مقالات

انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه

استفاده از کاشی در فضای آشپزخانه به دلیل وجود کابینت فقط محدود به کفپوش و بخشی از دیوار می شود. این محدودیت در فضا اهمیت انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه را چندین برابر می کند و در این مقاله به نکاتی که در انتخاب رنگ کاشی باید توجه شود بررسی شده است.

کاشی های رنگی یک راه سرگرم کننده برای افزودن روشنایی و شخصیت به فضا‌ها (از آشپزخانه گرفته تا حمام) است. مهم نیست که چه رنگ کاشی را انتخاب می‌کنید، دوام مواد تضمین می‌کند که فضای داخلی برای مدت طولانی عمر می کند. به همین دلیل ضروری است که رنگ کاشی آشپزخانه ای را انتخاب کنید که بتوانید بارها به آن نگاه کنید. احساسی را که می‌خواهید آشپزخانه شما داشته باشد در نظر بگیرید.

انتخاب کاشی مناسب برای فضای زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. نه تنها باید رنگ کاشی آشپزخانه ای را انتخاب کنید که برای فضای شما مناسب باشد، بلکه باید بافت و متریال آن را نیزدرست انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، بهتر است از کاشی چینی در مکان‌های پر تردد استفاده شود، زیرا بادوام، لعاب‌دار بوده و احتمال سایش کمتری دارد.

از سوی دیگر، کاشی‌های بافت‌دار در آشپزخانه خوب هستند، زیرا احتمال لغزنده شدن آن‌ها هنگام خیس شدن کمتر است. کاشی های سرامیکی فقط باید در داخل خانه استفاده شوند؛ زیرا متخلخل هستند و می‌توانند آب را جذب کنند و باعث ایجاد کپک و ترک شوند.

هنگامی که در مورد نوع کاشی آشپزخانه مورد نیاز برای فضای خود تصمیم گرفتید، کار بعدی این است که می‌خواهید فضای شما چه حسی داشته باشد. آیا می‌خواهید حسی باز، آرامش بخش و آرام به فضا بدهید؟ سپس، برای خرید کاشی هایی در انتهای طیف سبک‌تر یا خنثی تر برنامه ریزی کنید. از طرف دیگر اگر به دنبال ایجاد حس انرژی و حرکت در فضای خود هستید، بهتر است کاشی هایی را به رنگی انتخاب کنید که با بقیه عناصر دکور موجود در فضا تضاد داشته باشد.

 

انتخاب رنگ کاشی:

اندازه آشپزخانه‌ای که کاشی کاری می‌کنید نیز عاملی در تصمیم گیری در مورد رنگ است. اگر فضای کوچکی را کاشی کاری می‌کنید، از انتخاب کاشی های تیره خودداری کنید. اگرچه کاشی‌های تیره می‌توانند به آشپزخانه گرما بیفزایند و جذابیت بصری ایجاد کنند، برای مثال، کاشی‌های تیره، مانند کاشی‌های سبز پررنگ ، می‌توانند فضا را حتی کوچک‌تر نشان دهند. کاشی‌های کرم یا سفید رنگ، نور را منعکس می‌کنند و فضاها را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

اگر در حال کاشی کاری آشپزخانه یا کف ورودی هستید، ایده خوبی است که از رنگ کاشی تیره‌تر استفاده کنید. کاشی‌های تراکوتا، قهوه‌ای، خاکستری تیره و آبی سرمه‌ای انتخاب خوبی برای اتاق‌هایی هستند که ترافیک زیادی در آن‌ها وجود دارد.

در آشپزخانه، گذاشتن رنگ خنثی و مات روی کاشی‌های کف مانند خاکستری تیره یا قهوه‌ای، به شما این امکان را می‌دهد که میز و پشتی روشن‌تر داشته باشید . در نهایت، انتخاب کاشی های کف و میز به طور جداگانه در فضای آشپزخانه باعث می‌شود وسایل یکنواخت به نظر نرسند و جریان خوبی ایجاد کنند.

رنگ کف آشپزخانه شما می‌تواند رنگ فضای شما را مشخص کند و دکوراسیون آشپزخانه شما را به هم گره بزند. هنگام انتخاب رنگ کف خود، می‌توانید بین انواع روشن، تیره یا پررنگ انتخاب کنید. نوع کاشی آشپزخانه شامل لمینت، وینیل، چوب سخت، کاشی چینی، کاشی تخته سنگ، سنگ آهک، بتن و چوب پنبه است و همه گزینه‌ها در رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی هستند. کاشی خود را با سبک آشپزخانه خود ست کنید.

 

انتخاب رنگ کاشی آشپزخانه:

رنگ‌های روشن را انتخاب کنید تا یک آشپزخانه کوچک ، جادارتر و بازتر به نظر برسد. کف سفید یا خاکستری گزینه‌های خوبی برای آشپزخانه‌های کوچک با سقف کوتاه است. کف‌های روشن نور بیشتری را منعکس می‌کنند که باعث می‌شود آشپزخانه شما روشن‌تر به نظر برسد. کف‌های روشن با دیوارهای سفید یا رنگی بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

کاشی های سبک‌تر مخصوصاً برای خانه‌های نزدیک ساحل محبوب هستند. این کف‌پوش‌ها در بسیاری از خانه‌ها انتخاب خوبی است، زیرا رنگ‌های خنثی روشن فوق‌العاده و همه‌کاره هستند.

رنگ‌های روشن همچنین خراش‌ها را به خوبی پنهان می‌کنند و در مقایسه با رنگ‌های تیره با گذشت زمان کمتر محو می‌شوند.

کاشی چوبی سبک، لمینت، چینی یا وینیل را انتخاب کنید.

 هر کدام از این گزینه‌های کاشی آشپزخانه در رنگ‌های روشن، سفید یا خاکستری هستند. کاشی لمینت که به عنوان چوب سخت مهندسی شناخته می‌شود، گزینه‌ای جذاب و مقرون به صرفه است.

وینیل یک گزینه آسان برای تمیز کردن و مقرون به صرفه است. از کف‌های چوبی برای انتخاب کف آشپزخانه بادوام و ماندگار استفاده کنید. برای کاشی بادوام و کم هزینه، کاشی چینی را انتخاب کنید.

کاشی طبیعی برنزه

برای داشتن ظاهری سنتی آشپزخانه، از کاشی طبیعی برنزه استفاده کنید. کاشی های برنزه انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌های سنتی هستند، به خصوص اگر دکوراسیون آشپزخانه با رنگ‌های متفاوتی داشته باشید. می‌توانید کف‌های چوبی یا چوب پنبه‌ای موجود را با رنگ‌های برنزه و طبیعی رنگ‌آمیزی کنید.

اگر کابینت‌های رنگی طبیعی یا میزهای برنزه دارید، کاشی آشپزخانه برنزه انتخاب خوبی است. کف‌های برنزه نیز با دیوارهای رنگی پررنگ، مانند قرمز یا آبی، عالی به نظر می‌رسند.

 

چوب با رنگی طبیعی

چوب سخت با رنگی طبیعی، وینیل، کاشی یا چوب پنبه را انتخاب کنید. از یک فروشگاه لوازم خانگی دیدن کنید و انتخاب کاشی های رنگی طبیعی آنها را بررسی کنید. همه انواع کاشی‌ها می‌توانند به رنگ خرمایی یا طبیعی باشند و شما می‌توانید بر اساس بودجه و سبک خود تصمیم بگیرید.

کاشی لمینت و وینیل ارزان‌ترین گزینه‌ها هستند. کاشی و چوب سخت بسته به کیفیت و مواد ممکن است گران باشند.

کاشی چوب‌پنبه‌ای گزینه دیگری برای کاشی های رنگ طبیعی است. کاشی چوب‌پنبه‌ای یک انتخاب کاشی مقاوم در برابر لغزش و سازگار با محیط زیست است.

کاشی قرمز و قهوه‌ای

برای افزودن گرما و آرامش، کاشی قرمز و قهوه‌ای خریداری کنید. از یک فروشگاه لوازم خانگی دیدن کنید و به دنبال رنگ‌های گرم کف باشید. برای افزودن گرما، بهترین گزینه شما استفاده از کاشی های چوبی است، اگرچه می‌توانید کاشی های لمینت و کاشی را در رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز نیز پیدا کنید.

کف‌پوش‌های گرم‌تر با کابینت‌های چوبی قهوه‌ای آشپزخانه یا پیش‌خوان‌های تیره جذاب هستند.

این یک گزینه خوب برای خانه‌های سبک روستایی یا کابین است. رنگ‌های تیره‌تر معمولاً ظاهر روستایی را القا می‌کنند.

رنگ گرم برای رنگ آمیزی مجدد کف چوبی

از یک لکه با رنگ گرم برای رنگ آمیزی مجدد کف چوبی یا چوب‌پنبه‌ای موجود خود استفاده کنید. لکه را از فروشگاه لوازم خانگی با رنگی جذاب و گرم بخرید. لکه خود را با استفاده از یک قلم مو بمالید و حتماً دستورالعمل‌های مشخص شده روی آن را بخوانید.

لکه‌هایی با رنگ قرمز یا مسی محبوب هستند. شما همچنین می‌توانید سایه‌های تیره‌تر و طبیعی را انتخاب کنید.

کاشی آشپزخانه تیره

اگر آشپزخانه بزرگ با سقف بلند دارید، کاشی آشپزخانه تیره بخرید. کاشی تیره کنتراست خوبی را با دیوارهای رنگ روشن‌تر ایجاد می‌کند. طبقه‌های تاریک همچنین باعث می‌شود اتاق بزرگ احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

کف‌های تاریک خود را اغلب جارو کنید تا گردوغبار و کثیفی را نبینید.

سایه‌های تیره انتخاب‌های خوبی برای آشپزخانه‌های مدرن هستند.

برای داشتن ظاهری چشمگیر و زیبا، کاشی بسیار تیره یا مشکی را انتخاب کنید.

چوب موجود را با لکه تیره یا سیاه رنگ کنید. به یک فروشگاه لوازم خانگی مراجعه کنید و به دنبال لکه‌هایی در انواع قهوه‌ای تیره یا سیاه باشید. کدام را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. کف‌های خود را با استفاده از لکه اصلاح کنید. همیشه دستورالعمل‌های مشخص شده روی لکه خود را دنبال کنید.

برای کف‌پوش‌های چوبی، می‌توانید چوب تیره رنگی خریداری کنید یا آن را به رنگ قهوه‌ای تیره یا سیاه رنگ کنید.

کاشی لمینت

یک الگوی مرتب انتخاب کنید تا کف شما به نقطه کانونی تبدیل شود. تقریباً از هر نوع کف‌پوشی می‌توانید یک کاشی جالب انتخاب کنید. این گزینه ممکن است گران باشد،اما آشپزخانه شما با کاشی به عنوان نقطه کانونی جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

می‌توانید کاشی لمینت یا وینیل را در بافت سنگی سرگرم کننده انتخاب کنید.

انتخاب یک کف چوبی یا چوب‌پنبه‌ای با الگوی دانه‌ای جالب و پیچیده را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید یک کاشی چوبی اصلاح شده را در نظر بگیرید که کنتراست و شخصیت بیشتری را به فضای شما می‌دهد.

در مورد گزینه کاشی با چرخش سنگ مرمر ظریف فکر کنید.

کف آشپزخانه جسورانه

برای یک کف آشپزخانه جسورانه و روشن با رنگ‌های جسورانه همراه شوید. به یک فروشگاه لوازم خانگی مراجعه کنید و به دنبال کاشی لمینت، کاشی یا وینیل با رنگ روشن باشید. آشپزخانه شما منحصر به فرد و برجسته خواهد بود.

کف‌پوش‌های قرمز، سبز یا آبی روشن می‌توانند گزینه‌های رنگی جذاب باشند.

 

استفاده از مواد بازیافتی

کف منحصر به فرد خود را از مواد تغییر کاربری یا بازیافتی ایجاد کنید. برخی از افراد کف را از موادی مانند چوب تغییر کاربری داده شده، مصالح خاتم کاری ساخته‌اند. رنگ کاشی آشپزخانه منحصر به فرد را به صورت آنلاین جستجو کنید تا ایده‌هایی را جمع آوری کنید و از خلاقیت خود برای انتخاب یک گزینه کف غیر سنتی استفاده کنید.

استفاده از مواد بازیافتی مانند درب بطری، کیسه‌های کاغذی یا چوب پنبه‌های بطری‌ها را در نظر بگیرید. مواد بازیافتی می‌توانند بافت و رنگ جالبی را به کاشی شما اضافه کنند.

مطابقت رنگ کاشی آشپزخانه با کابینت شما

اگر می‌خواهید انسجام ایجاد کنید، طرح کاشی آشپزخانه خود را به کابینت خود نزدیک کنید. به رنگ کابینت‌های خود نگاه کنید و در مورد رنگ‌های اضافی برای کف خود تصمیم بگیرید. قبل از مراجعه به یک فروشگاه لوازم خانگی، یک عکس مرجع از کابینت‌های خود بگیرید. سپس، یک گزینه کف‌پوشی را انتخاب کنید که به بهترین شکل کابینت شما را نشان دهد.

اگر کابینت‌های چوبی دارید، از کف چوبی یا چوب‌پنبه‌ای با رنگ متضاد استفاده کنید. این یک شکاف بصری ایجاد می‌کند که آشپزخانه شما را از تک رنگ جلوه می‌دهد؛ بنابراین اگر کابینت‌هایی با رنگی شبیه اسپرسو گرم دارید، برای مثال، ممکن است بخواهید چوب دیگری با رنگ روشن‌تر انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از لمینت به عنوان جایگزین ارزان‌تری استفاده کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر کابینت‌های چوبی سبک دارید، کف چوبی سبک انتخاب کنید.

ایجاد تعادل در آشپزخانه

برای ایجاد تعادل در آشپزخانه، رنگ کف را بر اساس میزهای خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به جای کابینت، کاشی خود را با میزهای خود هماهنگ کنید. به این ترتیب سطوح شبیه به هم می‌شوند و تعادل را در آشپزخانه شما ایجاد می‌کنند. سایه میزهای خود را یادداشت کنید و یک گزینه کاشی را با رنگ مشابه انتخاب کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر یک کانتر با رنگ تیره دارید، با یک رنگ کاشی آشپزخانه تیره مطابقت داشته باشید. برای کانترهای سبک، کاشی سبک را انتخاب کنید.

رنگ دیوار و کاشی کف

در صورت نیاز دیوارهای خود را طوری رنگ کنید که با کف رنگی شما مطابقت داشته باشد. بعد از اینکه رنگ کف خود را انتخاب کردید، می‌توانید آشپزخانه خود را به‌روزرسانی کنید تا همه چیز را به هم گره بزنید. اگر رنگ دیوارهایتان با کاشی های جدیدتان عالی به نظر نمی‌رسد، رنگ مناسب‌تری انتخاب کنید و آشپزخانه خود را دوباره رنگ آمیزی کنید.

برای مثال، اگر کابینت‌های چوبی تیره دارید و کاشی‌های چوبی تیره می‌خرید، ممکن است دیوارهای روشن‌تری مانند قهوه‌ای مایل به زرد یا بژ بخواهید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

3 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل