مقالات

6 ایده جذاب دکوراسیون اتاق سرگرمی

اتاق سرگرمی یکی از فضا های منحصر به فرد در خانه می باشد که مطابق با سلیقه افرادی که می خواهند ضمن انجام کارهای مورد علاقه خود از دنیای خارج جدا شوند ، استفاده می شود. تمامی جزئیات دکوراسیون اتاق سرگرمی باید به دقت بررسی و برنامه ریزی شود.

اتاق سرگرمی به شکلی تزئین می شود که نشان دهنده خلاقیت شما باشد. اگر فرد خلاقی می باشید، مطمئن هستیم که حتی ایده ساخت اتاق سرگرمی نیز برای شما لذت بخش می باشد.

از طرف دیگر ، ممکن است انتخاب در میان دکوراسیون های اتاق سرگرمی که اخیراً به طور فزاینده ای محبوب شده اند ، دشوار باشد. اما جای نگرانی نیست. زیرا ما با ایده های خلاقانه در کنار شما هستیم که می توانید هنگام تزئین اتاق سرگرمی از آن الهام بگیرید!

ایده های خلاقانه سرگرمی اتاق

چه کسی نمی خواهد استرس خود را کاهش دهد و یک فضای اختصاصی داشته باشد.

در ادامه متن 6 ایده‌ی مختلف برای دکوراسیون اتاق سرگرمی گرد آوری شده است که با استفاده از آنها می توانید به ذهن خود استراحت دهید و کاردستی های خارق العاده خلق کنید!

1. وسایل و ابزار خود را با قفسه های تزئینی مرتب کنید

دلیل ایجاد اتاق سرگرمی در خانه شما هرچه باشد ، باید راه حل های مناسب برای نگهداری از وسایل مورد نیاز خود برای این کار پیدا کنید.

اگر تصمیم گرفته اید یکی از اتاق های کوچک خانه خود را به اتاق سرگرمی تبدیل کنید ، بسیار اهمیت دارد که از فضای خود به نحوی استفاده کنید که حداکثر کارایی را داشته باشد.

با استفاده از قفسه هایی که به دیوارها آویزان می شوند ، می توانید نظم مورد نظر خود را ایجاد کنید. وسایلی را که در قفسه ها قرار می دهید بر اساس کاربرد آنها دسته بندی کنید یا آنها را بر اساس دفعات استفاده دسته بندی کنید.

به عنوان مثال ، می توانید موادی را که کمترین استفاده را دارند در قفسه های بالایی قرار دهید. می توانید موادی را که مرتباً استفاده می کنید و می خواهید همیشه در دسترس باشد ، در بخشهایی قرار دهید که راحت تر بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

اگر دیوارهای شما برای قفسه بندی مناسب نیمی باشند ، می توانید با جعبه های حصیری یا کابینت های کشویی ، ابزار خود را مرتب کنید.

2. اطمینان حاصل کنید که کار های قبلی شما در کانون توجه قرار می گیرد

اگر می خواهید هر کاری را که انجام می دهید ، بهتر از کار قبلی باشد. باید از خودتان الهام بگیرید. برای این کار می توانید از بین کارهایی که قبلاً انجام داده اید ، کارهایی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که جلوی چشمان شما هستند.

ویترین های شیشه ای می تواند گزینه مناسبی باشد که می توانید آثار خود را داخل آن به نمایش بگذارید. هنگام نمایش وسایل خود در قفسه های شیشه ای ، می توانید از کشوهای زیر آن به عنوان فضایی برای ذخیره سازی ابزار استفاده کنید.

3. رنگ های روشن و واضح را برای اتاق سرگرمی انتخاب کنید

با توجه به زمانی که در اتاق های سرگرمی می گذرانید لحظه هایی می باشد که خلاقیت به اوج خود می رسد ، انتخاب رنگ های واضح و روشن در این فضا بسیار اهمیت دارد. قرمز ، آبی ، زرد ، نارنجی …

به غیر از این رنگ ها ، رنگ های زیادی وجود دارد که باعث افزایش خلاقیت می شود. رنگ های سبز و آبی از جمله رنگ هایی می باشند که کارآمدی و خلاقیت شما را افزایش می دهند. شما می توانید دیوارهای اتاق سرگرمی را به این رنگ ها رنگ آمیزی کنید یا می توانید از لوازمی به این رنگ ، دکوراسیون اتاق خود را کامل کنید.

4- یک فضای کاری راحت ایجاد کنید

یکی از سینوئا های غیر سرگرمی میز کار ، میز کار است که با عملکردی برجسته است. با توجه به زمانی که صرف می کنید ، اتاق سرگرمی باید با در نظر گرفتن همه جزئیات و به روشی کاربردی طراحی شود.

از این نظر بسیار حائز اهمیت می باشد که میز انتخاب شده برای این اتاق تا حد ممکن بزرگ و مفید باشد و ارتفاع آن متناسب با اندازه بدن شما باشد.

5. اتاق سرگرمی را به دقیق ترین شکل ممکن نورپردازی کنید

برای تولید آثاری که واقعاً به تمرکز زیادی نیاز دارند ، امکان اشتباه کردن بسیار کم می باشد. برای تمرکز کافی میزان نور در میدان دید شما باید مناسب باشد.

اگر میزان نور طبیعی ورودی به این فضا ناکافی باشد ، می توانید نور اتاق را با منابع نور مصنوعی تنظیم کنید. در غیر این صورت ممکن است بینایی شما کاهش یابد و کاری که می کنید رضایت شما را جلب نکند.

علاوه بر این ، کمبود نور در ناحیه ای که مشغول کار هستید می تواند باعث خستگی چشم شود و در بروز مشکلات مختلف بینایی موثر باشد.

6. با صندلی های رنگارنگ ، فضای اتاق را شاد تر کنید

پیشنهاد دیگری که باعث دکوراسیون اتاق سرگرمی می شود ، صندلی های پف دار می باشد که در نگاه اول با راحتی و ظاهر بامزه خود قلب شما را می رباید. با استفاده از کیسه های رنگارنگ ، می توانید فضای کاملاً متفاوتی را ایجاد کنید.

علاوه بر همه اینها ، در صورت تمایل می توانید وسایل قدیمی خود را به یکی از با ارزش ترین قسمت های اتاق سرگرمی خود تبدیل کنید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

7 دقیقه قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

3 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل