14  ایده جذاب نقطه کانونی اتاق نشیمن (فوکال پوینت)

نقطه کانونی اتاق نشیمن (فوکال پوینت) چیست؟ نقطه کانونی همان چیزی است که چشمان شما هنگام ورود به یک اتاق روی آن قسمت تمرکز می کند. هنگام انتخاب نقطه کانونی به شومینه، پنجره، آثار هنری یا کاغذ دیواری فکر کنید.

به طور معمول، یک نقطه کانونی رو به ورودی اصلی اتاق نشیمن شما است. در حالی که نقطه کانونی یک فضا معمولاً نحوه قرار دادن مبلمان را تعیین می کند، آرایش صندلی شما قرار نیست روبروی آن باشد. همچنین برخی از فضاها بیش از یک نقطه کانونی دارند.

 

 

1. این اتاق نشیمن دارای سه نقطه کانونی است

اتاق شما ممکن است چندین نقطه کانونی داشته باشد که می‌توانید با یک یا دو گیاه و قفسه‌بندی‌های تزئینی آن‌ها را برجسته تر کنید. این فضا دارای سه نقطه کانونی فوق العاده است. تیرهای سقفی از چوب روستیک با جلب توجه به سمت بالا، فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهد. شومینه سنگی و دیوار آجری اصلی خانه، فضا را برای قرار دادن مبلمان فراهم می‌کند. دیوارهای آجری نمایانگر یک جزئیات معماری قوی هستند که به فضای مدرن گرما می بخشد.

 

2. نحوه ایجاد یک نقطه کانونی دکوراسیون در اطراف یک دیوار عجیب

دکوراسیون دیوار اتاق نشیمن با یک برآمدگی نامناسب می تواند چالش برانگیز باشد. برای رفع این مشکل یک آینه بزرگ که در مرکز مبل قرار دارد، نقطه کانونی قابل توجهی را روی بزرگترین دیوار اتاق ایجاد می کند. یک گروه بندی شیک از اشیاء طلایی، نورپردازی از کف و ستاره فلزی روی دیوار سمت راست، تعادل نامتقارنی را ایجاد می کند.

 

3. با استفاده از کاغذ دیواری یک نقطه کانونی ایجاد کنید

کاغذ دیواری پررنگ می تواند به اتاقی که فاقد روح است یک نقطه کانونی هدیه دهد. در این مثال ، یک کاغذ دیواری با کانتراست شکل گل که روی آن یک آینه گرد بزرگ قرار گرفته است، نقطه کانونی دکوراسیون چشمگیری را در یک آپارتمان ایجاد می کند. در سمت چپ دومین نقطه کانونی اتاق قرار دارد. قاب کردن ورودی منتهی به اتاق خواب یک دیوار مثل گالری ساخته است.

 

 

4. چیدمان مبلمان در اطراف نقطه کانونی یک پنجره

مبلمان معمولاً در اطراف یک نقطه کانونی چیدمان خانه می شوند که در این اتاق نشیمن ، پنجره فوکال پوینت اصلی اتاق است. دیوار روی مبل و قفسه بندی گوشه نیز به جذابیت بصری این فضا می افزاید.

 

 

5. دیوار آجری قرمز

در این آپارتمان، دیوار آجری قرمز در سمت راست نقطه کانونی دکواسیون اتاق نشیمن است. رنگ آمیزی دیوار آجری سفید در سمت چپ چیزی است که آجرهای قرمز را برجسته تر می کند. مبل طلایی و تابلو منظره شهری به جلب توجه به قسمت نشیمن شیک کمک می کند.

 

6. یک دیوار را سیاه رنگ کنید و در یک دیوار گالری چشم نواز ایجاد کنید

گاهی اوقات، تنها چیزی که یک اتاق نیاز دارد، یک دیوار با آثار هنری چشم نواز است که به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند. نکته اصلی این است که اثر هنری را روی دیواری نصب کنید که از ورودی اصلی اتاق نشیمن قابل مشاهده است. ما هنگامی که وارد این فضا می شویم به لطف دیوار سیاه، توجهمان به سمت اثر هنری جذب می شود.

 

7. از پنجره نهایت استفاده را بکنید

هنگامی وارد این اتاق نشیمن می شوید، پنجره بزرگ توجه شما را جلب می کند. بنابراین تزئین اطراف نقطه کانونی کاملا منطقی است. دو صندلی، یک صندلی چرمی و صندلی پلنگی، یک کلاه سفید بزرگ آفریقایی از دیوار آویزان شده است و یک درخت گلدانی فضای سبز به دکوراسیون نقطه کانونی اضافه می کند.

 

8. درخت گلدانی یک نقطه کانونی زیبا ایجاد می کند.

همانطور که در این اتاق نشیمن مشاهده می کنید، یک درخت گلدانی بزرگ یا مجموعه ای از گیاهان کوچکتر، نقطه کانونی جذابی را ایجاد می کند. هنگام انتخاب گیاهان برای خانه خود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید که نورپردازی در صدر لیست مواردی که باید توجه کنید قرار می گیرد. درخت گلدانی نشان داده شده در اینجا به دلیل پنجره رو به جنوب در حال گلدهی است.

 

9. چگونه یک فضای خالی را به یک نقطه کانونی شیک تبدیل کنیم؟

به کمک این ایده، یک گوشه خالی را به یک نقطه کانونی چشم نواز تبدیل کنید. آثار هنری از کف تا سقف زمینه را برای یک بار خانه کوچک فراهم می کند.

 

10. یک نقطه کانونی را با ویژگی های منحصر به فرد ایجاد کنید

اولین چیزی که در این اتاق نشیمن کوچک به آن نگاه می کنید، پنجره است. برای جذابیت بیشتر نقطه کانونی، یک صفحه نمایش با استفاده از نوارهای چوبی نازک با رنگ مشکی طراحی شده است. برای جذابیت بیشتر، همچنین یک قفسه کوچک برای تغییرات نهایی در فضا استفاده شده است.

 

11. اتاق نشیمن کوچک با فرش خاکستری و دیوار آبی

یک دیوار با الهام از سبک روستایی نقطه کانونی در این اتاق نشیمن طراحی شده است.

 

12. شومینه با کاشی سیمانی طرح دار نقطه کانونی شیک ولوکسی ایجاد می کند

الماس این فضا، شومینه با کاشی سیمانی طرح دار است. این یک نقطه کانونی شیک و بی نهایت لوکس است که کاملا مدرن به نظر می رسد.

 

13. نور فیکسچر به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن

نورپردازی به عنوان نقطه کانونی می تواند بلافاصله توجه شما را به خود جلب کند. رازی که باعث می شود این نقطه کانونی تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد، اندازه لوستر است. یک چراغ کوچک توجه شما را جلب نمی کند.

 

14. دیوار تاریک با فضای ذخیره سازی توکار به عنوان نقطه کانونی

یک دیوار تیره با فضای ذخیره سازی توکار می تواند یک نقطه کانونی شیک اسجاد کند. دیوار آبی سرمه ای یا مشکی تلویزیون بزرگ را ناپدید می کند.

 

نحوه ایجاد نقطه کانونی دکوراسیون در هر اتاق

هر اتاق به یک نقطه کانونی نیاز دارد، این یک اصل طراحی اساسی است. چشم شما به جایی برای توجه و تمرکز نیاز دارد. اما اگر یک فضای خالی بزرگ دارید، چگونه می توانید این فوکال پوینت را در فضای خود ایجاد کنید؟

 

به معماری فضای خود توجه کنید

معماری بسیاری از اتاق ها ممکن است قبلاً یک نقطه کانونی خاص داشته باشند که کمک بزرگی در ایجاد این فضا میکنند. به  ورودی، جزیره آشپزخانه، وان حمام یا پنجره های بزرگ فکر کنید. هنگامی که اتاق شما دارای معماری قوی باشد، لازم نیست در هنگام دکوراسیون تلاش زیادی انجام دهید. به سادگی از معماری استفاده کنید و دکوراسیون نقطه کانونی را طراحی کنید.

در این اتاق ، شومینه نقطه کانونی است که با دو قفسه کتاب بزرگ و اضافه کردن یک تابلوی نقاشی بزرگ بر آن تاکید بیشتری شده است. یک آینه بزرگ روی میز کنسول یک نقطه کانونی بی نظیر ایجاد می کند.

 

از ارتفاع فضای خود نهایت استفاده را بکنید

اگر معماری فضای شما طوری نیست که نقطه کانونی در آن تعریف شده باشد، از ارتفاع فضای خود کنید. استفاده از یک کمد یا قفسه کتاب بزرگ می توند اولین قدم در راه دکوراسیون فضای شما باشد. این آینه قدی که روی یک میز آویزان شده،  توجه شما را به داخل جلب می کند.

 

رنگ های متفاوت و با کانتراست بالا

اگر فضای کوچکی دارید، استفاده از یک رنگ با کانتراست بالا می تواند خواسته های مورد نیاز شما را ببرآورد کند. شاید یک مبل با پارچه‌های برجسته همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

5 روز قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

5 روز قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل