مقالات

ترند رنگ سال 1403

رنگ سال 1403 چه رنگی هست؟

با وجود این که هنوز به اعلام رسمی رنگ سال فاصله داریم اما سایت ها معتبری مانند wgsn پیش بینی می کنند که رنگ سال 1403 گلبهی باشد. رنگ سال 1403 انرژی بالایی دارد و به فضای خانه شما طراوت می دهد.

ترندهای رنگ امسال بر روی تن های شادتر متمرکز شده است که می‌تواند بر روحیه هر فردی که وارد فضای شما می شود تأثیر مستقیم بگذارد.

“همه چیز در انتخاب ترند رنگ سال به سلیقه شخصی شما مربوط می شود.”

برخی از اصول کلی در نحوه انتخاب و استفاده طراحان داخلی از رنگ در طرح‌های خود وجود دارد. لوسی آیرس، می‌گوید: من پیش بینی می کنم که ترند رنگ امسال به سمت رنگ‌های سردتر و رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید، رنگ‌های پررنگ مانند آبی و قرمز گیلاسی و همچنین خاکستری حرکت کند.

اگر آماده‌اید به خانه‌تان در سال جدید حال و هوای تازه‌ای بدهید، پس این گرایش در مورد رنگ، بهترین انتخاب برای شروع هستند.

صورتی روشن گاهی اوقات به عنوان یک عنصر خنثی در دکوراسیون عمل می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از رنگ‌ها با صورتی کم‌رنگ ترکیب می‌شوند و استفاده از آن را آسانتر می‌کنند.

صورتی کم رنگ یا روشن از نظر محبوبیت برنده اصلی ترند رنگ سال 1403 است. این رنگ از دهه 1700 میلادی در مد و دکوراسیون داخلی استفاده شده است. این رنگ المان هایی بسیار معصومانه، ظریف و شیرین در خود دارد که با اکران فیلم باربی دوباره به لیست ترند رنگ امسال اضافه شده است.

صورتی روشن در دکوراسیون به نورپردازی خاصی نیاز ندارد و با رنگ های دیگر به راحتی ترکبی می شود. رنگ صورتی در دکوراسیون باید به شکل لکه گذاری استفاده شود.

برای کسانی که از طرح‌های رنگی مینیمالیستی و خنثی خسته شده‌اند، می‌توانند خوشحال باشند که رنگ های مسی متالیک و قرمز در طراحی دکوراسیون سال 1403 محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این رنگ‌ها  حسی ایجاد می‌کنند که فضای داخلی را آرامش بخش تر می‌کنند. یک اتاق نشیمن یا دفتر کار خانگی طراحی شده با این رنگ‌ها، وقتی با فلزات ترکیب می شود، نشان دهنده لوکس بودن فضای شماست. این رنگ‌ها همچنین حس گرم و دلپذیری را به طراحی فضای داخلی می‌بخشد.

سایه‌های بنفش که در مد و دکوراسیون داخلی دیده می‌شود، قبلاً با ثروت و لوکس بودن فضا مرتبط بود و در حالی که بسیاری از افراد ممکن است این رنگ را برای طرح داخلی سنتی انتخاب کنند، طراحان داخلی این ترند رنگ سال 1403 را در سبک مدرن بیشتر استفاده کرده اند و پویایی جدیدی به رنگ بخشیده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از رنگ‌ها با بنفش اسطوخودوسی ترکیب می‌شوند و به راحتی می‌توان با آن بازی کرد.

بنفش اسطوخودوسی مثل آبی آرامشبخش است و همچنین ترکیبی از بنفش و یاسی را دارد. این رنگ خاص را می‌توان در فضا هایی مانند اتاق خواب یا حمام استفاده کرد و آن را با رنگ‌های سفید گرم یا قهوه‌ای ترکیب کرد.

قرمز بورگاندی یک رنگ تیره و لوکس است که می‌توان آن را با چندین رنگ ترکیب کرد. رنگ بورگوندی همراه با خاکستری بهترین کارایی را دارد زمانی که  ترکیبی متنوع از مواد مانند چوب و پارچه‌های خنثی در سبک دکوراسیون استفاده شده باشد تا واقعاً رنگ را برجسته کند.

رنگ پسته‌ای رنگی شاد و پرانرژی است که فضا را از هرگونه سردی دور می‌کند. انتخاب رنگ پسته‌ای در ترند رنگ امسال در حال افزایش است و استفاده از آن با ترکیب صورتی و سبز کلاسیک در اتاق خواب، لطافت و آرامش را به فضا هدیه می دهد.

رنگ پسته‌ای روی دیوارهای ساده معجزه می‌کند، به‌ویژه زمانی که با رنگ‌های چوبی و سفید همراه شود. این رنگ به عنوان پس‌زمینه‌ای عالی برای فضاهای نورگیر بزرگ مانند سالن‌های ورودی بزرگ، اتاق غذاخوری بزرگ و اتاق‌های بزرگ نشیمم عمل می‌کند.

در سال 1403 چشمانتان را برای آشنایی بیشتر با رنگ خاکستری خاکی آماده کنید. این رنگ یکی از رنگ‌های پرطرفدار است که ریشه در طبیعت دارد.

حرکت به سمت رنگ‌های ارگانیک منعکس کننده اشتیاق جمعی برای محیط‌های آرام، ساکت و دنج است. به طور خاص، یک اتاق نشیمن با رنگ خاکی بر خلاف هر چیز دیگری می‌تواند روح را آرام کند.

برای فضایی مانند اتاق خانوادگی یا اتاق مهمان، میتوانید رنگ‌های طلایی را با ترکیب سبز در آثار هنری، فرش و نورپردازی مدرن، با دیوارهای سفید و کف چوبی روشن انتخاب کنید. نتیجه این ترکیب یک فضای رنگارنگ و تأثیرگذار با توازن رنگ‌های گرم و سرد خواهد بود که مانند جواهرات در اتاق نشیمن شما عمل می‌کند.

رنگ‌های آبی کم‌رنگ و سبز که از نظر طبیعی خود از جواهرات الهام گرفته اند به طور فزاینده‌ای در ترند رنگ امسال محبوب هستند و بسته به نحوه استفاده از آن می‌توان برای هر فضایی از آنها استفاده کرد.

واقعاً هیچ روش اشتباهی برای استفاده از یشمی در فضای داخلی وجود ندارد. این رنگ به زیبایی با رنگ سفید، خاکستری مایل به قرمز، هلویی، صورتی و قرمز کلاسیک و براق ترکیب می‌شود. با بازگشت به تاریخ طراحی داخلی، نمی‌توان تأثیر شگفت‌انگیزی که طراحی آسیایی با ترکیب یشمی در تمام شکوه و عظمت آن بر ما داشته است را انکار کرد. تقریباً هر طراح تفسیر مختص خود را از نحوه استفاده از یشمی در فضای داخلی دارد.

دیوارهای رنگی یشمی ملایم را برای اتاق خواب اصلی در نظر بگیرید، سپس رنگ یشمی را در پرده‌های کتانی طبیعی و فرش تکرار کنید.  

رنگ عسلی کاملاً گرم و جذاب هستند که به دلیل این ویژگی در دکوراسیون ها استفاده زیادی از آن خواهد شد. استفاده از رنگ عسلی در حمام و آشپزخانه، انسجام را به فضا می‌آورد.

 رنگ‌های خنثی به خصوص در اتاق خواب به ایجاد فضایی آرام کمک می‌کند. بژ گرم و خاکی به خوبی با رنگ‌های سفالی ملایم یا قرمز تیره ترکیب می‌شوند و به اتاق عمق می‌بخشند.

در رنگ‌های امروزی، برجسته‌کردن اتاقی با رنگ‌های بژ می‌تواند بعد جدیدی به فضای شما بدهد، به‌ویژه زمانی که روی پس‌زمینه‌ای تیره قرار می‌گیرد.

رنگ قهوه‌ای که اغلب به‌عنوان رنگی کسل‌کننده یا خسته‌کننده تلقی می‌شود، طراحان داخلی به ما کمک می‌کنند تا این رنگ را با دید جدیدی بررسی کنیم.

اغلب اوقات، استفاده از دیوارهای قهوه‌ای شکلاتی تیره با سفید براق برای داشتن فضایی لوکس عالی است. در فضاهای محدود مانند راهروها و حمام، کنتراست در طراحی بهترین انتخاب است.

ترکیب رنگ قرمز خاکی با یاسی فضایی آرام‌بخش ایجاد می‌کند و همچنین ترکیبش با آبی انتخابی جسورانه‌تر است که فضایی چشمگیرتر به وجود می‌آورد.

هنگامی که از رنگ‌هایی مانند قرمز استفاده می‌کنید، برای اینکه به یک فضا آرامش بدهید، می‌توانید با ترکیب رنگ‌های چوبی و با افزودن گرما به روکش‌های فلزی، تاثیر رنگ قرمز را کم کنید

از آنجایی که رنگ‌های زرد پایه ثابت ترند رنگ در هر سال هستند، ترکیب تن‌های روشن‌تر رنگ با مشکی، راهی عالی برای استفاده از این ترند رنگ در سال 1403 است.

هنگامی که زرد نور خورشید را برای فضای داخلی ترکیب می‌کنید، رنگ نارنجی و سبز روشن میتواند کمی حال و هوای نوستالژی داشته باشید. زرد روشن،  با کاغذ دیواری‌های برجسته مانند راه‌راه و گلی به خوبی ترکیب می‌شود.  

رنگ‌های زرد، نارنجی، بنفش کم‌رنگ و صورتی‌، همگی به روش خود در ترند فضای داخلی سال جدید استفاده می شوند.

رنگ آبی هر ساله در رتبه‌های بالایی از نظر محبوبیت رنگ‌ها قرار می‌گیرد، فقط هر سال کمی تغییر می کند. این رنگ به قدری آشناست که باعث شگفتی ما می‌شود که سال‌به‌سال جذب آن می‌شویم و امسال این رنگ آبی تیره است که پرطرف‌دارترین رنگ است.

سایه‌های ملایم و آرام مانند آبی فرانسوی و آبی پودری برای ایجاد محیطی آرام استفاده می‌شود. علاوه بر این، آبی‌های تیره مانند نیلی به عنوان رنگ‌های برجسته برای افزودن عمق و پیچیدگی به فضاها وارد عمل می‌شوند.

 رنگ بنفش حس آرامش و تجمل را تراوش می‌کند. سایه‌های تیره مانند بنفش سلطنتی سرشار از عمق هستند و هنگام استفاده از منسوجات حس لوکسی ایجاد می‌کنند. تطبیق پذیری رنگ بنفش به آن اجازه می‌دهد تا با رنگ‌های مختلف نیز ترکیب شود.

کارشناسان رنگ پیش‌بینی می‌کنند که مردم با انتخاب رنگ‌های صورتی روشن، رنگ‌های آبی و قهوه‌ای پررنگ، بسیار ماجراجوتر خواهند بود. البته، رنگ‌های خنثی هرگز از مد نمی‌افتند. همه کارشناسان همچنین معتقدند رنگ در سال های آینده شخصی تر از همیشه خواهد بود.

لوری پرسمن، معاون مؤسسه رنگ پنتون می‌گوید: رنگ یک‌زبان است و به همین دلیل نقش اساسی در بیان شخصی دارد. برخی به رنگ‌های تیره روی می‌آورند، اما برخی دیگر به دنبال رنگ‌های خنثی ملایم‌تر و پاستلی آرام‌بخش هستند. هیچ قانونی وجود ندارد، ترند رنگ در واقع به این دلیل است که فرد در هر روز چه احساسی دارد و چه چیزی در آن لحظه انتهاب می کند.

رنگ‌هایی که ما خود را با آنها احاطه کرده‌ایم، ذاتاً بر روحیه ما تأثیر می‌گذارند و شخصیت ما را شکل می دهند. انتخاب سایه مناسب برای رنگ آمیزی دیوارها در نهایت به ترجیح شخصی بستگی دارد. به گفته کارشناسان رنگ، برای کسانی که آماده ورود به دنیای رنگ‌ها هستند، این هفت روند رنگی هستند که در سال 1403 غالب خواهند شد:

آبی تنها یکی از آن رنگ‌هایی است که به دلیل ارتباط ذاتی با دنیای طبیعی، هرگز محبوبیت خود را از دست نخواهد داد.  این رنگ احساس خوبی دارد که مردم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. برای سال آینده، همه چیز در مورد ایجاد فضایی آرامش بخش است و با این رنگ واقعاً زیبا، ملایمت طنین انداز خواهد شد.

انتخاب ترند رنگ آبی ما با گذراندن زمان در طبیعت همراه با تمرکز بر سلامتی و تندرستی، به وجود می‌آید. رنگ‌های سبز و فیروزه‌ای  نیز در این امر نقش دارند.

کار کردن با رنگ بنفش ممکن است کمی ترسناک باشد، اما کارشناسان تأکید دارند که رنگ بنفش سایه های بسیار متنوعی دارد. بنفش‌ها و یاسی‌های جذاب به افراد کمک می‌کنند تا برجسته‌تر شوند و رنگ‌ها را بیشتر آزمایش کنند.

سایه‌های شاداب صورتی همچنان محبوبیت خود را حفظ می کنند، زیرا حس نوستالژیک و خوش‌بینانه دارند. همان‌طور که ما شاهد تغییر رنگ‌های گرم‌تر هستیم، زیرا مصرف‌کنندگان از خاکستری سرد دور می‌شوند، یک انتقال طبیعی به سمت صورتی خاکی را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

استفاده از زرد و نارنجی درخشان، برای سال 1403 پیش بینی می شود. این رنگ‌های جذاب، وقتی در منسوجات و جواهرات به نمایش گذاشته می شود، زیبایی خاصی به طراحی می‌بخشد.

رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت، خاصیت آرامش‌بخشی را تداعی می‌کنند که برای اکثر مردم لذت بخش است.  در کنار رنگ‌های خاکی، سبزهای تیره نیز در سال آینده سر و صدا خواهند کرد.

رنگ‌های تیره نقشی جدایی‌ناپذیر در ایجاد تعادل بین سایه‌های روشنی که در سال آینده دیده می‌شوند، ایفا خواهند کرد. رنگ‌های با کنتراست بالا برای متعادل کردن روشنایی صورتی مهم هستند.  شما به این تضاد نیاز دارید تا رنگ ها را کمی کنترل کنید.

رنگ‌های خنثی با رنگ‌های مایل به سفید گرم ترکیب می‌شوند که در میان متخصصان و طراحان رنگ به محبوبیت زیادی دست یافته اند. شرکت‌های رنگ‌سازی مانند Sherwin-Williams و Glidden  که honey-forward Limitless را به عنوان رنگ سال خود نام‌گذاری کردند، پیش‌بینی می‌کنند که این رنگ‌ها پایه‌ای پرانرژی و در عین حال محکم برای پالت‌های رنگی ایجاد می‌کنند.

همچنین یکی از دلایلی که در حال حاضر طراحان، رنگ‌های خنثی گرم را دوست دارند، نورپردازی است. وقتی با طراحان صحبت می‌کنیم، بسیاری از آن‌ها اشاره می‌کنند که نور ال‌ای‌دی واقعاً روی رنگ تأثیر می‌گذارد و همه چیز را بسیار سردتر می‌کند.

منابع:

افق توفیقی

مشاهده نظرات

پست های اخیر

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

3 روز قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

3 روز قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

3 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل