مقالات

12 ایده جذاب پرده آشپزخانه (جدیدترین مدل های پرده آشپزخانه)

اضافه کردن پرده به آشپزخانه شما می‌تواند نشان دهنده ظرافت و سبک آشپزحانه باشد. پرده آشپزخانه ممکن است هنگام بازسازی فضای آشپزخانه شما نگرانی اصلی شما نباشد، اما پرده آشپزخانه آن تغییر نهایی است که می‌تواند طراحی آشپزخانه خانه  شما را لوکس و ظریف نشان دهد.

انتخاب ایده های مناسب برای دیزاین پنجره در فضاهایی مانند آشپزخانه‌هایی که نور طبیعی برای کارهای روزانه در آنجا اهمیت زیادی دارد، بسیار مهم است. پنجره آشپزخانه، احساس شخصیت به فضای شما ارائه می‌دهد. افزودن پرده با پارچه‌های متنوع راهی عالی برای القای شخصیت و حس منحصر به فرد به سبک آشپزخانه است.

بیشتر بخوانید: چیدمان خانه با تکنولوژی مدرن و جدید

روش‌هایی برای اضافه کردن سبک خود به فضای آشپزخانه با جدیدترین مدل های پرده آشپزخانه:

از رنگ‌های پررنگ گرفته تا سبک‌های قدیمی و رنگ‌های خنثی، در این بخش چند ایده عالی برای پرده آشپزخانه برای شما جمع آوری کردیم:

1. یک رنگ اصلی به پرده آشپزخانه اضافه کنید:

پرده‌ها فقط برای مسدود کردن نور نیستند آنها می‌توانند در مورد شکوفایی سبک طراحی نیز به یک فضا وارد شوند. پرده آشپزخانه می‌تواند یک فضای خوب برای تزریق مقداری رنگ به آشپزخانه شما باشد. در این خانه، پرده آشپزخانه با الگوی قرمز و سفید رنگ ترکیبی از رنگ را به آشپزخانه کاملاً خنثی می‌آورد.

2.      فضای سرسبز بیرون را در پرده آشپزخانه منعکس  کنید:

فضاهایی که به طور یکپارچه فضای بیرون را با فضای داخلی ترکیب می‌کنند روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند و با توجه به موقعیت آشپزخانه، آن را با درهای شیشه‌ای کشویی به حیاط وصل می‌کنند. اضافه کردن یک پرده برای حفظ حریم خصوصی نیز ایرادی ندارد  یک پارچه مدرن به رنگ سبز را برای پرده می‌توانید در نظر بگیرید. پارچه‌های سبز و الگوهای الهام گرفته از طبیعت نیز گزینه‌ای عالی برای ایده‌های پرده آشپزخانه هستند.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی نئوکلاسیک

3. برای ایجاد لطافت پرده های مدرن آشپزخانه

پرده‌ها معمولاً مدرن‌ترین گزینه برای آشپزخانه‌ها محسوب نمی‌شوند؛ اما استفاده از مینیمالیسم می‌تواند این حس مدرن حفظ کند. یک آشپزخانه شیک و مدرن پر از خطوط سخت و سطوح صیقلی ممکن است احساس خشنی داشته باشند، بنابراین با استفاده از پرده های مدرن آشپزخانه می‌توانید تا کمی لطافت به آشپزخانه اضافه کنید. در این آشپزخانه، ایده‌های پرده بزرگ پنجره پرده‌های کتانی تماماً سفید هستند که با سنگ مرمر سفید و چوب کم‌رنگ به خوبی ترکسی شده است، در عین حال پیچیدگی را به فضا می‌بخشند.

4. یک پرده آشپزخانه کتانی ظریف برای ایجاد ظاهر آرام انتخاب کنید:

یک پرده کم رنگ باعث ایجاد احساس آرامش در آشپزخانه می‌شود، اما قرار دادن یک پانل تیره‌تر و طرح دار در زیر هر یک راه معقول برای پنهان کردن علائم است و پرده‌های بلندی روی درهای پاسیو آسیب می‌بینند. برای داشتن ظاهری آرام، از پارچه‌های کتانی که عمداً چروک به نظر می‌رسند، خودداری کنید.

پرده های شیک و مدرن آشپزخانه

5. عناصر مدرن و سنتی را با هم ترکیب کنید:

برای کسانی که زیبایی‌شناسی طراحی آنها بین سنتی و معاصر در نوسان است، ایده‌های پرده آشپزخانه می‌تواند ابزار هوشمندی برای کمک به پر کردن این شکاف باشد. در این آشپزخانه رنگ سفید و جزیره براق مشکی با کف چوبی و مبلمان ناهارخوری ویکتوریایی جفت شده است. پرده‌های ساده به پنجره‌های شیشه‌ای مدرن حس تاریخی می‌بخشند. اگر نمی‌دانید چگونه پرده‌ها را اندازه‌گیری کنید، چند سانت به طول اضافه کنید تا گودالی زیر آن ایجاد شود، که حس کلاسیک و لوکسی ایجاد می‌کند.

جدیدترین و زیباترین مدل پرده های آشپزخانه

6. کرکره و پرده را ترکیب کنید:

البته پرده‌ها بهترین انتخاب برای هر پنجره آشپزخانه نخواهند بود. برای فضاهای کوچک‌تر، پرده‌ اغلب نامرتب‌تر به نظر می‌رسد؛ اما این بدان معنا نیست که شما باید به‌کلی پرده‌ را نادیده بگیرید. چرا استفاده از ترکیبی از کرکره و پرده را در نظر نگیریم این می‌تواند در یک فضای باز که دارای درهای پاسیو است، به خوبی کار کند. می‌توانید برای گزینه‌های بیشتر فیلتر نور، یک کرکره زیر پرده‌ها قرار دهید، یا مانند این آشپزخانه، از کرکره‌ و پرده‌ استفاده کنید.

7. با پرده‌های کافه‌ای یک آشپزخانه روستیک ایجاد کنید:

پرده‌های کافه راهی عالی برای ایجاد سبک خانه‌های قدیمی در آشپزخانه شما هستند. این پرده‌های خانه‌های مزرعه فقط نیمی از پایین پنجره را می‌پوشانند و برای قرار گرفتن روی سینک و حفظ حریم خصوصی در حین شست‌وشو عالی هستند، در حالی که امکان می‌دهند نور زیادی به آشپزخانه وارد شود.

8. با پرده آشپزخانه توری سبک وینتیج ایجاد کنید:

شهرت قدیمی پرده‌های توری، آنها را برای سال‌ها به یک طراحی قابل استفاده تبدیل کرده است و مزایای عملی آن‌ها باعث شده است که یک بار دیگر شاهد روند در طراحی  باشیم. پرده‌های توری برای ورود نور طبیعی روز زیادی به داخل اتاق عالی هستند و در عین حال حریم خصوصی مناسبی را برای آشپزخانه فراهم می‌کنند. توری براق و شیک مورد علاقه مادربزرگتان را در پرده نشیمن خود فراموش کنید و یا پارچه‌های شفاف یا نمونه‌های قدیمی سفید گرم را انتخاب کنید.

9. ایجاد یک بخش برای انباری با پرده آشپزخانه:

پرده‌ها فقط برای پنجره‌ها نیستند  در سرتاسر خانه می‌توان از آن‌ها برای جدا کردن فضاهای کوچک، از حمام تا گوشه‌های دنج برای مطالعه استفاده کرد. از ایده‌های پرده کانتری برای آشپزخانه‌ها استفاده کنید تا یک انباری، فضای ابزار یا اتاق لباس‌شویی در آشپزخانه خود ایجاد کنید. بسته شدن آسان پرده‌ها  آنها را گزینه انعطاف‌پذیرتری نسبت به درها برای باز کردن فضا کرده است، به علاوه فضای آشپزخانه را بهبود می‌بخشد و زیبایی یک آشپزخانه مدرن را ملایم می‌کند.

10. مدل پرده های جدید آشپزخانه (رنگ پرده آشپزخانه خنثی)

این که آیا شما از آشپزخانه‌های کلاسیک یا مدرن را دوست دارید، رنگ‌های نود یک طرح رنگی چند ساله محبوب برای همه فضاها هستند. رنگ‌های ملایم همچنین به طور کلی انتخاب خوبی برای پرده‌ها هستند، زیرا آنها به ورود نور روز در فضا کمک می‌کنند  و نمونه‌های شفاف یا نیمه براق باعث می‌شود که هنگام بسته شدن نور به فضا کمتر وارد شود.

11. برای پرده آشپزخانه از رنگ دیوار الهام بگیرید:

اگر مطمئن نیستید کدام رنگ پرده را انتخاب کنید، به رنگ دیوار خود نگاه کنید و سپس یک پرده با طیف رنگی کمی متفاوت از آن رنگ انتخاب کنید تا فضای شما جذاب تر باشد.

12. از پرده حصیری رولی استفاده کنید:

با پرده حصیری که نور را از خود عبور می‌دهد؛ اما همچنان حریم خصوصی را حفظ می‌کنند، سبک آشپزخانه را ساده تر نگه می دارند. چوب طبیعی به کار رفته در این پرده به زیبایی با سبک آشپزخانه ترکیب می‌شود. اما اگر نمی‌توانید در مقابل ظاهر پرده‌های پارچه‌ای مقاومت کنید، می‌توانید مقداری پارچه از پرده آویزان کنید تا فضای باز زیر کابینت را بپوشانید، همان‌طور که در این بازی آشپزخانه دیدیم.

 

چه نوع پرده‌هایی برای آشپزخانه بهتر است؟

در واقع هیچ قانون سختی برای انتخاب پرده آشپزخانه وجود ندارد  تا حد زیادی به طراحی آشپزخانه و ترجیح شخصی شما بستگی دارد. با این حال، آشپزخانه می‌تواند یکی از گرم‌ترین قسمت‌های خانه باشد، به این معنی که ممکن است بخواهید پارچه و سبک‌هایی را انتخاب کنید که قابل شستشو باشد، به خصوص اگر صاحب فرزند باشید.

به عنوان یک فضای پر ترافیک و کاربردی، ممکن است بخواهید پرده‌هایی را انتخاب کنید که سبک باشد. پرده‌های سبک در حالی که نور طبیعی زیادی را به داخل فضا منتقل می‌کنند، به شما فضای خصوصی ارائه می‌دهد.

 

آیا پرده آشپزخانه هنوز قابل استفاده است؟

در حالی که پرده آشپزخانه ممکن است در سال‌های اخیر در کل خانه در اولویت نباشند، اما در حال بازگشت به طراحی‌ داحلی خانه ها هستند. پارچه‌های طبیعی یکی از موارد مورد علاقه سبک مدرن هستند و می‌توانند به خوبی در آشپزخانه استفاده شوند تا لطافت را به فضا بیفزایند.

 

انتخاب پرده آشپزخانه ایده آل

هنگام انتخاب پرده آشپزخانه برای آشپزخانه خود، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید:

  • سبک آشپزخانه: سبک پرده را با تم کلی آشپزخانه خود هماهنگ کنید.
  • جنس: پارچه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد، چه پارچه شفاف، نخی یا کتانی باشد.
  • حریم خصوصی: سطح حریم خصوصی مورد نظر خود را تعیین کنید، زیرا برخی از پرده ها ممکن است پوشش بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند.
  • تعمیر و نگهداری: هنگام انتخاب پرده آشپزخانه خود، سهولت تمیز کردن و نگهداری را در نظر بگیرید.

 

نصب و مراقبت از پرده آشپزخانه

نصب پرده آشپزخانه یک فرآیند ساده است. اکثر آنها دستورالعمل‌هایی دارند که به راحتی قابل اجرا هستند و می‌توانید از میله‌های پرده یا قلاب‌های ساده برای آویزان کردن آنها استفاده کنید. برای اطمینان از حفظ زیبایی پرده خود، تمیز کردن منظم و مراقبت ملایم ضروری است. دستورالعمل‌های مراقبتی ارائه شده با پرده‌ها را دنبال کنید تا ظاهری زیبا داشته باشند. هنگام شستشو به جنس پارچه و دمای این کار توجه کنید.

 

سوالات متداول در مورد جدیدترین و زیباترین مدل پرده های آشپزخانه

آیا می توانم اندازه آشپزخانه پرده خود را سفارشی کنم؟
بله، بسیاری از خرده‌فروشان گزینه‌های سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که پرده‌های شما کاملاً با ابعاد آشپزخانه شما مطابقت دارند.

چگونه پرده های آشپزخانه خود را تمیز و نگهداری کنم؟
دستورالعمل های مراقبتی ارائه شده با پرده های خود را دنبال کنید. به طور معمول، آنها را می توان در ماشین لباسشویی با سرعت ملایم شست تا زیبایی آنها حفظ شود.

آیا پرده آشپزخانه عایق آشپزخانه من است؟
پرده های آشپزخانه می توانند تا حدودی به تنظیم نور و دما کمک کنند.

از کجا می توانم پرده های جدیدترین و زیباترین مدل پرده های آشپزخانه بخرم؟
شما می توانید طیف گسترده ای از پرده های آشپزخانه را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های تخصصی دکوراسیون منزل که دارای طرح های بین المللی هستند پیدا کنید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

1 روز قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

1 روز قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

3 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل