چیدمان میز غذاخوری

بهترین قسمت خانه برای سرگرم کردن کسانی که دوستشان دارید، اغلب دور میز غذاخوری است. مهمانی‌های شام این روزها به طور گسترده‌ای رواج پیدا کرده‌اند. اگر به دنبال منظره‌ای غنی و مجلل برای مهمانی خود باشید یا یک صحنه معمولی ولی جذاب، این ایده‌های هوشمندانه و آسان میز غذاخوری شما را به مکانی مناسب تبدیل می‌کند.

 

1. چیدمان میز غذاخوری کلاسیک و رسمی:

لیست مواد غذایی مهمانی شام شما احتمالاً زیاد طولانی باشد، بنابراین دلیلی وجود ندارد که در دکور مهمانی نیز هزینه را کم کنید. به‌جای شکوفه‌های تازه برای میز که می‌تواند بسیار گران‌تر شود، از برخی گیاهان کوچک برای میز خود استفاده کنید، مانند این صحنه جذاب. آنها نه تنها به عنوان یک مرکز ساده و در عین حال زیبا در طول شام عمل می‌کنند، بلکه می‌توانند زندگی دومی را در خانه شما پس از مهمانی داشته باشند.

 

2. چیدمان میز غذاخوری با بازی با الگوها:

بشقاب‌ها، ظروف تخت و ملحفه‌های مورد علاقه خود را با هم ترکیب و مطابقت دهید تا صحنه‌ای هیجان انگیز داشته باشید. می‌توانید با استفاده از یک پالت رنگی مشابه، مانند این منظره مسی و آبی، حال و هوا میز غذاخوری را یکپارچه کنید.

 

3. چیدمان میز غذاخوری با جا شمعی شیشه‌ای:

وقتی نوبت به تنظیم صحنه و خلق و خو بخشیدن به میز غذاخوری می‌رسد هرگز قدرت نور شمع را دست کم نگیرید. چراغ‌های خانه خود را خاموش کنید و به جای آن از شمع‌های ستونی استفاده کنید تا میز خود را درخشان نگه دارید. رنگ سفید و شیشه‌ای سنتی را انتخاب کنید همان‌طور که در اینجا در طرح رومیزی دیده می‌شود تا پس‌زمینه حداقل باشد و اجازه دهید غذا بیشتر را نشان دهد.

 

4. چیدمان میز غذاخوری را به ستاره نشیمن تبدیل کنید:

در طول یک مهمانی شام، همه برای صرف غذا و سرگرمی در آنجا هستند. با اختصاص دادن کل منظره میز غذاخوری خود به حضور آن، جشن خود را در کانون توجه قرار دهید. ما تضمین می‌کنیم که مهمانان شما از لحظه‌ای که روی صندلی‌هایشان نشسته‌اند، بر چیدمان میز غذاخوری خیره می‌مانند.

 

5. چیدمان میز غذاخوری خود را شخصی کنید:

یکی از ترفندهای میزبانی عالی این است که مهمانان شما احساس خوشایند و خاص بودن کنند  و هیچ کاری بهتر از یک صندلی مشخص در یک مهمانی شام این کار را نمی‌کند. با استفاده از یک برنامه آسان، خودتان آن را طراحی کنید یا نام مهمانان خود را به صورت اسکریپت روی میز نشانه گذاری کنید.

 

6. در چیدمان میز غذاخوری از نورپردازی استفاده کنید:

برای اینکه کمی درخشش را به چیدمان میز غذاخوری خود بیاورید، از لامپ‌های ال‌ای‌دی کوچک استفاده نکنید، مانند سبک ابریشم الهام گرفته کلاسیک که در این صحنه از خانه‌ها و مهمانی‌ها نقش بسته است. لامپ‌های LED با طراحی روبه‌جلو، پایه اصلی رستوران‌های شیک و گران‌قیمت هستند و جذابیت قابل توجه و لوکسی را نیز به میز شما می‌بخشند.

 

7. چیدمان میز غذاخوری با منظره تابستانی:

اگر متوجه می‌شوید که منوی مهمانی شام شما به شدت به سمت یک غذا یا محلی خاص منحرف شده است، آن را به ستاره دکور خود برای شب تبدیل کنید از یک سبک فرانسوی کامل با ظروف چینی پرزرق و برق استفاده کنید، یک صحنه مضمون می‌تواند به راحتی چیدمان میز غذاخوری شما را ارتقا دهد.

 

8. چیدمان میز غذاخوری با شمع‌های مواج:

مهم نیست که سلیقه شما چقدر رسمی است، با انتخاب یک یا دو عنصر برای داشتن کمی سرگرمی، دکوراسیون میز خود را تازه نگه دارید. در اینجا، یک میز ناهارخوری خیره‌کننده و پیچیده، به شکل شمعدان‌های شیک در رنگ‌های روشن، صورتی و هلویی رنگ و بوی خاصی ایجاد می کند.

 

9. چیدمان میز غذاخوری ماکسیمالیسم:

اگر می‌خواهید واقعاً مهمانان خود را تحت تأثیر قرار دهید اشتراک در یک خلق و خوی بهتر است. این میزانسن پر شخصیت را به عنوان اثبات مثبت در نظر بگیرید که الگوی خاصی در خلق صحنه‌ای سرگرم‌کننده به میان می‌آید که برای چشم‌ها جذاب است. با خیال راحت دستمال‌های جدید یا بشقاب‌های برجسته تهیه کنید، یا به سادگی اقلام موجود در خانه خود را با هم جفت کنید.

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل