آموزش دکوراسیون

5 اصل مهم در طراحی که هر طراح داخلی باید آنها را بداند

5 اصل مهم در طراحی که هر طراح داخلی باید آنها را بداند

این پنج اصل طراحی داخلی ، کلید ساخت و اجرای فضایی جذاب می باشد که خانواده و دوستان شما از گذراندن وقت در آن لذت می برند. این اصول اولیه بید توسط هر طراح داخلی مورد توجه قرار گیرد.

  1. تکرار

تکرار عناصری مانند رنگ ، شکل یا بافت می تواند به یکپارچگی فضای شما کمک کند و یک تجربه بصری سازگار ایجاد می کند. عدم تطابق فرش ها ، طرح های رنگی مختلف یا انتخاب پنجره های نامنظم ، باعث ایجاد سردرگمی در فضا می شود. من یک بار در ویلایی کار می کردم که چندین بار بازسازی شده بود و نتیجه آن قاب پنجره با ارتفاع زیاد شده بود.

در این پروژه بودجه کافی برای انجام تغییرات کلی در دکوراسیون وجود نداشت. بنابراین مجبور شدم از یک راه حل مقرون به صرفه و خلاقانه استفاده کنم. من یک خط به ارتفاع 1.2 متر در اطراف اتاق رسم کردم و نیمه پایین آن را به رنگ تیره و نیمه بالایی را با رنگ سفید رنگ کردم. بلافاصله پس از انجام تغییرات چشم به سمت نوارهای رنگی تکراری که اتاق را احاطه کرده اند، تمرکز می کند. ایجاد تغییرات جزئی در رنگ ، کاشی ، فرش و کاغذ دیواری روش ساده ای برای استفاده از المان تکرار در طراحی داخلی می باشد.

  1. تعادل در طراحی داخلی

تعریف تعادل “توزیع یکنواخت وزن منجر به ثبات یا یکنواختی” می باشد. یک طراحی متعادل دقیقاً همین کار را می کند. این باعث ایجاد برابری و تقارنی می شود که چشم را اذیت نمی کند. اگر در استفاده از تعادل نیز زیاده روی شود ، می تواند طراحی داخلی را کسل کننده کند. تعادل را با سایر جنبه های طراحی ترکیب کنید تا خانه شما دکوراسیونی زیبا و آرامش بخش داشته باشد.

برای ایجاد تعادل در دکوراسیون ، نقطه کانونی فضای خود را پیدا کنید. نقطه کانونی می تواند تلویزیون ، شومینه یا یک تصویر هنری باشد. به طور مساوی اشیا را در دو طرف نقطه کانونی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که اکسسوری مورد استفاده دارای “وزن بصری” برابر باشند. وزن بصری به اندازه ، رنگ و بافت بستگی دارد ، به عنوان مثال وزن رنگ سیاه نسبت به خاکستری بیشتر می باشد. همچنین می توانید از تعادل نامتقارن در طراحی داخلی استفاده کنید. به جای اینکه آینه ها را منعکس کنید ، کمی با ترکیب تعادل رنگ ها و بافت ها بازی کنید.

  1. هارمونی در طراحی داخلی

از این اصل برای ایجاد آرامش و وحدت در فضا و از بین بردن احساس استرس استفاده می شود. هارمونی به تعبیری ، “نقطه توقف” هر طراحی داخلی می باشد. هنگامی که از اصل هارمونی استفاده می شود ، فضا باید احساس کامل شدن را القا کند زیرا تمام قسمت های فضا با یکدیگر مرتبط می شوند و مکمل یکدیگر می باشند. این احساس نتیجه تعادل ، مقیاس ، تناسب و تکرار می باشد که به مقدار مناسب در فضای داخلی استفاده می شود. هارمونی و هماهنگی معیاری می باشد که با استفاده از آن در مورد طراحی داخلی فضا قضاوت می کنیم.

  1. مقیاس

مقیاس به رابطه بین دو یا چند جسم اشاره می کند. مقیاس در معماری و طراحی داخلی مهم است. طراح داخلی با اندازه گیری استاندارد عناصری مانند ارتفاع مبلمان ، عرض راهرو و اندازه صندلی طراحی را انجام می دهند. استفاده از این عناصر در مقیاس استاندارد با اندازه و ارتفاع متفاوت می تواند جلوه بصری بسیار سرگرم کننده ای را در فضا ایجاد کند. هنگام استفاده از این اصل در طراحی ، من از بازی با اندازه و مقیاس آثار هنری ، گیاهان و فضای منفی لذت می برم. این یک روش نسبتاً ساده برای ایجاد فضایی زیبا می باشد که باعث تمرکز چشم به یک نقطه مشخص می شود.

  1. توجه به تناسب توسط طراح داخلی

تناسب معمولاً همراه با مقیاس بررسی می شود ، اما به شکل ظریفی با یکدیگر تفاوت دارند. مقیاس اشیا را با یکدیگر مقایسه می کند ، تناسب بیشتر مربوط به سبک مبلمان و اشیا در یک فضا و همچنین ارتباط آنها با یکدیگر می باشد. به دست آوردن نسبت مناسب کاری دشوار است و اغلب به این صورت است که منجر به ایجاد احساس راحتی و هماهنگی در فضا می شود. سعی کنید از تناسب در خانه خود استفاده کنید تا یک سری سلسله مراتب بصری ایجاد کنید که بر برخی از ویژگی ها تأکید می کند در حالی که برخی از ویژگی ها را پنهان می کند.

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

6 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل