6 نکته انتخاب لوستر ایده آل را برای دکوراسیون منزل

در انتخاب لوستر ، شکل لوستر و مدل لوستر باید چه مواردی، مورد توجه قرار گیرد.

شاید یکی از مهمترین مواردی که هنگام دکوراسیون منزل نادیده گرفته می شود انتخاب لوستر می باشد. هنگام گزینش لوستر باید به یک سری از نکات توجه کنید. در غیر این صورت ، ممکن است دکوراسیون منزل شما با لوسترهایی که انتخاب می کنید زیبا به نظر نرسد. من  در این مقاله شما را در مورد چگونگی انتخاب لوستر و مواردی که هنگام انتخاب لوستر باید در نظر بگیرید راهنمایی میکنم.

هنگام انتخاب لوستر به چه مواردی باید توجه کرد؟

نکات زیادی وجود دارد که باید هنگام گزینش لوستر به آنها توجه کنید.

ابتدا یک جستجو برای قیمت مدل لوستری که تصمیم گرفته اید بخرید، انجام دهید. زیرا همان مدل در بسیاری از فروشگاه های لوستر با قیمت های مختلف به فروش می رسد. اگر می خواهید همان مدل لوستر را ارزان تر بخرید ، حتماً از سایر فروشگاه نیز قیمت بگیرید. به راحتی می توانم به شما بگویم که قیمت ها می توانند تا 50٪ با یکدیگر متفاوت باشند. پس از قیمت گرفتن در اینترنت برای آخرین مدل های لوستر های ترند تحقیق کنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که فروشگاهی که لوستر را از آن می خرید مونتاژ رایگان انجام می دهد؟ این یک نکته بسیار مهم است. زیرا ممکن است برای دکوراسیون منزل خود لوسترهایی به ارزش چندین میلیون خریداری کرده باشید ولی آنها خدمات مورد نیاز برای تحویل ، نصب و مونتاژ لوستر را ارائه نمی دهند.[1]

بسیاری از شرکت های فروشنده لوستر در ایران تقریباً تمام مدل های لوستر خود را از چین وارد می کنند. بنابراین ، ضمانت و خدمات پس از فروش لوسترهای خراب نیز برای ما اهمیت زیادی دارد. پس از انتخاب لوستر قطعاً باید از محلی که لوستر را خریداری می کنید ، ضمانت محکمی بگیرید. در غیر این صورت ، ممکن است در آینده با مشکل روبرو شوید.

صرفه جویی در انرژی چقدر مهم است؟ اگر در حال تغییر دکوراسیون خانه خود هستید ، فقط روی طراحی تمرکز نکنید. صرفه جویی در مصرف انرژی نیز نکته بسیار مهمی است. اگر بتوانید صرفه جویی در انرژی و طراحی را با یکدیگر ترکیب کنید ، پس توانسته اید دکوراسیون موفق و خلاقانه مورد نظر را انجام دهید. در هنگام طراحی هرگز به یک بعد ماجرا فکر نکنید. هنگام گزینش لوستر، به این نکته توجه داشته باشید که لوستر کم مصرف باشد.

نکته مهم دیگر در انتخاب لوستر میزان منبع ها و یا در اصطلاح شاخه های نوری لوستر است،این مورد رو فراموش نکنید که مهمترین وظیفه لوستر تامین نور مورد نیاز محیطی است که در آن قرار دارد،پس هنگام خرید لوستر مطمئن شوید که میزان نور دهی کافی برای شما را تامین میکند.

ما به نکات مهمی که هنگام انتخاب لوستر برای دکوراسیون در خانه باید به آنها توجه کنید اشاره کردیم. اکنون ، ما چند مدل لوستر را به شما پیشنهاد می دهیم که در پسند لوستر می تواند به شما کمک کند.

1- انتخاب لوستر برای ورودی

اولین فضایی که هنگام ورود به خانه خود با آن روبرو می شوید و جلب توجه می کند راهرو و ورودی می باشد. ورودی های خانه اغلب نور و فضای کمی دارند. به همین دلیل هنگام انتخاب لوستر برای راهرو باید به شدت نور مورد نیاز توجه کنید. به عنوان مثال ، اگر از یک لوستر آویزدار در راهرو انتخاب کنید ، ورودی خانه شما را تنگ می کند.

2- انتخاب لوستر برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از مکان هایی می باشد که خانواده بیشترین وقت خود را در آن می گذراند. بنابراین ، هنگام انتخاب لوستر برای اتاق نشیمن ، از کم مصرف بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای لوستر اتاق نشیمن ، رنگ نور زرد را به شما توصیه می کنم. اگرچه نور مهتابی برای چشم خوشایند است اما می تواند باعث خستگی سریع چشم شما شود.

3- انتخاب لوستر برای اتاق خواب

هنگام انتخاب لوستر برای اتاق خواب ، لوستر های کم نور را باید ترجیح دهید، زیرا باعث آرامش شما می شود. اما در صورت وجود آینه در اتاق خواب ، لوسترها باید با شدت نور متناسب با آینه ها استفاده شود. اگر دوست دارید در رختخواب کتاب بخوانید ، خرید آباژور را فراموش نکنید.[2]

4- انتخاب لوستر برای اتاق کودک

هنگام انتخاب لوستر برای اتاق کودک ، باید لامپ هایی با رنگ روشن(نور آفتابی) را انتخاب کنید. چشم کودک شما از این نور خسته نمی شود. علاوه بر این ، اگر کودک شما شخصیت کارتونی مورد علاقه ای دارد ، می توانید از تم مخصوص آنها استفاده کنید.

5- انتخاب لوستر برای آشپزخانه

آشپزخانه منحصر به فرد ترین فضا برای بانوان می باشد زیرا بیشتر زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنند. به این دلیل، روشنایی در آشپزخانه نیز بسیار مهم است. بنابراین براحتی می توانید لوستر هایی با روشنایی زیاد را ترجیح دهید. هنگام گزینش مدل لوستر برای آشپزخانه ، اطمینان حاصل کنید که طراحی خیلی شلوغ و پیچیده ای نباشد.

6- انتخاب لوستر برای سالن

شما می توانید یک مدل لوستر لوکس و شیک برای سالن خود یا فضایی که از میهمانان خود میزبانی می کنید، گزینش کنید.

نتیجه گیری

انتخاب لوستر هنگام دکوراسیون منزل بسیار مهم است. بنابراین ، در تحقیق در مورد طراحی ، کیفیت و قیمت لوستر دریغ نکنید و حتما مدل های مختلف لوستر را بررسی کنید.

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل