحی داخلی نیاز دارید تا به انسجام این حجم از خواسته کمک کند. افرادی که طراحی سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها) را دوست دارند اغلب از سبک های طراحی مختلفی را می پسندند و اشیاء مختلف را در طول زمان جمع آوری می کنند.

چشم شما نیاز به چیزی دارد که روی آن تمرکز کنید تا حس لوکسی از این سبک بدست آورید. چه به دنبال قفسه‌ای پر از کتاب‌ باشید یا دیوار پر از آثار هنری ترکیبی یا اتاقی پر از گیاهان باشید، طراحی دقیق هر المان به شما در موفقیت پروژه کمک می کند.

 

5 قانون برای دکوراسیون به سبک ماکسیمالیسم

سبک ماکسیمالیستی در مورد زیاده روی در مورد فضای خانه است. رنگ بیشتر، الگوی بیشتر و بافت بیشتر، ترکیبی از الگوها، طرح ها، بافت ها، گل ها، اشکال هندسی و نقوش گل و گیاه که با هم تناسب دارند. این حجم از جزئیات فضای داخلی لوکس، جذاب و عمیق  خانه شما را تضمین می کند و باعث تعجب بیینده در اولین مرحله می شود.

دکوراسیون با الگو زیاد و متنوع می تواند ترسناک به نظر برسد، اما در سبک ماکسیمالیسم (سبک دکوراسیون محبوب ایرانی ها) به جای پیروی از ترندهای فعلی طراحی داخلی، به دنبال یک الگوی برجسته باشید که شخصاً با شما ارتباط برقرار می کند. نقطه شروع این سبک برای شما می تواند یک گلدان، کوسن، فرش یا یک گلدان باشد.

 

در ماکسیمالیسم با کاغذ دیواری شروع کنید

بهترین نقطه شروع برای سبک ماکسیمالیسم استفاده از یک کاغذ دیواری خاص است. یک کاغذ دیواری لوکس و جذاب بیشترین تاثیر را در هر فضای داخلی خواهد داشت. با استفاده از کاغذ دیواری با طرح و رنگ زیاد به عنوان پایه طرح خود و همچنین ست کردن با طرح گل یا گیاه اولین پیشنهاد ما به عنوان طراح داخلی هست.

سبک ماکسیمالیستی اغلب ترکیبی از الگوهایی مانند راه راه یا هندسی با طرح های گل و گیاه را پیشنهاد می کند. اگر به‌دنبال دستیابی به یک حس ماکسیمالیستی هستید، از انجام کاغذ دیواری فقط روی یک دیوار اجتناب کنید و الگوی آن را روی هر چهار دیوار خود پیاده کنید.

 

در سبک چیدمان خانه خود لایه بندی کنید

فقط منسوجات و اثاثیه نیستند که حس ماکسیمالیستی را به فضای چیدمان خانه می آورند. لایه بندی در مجموعه ای از اشیاء مانند سرامیک، آثار هنری یا ظروف شیشه ای، حس ماکسیمالیستی را به فضای داخلی ما می بخشد.

تناسب لایه بندی را در نشان دادن اشیاء خود در نظر بگیرید، زیرا این ساختار تضمین می کند که مجموعه دکوراسیون شما به جای درهم و برهم بودن، به زیباترین و لوکس ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود.

 

الگو را در فضاهای محدود امتحان کنید

اگر برای اولین بار است که به خانه خود الگویی اضافه می کنید، از فضاهای فرعی شروع کنید. راهروها و حمام‌ها فضاهای خارق‌العاده‌ای هستند که در آن می‌توان الگوهای مختلف را تجربه کرد.

فضاهایی که از آن عبور می کنیم یا زمان کمی را در آن میگذرانیم و امکان کاوش در طراحی جسورانه تر و شجاعانه تر را فراهم می کند.

 

پالت رنگ را محدود کنید

وقتی الگوهای مختلف را با هم ترکیب می‌کنید، باید طرح سبک ماکسیمالیستی شما بیش از حد شلوغ یا درهم‌تنیده به نظر نرسد. با استفاده از یک پالت رنگی محدود، انتخاب رنگ های خود را در تناژ خاصی محدود کنید. عدم اختلاط بین این رنگ ها، تضمین می کند که فضای ماکسیمالیستی شما هم شیک و هم منسجم به نظر برسد.

 

ترکیبی التقاطی از الگوها و بافت ها

ماکسیمالیسم هنر ترکیب الگوها و بافت های مختلف با یکدیگر است. از طرح های گلدار گرفته تا طرح های هندسی، سبک ماکسیمالیسم تلفیقی از نقوش مختلف است. در این سبک الگوهای متضاد را به طور هماهنگ کنار هم استفاده می کنیم که به زیبایی  و عمق بصری فضا اضافه می کند.

 

نمایش مجموعه های شخصی

یکی از جنبه های کلیدی ماکسیمالیسم نمایش مجموعه های شخصی است. اقلام ارزشمند خود، مانند کتاب‌ها یا سوغاتی را به روش‌های خلاقانه و جذاب به نمایش بگذارید. قفسه‌های بزرگ یا دیوارهای توکار برای برجسته کردن آثار هنری شما به شدت توصیه می شود.

سوالات متداول

  1. آیا ماکسیمالیسم برای فضاهای کوچک مناسب است؟

ماکسیمالیسم را می توان با تمرکز بر قرارگیری عناصر و استفاده از فضای عمودی، برای فضای کوچک استفاده کرد. ماکسیمالیسم می تواند توهم عمق را در فضا ایجاد کند و به فضای کوچک شخصیت بیشتری بدهد.

  1. آیا می توانم ماکسیمالیسم را با سایر سبک های طراحی ترکیب کنم؟

ماکسیمالیسم را می توان با سایر سبک های دکوراسیون ترکیب کرد تا زیبایی منحصر به فرد و شخصی خود را خلق کند. ترکیب عناصر این سبک با سبک اسکاندیناوی، بوهمی یا صنعتی برای ایجاد ترکیبی که منعکس کننده سلیقه شماست، ارزش امتحان کردن را دارد.

  1. چگونه ماکسیمالیسم میتواند فضا را به هم ریخته جلوه دهد؟

پرهیز از بهم ریختگی در ماکسیمالیسم ، کلید موفقیت در این سبک است. استفاده از روش های ذخیره‌سازی مناسب و حفظ تعادل بین قطعات بزرگ و فضای منفی می تواند به کاهش حس بهم ریختگی کمک کند.

  1. کجا می توانم دکور و لوازم جانبی ماکسیمالیسم پیدا کنم؟

دکورها و لوازم جانبی ماکسیمالیست را می‌توان در فروشگاه‌های قدیمی، بازارهای قدیمی، آنلاین شاپ و فروشگاه‌های تخصصی دکور خانه پیدا کرد. البته برای ایرانیان به دلیل علاقه به تجملات پیدا کردن اکسسوری های این سبک کار سختی نیست.

 

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

2 ساعت قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

3 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل