مقالات

ترندهای طراحی داخلی 1403: روش های جدید برای طراحی مجدد خانه شما

خودتان را آماده کنید، زیرا امسال پر از چشم اندازهای هیجان انگیز در ترندهای طراحی داخلی خانه است و با دیدی هنری به این موضوع می پردازیم. بنابراین، اگر آماده خداحافظی با دکوراسیون تکراری هستید و با آغوش باز از ترند های طراحی داخلی استقبال می کنید، به مطالعه بیشتر این مقاله ادامه دهید. در ادامه جذاب ترین ترندهای طراحی داخلی سال 1403 ارائه شده است!

 

ترند های جذاب طراحی داخلی سال جدید (ترند های طراحی داخلی سال 1403)

ما بهترین‌ طراحان داخلی جهان را زیر نظر گرفته ایم و شاهد چند تغییر جدید در دکوراسیون خانه هستیم که در سال آینده به طور کلی ترند دکوراسیون را متحول خواهند کرد. دنیای طراحی داخلی مطمئناً احساسات، ارتباط با طبیعت و شیوه‌های پایدار را در برمی‌گیرد. هر گرایش دیگری با اصول منتشر شده توسط این سه‌گانه قدرتمند مطابقت دارد.

در ترند امسال طراحان، صاحبان خانه‌ها و کسب‌وکارها به سمت استفاده بهینه از فضای باز تمایل بیشتری پیدا میکنند، به این منظور الهام‌گرفتن از طبیعت در اولویت طراحی داخلی امسال است. در این ارتباط ما در ترند طراحی درباره فضای سبز، رنگ‌های خاکی و مواد سازگار با محیط‌ زیست امسال بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

ترندهای طراحی داخلی مبتنی بر گیاهان طراوت را به فضای ما اضافه می کند

استفاده از گیاهان چیزی بیش از یک ترند ساده است، این روش طراحی داخلی سبک زندگی جدید ما در سال 1403 است.  در این سبک طراحی داخلی به شکلی کاملا آگاهانه محیط زیست در مرکز توجه قرار می‌گیرد و بسیاری از بخش های خانه ما را در برمی‌گیرد. عناصر بیوفیلیک، مصالح پایدار و دیواربا پوشش طبیعی فضای بیرون را به داخل می‌آورند.

عناصر و طراحی الهام گرفته از طبیعت، آرامش ما را بهبود می‌بخشد و ارتباط ما با طبیعت را برجسته می‌کند. پذیرفتن این ترند می‌تواند به سادگی استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای خالی پنجره‌ها باشد.

 

خانه های هوشمند آینده در دستان شماست

فناوری هوشمند شیوه زندگی ما را متحول می کند. در سال پیش رو، فناوری به طور یکپارچه با محیط اطراف ما ادغام می شود و راحتی شما را در اولویت قرار می دهد. این نوآوری‌ها از ترند های طراحی در روشنایی و شیشه‌های هوشمند تا مدیریت خانه مبتنی بر هوش مصنوعی را شامل می‌شود که زندگی روزمره را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند.

 

ترند استفاده از کاشی دست ساز در سال 1403

در سال 1403، کاشی‌ها قرار است اثر بی نظیری روی فضای ما بگذارند و دیوارها و کف‌ها را به طور کامل متحول کنند! استفاده از کاشی‌های بزرگ که بافت سطحی خاصی دارند، در سال جدید در طراحی داخلی بیشتر خواهد شد.  کاشی های تزئینی دست‌ساز، به دلیل پالت رنگی خاص خود بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. کاشی های جدید که در ترند طراحی داخلی سال آینده محبوبیت زیادی پیدا می کند از الگوهای خاص، ترکیب بندی های بدیع و چیدمان های غیرمنتظره استفاده می کند. شایان ذکر است که این کاشی‌ها در کف و دیوار توانایی تبدیل شدن به کانون توجه را دارند.

 

تحولی پایدار در دفتر کار خانگی

یکی از ترندهای داخلی سال 1403 که مطمئناً به آن توجه زیادی می شود، افزایش بهره وری فضای کار است. وجود دفترکار خانگی در حال تبدیل شدن به یک بخش ثابت در خانه ها است. با افزایش کار از راه دور، مردم روی مبلمان ارگونومیک، عایق صدا و طراحی لوکس این فضا سرمایه گذاری بیشتری می‌کنند تا فضای کاری خود را کاربردی تر و الهام بخش تر کنند.

و به همین دلیل است که تکنولوژی مبلمان و دکوراسیون این فضاها نیز در حال گسترش هست؛ بنابراین، می‌توانید منتظر صندلی‌های اداری لوکس، نورپردازی سفارشی و موارد دیگر در این زمینه باشید.

 

طراحی سنتی با الهام گرفتن از سبک مدرن در طراحی دکوراسیون

طراحی سنتی در سال 1403 جلوه جدیدی به خود خواهد گرفت. ما شاهد بازگشت عناصر کلاسیک با المان های مدرن هستیم. در این ترند طراحی داخلی، فضای چیدمان تلفیقی از سبک سنتی و مدرن است. طراحی هوشمند همچنین می‌تواند جذابیت سبک کلاسیک را با المان های فناوری مدرن ادغام کند.

 

استفاده حداکثری از نور طبیعی در ترند دکوراسیون امسال

در راستای ترند دکوراسیون دعوت به استفاده از فضای باز، نورپردازی نیز از همین روند پیروی می‌کند. در واقع، ایجاد یک فضای آفتابی بهترین روش طراحی در سال 1403 است. از مزایای نور طبیعی در خانه خود حداکثر استفاده را بکنید. پنجره‌های بزرگ، نورگیرها و آینه‌ها این ویژگی را در فضای شما تقویت می‌کنند.

نه تنها فضاهای داخلی با نور طبیعی صمیمیت بیشتری دارد، بلکه تولید ویتامین D، تمرکز و تندرستی را نیز افرایش می دهد. می‌توانید نور طبیعی را با استفاده از طرح‌های رنگی روشن و سطوحی مانند آینه‌ها به حداکثر برسانید.

 

سبک مینیمالیسم گرما، سادگی آرام را تداعی می‌کند

احساسی تسکین دهنده و جذاب در سطوح صاف و فضای داخلی به سبک مینیمالیسم وجود دارد. سبک ها دکوراسیون ساده هرگز از مد نمی‌افتند، بلکه هر سال پیشرفت بسیار زیادی در روند طراحی این سبک صورت می گیرد. یکی از متعادل‌ترین ترندهای داخلی سال 1403 مینیمالیسم با پالت رنگی گرم است. این سبک طراحی آرام باعث افزایش تمرکز و کاهش استرس می شود. این سبک سادگی، عملکرد و راحتی را تداعی می کند.

 

حرکت ترند دکوراسیون به سمت فضایی غنی از اصالت و جذابیت

اصالت در حال تبدیل شدن به یک ویژگی کلیدی در ترند طراحی داخلی دکوراسیون است و بعد از پایان سال 1403 این ترند به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد. وقتی صحبت از فضای داخلی به میان می‌آید، همان چیزی که منحصر به فرد است شما را مجذوب خود می‌کند زیرا هر بخش از دکوراسیون داستانی را روایت می‌کند. اکسسوری آنتیک و صنایع دستی، گرما و شخصیت را به فضای شما می‌آورد.

نکته کلیدی: اجازه دهید خانه شما منعکس کننده شخصیت و علایق شما باشد. روی برجسته کردن انتخاب های منحصر به فرد خود تمرکز کنید.

 

ترند طراحی دکوراسیون براساس دوپامین

 

دکوراسیون براساس دوپامین فضاهایی را ایجاد می‌کند که باعث شادی و لذت شما می شود. رنگ‌های پر جنب و جوش، الگوهای عجیب و عناصر خاص توجه را به خود جلب می‌کند. این ترند دکوراسیون داهلی در سال 1403 بسیار جذاب است زیرا به مثبت‌اندیشی کمک زیادی می کند.

 

سبک مدرن میانه قرن ظرافت بی نظیری را از خود نشان خواهد داد

در سال 1403 سبک مدرن میانه قرن ظرافت جذابیت همیشگی خود را حفظ می‌کند. جذابیت بی انتهای آن در ترکیبی عالی از المان های براق، اشکال ارگانیک و طراحی کاربردی به یکی از بهترین سبک های ترند روز دنیا در طراحی داخلی تبدیل می شود. این سبک نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هست، بلکه داستان خود را از دورانی  روایت می‌کنند که به طبیعت، سادگی و نوآوری اهمیت زیادی داده میشد.

 

آینه های منحصر به فرد با اشکال ارگانیک

آینه‌هایی با اشکال ارگانیک، نامنظم یا ابعاد بزرگ در حال ترند شدن هستند زیرا می‌توانند ظاهری جسورانه در هر فضا ایجاد کنند. این آینه‌ها عمق، جذابیت و زیبایی را به خانه های ما اضافه می‌کنند و فضاها را بزرگ‌تر و جذاب‌تر می‌کنند. استفاده از آینه یکی از ترند های دکوراسیون خانه در سال 1403 است که به راحتی می‌توان آن را در فضای داخلی خود گنجاند.

 

ترند طراحی دکوراسیون با المان های بزرگ

المان های بزرگ مانند گلدان‌، مبلمان، مجسمه و اکسسوری با رنگ خاص، قلب خانه های شما را سال 1403 تسخیر می‌کند. این المان ها در عین حال که پیچیدگی سبک دکوراسیون شما را به رخ می کشد ، زیبایی را به فضای شما اضافه می‌کند.

اگر می‌خواهید شخصیت و سبک دکوراسیون پاپ را استفاده کنید، این نوع دکوراسیون مناسب شماست اما باید مطمئن شوید که طراحی دکوراسیون خود را با المان های کوچک‌تر یا تن‌های رنگی آرام‌تر متعادل نگه خواهید داشت.

 

ترند مبلمان به شکل منحنی در طراحی دکوراسیون

مبلمان با اشکال ارگانیک و طرح‌های منحنی به لطف ظرافت و فرم‌ بی نظیر آن، در هر فضایی قابل استفاده است. شکل‌های منحنی و روان بر روی ترندهای دکوراسیون خانه در سال 1403 تاثیر زیادی می گذارد.

 

فرش‌های منحصر به فرد در ترند طراحی دکوراسیون

فرش فقط پوشش کف نیست؛ آنها آثار هنری هستند که به هر فضایی شخصیت و گرما می‌بخشد. مشابه دیگر ترندهای دکوراسیون خانه در سال 1403، فرش‌های زیبا و جذاب می‌توانند یک اتاق را متحول کنند و به راحتی یک نقطه کانونی ایجاد کنند که کل طرح را به هم ارتباط می دهد.

ترند طراحی داخلی که در سال جدید منسوخ می شود:

یکنواختی

با یکنواختی اتاق‌های تک رنگ خداحافظی کنید. در سال 1403، طراحی داخلی همه چیز در مورد تنوع و ترکیب عناصر متضاد برای ایجاد فضایی دینامیک است. مبلمان و دکوراسیون یکنواخت درحال قدیمی شدن هستند زیرا فاقد شخصیت و سرزندگی هستند.

 

مبلمان چوبی

مبلمان چوبی و حصیری ممکن است حس نوستالژی داشته باشد، اما متاسفانه این مواد جایی در خانه های ما در سال جدید ندارد. در سال 1403، این مواد به دلیل تطبیق پذیری محدود و حساسیت به سایش و پارگی در حال خارج شدن از گردونه رقابت هستند. فضای داخلی مدرن به سمت مواد بادوام تر و نوآورانه تر تغییر می‌کند.

نورپردازی توکار

با نورپردازی توکار قدیمی خداحافظی کنید و به جای آن از نورمخفی استفاده کنید. چراغ‌های توکار از مد افتاده‌اند، زیرا می‌توانند سایه‌های خشن روی سطوح ایجاد کنند و فاقد ظرافت کافی هستند.

 

پارچه های بوکله

پارچه های بوکله در سال 1403 به طور کامل محو می‌شوند زیرا نسبت به سایر منسوجات تطبیق پذیری کمتری دارند. ترند طراحی داخلی اکنون به سمت پارچه‌های نرم‌تر و بادوام‌تری می روند که می‌توانند در طول زمان و استفاده مکرر مقاومت کافی داشته باشند.

طراحی داخلی به رنگ تمام سفید

اگرچه رنگ سفید در هر سبک دکوراسیونی کاربرد دارد، اما در سال 1403 این رنگ جذابیت خود را از دست می‌دهد. علاقه مندان به طراحی برای القای شخصیت و گرما در فضای خود، طرح‌های رنگی جسورانه و گویاتر را انتخاب می‌کنند.

 

دیوارهای آهکی

دیوارهای آهکی، در حالی که سعی در تقلید حس روستایی دارند، به دلیل عدم اصالتشان در حال از مد افتادن هستند. در سال 1403، طراحی داخلی به مواد واقعی و طبیعی نسبت به مواد مصنوعی اهمیت بیشتری می‌دهد. اصالت در انتخاب‌های طراحی، کلید طراحی دکوراسیون ماندگار است.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

نکات مهمی که در انتخاب ابعاد میز ناهار خوری ۴ تا ۱۲ نفره به آن باید توجه کنید

انتخاب میز ناهارخوری مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه در مورد عملکرد، راحتی و استفاده…

6 روز قبل

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

6 روز قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

4 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل