مقالات

15 ایده نورپردازی آشپزخانه برای سبک دکوراسیون خانه شما

آشپزخانه خود را با جدیدترین ایده های نورپردازی در کمترین زمان ممکن متحول کنید. بهترین شیوه نورپردازی آشپزخانه، استفاده ترکیبی از سبک‌ و ایده های مختلف روشنایی است. تجربه ثابت کرده است که نورپردازی مناسب در یک فضا چقدر حائز اهمیت است.

برخلاف شیوه‌های متداول نورپردازی، نورپردازی آشپزخانه باید طوری انجام شود که هم زیبا به نظر ‌رسد و هم روشنایی کاربردی و جذابی ارائه دهد. از آویزهای زیبا که از متریال طبیعی ساخته شده‌اند گرفته تا گزینه‌های روشنایی طراحی فضای داخلی صنعتی، بهترین  روش نورپردازی طرح‌هایی هستند که بر یافتن تعادل کامل بین زیبایی، عملکرد و تطبیق‌پذیری تمرکز دارند.

در ادامه بهترین ایده های نورپردازی آشپزخانه را معرفی می‌کنیم:

اگر در حال برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه هستید و به دنبال خرید لوستر برای این فضا می باشید یا در حال بررسی این هستید که چگونه می‌توانید آشپزخانه خود را با جدیدترین متدهای طراحی داخلی دیزاین کنید، گزینه‌های زیر نکاتی ارائه می دهند که باید برای نورپردازی آشپزخانه در نظر بگیرید.

 

1.      نورپردازی آشپزخانه با تمرکز بر متریال طبیعی.

ما شاهد روند روبه‌رشد استفاده از مواد طبیعی در انتخاب متریال برای نورپردازی هستیم.  یک آویز حصیری دوست‌داشتنی که نوری از میان آن در فضا می‌تاباند می‌تواند احساس متفاوتی را ایجاد کند.

عدم طراحی مناسب سبک نورپردازی آشپزخانه‌ها می‌تواند باعث سردی و تکراری شدن فضای شما شود، در حالی که استفاده از نورپردازی با استفاده از مواد طبیعی می‌تواند فضایی گرم و دنج ایجاد کند و کمک می‌کند تا فضا ملموس و جذاب‌تر شود.

استفاده از متریال حصیری در طراحی داخلی یک ترند محبوب در چند سال اخیر است و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها از مد بیفتد. در این آشپزخانه، استفاده از مواد متنوع طبیعی در فضا را می‌بینیم و اینکه آویز حصیری و صندلی‌های ناهارخوری چگونه تضاد ظریفی را با میز ناهارخوری مرمری و سفید ایجاد می‌کند.

 

2.     نورپردازی آشپزخانه با لوستر های هنری

در فضاهایی مانند آشپزخانه، گاهی اوقات پیدا کردن فضایی برای استفاده کردن لوازم تزئینی زیبا دشوار است. با این حال، یک چراغ آویز یا لوستر می‌تواند نه تنها به عنوان یک منبع نور کاربردی، بلکه یک ویژگی دکوراسیون زیبا و نقطه کانونی باشد که هیچ فضای سطحی را اشغال نمی کند.

این آشپزخانه مدرن دارای لوستر و جذابی است. این لوستر به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانیم تعابیر بی‌نهایتی از آن داشته باشیم، از انواع مهره‌های شیشه‌ای رنگی و روکش‌های فلزی ساخته شده تا مانند یک جواهر درخشان از سقف آویزان شود.

ما به طور فزاینده‌ای شاهد تقاضا برای طراحی نورپردازی به عنوان آثار هنری هستیم. لوسترهای بالای پیشخوان آشپزخانه یا میز ناهارخوری که نه تنها کاربردی هستند، بلکه یک اثر هنری تزئینی نیز هستند، که بسیار زیبا هستند.

 

3.     با نورپردازی آشپزخانه یک کنتراست زیبا ایجاد کنید.

هنگام استفاده از نورپردازی به یک سبک، باید به طرح‌های هماهنگ و یکنواخت پایبند باشیم. با این حال، سبک‌های نامتقارن یا متضاد نورپردازی می‌توانند نمایشگر مدرنیته و منحصر به فرد بودن فضای آشپزخانه باشد.

در این آشپزخانه، فانوس کاغذی بیضی شکل یک نقطه کانونی آرام شکل داده است که حس گرما را بر روی میز ناهار خوری ما ایجاد میکند. همچنین لوستر مخروطی روی میز سایه می‌اندازد و بدنه‌ آن شیک‌تر و کاربردی‌تری دیده می شود و توزیع نور بهینه را روی سینک ارائه می‌دهد و یک گزینه ایده آل برای آشپزی است.

ما در این تصویر مشاهده می‌کنیم که چگونه دو چراغ آویز کمک می‌کنند تا فضای آشپزخانه بزرگ با استفاده از ایجاد کنتراست، به شکل ظریفی تقسیم‌بندی شود و طراحی نورپردازی مدرن تضاد ظریفی را با معماری سنتی اطراف خود ایجاد می‌کند.

4.     از نورپردازی چندمنظوره استفاده کنید.

با افزایش فضاهایی که عملکردهای متعددی دارند، خانه‌های ما باید بیشتر از همیشه برای ما کاربردی باشند. از فضای نشیمن با پلان باز گرفته تا فضای آشپزخانه و ناهارخوری، نصب نورپردازی چندمنظوره می‌تواند متناسب با فضای ما مورد استفاده قرار گیرد.

نور محیطی، جدا از نور مرکزی، همچنین می‌تواند به جدا کردن تمرکز مرکزی بر جزیره آشپزخانه کمک کند و حال و هوای کلی را از حالت کاربردی به فضایی جذاب تغییر دهد.

 

5.      آباژور رومیزی هم می‌تواند در نورپردازی آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.

چراغ رومیزی که اغلب برای نورپردازی اتاق خواب و ایده‌های نورپردازی نشیمن متداول است، می‌تواند به همان اندازه در آشپزخانه کاربردی باشد، به شرطی که در محلی قرار گیرد که هنگام پخت و پز و تهیه غذا مانعی ایجاد نکند.

همان‌طور که در مورد اهمیت نورپردازی چندمنظوره بحث کردیم، احساس گرم و دنجی که از یک چراغ رومیزی منتشر می‌شود می‌تواند به تبدیل آشپزخانه شلوغ به فضایی آرام‌تر کمک کند.  آباژور برای قرار گرفتن در نزدیکی فضای صندلی راحت، یا قرار دادن روی یا کنار یک میز ناهار خوری ایده‌آل است.

آباژورهای رومیزی قابل حمل، انعطاف پذیری و آزادی عمل بیشتری را به شما ارائه می‌دهند که می‌تواند در یک فضای آشپزخانه شلوغ عالی باشد. طرح‌ آباژور هایی که روی یک قفسه یا طاقچه قرار می‌گیرد، می‌تواند به راحتی به میز، فضای صندلی یا حتی در صورت لزوم به فضای باز منتقل شوند.

 

6.     استفاده ترکیبی از متریال ها در نورپردازی آشپزخانه

من معتقدم ترند نورپردازی آشپزخانه شامل ترکیب مواد جدید و متفاوت برای ایجاد طرح‌های نورپردازی هیجان انگیز و منحصر به فرد خواهد بود. این شامل استفاده از مواد جدیدتر با تکنولوژی پیشرفته و همچنین استفاده از مواد سنتی می‌شود.

ما شاهد نوآوری در استفاده از مواد نرم‌تر مانند چوب و پارچه و همچنین مواد سخت‌تر از جمله فولاد، سرامیک، رزین، آلومینیوم و حتی سنگ مرمر خواهیم بود. من به نوبه خود به مواد طبیعی مانند چوب، بامبو، کتان و… علاقه بیشتری دارم.

 

7.      یک لوستر آویز منحصر به فرد انتخاب کنید.

اگر سبک نورپردازی آشپزخانه مدرن را در نظر دارید، این ترند نورپردازی آشپزخانه ممکن است برای شما مناسب باشد. این چراغ‌ها جذلی و لوکس هستند و طراح  می‌خواسته آنها را به شکل سنتی آویزان کند، بنابراین یک تیر فولادی به سقف اضافه کرده تا بتواند آنها را با ارتفاع متفاوت آویزان کند.

8.     استفاده از فلزات در نورپردازی آشپزخانه به روشی ظریف‌تر.

ترند نورپردازی آشپزخانه عناصر موجود در فضا را به بقیه طرح منتقل می کند، این سبک طراحی در این آشپزخانه فلزکاری برنجی تخته قرنیز در میله‌های بار و نور آویز بالای جزیره آشپزخانه دیده می‌شود.

جزیره به طراحی کلی آشپزخانه تعادل می‌بخشد، به جای اینکه نور به عنوان یک عنصر جداگانه در نظر گرفته شود، اکنون همه سبک آشپزخانه را در برمی‌گیرد.

 

9.     به‌کارگیری چراغ های فانوسی در نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی فانوسی بالای جزیره در حال حاضر بسیار محبوب است. این ترند نورپردازی آشپزخانه سال‌ها ادامه خواهد داشت، اما با تأکید بیشتر بر نورپردازی، با سبک صنعتی همان‌طور که در اینجا با این نور فانوس نشان داده شده است. این یک راه عالی برای افزودن فردیت به طرح آشپزخانه است.

نورپردازی و جزیره آشپزخانه همیشه ترکیب مهمی تشکیل می دهند و مجموعه آویز روی یک جزیره همیشه به خوبی چیدمان آشپزخانه را به مراحل بالاتر میرساند. استفاده از گروه سه‌تایی لامپ یک ترفند دکوراسیون کلاسیک است؛ زیرا اعداد فرد همیشه از نظر بصری بهترین طرح را ارائه می‌دهند. لامپ های محصور شده در شیشه که در تصویر بالا نشان داده شده است یک مثال عالی از این موضوع است.

 

10.   ترکیبی از نور نقطه‌ای، چراغ های LED و آویز

اطمینان از نورپردازی دکوراسیون آشپزخانه برای عملکرد مؤثر و ایمن بودن آن ضروری است. نورپردازی یک بخش حیاتی از آشپزخانه است و باید در طول فرایند طراحی برنامه ریزی شود. به ویژه هنگامی که آشپزخانه در یک فضای باز قرار دارد، نورپردازی باید برای کارهای مختلف طبقه بندی شود.

به همین دلیل است که ما ترکیبی از نورها را هم برای اهداف کاربردی و هم برای ایجاد جذابیت در فضا استفاده می‌کنیم.

 

11.   نورپردازی آشپزخانه یکپارچه

اگر به دنبال ایده های نورپردازی برای آشپزخانه‌های کوچک هستید که ظریف باشند، این ایده مختص شماست. نورپردازی روی سطح در این آشپزخانه نسخه مرسوم‌تری از نورپردازی سنتی است و با رنگ و طرح ظریف کرمی خود به سقف جذابیت بصری می‌بخشد، اما در عین حال حواستان را پرت نمی‌کند.

 

12.   به سراغ انتخاب‌های ظریف با نورپردازی بر روی سطح پررنگ بروید.

هنگام طراحی تمام عناصر آشپزخانه وسایلی نخرید که فضا را پر می کند. مردم اغلب تلاش می‌کنند تا تصویری را که در اینترنت دیده‌اند مورد استفاده قرار بدهند و آشپزخانه خود را با تمام وسایلی که دوست دارند دیزاین کنند؛ اما باید از این اشتباه خودداری کنید. می‌توانید به راحتی المان هایی  که بر فضایتان تسلط دارند و خسته کننده هستند، با نورپردازی مناسب متعادل کنید.

 

13.   اشکال زاویه‌ای را کنار بگذارید و اشکال منحنی را انتخاب کنید.

اشکال انحنا دار روندی روبه‌رشد در ترند نورپردازی آشپزخانه ها دارند. از مبلمان گرفته تا نورپردازی و لوازم جانبی، منحنی همه جا وجود دارد، زیرا طراحان برای ایجاد فضای آرامش‌بخش‌تر و راحت‌تر در خانه، فرم‌های نرم‌ و روان‌تر را انتخاب می‌کنند.

شاهد افزایش تقاضا برای عناصر خاص، مانند مواد طبیعی هستیم و در حال حاضر شاهد تقاضا برای چراغ‌هایی با شکل و شمایل هنری و منحنی‌های نرم هستیم.

این ترند مورد علاقه همه خواهد بود؛ زیرا آشپزخانه‌ها معمولاً از با استفاده زوایای تیز ساخته می‌شوند  مگر اینکه گوشه‌های گرد را در جزیره و کابینت خود انتخاب کنید.

 

14.  آویزهای شیشه‌ای  را انتخاب کنید.

آویزهای شیشه‌ای دست‌ساز روندی جدید بر روی جزایر آشپزخانه و میزهای ناهارخوری هستند. لوستر شیشه‌ای شفاف به نور اجازه می‌دهد از هر کجا که می‌خواهد عبور کند.

در این آشپزخانه یراق آلات بیشتری را می‌بینید این ویژگی به ویژه برای میزهای جزیره و ناهار خوری توصیه می شود، به‌طوری‌که نیاز به روشنایی را می‌توان بدون ایجاد احساس به هم ریختگی یا سنگینی برآورده کرد. شیشه‌های استوانه ای می‌توانند درخشش زیبا را با ظاهری قدیمی‌تر ارائه دهند.

 

15.    نورپردازی آشپزخانه با یک آویز رنگارنگ

نورپردازی همیشه نقشی حیاتی در آشپزخانه شما ایفا می‌کند، باید در عین حال که فضایی دلپذیر ایجاد می‌کند، ماهیت فضا را منعکس کند. انتخاب یک چراغ رنگی  پیش‌بینی روند روشنایی آشپزخانه ما برای سال‌های پیش رو  نه تنها تمرکز را به یک منطقه می‌آورد، بلکه سرزندگی را نیز به فضا اضافه می‌کند که طرح‌های خنثی‌تری را با کنتراست و سبک تغییر می‌دهد.

از آنجایی که بسیاری از ما با استفاده از رنگ در خانه اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده‌ایم، به جای اینکه همه چیز را با روندهای رنگ آمیزی دنبال کنیم، می‌توانیم با رنگ کردن وسایل نورپردازی‌های خلاقیت به خرج ندهیم.

 

محبوب‌ترین نورپردازی آشپزخانه:

محبوب‌ترین نورپردازی آشپزخانه ترکیبی از نورپردازی کاربردی و چراغ های دیواری با آویزهای تزئینی بیشتر و چراغ های سقفی است. چراغ‌های آویز به‌عنوان یک جایگزین مناسب فضا در خانه‌هایی با ردپای کوچک به طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

یک راه عالی برای بیان یک ایده در حالی که مناطق شلوغ را مرتب نگه می‌دارد، آنها برای زندگی آپارتمان‌نشینی مناسب هستند که همچنین به عنوان آثار هنری مجسمه‌سازی که می‌توان از آنها برای بازی با مقیاس استفاده کرد، مناسب است.

البته کاملاً به اندازه آشپزخانه و نحوه استفاده شما از فضا بستگی دارد، اما اغلب تنها یک منبع نور کافی نیست. از چراغ‌های آویزان کم ارتفاع بر روی یک جزیره یا میز ناهارخوری گرفته تا چراغ‌های دیواری که در بالای قفسه‌ها یا در کنار فضای کار قرار گرفته‌اند، به دقت در مورد مناطق مختلف آشپزخانه خود فکر کنید و اینکه آیا آنها از نور کاربردی و کاربردی یا نور محیطی آرام‌تر بهره می‌برند.

 

آیا چراغ های توکار هنوز هم ترند نورپردازی آشپزخانه هستند؟

چراغ‌های توکار هنوز هم یک روند نورپردازی آشپزخانه هستند، اما نه به تنهایی  از نظر عملکرد، روی میله‌های جزیره به خوبی کار می‌کنند، اما بهتر است در کنار سایر گزینه‌های نورپردازی مانند آویزها و چراغ‌های دیواری برای افزودن سبک استفاده شوند. به این ترتیب شما یک چیدمان لایه‌ای ایجاد می‌کنید که تمام قسمت‌های کلیدی فضا را پوشش می‌دهد.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

بهترین سم برای از بین بردن ساس

ساس ها نگرانی فزاینده ای در سراسر جهان هستند که به دلیل توانایی خود در…

1 هفته قبل

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

2 هفته قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQI در حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن…

2 هفته قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 ماه قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

2 ماه قبل