22 ایده طراحی تراس و بالکن با بودجه کم با تصاویر

طراحی لوکس تراس و بالکن با بودجه کم به حساب می آید که می تواند به عنوان یک اتاق اضافی در یک آپارتمان کوچک استفاده شود. اما بیشتر مواقع ما اهمیتی به این فضای کاربردی و ارزشمند خانه خود نمی دهیم. چه بالکن شما بزرگ باشد و چه کوچک، دکوراسیون بالکن با توجه به اندازه فضای داخلی می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

تبدیل بالکن خود به فضایی شیک و جذاب، یک کار هیجان انگیز است که در طول این مسیر ممکن است با چالش هایی روبرو شوید. با استفاده از ایده های دکوراسیون بالکن که در این مقاله معرفی شده است، می توانید یک فضای خاص طراحی کنید که سبک شخصی شما را منعکس کند. چه بالکن کوچک یا بزرگی داشته باشید، گزینه های متعددی برای استفاده حداکثری از بالکن و لذت بردن از زیبایی طبیعی این فضا وجود دارد.

گزینه های مقرون به صرفه زیادی برای دکوراسیون بالکن با بودجه کم مانند تغییر کاربری وسایل بالکن، پروژه های دکوراسیون خانگی و خرید موارد مورد نیاز خود با تخفیف وجود دارد. با کمی خلاقیت، می‌توانید به تغییرات خیره‌کننده ای در بالکن دست پیدا کنید، بدون اینکه هزینه زیادی انجام دهید.

کدام گیاهان برای بالکن با نور محدود آفتاب مناسب هستند؟

اگر بالکن شما نور محدودی دریافت می کند، گیاهان سایه دوست مانند پیچک، زامیوفیلیا، گیاه سانسوریا ،  سرخس شاخ گوزنی و پوتوس را انتخاب کنید. این گیاهان می توانند در شرایط با نورکم به راحتی رشد کنند و رنگ سبز طبیعی را به دکوراسیون بالکن شما اضافه کنند.

طراحی تراس و بالکن

چگونه می توانم مبلمان طراحی تراس و بالکن خود را از آسیب باران و آفتاب محافظت کنم؟

برای محافظت از مبلمان بالکن خود در برابر آسیب باران و آفتاب، استفاده از روکش مبلمان یا نگهداری از آنها در داخل خانه در شرایط آب و هوایی سخت را به عنوان یکی از گزینه ها در نظر بگیرید. استفاده از پوشش های محافظ یا درزگیر بر روی مبلمان چوبی نیز می تواند به افزایش طول عمر این مبلمان کمک کند.

وسایل دکوراسیون بالکن
  • هر چند وقت یکبار باید وسایل دکوراسیون بالکن خود را تمیز کنم؟

    دفعات تمیز کردن وسایل طراحی تراس و بالکن با بودجه کم شما به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، تجمع گرد و غبار و تعداد دفعات استفاده بستگی دارد. توصیه می شود حداقل هر  ماه یک بار به تمیز کردن این فضا بپردازید.

  • گلدان آویز سقفی

یکی دیگر از ایده های خوب و کم هزینه برای چیدمان تراس ، گلدان آویز سقفی می باشد. با کمک قلاب می توانید آنها را به راحتی روی هر دیواری قرار دهید.

  • صندلی های فضای باز

تراس ها می توانند مکان مناسبی برای گذراندن زمان شما باشند و با استفاده از صندلی های مخصوص فضای باز می توانید از غروب آفتاب زیبا لذت ببرید.

  • مبلمان اتاق نشیمن

اگر به دنبال ایجاد محیطی راحت تر در تراس خود می باشید ، استفاده از مبلمان اتاق نشیمن مانند تصویر بسیار توصیه می شود.

  • درختچه گلدانی

اگر فضای مناسبی در تراس خود دارید ، قرار دادن درختچه گلدانی یک روش عالی برای نمایش کامل فضا می باشد.

  • مبل

برای شما که می خواهید چیدمان مبلمان لوکس در تراس خود استفاده کنید ، انتخاب مبلمان مخصوص فضای بیرون می تواند یک انتخاب عالی باشد.

  • دیوار گلدان ها

اگر می خواهید دکوراسیون و طراحی تراس خود را شخصی سازی کنید، استفاده از دیوار با گلدان های مشابه الزامی می باشد. می توانید ارتفاع هر گلدان را به نحوی تنظیم کنید که جلوه هنری داشته باشند.

  • سقف کاذب

اگر می خواهید نحوه پوشاندن سقف تراس روباز را بدانید ، باید سقف کاذب نصب کنید. به طور کلی تصور می شود که ساخت سقف های کاذب پر هزینه می باشد اما با استفاده از مصالح ارزان قیمتی مانند الیاف و چوب می توانید جلوه ای عالی برای تراس خود ایجاد کنید.

  • روشنایی

استفاده از نور مناسب در تراس برای زیبایی و دکوراسیون آن ضروری می باشد. برای بزرگ تر جلوه دادن فضای تراس خود می توانید از ابزار روشنایی خلاقانه مانند فانوس استفاده کنید.

  • گلدان های سرامیکی

اگر به دنبال ظاهری مدرن تر برای تراس خود می‌باشید ، استفاده از گلدان های سفالی سفید توصیه می شود. بهترین قسمت در مورد این گلدان ها این است که آنها با هر دکوراسیونی مطابقت دارند.

  • گلدان های دیواری

اگر به دنبال طرح های جالب تراس باز هستید ، طراحان دکوراسیون معروف سبک هندی معمولاً استفاده از گلدان های دیواری را پیشنهاد می کنند. اگر نمی خواهید فضای کف تراس را با پوشاندن آن با گیاهان اشغال کنید ، گلدان های دیواری کوچک می توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

  • کفپوش چوبی

شما همیشه قرار نیست که دیوارهای خود را طراحی کنید، می توانید با استفاده از کفپوش چوبی، تراس خود را برجسته تر کنید.

  • شومینه

اگر می خواهید یک فضای دنج در تراس خود ایجاد کنید، ساخت و استفاده از شومینه ارزش آن را دارد. این فضا می تواند مکان مناسبی برای گذراند وقت خود و مطالعه باشد و هنگامی که مهمان دارید نیز فضای مناسبی برای پذیرایی می باشد.

  • چمن

اگر به دنبال گزینه ای با نیاز کم به نگهداری در تراس خود می باشید ، استفاده از چمن یا چمن مصنوعی یکی از گزینه های قابل بررسی می باشد. نیازی به آب دادن به چمن مصنوعی نمی باشد که نگهداری از آن را راحت تر می کند.

  • گل

اگر شما فردی هستید که گل را دوست دارید ، استفاده از دسته های کوچک گل در تراس شما می تواند راهی زیبا برای دکوراسیون ارزان فضا باشد.

  • مبلمان پاسیو روشن

اگر به دنبال افزودن رنگ های مختلف به تراس خود می باشید، استفاده از مبلمان پاسیو با رنگ روشن می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • کانتر

استفاده از کانتر در تراس می تواند روش مناسبی برای پذیرایی از مهمانان باشد. علاوه بر این ، می توانید یک آشپزخانه کوچک یا یک فضای باربیکیو به تراس خود اضافه کنید.

  • گیاهان بالا رونده

اگر می خواهید یک بالکن با بودجه کم داشته باشید. اگر به دنبال استفاده کمتر از گیاهان در فضای تراس خود می باشید، انتخاب گیاهی مثل پوتوس و یا پیچک می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

  • صندلی های کم ارتفاع

برای بزرگ تر جلوه دادن تراس خود می توانید کف را بلند تر کرده و از دکوراسیون کم ارتفاع مانند تصویر استفاده کنید.

  • اکسنت وال

یکی از روشهای دکور کردن بالکن با بودجه کم استفاده از اکسنت وال است. اگر می خواهید دیوار تراس خود را تزئین کنید ، می توانید با استفاده از عناصر مختلف مانند تصاویر خانوادگی ، جلد مجلات و حتی نقاشی ها ، یک اکسنت وال بسازید.

چند ایده جالب تر برای بالکن با بودجه کم

یکی از بهترین روش های تزئین تراس یا بالکن با بودجه کم ، استفاده از تاب می باشد. تاب نه تنها به زیبایی دکوراسیون تراس کمک می کند بلکه به عنوان مکانی مناسب برای استراحت ، مطالعه کتاب و لذت بردن از فنجان چای صبحگاهی یا عصرانه عمل می کند. تاب در اندازه ها و طرح های مختلف موجود می باشد از این رو می توانند به راحتی انتخاب شوند تا در فضای موجود استفاده شوند. در تراس روباز ، می توانید یک فضای نشیمن جداگانه و جمع و جور با سایه مناسب ایجاد کنید. این فضا به شما امکان می دهد در حالی که از غروب زیبای آفتاب لذت می برید، در کنار دوستان خود چای بخورید.

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

6 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل