مقالات

ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن رنگارنگ

با این ایده های سرگرم کننده اتاق نشیمن رنگارنگ فضاهای سرگرم کننده  و پرانرژی ایجاد کنید. ایده‌های رنگارنگ برای اتاق نشیمن در حال افزایش هستند، زیرا به دنبال روش‌های جسورانه برای تزیین خانه‌های خود هستیم تا خانه‌هایمان را از بقیه متمایز کنیم.

اتاق‌های نشیمن به‌عنوان فضاهایی هستند که در آن استراحت می‌کنیم و همچنین از مهمانان پذیرایی می‌کنیم. اتاق‌های نشیمن مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای نشان دادن سبک شخصی شما و ایجاد سبک برای بقیه خانه هستند.

در حالی که انتخاب یک ایده رنگ اتاق نشیمن راهی عالی برای ایجاد وحدت و آرامش است، به طور فزاینده‌ای شاهد هستیم که صاحبان خانه و طراحان داخلی با ترکیب رنگ‌های جسورانه برای ایده‌های اتاق نشیمن خود آزمایش می‌کنند یا پس‌زمینه‌ای خنثی را برای لایه‌بندی طرح‌های پر جنب و جوش و مبلمان رنگارنگ انتخاب می‌کنند.

چه به دنبال ایده‌های رنگی کامل برای اتاق باشید و چه صرفاً به دنبال اضافه کردن برخی تغییرات جسورانه برای ارتقای طرح موجود هستید، ما مجموعه‌ای از ایده‌های رنگارنگ اتاق نشیمن تازه را گردآوری کرده‌ایم که تضمینی برای الهام بخشیدن به آنها است.

معرفی ایده‌های رنگارنگ اتاق نشیمن می‌تواند دلهره‌آور باشد زیرا راه‌های خیره‌کننده‌ای برای پذیرش ایده‌های دکوراسیون رنگارنگ وجود دارد، از ایده‌های رنگ‌آمیزی اتاق نشیمن و ایده‌های کاغذ دیواری گرفته تا ایده‌های مبلمان اتاق نشیمن.

یادگیری نحوه استفاده از چرخه رنگ و آشنایی با روندهای اتاق نشیمن می‌تواند برای تشخیص اینکه چه رنگ‌هایی با هم ترکیب می‌شوند مفید باشد. با این حال، هنگامی که صحبت از ترکیب رنگ برای اتاق‌ها می‌شود، بسیاری از طراحان داخلی توصیه می‌کنند که به شهود خود اعتماد کنید و رنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

من کار با رنگ را  جوان کننده می‌دانم. قرار دادن ترکیب‌های مختلف رنگ‌ها در کنار هم به من احساس خوشحالی می‌دهد پیدا کردن رنگ‌ها و ترکیب‌هایی که شما را شاد می‌کنند، مهم است.

 

 

1.     رنگ‌هایی را که دوست دارید انتخاب کنید.

 

 

واکنش من به رنگ بسیار غریزی است و به این غریزه اجازه می‌دهم تصمیمات طراحی من را شکل دهد. طراح پارچه و کاغذ دیواری می‌گوید: من از بی باکی خلاقانه‌ای الهام گرفته ام که ونسا بل هنگام ایجاد خانه در چارلستون از آن استقبال کرد و این رویکرد رهایی بخش را در خانه خودم اتخاذ کرده ام.

جسور بودن به من این امکان را داد که به گونه‌ای تزئین کنم که شخصیت واقعی خانواده‌ام را منعکس کند تا خانه‌ای ایجاد کنم که همه ما در آن احساس کنیم قادر به ایجاد، تأمل، آرامش و رشد هستیم. من از قلبم پیروی کردم تا کاری را انجام دهم که برای خانه ما مناسب است  چه به معنای رنگ کردن شومینه، تزئین درب کمد یا چاپ پارچه برای پرده‌های اتاق نشیمن باشد.

 

2.      با رنگ خلاق باشید.

رنگ یک راه سریع و آسان برای ایجاد ظاهری جذاب در یک اتاق نشیمن است، اما می‌تواند به عنوان یک وسیله بصری هوشمندانه نیز عمل کند. به خوبی می‌دانیم که رنگ‌های روشن باعث می‌شوند اتاق‌های نشیمن کوچک بزرگ‌تر به نظر برسند، رنگ‌های تیره به دیوارها کمک می‌کنند تا حسی دنج داشته باشند، اما چرا این دو را برای ظاهری هیجان‌انگیز و جسورانه ترکیب نکنیم؟

علاوه بر سرگرمی و چشم نواز بودن، رنگ‌بندی دیوار با سایه روشن‌تر روی سایه عمیق‌تر، راهی عالی برای شکستن دیوارهای اتاق‌های نشیمن بزرگ است و به آنها کمک می‌کند تا احساس صمیمی‌تر و دنج‌تری داشته باشند.

 

3.     مراقب تن رنگ‌ها باشید.

 

به قوانینی که در مورد چرخ‌های رنگی و صورتی با رنگ‌های سبز یا سایر قراردادها نمی‌آیند، زیاد توجه نکنید. آنچه را که شما یا مشتری‌تان راضی می‌کند و با ملکی که روی آن کار می‌کنید مناسب است، انجام دهید.

با این حال، مراقب تن رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باشید. به سراغ روشن‌ترین رنگ روی کارت نروید مگر اینکه جایی با نور آفتاب درخشان مانند هند هستید، بهتر است کمی رنگ را کاهش دهید.

در یک آب و هوای آفتابی، احتمالاً می‌توانید با ترکیب سبزهای اسیدی و آبی کبالتی کنار بیایید، اما در یک خانه روستایی انگلیسی، مهم است که همه چیز را کنترل کنید و برای الهام گرفتن از طبیعت به رنگ‌های سبز و آبی نگاه کنید.

 

4.     وسیله‌های رنگارنگ  استفاده کنید.

 

در رنگ‌های برجسته راه شگفت انگیزی برای جان بخشیدن به یک اتاق نشیمن است که به یک رنگ تزئین شده است، همان‌طور که در این اتاق نشیمن آبی زیبا نشان داده شده است.

استفاده از سایه‌های مختلف آبی، از جمله آسمانی و دریایی، عمق و غنای واقعی را به اتاق می‌بخشد.  رنگ دریایی جسور، تأثیرگذار و ظریف نیز به عنوان رنگی آرام‌بخش شناخته می‌شود که آن را انتخابی عالی برای اتاق نشیمن می‌کند. افزودن تن‌های قرمز یا صورتی به نرم‌تر شدن و گرم شدن فضا کمک می‌کند، و ما دوست داریم یک ایدهٔ کور پنجره‌ای دنج را در یک چاپ سرگرم‌کننده اضافه کنیم تا فضا را بهتر کنیم.

 

5.     با رنگ‌های متضاد تأثیری ماندگار بگذارید.

استفاده از یک جفت رنگ غیرمعمول در یک اتاق، جو فضا را تغییر می‌دهد. هر چه میزان کنتراست بیشتر باشد، درام بیشتر در اتاق وجود دارد و وقتی کنتراست کمتری وجود داشته باشد، فضا آرام‌تر می‌شود. به عنوان یک قاعده کلی، وقتی می‌خواهید احساسی پویا و پرانرژی داشته باشید، کنتراست بالا را در نظر بگیرید.

 

6.     از الگو به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

نقطه شروع ما همیشه یک الگوی با حداقل سه رنگ در آن است. این می‌تواند یک گل، شکل هندسی، ایکات یا راه‌راه باشد و می‌تواند از چیزی به کوچکی یک کوسن یا پارچه‌ای در مقیاس بزرگ برای مبل باشد، اما اساس طرح ما را تشکیل می‌دهد.

 

7.     کاغذ دیواری رنگارنگ انتخاب کنید.

 

انتخاب کاغذ دیواری رنگی برای اتاق نشیمن راهی عالی برای آوردن رنگ به فضا است. یک نقاشی دیواری یا یک طرح در مقیاس بزرگ می‌تواند بیانیه‌ای جسورانه داشته باشد اما برای هر فضا مناسب نیست. برای چیزی که زندگی با آن آسان است، یک طرح تکراری در مقیاس کوچک مانند طرح شادی‌آور پیچ امین‌الدوله از جین چرچیل را در این ایده اتاق نشیمن زرد انتخاب کنید.

قرار دادن آن در پانل‌های دیواری نیز به آرامش ظاهر کمک می‌کند. در حالی که این کاغذ در نگاه اول به رنگ زرد آفتابی به نظر می‌رسد، در واقع دارای مجموعه‌ای از رنگ‌ها از جمله صورتی و قرمز است که در اینجا به عنوان رنگ‌های برجسته کشیده شده‌اند و برای ایجاد کنتراست بازی بر روی اثاثیه داخلی استفاده شده‌اند.

 

8.     مبلمان اتاق نشیمن رنگارنگ را با هم ترکیب کنید و مطابقت دهید.

 

برای جان بخشیدن به این اتاق نشیمن با روکش چوب، طراح داخلی آن یک نقطه کانونی را با مجموعه‌ای از صندلی‌های اتاق نشیمن و مبلمان در رنگ‌های متضاد، چاپ‌های جسورانه و اشکال مجسمه ایجاد کرد.

آن هپفر می‌گوید: مشتریان من سال‌ها به سختی برای بازسازی خانه قرن نوزدهمی صرف کردند، و وظیفه من، پس از رسیدن به صحنه، پر کردن اتاق‌ها با رنگ‌های پر جنب و جوش بود. من به تازگی از سه هفته اقامت در هند برگشته بودم، بنابراین رنگ‌ها و پارچه‌های دستی که در آنجا یاد گرفتم، اصل راهنمای من بودند. این افراد سرگرم کننده، التقاطی و حتی کمی ظالمانه هستند. آنها برای تابستان به اینجا می‌روند و کلبه خود با بچه‌ها، گربه‌ها و سگ‌ها زمزمه می‌کنند. رنگ‌های مورد علاقه آنها سبز و تمشکی است، به‌طوری‌که نقطه پرش برای فرار از رؤیاهای آنها شد.

 

9.     با انتخاب پارچه‌های رنگارنگ ملایمت در فضا ایجاد کنید.

 

اگر ایده یک اتاق نشیمن رنگارنگ را دوست دارید اما در استفاده از رنگ‌های صاف و پر احتیاط هستید، سعی کنید با پارچه‌های رنگارنگ با الگوهای کوچک تزئین کنید تا ظاهری ملایم‌تر داشته باشید.

طرح‌های کوچک چنین تطبیق‌پذیری را ارائه می‌دهند، به تنهایی عالی به نظر می‌رسند یا برای اصلاح الگوهای مقیاس بزرگ‌تر برای ایجاد یک طرح جالب و لایه‌بندی ایده‌آل هستند.

 

10. سفارشی کردن مبلمان.

نقاشی‌های تزئینی روی مبلمان در حال حاضر یک‌روند بزرگ است و ما می‌بینیم که طرح‌های عامیانه به طور خاص در همه جا ظاهر می‌شوند. نه تنها اسباب کشی یک راه فوق‌العاده برای ایجاد یک قطعه منحصر به فرد برای خانه شما است، بلکه باعث صرفه جویی در مبلمان ناخواسته نیز می‌شود.

در این ایده مبلمان نقاشی شده، تیم ما یک کابینت قدیمی را با استفاده از رنگ گچی او با طرح پرنده جسورانه تغییر داد. دست آزاد به این معناست که می‌توانید به خلاقیت خود اجازه بدید. با این حال می‌تواند ترسناک باشد. بزرگ‌ترین چالش ایجاد اعتماد به نفس است، پس با آن آشنا شوید.

طرح‌های خود را از قبل برنامه ریزی کنید. نکته اصلی من استفاده از مقادیر کمی رنگ در یک زمان برای خطوط تمیزتر و کنترل بیشتر است.

 

چگونه می‌توانم اتاق نشیمن خود را رنگارنگ کنم؟

راه‌های زیادی برای رنگارنگ کردن اتاق نشیمن وجود دارد، از ایده های دیوار اتاق نشیمن گرفته تا تزئینات هنری.

رنگ آمیزی دیوارها در سایه‌ای پر جنب و جوش یا معرفی ایده های خلاقانه رنگ راهی سریع برای ایجاد یک اثر ماندگار است. از طرف دیگر، یک کاغذ دیواری زیبا با چندین رنگ می‌تواند نقطه شروع فوق‌العاده‌ای برای یک طرح رنگی باشد، همان‌طور که یک فرش اتاق نشیمن پر جنب و جوش می‌تواند یک نقطه شروع عالی برای یک طرح رنگی باشد.

ما می‌بینیم که افرادی از طرح‌های پررنگ‌تر و رنگارنگ‌تر استقبال می‌کنند و آن‌ها را با رنگ‌های برجسته هماهنگ روی دیوارها و کارهای چوبی، مانند کاغذ دیواری با رنگ آبی دریایی، و همچنین طرح‌های جسورانه‌تر که از رنگ‌های متضاد کار چوب استفاده می‌کنند، جفت می‌کنند. در مورد تزئین با کاغذ دیواری یک زرد روشن می‌تواند به خوبی با کاغذ دیواری‌های آبی عمیق یا نیلی کار کند و چیزی که ممکن است شبیه یک کاغذ دیواری سنتی باشد را به یک بیانیه طراحی مدرن‌تر تبدیل کند.

برای یک رویکرد انعطاف‌پذیرتر در دکوراسیون، سعی کنید با رنگ‌های خنثی روی دیوارها و کف‌ها تزئین کنید و رنگ را از طریق مبلمان، وسایل خانه، نورپردازی، لوازم جانبی و آثار هنری معرفی کنید.

برای من، هنر فقط «لمس پایانی» در یک خانه نیست. هنر واقعاً می‌تواند به تعریف حس یک فضا کمک کند و واقعاً متحول کننده باشد. علاوه بر تکمیل یک طرح طراحی، می‌تواند نقطه شروع طراحی داخلی نیز باشد، با این طرح که نشانه‌های خود را از رنگ‌های یک اثر هنری گرفته است.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

4 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل