با استفاده از رنگ آینه آنتیک تبدیل کنید

با رنگ آینه آنتیک بسازیم

چگونه می توانید با استفاده از رنگ آینه خود را به آنتیک تبدیل کنید؟ به وسیله رنگ آینه آنتیک بسازیم.  انجام دادن این کار شامل روندی می باشد که کمی زمان بر می باشد ، اما انجام دادن آن بسیار آسان است! چرا تمایل دارید آینه جدید خود را به شکل قدیمی و آنتیک در بیاورید؟ من اکسسوری و لوازم جانبی وینتیج را بیشتر ترجیح می دهم ، اما پیدا کردن آنها همیشه امکان پذیر نیست و وقتی که این قطعات در دسترس نیست شما می توانید این سبک از دکوراسیون را در خانه خلق کنید.

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید یک آینه بدون قاب جدید است که چندین سال پیش به قیمت 15 هزار تومان خریداری کرده بودم. روی آینه رنگ داده شده است و ظاهر آن به سبک آنتیک و قدیمی تغییر کرده است.

چگونه می توانید با استفاده از رنگ آینه آنتیک بسازیم

من به مواد شیمیایی حساسیت دارم و هنگام کار روی یک پروژه سعی می کنم به محیط اطراف توجه کنم و سال ها پیش با این محصول روبرو شدم. این محصول چسب رنگی آماده (رنگ آماده) نامیده می شود و در گالن عرضه می شود که در اکثر فروشگاه های ابزار فروشی زیر قیمت 60 هزار تومان فروخته می شود. ممکن است گران قیمت به نظر برسد ، اما یک گالن رنگ برای انجام چندین پروژه کافی خواهد بود و مقدار زیادی از آن برای پروژه های دیگر شما باقی خواهد ماند.

رنگ سازگار با محیط زیست برای ساخت آینه آنتیک

رنگ آماده را با استفاده از برس روی آینه بزنید و یک روکش بسیار ضخیم از روکش روی آن ایجاد کنید و حتما هنگام انجام تمامی مراحل دستکش بپوشید. رنگ سمی نیست ولی احتیاط شرط عقل است. اجازه دهید مواد روی آینه حداقل یک شبانه روز خشک شود. در صورت امکان 48 ساعت صبر کردن برای خشک شدن کامل بهتر است ، به خصوص در یک آب و هوای مرطوب مانند ناحیه‌ای که من در آن زندگی می کنم.

پس از خشک شدن ، رنگ آن کمی تغییر می کند و می توانید با یک کاردک پلاستیکی رنگ آن را بردارید. حتماً همراه با زیر انداز و بیرون از خانه این کار را انجام دهید ، چون تراشیدن  رنگ  باعث کثیف شدن محیط می شود!

نکته: از کاردک های رنگ فلزی استفاده نکنید ، زیرا باعث خراش افتادن روی شیشه می شود (مگر اینکه این شکل را بخواهید).

حتماً از روبرو به آینه نگاه کنید و آن را بررسی کنید که روکش سیاه روی آن باقیمانده نباشد و همچنین مقداری رنگ نقره ای که زیر رنگ سیاه است از بین رفته باشد. شما باید تمام یا بیشتر رنگ سیاه را از بین ببرید، اما باید توجه کنید تمام رنگ نقره ای را تراش ندهید زیرا در صورت تمیز کردن تمام رنگ نقره ای آینه شبیه یک تکه شیشه می شود. قبل از خشک شدن کامل با دقت آینه را خراش دهید و با انگشتان خود رنگ نقره‌ای را  رو آن بزنید. ابتدا روی قطعه ای که برای شما اهمیت ندارد تمرین کنید تا زمانی که به تکنیک انجام این کار کاملا مسلط باشید.

باقیمانده رنگ را با مقداری آب و حوله کاغذی تمیز کنید. من از اسپری رنگ بر که می توانید از ابزار فروشی خریداری کنید استفاده نمی کنم … فقط از آب استفاده می کنم. اگر آینه شما در حمام یا در فضایی از خانه قرار می گیرد که رطوبت بالایی دارد ، پشت آینه را با مواد تثبیت کننده اسپری کنید.

 

آنتیک کردن آینه با استفاده از رنگ، یک پروژه آسان برای همه سطوح می باشد. در جزئیات انجام این کار نیازی به کمال گرایی ندارید… امیدوارم که لذت برده باشید و لطفاً این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

منبع

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل