مقالات

6 قانون انتخاب مبل راحتی

بعد از یک روز سخت هیچ کاری بهتر از این نیست که روی یک مبل راحتی لم بدهید. برای جلوگیری از درد گردن و کمر و اطمینان از سازگاری طولانی مدت، در اینجا قوانینی برای انتخاب مبل راحتی مناسب بررسی شده است.

 

نحوه نشستن خود را در نظر بگیرید:

نشستن امری طبیعی است و ما می‌خواهیم فقط آن را انجام دهیم، بدون اینکه واقعاً به چگونگی آن فکر کنیم. اما افراد در واقع سبک‌های مختلفی برای نشستن دارند، از آن‌هایی که دوست دارند پاهای خود را صاف و پشت خود را صاف نگه دارند، تا کسانی که دراز می‌کشند، آن‌هایی که دراز می‌کشند، کسانی که لم می‌دهند و بسیاری موارد دیگر.

مبل‌های با نشیمن‌های عمیق به کاربران اجازه می‌دهند پاهای خود را جمع کنند، اما سایر کاربران ممکن است بخواهند پاهای خود را روی زمین بگذارند. مبل منحنی شکل از والنتینی یک مبل عمیق در یک انتها و پهن‌تر از یک تخت کینگ سایز و یک نسخه کم عمق در سمت دیگر است که راحتی را برای همه به ارمغان می‌آورد.

در انتخاب مبل راحتی ارتفاع را در نظر بگیرید:

مبل‌های کم آویز دارای ظاهری شیک و گوشه گیر هستند و در عین حال مطابق با فضای داخلی سبک و مینیمالیستی هستند. اما اگر صندلی خیلی پایین باشد، پاها به جای اینکه پایین بیایند به بیرون می‌آیند و به دلیل عدم تکیه گاه، کمر به پایین می‌افتد. با این حال، اگر صندلی بیش از حد بلند باشد، پاها از لبه آن آویزان می‌شوند و همچنین باعث کوتاه شدن آن در قسمت تکیه‌گاه می‌شود.

مبل  زیر با پاهای کوتاه خود ظاهری کم پشت خود را حفظ می‌کند؛ اما از یک صندلی ضخیم برای افزایش ارتفاع استفاده می‌کند.

 

ارتفاع پشت مبل راحتی را در نظر بگیرید:

یکی دیگر از مسائل مربوط به اشتباهات انتخاب مبل، ارتفاع پشتی است. ظاهر مبل تأثیر زیادی بر فضای داخلی دارد، به خصوص وقتی که در مرکز اتاق قرار می‌گیرد. اگر خیلی پایین است و پشت، سروگردن به اندازه کافی حمایت نمی‌شود و فشار بیشتری به کمر وارد می‌کند.

مبل ویترا با ترکیب ارتفاعات مختلف پشتی، نشستن با پشتی بالا را فراهم می‌کند و در عین حال خط پایینی را حفظ می‌کند. در همین حال، مبل‌های با پشتی بلند ثابت می‌کنند که صندلی‌های پشتیبان نیز می‌توانند ویژگی‌های زیبایی‌شناختی داشته باشند، با پشتی بلند که کاربر را در یک قصر دنج با بالشتک‌های راحتی محصور می‌کند.

به زاویه پشتی مبل توجه کنید:

مبل‌هایی با پشتی مستحکم برای حالت ایستادن بسیار مناسب هستند، به‌ویژه زمانی که در هنگام مکالمه یا مطالعه می‌نشینید، اما اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل به دراز کشیدن دارید، انجام این کار روی صندلی با پشتی صاف باعث می‌شود خمیدگ ـکه می‌توانید از خواندن، صحبت کردن و لم دادن بدون ایجاد فشار و درد طولانی‌مدت لذت ببرید. در همین حال، دسته‌های قابل تنظیم به مبل اجازه می‌دهد تا به یک شزلون با انتهای باز تبدیل شود.

 

تمام زوایا را در نظر بگیرید:

بسیاری از دردهای ناشی از نشستن روی مبل نه از طراحی بد، بلکه از موقعیت نامناسب ناشی می‌شود. سیستم‌های مبل گوشه‌ای یا U شکل، زاویه‌های زیادی را برای چندین کاربر فراهم می‌کنند تا بتوانند با هم بنشینند، تماشا کنند و صحبت کنند، بدون نیاز به چرخاندن یا جابه‌جایی. اما پیکربندی‌های مقطعی اغلب دور از دیوارها قرار می‌گیرند و پشت آن‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند. بر خلاف جلو مبل‌ها، پشتی‌ها به دلیل ظاهر خوبشان شناخته شده نیستند؛ بنابراین، اغلب توصیه می‌شود که یک مبل راحتی را از پشت بپوشانید. برای مثال، یک میز کنسول باریک و قفسه اضافه کنید. برای پر کردن نمای پشتی آن با گنجینه‌های تزئینی یا انبارهای مبهم.

 

لوازم همراه برای مبلمان در نظر بگیرید:

هیچ چیز ناامید کننده‌تر از زمانی نیست که با تکیه گاه بالشتک مناسب در وضعیت نشستن کامل قرار بگیرید و متوجه شوید نوشیدنی، کتاب یا کنترل از راه دورتان روی میز قهوه دور از دسترس است. شما به جلو خم می‌شوید تا آن را به دست آورید و در سریع‌ترین زمان ممکن برگردید، اما هرگز یکسان نیست.

سیستم‌های مبل با میزهای کناری یکپارچه، اطمینان حاصل می‌کنند که موارد مهم در نزدیکی شما باقی می‌مانند و از روی دسته‌های کم یا بدون دسته‌ای قابل دسترسی هستند. در همین حال، تکیه‌گاه‌های بلند در طرف‌های مقابل، برای قرار دادن قسمت بالایی پشت و تراز کردن ستون فقرات ایده‌آل هستند.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

3 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل