مقالات

8 ترند رنگ آشپزخانه درسال 1403 که هیچوقت قدیمی نمیشه

آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم خانه است و در انتخاب رنگ برای آن باید دقت زیادی کرد. در اینجا به 8 ترند رنگ آشپزخانه درسال 1403 که هیچوقت قدیمی نمیشه  اشاره می‌کنیم.

یک لایه رنگ متفاوت می‌تواند ظاهری کاملاً جدید به آشپزخانه شما بدهد. اگر قصد دارید در سال جدید آشپزخانه خود را بازسازی کنید، انتخاب رنگ آشپزخانه مناسب می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای در بازسازی آشپزخانه شما باشد. رنگ تأثیر زیادی بر سبک، خلق و خو و درک شما از فضای دکوراسیون دارد، بنابراین استفاده صحیح از رنگ بسیار مهم است.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ آشپزخانه می‌تواند دشوارتر از اتاق خواب یا نشیمن باشد، زیرا شما باید روی کابینت‌ها، لوازم و وسایل متعدد با جزئیات کامل تصمیم گیری کنید؛ بنابراین، در حالی که مهم است که آشپزخانه شما احساس به روز بودن را القا کند، همچنین باید رنگ آشپزخانه ای که انتخاب می‌کنید قدرت ماندگاری داشته باشد.

راهنمای کامل انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه

ما در این بخش رنگ آشپزخانه که انتظار می‌رود برای امسال ترند باشند را برای شما جمع آوری کرده‌ایم که بسیاری از آن‌ها الهام گرفته از طبیعت هستند. رنگ سبز تیره، رنگ‌های خنثی گرم و صورتی ملایم را به وفور در ترند رنگ آشپزحانه خواهید دید. خوشبختانه، این رنگ‌های کابینت آشپزخانه به اندازه کافی خنثی هستند تا هیچ وقت قدیمی نشوند، بنابراین به این زودی‌ از مد نمی‌افتند.

در حالی که طبیعت قطعاً بزرگ‌ترین الهام بخش طراحان داخلی در سال‌های اخیر است، مطمئناً فقط رنگ‌های قهوه‌ای و برنزه خسته کننده نیست. سایه رژگونه بژ می‌تواند قلب خانه، آشپزخانه را به فضایی گرم، دوستانه و در عین حال پر انرژی تبدیل کند. ما پیشنهاد می‌کنیم که آن را با سایر رنگ‌های خنثی و خاکی ترکیب کنید تا یک اثر آرام بخش و متعادل کننده ایجاد کنید.

اصول رنگ آشپزخانه که باید در انتخاب آن دقت کنیم

اصول رنگ آشپزخانه که باید در انتخاب آن دقت کنیم

انتخاب ترند رنگ های مناسب برای آشپزخانه تصمیم مهمی است که می تواند بر ظاهر و احساس کلی فضا تاثیر بسزایی بگذارد. در این قسمت از مقاله چند اصل وجود دارد که باید هنگام انتخاب رنگ برای آشپزخانه خود در نظر بگیرید:

اندازه و چیدمان آشپزخانه را در انتخاب رنگ نظر بگیرید:

برای آشپزخانه‌های کوچک، رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید، خاکستری روشن یا پاستلی می‌توانند به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کنند.
در آشپزخانه‌های بزرگ‌تر، انعطاف‌پذیری بیشتری در انتخاب رنگ دارید، اما استفاده ترکیبی از سایه‌های روشن و تیره را برای ایجاد جذابیت بصری در نظر بگیرید.

در انتخاب رنگ آشپزخانه با بقیه خانه خود هماهنگ باشید:

طرح رنگ آشپزخانه شما باید مکمل رنگ های استفاده شده در اتاق های مجاور باشد تا یک جریان منسجم در سراسر خانه شما ایجاد کند.

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید:

یک عنصر را در آشپزخانه مانند، جزیره آشپزخانه یا بک اسپلش را انتخاب کنید تا به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند. برای جلب توجه می توانید از رنگ های تیره یا متضاد برای این عنصر استفاده کنید.

احساسی را که می خواهید ایجاد کنید، مشخص کنید:

روانشناسی رنگ در احساس فضا نقش مهمی دارد. رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی می‌توانند فضایی پر انرژی ایجاد کنند، در حالی که رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز می‌توانند حس آرامش را القا کنند.

تعادل رنگ روشن و تیره:

با ترکیب رنگ های روشن و تیره به کنتراست دکوراسیون مورد نظر خود برسید. به عنوان مثال، اگر کابینت های تیره دارید، می توانید آن ها را با یک کانتر و یا بک اسپلش با رنگ روشن ست کنید تا کنتراست ایجاد کنید.

به شرایط نگهداری رنگ آشپزخانه فکر کنید:

کابردی بودن انتخاب رنگ خود را در نظر بگیرید. رنگ های روشن ممکن است لکه ها و کثیفی ها را بیشتر نشان دهند، در طرف مقابل رنگ های تیره می توانند خراش ها را بیشتر نشان دهند. ترکیب رنگی را انتخاب کنید که تمیز کردن و نگهداری آنها آسان باشد.

از رنگ های خنثی به عنوان پایه استفاده کنید:

رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری یا بژ انتخاب‌ اول ما برای کابینت آشپزخانه، دیوارها و میزهای آشپزخانه هستند. سپس می‌توانید رنگ‌هایی را با لوازم جانبی و دکوری اضافه کنید که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در طول زمان تغییر داد.

سبک شخصی خود را در نظر بگیرید:

طرح رنگ آشپزخانه شما باید منعکس کننده سبک شخصی و ترجیحات شخصی شما باشد. حتی اگز سبک دکوراسیون کلاسیک، مدرن، روستیک یا التقاطی را ترجیح می دهید، رنگ هایی را انتخاب کنید که با خواسته های شما در یک راستا باشد.

با یک متخصص طراح داخلی مشورت کنید:

اگر در مورد انتخاب رنگ خود یا نحوه ایجاد یک طرح رنگ آشپزحانه منسجم مطمئن نیستید، برای راهنمایی با یک طراح داخلی یا متخصص رنگ مشورت کنید.
به یاد داشته باشید که هیچ قانون قطعی در مورد انتخاب رنگ آشپزخانه وجود ندارد و انتخاب های شما باید در نهایت منعکس کننده سلیقه شما و فضایی باشد که می خواهید در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

از ترکیب رنگ‌های محبوب آشپزخانه زیر می‌توانید الهام بگیرید:

1. رنگ آشپزخانه بژی:

بژ رنگی است که متخصصان انتظار دارند در طراحی آشپزخانه تکامل پیدا کند.  رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری در سال‌های اخیر ترند هستند. رنگ سفید گرم و جذاب با قدرتی متحول کننده است که فرصت‌‌هایی طراحی بی پایانی را برای شما باز می‌کند.

2. رنگ آشپزخانه سبز: بهترین ترکیب رنگ برای آشپزخونه های کوچک

رنگ‌های تیره هنوز هم بسیار محبوب هستند. برای کابینت‌هایی که بیانیه‌ای ارائه می‌دهند  را با رنگ پوسته تخم مرغی مدرن و براق متوسط ​​توصیه می‌کنیم. سایه غنی جنگلی تاریک و پوشیده را تداعی می‌کند که میل به دنیای طبیعی را ایجاد می‌کند. رنگ سبز تیره در یک آشپزخانه مدرن شهری و در عین حال شخصیت را به یک آشپزخانه روستیک می‌آورد.

3. رنگ آشپزخانه خاکستری: رنگ آشپزحانه ای که هیچوقت قدیمی نمیشه

علاوه بر رنگ‌های پررنگ، ما شاهد تغییر به سمت رنگ‌های گرم‌تر هستیم. اگر نمی‌خواهید رنگ‌های قوی‌تر را وارد خانه خود کنید، رنگ‌های خاکستری یا رنگ‌هایی با ته‌رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید. رنگ‌های خنثی دنج مانند آناپولیس خاکستری بنجامین مور، رژگونه‌ای گرما را به صورت ارگانیک بدون زرد شدن یا اشباع شدن به فضا می‌افزاید. رنگ‌هایی مانند این رنگ کیفیت دلپذیر و آرام بخش دارند که حس راحتی را به پالت خانه می‌آورند.

4. رنگ آشپزخانه قهوه‌ای عاجی: پالت آشپزحانه کلاسیک

انتظار می‌رود که صاحبان خانه از رنگ‌های آرامش بخش مرتبط با طبیعت و فضای باز استفاده کنند. به همین دلیل است که قهوه‌ای عاجی دقیقاً این کار را انجام می‌دهد و طبیعت و راحتی را به نمایش می‌گذارد.

5. رنگ آشپزخانه خنثی و طبیعی:

مانند هر روند دیگری، رنگ‌های برتر رنگ آشپزخانه امسال تحت تأثیر تغییراتی هستند که در جامعه تجربه می‌کنیم. سبز سال گذشته رشد زیادی کرد؛ زیرا نشان‌دهنده رشد و احیا بود که همه ما پس از یک دوره عدم اطمینان به دنبال آن بودیم و تولیدکنندگان رنگ انتظار دارند که صاحبان خانه‌ها در سال‌های پیش رو از رنگ‌های سبز به ویژه در آشپزخانه استفاده کنند. طیف رنگی سبز بسیار متنوع است. چه از فضای خود برای آشپزی، سرگرمی یا استراحت استفاده کنید، سبزی اشباع شده؛ مانند این رنگ تعادل را ایجاد می‌کند و می‌تواند برای هر مکانی با هر سبکی کار کند.

6. رنگ آشپزخانه بژ و صورتی: رنگ مدرن

رنگ شگفت انگیزی که در حال حاضر رشد زیادی دارد، صورتی ملایم است. نه رنگ صورتی پررنگ، بلکه نوع ظریف، تصفیه شده و کم‌رنگ‌تر با ته رنگ خاکستری غبارآلود. رنگ‌دانه زرد ظریف نیز به سایه صورتی گردوغباری گرما و نرمی درخشان می‌بخشد.  پیشنهاد می‌شود آن را با یک رنگ سفید ملایم، روی دیوارها و سقف خود ترکیب کنید تا جریان نرمی را در فضای آشپزخانه خود حفظ کنید.

7. رنگ آشپزخانه سبز: ترند ترین ترکیب رنگ آشپزخانه

ما می‌بینیم که صاحب‌خانه‌ها رنگ‌های پررنگ‌تری را به خانه‌های خود وارد می‌کنند. کابینت‌های آشپزخانه مکان مناسبی برای معرفی رنگ‌های اشباع‌ هستند، اگر بقیه پالت خانه‌تان بیشتر به سمت رنگ‌های خنثی روشن متمایل شود. برای کابینت‌ها رنگ سبز گرافیتی عمیقی توصیه می‌شود، مانند تصویر زیر که ترکیبی عالی از سبز ارگانیک با سبز درام را معرفی می‌کند.

8. رنگ آشپزخانه سفید  : بهترین و مناسب ترین ترکیب رنگ آشپزخانه

رنگ‌هایی که برای خانه‌مان انتخاب می‌کنیم منعکس‌کننده این است که چگونه می‌خواهیم لحظات مثبت را ثبت کنیم و آنها را به یک تجربه ماندگار تبدیل کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، ای رنگ به عنوان یکی دیگر از رنگ‌های پرطرف‌دار آشپزخانه پیش بینی می‌شود. این رنگ گرما و امنیت ناشی از حضور در محیطی آشنا و راحت را تداعی می‌کند. با رنگ‌های چوبی گرم و سایر بافت‌های طبیعی مانند این خانه بهتر مشاهده می‌کنید که عمق را اضافه می‌کند.

نقش روشنایی در طراحی آشپزخانه

درک نقش نور در طراحی آشپزخانه بسیار مهم است. ما در این بخش بررسی خواهیم کرد که چگونه انواع نورهای مختلف محیطی، نقش مهمی را در رنگ فضای آشپزخانه عالی ایفا می کنند.

نور طبیعی

با به حداکثر رساندن نور طبیعی می توانید یک محیط آشپزخانه جذاب و کم مصرف طراحی کنید. نور طبیعی به افزایش لطافت فضا و رنگ آشپزخانه کمک می کند.

انتخاب پالت رنگ مناسب

طرح رنگ آشپزخانه شما را می توان با انتخاب نورپردازی شما به یک نقطه کانونی تبدیل کرد.

سوالات متداول ترند رنگ آشپزخانه در 1403

بله، اختلاط نورپردازی محیطی، وظیفه ای و تاکیدی می تواند یک طرح نوری لایه ای و متعادل ایجاد کند.

استفاده از وسایل روشنایی و رنگ های روشن می تواند آشپزخانه کوچک را به صورت بصری گسترش دهد.

در حال حاضر، رنگ‌های خاکی و خنثی، مانند سبز مریم گلی و سفالی، در طرح‌های رنگی آشپزخانه ترند هستند.

هنگام انتخاب وسایل روشنایی، اندازه آشپزخانه و ارتفاع سقف خود را در نظر بگیرید تا از تناسب آنها اطمینان حاصل کنید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

57 دقیقه قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

3 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل