مقالات

ترند آشپزخانه 1403 : حرکت به سمت مدل آشپزخانه های طبیعی

وقتی صحبت از بهترین ترند آشپزخانه 1403 می‌شود منظور ما این است که کدام ‌المان ها در آشپزخانه سال 1403 محبوب‌تر خواهد بود. با ظهور مارک‌های جدید آشپزخانه و ایده‌های نوآورانه طراحی بسیار و پیچش‌های هوشمندانه در طرح‌های قدیمی لوازم خانگی که در نمایشگاه‌های آشپزخانه در سراسر کشور به نمایش گذاشته شده‌اند، تعداد زیادی ظاهر مدرن و لوازم مدرن برای انتخاب وجود دارد.

نکات طلایی در طراحی جدید ترین مدل آشپزخانه

  • مدل آشپزخانه با رنگ منحصر به فرد: رنگ های تیره در آشپزخانه ها در حال مد شدن هستند. اگر آشپزخانه شما بخشی از یک فضای پلان باز است و از عناصری مانند کاشی های منحصر به فرد الهام می گیرد، رنگ تیره میتواند کنتراست مورد نظر را ایجاد کند.
  • کفپوش چوبی: چوب به دلیل انعطاف پذیری و سبک بودن، جایگزین کاشی های سنتی شده است.
  • رنگ در کابینت ها: رنگ‌های تیره‌ برای در کابینت آشپزخانه برای پنهان کردن لکه‌ها و فرورفتگی‌ها استفاده می‌شود و در عین حال شخصیتی بی نظیر به فضا اضافه می کند.
  • جزیره آشپزخانه گرد: جزایر آشپزخانه با لبه‌های گرد به دلیل طبیعت دلپذیر و جریان فضای بهبود یافته محبوب شده‌اند.
  • آشپزخانه پشتی: این یک فضای آشپزخانه ثانویه برای پنهان کردن شلوغی فضا است و برای آماده سازی و ذخیره سازی استفاده می شود. این فضا مخصوصاً هنگام میزبانی مهمانی ها مفید است.
  • مدل دستگیره آشپزخانه بزرگ: دستگیره های بزرگ با ترکیبی از موادی مانند چرم، لوسیت و چوب استفاده می شود.
  • برنج قدیمی برای مد روز آشپزخانه: شیرآلات برنجی که با گذشت زمان کهنه می‌شود برای ظاهری ماندگار برای شیرآلات استفاده می‌شود.
  • یخچال‌های بسیار بزرگ: یخچال‌های بزرگ‌تر برای ذخیره‌سازی بیشتر در حال مد شدن هستند.
  • کانترهای سرامیکی: به دلیل دوام و جذابیت زیبایی که دارند، میزهای سرامیکی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.
  • کابینت تا سقف: کابینت آشپزخانه تا سقف به استفاده بهینه از فضا و کاهش جمع شدن گرد و غبار کمک می کند.
  • زیورآلات آشپزخانه: از تزئینات فلزی روی کابینت ها و کشوها برای افزودن شخصیت و استایل استفاده می شود.
  • کانترهای مشکی: کانترهای مشکی به کابینت تیره عمق می بخشند و انتخابی به جا هستند.
  • بک اسپلش آینه ای مسی: یک نسخه گرمتر از بک اسپلش آینه ای است که به بزرگتر شدن فضا از نظر بصری کمک می کند.
  • سطوح سه‌بعدی: سطوح آجدار و اسکالوپ در حال ترند هستند و به آشپزخانه عمق و شخصیت می‌بخشند.

در متن زیر، ما به بزرگ‌ترین روندها و ایده‌های آشپزخانه جدید و تصاویر آشپزخانه‌ها نگاه می‌کنیم تا الهام بخش بازسازی آشپزخانه شما باشیم.

 

1.     به یک آشپزخانه اجتماعی خوش آمدید.

 

از ارگونومیک منحنی‌ها استفاده کنید تا مهمانی جریان پیدا کند. یک جزیره گرد در هنگام سرگرمی، به‌ویژه در آشپزخانه‌های با پلان باز با چندین نقطه ورودی یا خروجی، خود را نشان می‌دهد که تعامل اجتماعی را برای مهمانان آسان‌تر می‌کند و انتقال آرام بین فضاها را ایجاد می‌کند. برگه جدید یک جزیره خمیده همچنین می‌تواند شامل یک قسمت نشیمنگاه وسیع‌تر باشد که به مهمانان اجازه می‌دهد به راحتی غذا بخورند و در اطراف جزیره آشپزخانه معاشرت کنند.

 

2.     آشپزخانه خود را به فضایی چندمنظوره تبدیل کنید.

 

هنگامی که به دنبال ایجاد یک مرکز مناسب برای خانواده هستید، ترکیب یک میز و منطقه مطالعه سفارشی عالی است. فضایی آرام اما متصل برای انجام تکالیف خانه. اطمینان حاصل کنید که قسمت میز به طور یکپارچه با طراحی آشپزخانه با استفاده از عناصری از همان روکش‌ها اما با پیچ و تاب مشخص پیوند خورده است  برای مثال در اینجا چوب غالب است.

 

3.     پارتیشن‌های هوشمند را اضافه کنید.

 

از برهم زدن خطوط در یک آشپزخانه مدرن نترسید  هر سرآشپزی از تماشاچیان لذت نمی‌برد. انتخاب یک پارتیشن باز، مانند این مدل الهام گرفته از اواسط قرن یک حرکت هوشمندانه است.  این طراحی برای کار به عنوان یک نمایشگر زیبا و همچنین یک تقسیم کننده فضای کاربردی، به طور مؤثری احساس آرامش و باز بودن را در فضای زندگی با پلان باز معاصر پر می‌کند.

 

4.     برای قفسه بندی شکل‌های غیرمعمول ایجاد کنید.

 

آشپزخانه باید فضایی سرگرم کننده در این مدل قفسه‌های آشپزخانه اصلی برای این انبار ایجاد شده که مربوط به سال 1925 است. طرحی متفاوت و غیرمنتظره ایجاد شده تا معماری خام و صنعتی را نرم کند. معرفی منحنی‌ها برای آوردن گرما و لحظات شگفت‌انگیز به فضای زاویه‌دار بسیار مهم بود.

 

5.     در ترند آشپزخانه 1403 ، رویکردی آرام‌تر به فضای داخلی داشته باشید.

 

با زندگی پرمشغله، صاحبان خانه در حال حاضر بیشتر از انتخاب‌های دکوراسیون خود آگاه هستند و قصد دارند تعادلی بین مینیمالیسم ساده و لوکس برای آشپزخانه خود بیابند، به همین دلیل است که در سال 1403 شاهد افزایش محبوبیت ایده‌های مینیمالیستی آشپزخانه خواهیم بود.

 

6.      تجدید حیات با چوب را در نظر بگیرید.

 

کابینت‌های چوبی آشپزخانه یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به ظاهر کلاسیک یا جاودانه علاقه دارند، بنابراین جای تعجب نیست که در آینده نزدیک شاهد باشیم که صاحبان خانه‌های بیشتری به دنبال ایده‌های آشپزخانه کابینت چوبی و بلوط هستند.

 

 

7.     در مورد احتمالات نمایش فکر کنید.

 

جا برای کمد نیست؟ کابینت‌های دیواری لعاب به همان اندازه زیبا هستند و امکانات نمایش به همان اندازه قوی هستند، البته در مقیاس کوچک‌تر با انتخاب یک واحد مستقل که نقطه کانونی بیشتری نسبت به فضای ذخیره سازی کاربردی دارد، از احساس آشپزخانه مجهز دوری کنید البته این ایده مناسب برای دیوارهای بدون پنجره است. با ایده‌های آشپزخانه رنگارنگ، با ظروف و بسته‌بندی‌های صنایع دستی به دلخواه فضا را پر کنید.

 

8.     روی یک بک اسپلش خوش فرم سرمایه گذاری کنید.

 

چرا در حالی که سایه‌های خمیده می‌توانند به مراتب فریبنده‌تر شوند، یک خط مستقیم و افقی در آشپزخانه پایان دهیم؟ در اینجا، منحنی‌های متحرک را به مرمر برش داده شده، پشتی و هود اجاق گاز با پیچ و تاب چشمگیر ادغام شده است. همچنین شش ضلعی‌ها برای سطوح ساده با تغییر شکل، کاوش‌های پشتی کاشی ‌شده را بررسی کنید.

 

  1. استفاده از نردبان در آشپزخانه.

 

نردبان‌های استیشن که در همه آشپزخانه‌های بلند دیده می‌شوند، با شکوه عمودی خود استفاده  می‌شوند. نردبان دائمی چیزی بیش از ذخیره‌سازی سطح بالای آشپزخانه است. یک نردبان زیبا ویژگی جالب و چشم نوازی را ارائه می‌کند، در حالی که ریل فلزی جزئیات طراحی را بیشتر ارائه می‌کند.

 

10.  جدیدترین مدل آشپزخانه ها با استفاده بازی با الگو ها

 

آشپزخانه‌های سنتی در حال بازی با الگوی جهت هستند. روی قسمت‌هایی مانند فضای داخلی کمد  تمرکز کنید با استفاده از این روش، الگو بدون اینکه فضا را تحت تأثیر قرار دهد یا از بی‌زمانی بودن کابینت کم کند.

11. در جدیدترین مدل آشپزخانه ها با رنگ فصل کار خود را شروع کنید.

 

روند مشخصی به سمت انتخاب‌های سطحی تأثیرگذارتر وجود دارد و ما شاهد افزایش تقاضا برای سایه‌های الهام گرفته از طبیعت هستیم. از سنگ مرمر هندی گرفته تا گرانیت برزیلی و حتی اونیکس، مجموعه عظیمی از سنگ‌های سبز عجیب و غریب وجود دارد که می‌توان کاوش کرد. رنگ‌های سبز بطری، خاکی و آهکی تازه که در اینجا دیده می‌شوند.

 

12. کف‌پوش‌ها را به روز کنید.

 

کسانی که به دنبال جایگزینی برای کف‌پوش‌های شاه ماهی یا شیپوری آشپزخانه هستند، باید بافت عمارت را بررسی کنند. این الگو که از عمارت‌های قرن هفدهم فرانسه سرچشمه می‌گیرد، برای مخاطبان جدیدی احیا می‌شود. در حالی که آخرین تجسم دارای چندضلعی‌ها و ذوزنقه‌های مشابه با قالب‌های اصلی است، قالب‌های تخته‌ای درشت‌تر و چوب‌های کم‌رنگ آن را به روز می‌کنند.

 

13. از عناصر آینه‌ای استفاده کنید.

 

شیشه‌های آینه‌ای قدیمی و مورد علاقهٔ پشت‌سرهم در حال حرکت به سمت ایده‌های کابینت آشپزخانه است. اتاق برای تمرکز بر مناظر منهتن تنظیم شده بود و از کابینت آینه‌ای برای ایجاد چشم‌اندازی گسترده استفاده شد. انتخاب شیشه آینه‌ای به جای شفاف، مزایای حاشیه‌ای به شکل پنهان‌کاری نیز دارد – نیازی به تمیز و مرتب نگه داشتن محتویات نیست.

 

14.  از صندلی بار استفاده کنید.

 

این ممکن است یک نقطه نشستن تک یا دو چهارپایه باشد، یا صرفاً یک نوار صبحانه با اندازه اقتصادی‌تر باشد. این روند از کسانی نشئت می‌گیرد که غذاخوری‌های آشپزخانه دارند و می‌دانند که همیشه علاوه بر میز به صبحانه‌های گسترده نیاز ندارند. با این حال، آنها همچنان می‌خواهند در مرکز آشپزخانه بنشینند. اینجا جایی است که نشیمنگاه آشپزخانه خودش را نشان می‌دهد. نشستن برای یک صرف کردن قهوه سریع یا چک کردن ایمیل‌ها.

 

15. با چوب عتیقه ظاهری دوست‌داشتنی ایجاد کنید.

 

ایده‌های آشپزخانه چوبی کلاسیک در حال حرکت به آشپزخانه هستند. الوارهای سنتی به روش‌های جدید و غیرمنتظره مورد استقبال قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال، قاب کردن یک جزیره آشپزخانه زیبا که با کتاب همخوانی دارد در چوب گردویی با سایه‌های برنجی کهنه، ظاهر یک دفتر عتیقه را بازسازی می‌کند، اما، بر روی پاها، کمتر دست‌وپاگیر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد.

 

16. به سراغ کاشی‌های لعاب‌دار بروید.

روکش آشپزخانه کاشی کاری شده طرح جدیدی نیست، اما تغییری از روکش‌های مات و براق وجود خواهد داشت. یک کاشی لعاب‌دار که فقط تمیز کردن آسان نیست؛  بلکه نور را در اطراف اتاق منعکس می‌کند و بدون توجه به رنگ، نتایج مؤثری را به همراه دارد.

همراه با سطوح کار چوبی و مرمری روستایی، کنتراست بسیار زیبایی را با رنگ‌های خاکی ایجاد می‌کنند و همچنین لایه‌های مختلف بافتی را به فضا اضافه می‌کنند. برای لذت‌بردن از تأثیر کامل، نیازی به استفاده از سایه اشباع نیست.

برای ظاهری آرام‌تر، کاشی‌های سفید لعاب‌دار را انتخاب کنید که مطمئناً از نور طبیعی حداکثر استفاده را می‌برند. این کاشی‌های گلی لعاب‌دار متمایز که در مراکش ساخته شده‌اند، با سطح نامنظم و رنگ‌های متفاوت، بافت و ویژگی‌های هنری را به یک طرح می‌آورند.

 

17.  Vintage را با عتیقه مخلوط کنید.

 

روندهای آینده آشپزخانه در مورد از بین بردن هر مفهومی از یک خانه نمایشی است، و معرفی برخی از مبلمان قدیمی یا قدیمی به آشپزخانه تأثیر فوری ایجاد یک محیط خانه گرم و زندگی می‌کند. مبلمان آشپزخانه مزرعه ای به شکل میز آشپزخانه یا کمد تمیز شده، انتخاب واضحی برای ظاهر سنتی است. قطعات عتیقه جاودانه، برای ماندگاری و اغلب ارزان قیمت برای یافتن در نمایشگاه های قدیمی، شخصیت را به فضای جدیدی معرفی می‌کند.

این طراحی برداشتی قرن بیست و یکمی از آشپزخانه یک خانه کشاورزی ولزی بود. نازک‌کاری ساده، از جمله یک کمد بزرگ و قفسه‌های باز، با سینک پیشخدمت، کاشی‌های دلفت، نورپردازی به سبک دورهمی و مبلمان عتیقه ترکیب می‌شود تا حسی بی‌انتها را ایجاد کند که کاملاً مطابق با سبک معماری خانه است.

 

18.  فضای خود را با پارتیشن‌ها جدا کنید.

 

پس از سال‌ها شکستن دیوارها برای ایجاد اتاق‌های بزرگ با پلان باز، اخیراً به مزایای بستن در و فرار از شلوغی کل خانه پی برده‌ایم. یک پارتیشن لعاب‌دار می‌تواند فضاها را بدون به خطر انداختن نور یا احساس یکپارچگی تقسیم کند. همچنین این مزیت را دارد که به جلوگیری از نشت بوها از قسمت آشپزخانه کمک می‌کند.

در خانه خود، دیوار بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را با یک جلو مغازه بازسازی شده گرجی جایگزین کنید. ما دوست داریم از پارتیشن‌های لعاب‌دار استفاده کنیم، زیرا مساحت را مشخص می‌کنند و توهم فضا را بدون نیاز به پلان کاملاً باز ایجاد می‌کنند. اگر چیدمان آشپزخانه موجود اجازه یک دیوار کاملاً لعاب را نمی‌دهد، یک پانل لعاب کوچک‌تر می‌تواند فضا را بهبود بخشد.

 

19. از فلز استفاده کنید.

 

هود فلزی مدت طولانی است که ترند شده است، با طرح‌های سفارشی ساخته شده در پوشش‌های غیرمعمول بیانیه‌های قوی و تعیین‌کننده‌ای را در آشپزخانه‌های سراسر سرزمین ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد که این روند آشپزخانه نیز به طرز چشمگیری افزایش یابد، به خصوص در سطوح فلزی چشم‌نواز.

از نظر زیبایی‌شناسی، افزودن یک سایبان استخراج‌کننده چشمگیر به طرح آشپزخانه، فرصتی برای قطع شکل و مجسمه‌سازی تمام خطوط زاویه‌ای کابینت‌ها و پانل‌ها است. این سایبان روی حکاکی شده با استفاده از صنایع دستی تخصصی و مواد سنتی ساخته شده است و ارزش‌های دست ساز ما را مورد توجه قرار می‌دهد و همچنین به گذشته اشاره می‌کند.

 

20.  روی نورپردازی لایه‌ای تمرکز کنید.

 

نورپردازی در آشپزخانه همیشه برای درست کردن یک چالش است، اما هنر لایه‌بندی کلیدی برای طراحی موفق آشپزخانه‌ها در آینده خواهد بود. واقعیت این است که شما فقط به مقدار مشخصی از روشنایی کار در مناطق آماده‌سازی خاص نیاز دارید، تعداد زیادی نورگیر و سقف آشپزخانه بیشتر شبیه به یک نوار فرود می‌شود.

در این آشپزخانه خانوادگی ویژگی نورپردازی ایجاد شده است و دو مجموعه آویز پررنگ معرفی شده است. در یک فضای آشپزخانه بزرگ و با پلان باز، انتخاب دو طرح متفاوت به شخصیت می‌افزاید، اما همچنین به تعریف مناطق متمایز داخل اتاق کمک می‌کند.

 

21.  یک قفسه واحد اضافه کنید.

 

با توجه به اتفاقات زیاد در آشپزخانه‌ها، خطر اضافه‌بار بصری همیشه زیاد است. برای ظاهری محدودتر، باید روی رنگ‌ها تمرکز کنید که باید ساده نگه داشته شوند و به خالی‌کردن فضای دیوار فکر کنید.

در این طرح از یک قفسه به جای کابینت‌های دیواری آشپزخانه استفاده شده است که در نتیجه ظاهری آرام و بی‌دردسر ایجاد می‌کند. ما یک انباری تمام‌قد را با یخچال دسته‌بندی کردیم تا امکان برداشتن انبار بالایی را به ما بدهد. این قفسه در محل کمدها استفاده می‌شود تا به بتن پاشیده شده مکانی برای پایان‌دادن و یک شکست بصری به طرح تک‌رنگ بدهد. مثل همیشه، هنگام کار با فضای ذخیره‌سازی آشپزخانه باز، نمایشگر انتخابی ضروری است. برخی از طراحان ترجیح می‌دهند از یک قفسه باز برای کارهای هنری به جای وسایل آشپزخانه برای بلندتر کردن اتاق استفاده کنند.

 

22.  طبیعت را با عناصر طبیعی در آشپزخانه تداعی کنید.

 

استفاده از مواد طبیعی به طور قابل توجهی در طول همه‌گیری افزایش‌یافته است و با تبدیل شدن به کابینت‌های آشپزخانه از سنگ مرمر، گرانیت و چوب بدون رنگ، جذابیت بیشتری خواهد داشت. آنها نه تنها از کیفیت زیبایی شناختی غنی برخوردارند، بلکه به طور فزاینده‌ای به دلیل مزایای سلامتی خود (کاهش میزان مواد شیمیایی در خانه) شناخته می‌شوند.

با این طراحی زیبا، نشان داده می‌شود که چگونه مواد به آشپزخانه گرما و عمق می‌بخشند. کابینت از جنس بلوط خشک شده است که بسیار بادوام است و بافت فوق‌العاده‌ای دارد. الوار عمق پاشش سنگ آهک را برجسته می‌کند. آویزهای سبک سبد لایه دیگری را معرفی می‌کنند  مقیاس آنها تعادل بسیار خوبی به طراحی کلی می‌دهد.

 

23.   انبار را مخفی نگه دارید.

 

زندگی در فضای کوچک جای خود را به نوآوری بیشتر در آشپزخانه می‌دهد، مانند آشپزخانه کوچک بالا. این فضای شیک با پلان باز، منطقه پخت‌وپز را با مهارتی پنهان می‌کند و اجازه می‌دهد تمرکز روی سرگرمی باشد.

با ترکیب آشپزی، غذاخوری و استراحت در یک اتاق باشکوه و پرنور، احساس وسعت را به حداکثر برسانید. در اینجا یک آشپزخانه  کوچک به نفع یک اتاق نشیمن بزرگ که آشپزخانه به طور محتاطانه در یک انتهای آن جمع شده بود، تخریب شد.

چیدمان منعطف است، بنابراین از یک آشپزخانه به یک اتاق غذاخوری به یک منطقه نشیمن به روشی بدون زحمت تبدیل می‌شود. فضای پخت‌وپز تا حد امکان نامرئی، با پانل‌های درها مانند تزئینات تزئینی دیوار است. همه درها مخفی هستند و دارای حسگرهای اثر انگشت هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا به آرامی باز و بسته شوند.

 

24.  جزئیات را معرفی کنید.

 

متخصص آشپزخانه سفارشی یک درب کمد مشبک سیمی براق را به مجموعه طراحی خود اضافه کرده است. این ظاهر که با دستگیره‌های برنجی برش الماس ترکیب شده است، یک پیچ و تاب پیچیده در سبک صنعتی ایجاد می‌کند.

 

25.  از مواد به روش‌های شگفت‌انگیز استفاده کنید.

 

حتی اگر برخی از عناصر مانند کابینت و لوازم خانگی نیاز به استانداردسازی داشته باشند، به‌اضافه کردن شخصیت با عناصر کاربردی که از جایی دیگر تهیه شده‌اند فکر کنید. این قسمت سینک دارای یک قفسه روستایی برای نمایش ظروف سفالی است و یک پشتی باریک هندسی ساخته شده از برنج در پشت آن قرار گرفته است که طرح و دکوراسیون دیواری غیرعادی را برای آشپزخانه ایجاد می‌کند.

 

26.  با تضادهای رنگی شجاعت ایجاد کنید.

 

انتخاب دو سایه در دو طرف چرخه رنگ، مانند صورتی و سبز، به تضادهای جسورانه دست می‌یابد. در اینجا آشپزخانه کلاسیک انگلیسی به رنگ سبز و صورتی سفارشی رنگ شده است.

 

27.  یک طرح تازه انتخاب کنید.

 

آشپزخانه‌های سفید روشن با چوب‌های غنی و منحنی‌های نرم در تضاد هستند تا ظاهر مدرن اواسط قرن را به آشپزخانه‌های مدرن ببخشند. کابینت گردویی تیره با جزئیات سفارشی هوشمند ظاهر را ساده نگه می‌دارد. کابینت‌های سفید بلند و پشتی و میزهای مرمری روشن، چشم را به سمت بالا می‌کشاند و توهم فضا را ایجاد می‌کند و ظاهر را شاداب و لحظه‌ای نگه می‌دارد.

 

28.  احیای پارچه زیر سینک را در نظر بگیرید.

 

پارچه زیر سینک که قدیمی در نظر گرفته می‌شد، دوباره به مد بازگشته است و فرصتی برای بافت و الگو ایجاد می‌کند، طرح‌های آشپزخانه را نرم می‌کند و حس نوستالژی را اضافه می‌کند. این ایده مبتنی بر جایگزینی درهای کابینت پایه زیر سینک با پرده‌های چین‌دار است.

 

29.  جزیره‌ مرمری رگه‌دار.

 

سنگ مرمر با رگه‌های قوی، هر چه شلوغ‌تر باشد، برای تجملات غیرقابل‌چشم‌پوشی و سبک سطح بعدی بهتر است. اگر چیزی وجود داشته باشد که نمودارهای سبک می‌آورد و فضای داخلی را متزلزل می‌کند، آن بازگشت سنگ مرمر است.

مرمر رگه‌دار زیاد در حال بازگشت قابل توجهی به دنیای طراحی است و مترادف با لوکس بودن شده است. یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه و حمام، همچنین بسیار پایدار است. دوام، ویژگی‌های کلاسیک و توانایی مقاومت در برابر روندهای گذرا، آن را به یک سرمایه گذاری خوب و انتخاب مناسب برای کف‌پوش آشپزخانه تبدیل می‌کند. سنگ مرمر با رگه‌های طبیعی قوی، ارزش بیانی را اضافه می‌کند و یک قرارداد بافتی بین سایر سطوح صیقلی، فلزات و چوب ایجاد می‌کند.

 

30. کابینت‌های تمام چوب.

 

چوب برای مدتی ازمدافتاده است و اکنون از احیای کمی برخوردار است. در این کابینت‌های آشپزخانه از خاکستر دانه‌های ظریف، رنگ‌پریده‌تر از بلوط یا گردو برای تشخیص رنگ‌های گرم در سنگ‌های دست‌ساز استفاده می‌شود.

 

31.  با سیاه دراماتیک کنید.

گرایش‌های طراحی آشپزخانه که دیوارها و کابینت‌های مشکی را با میز کار سفید و کف‌پوش چوبی بافت‌دار نشان می‌دهد. ایده‌های آشپزخانه سیاه‌رنگ لحظه‌ای دارند. دیوارهای مشکی، کابینت و سطوح کار که اغلب به عنوان یک رنگ کاملاً «سایه» نادیده گرفته می‌شوند، لحظه‌ای را تجربه می‌کنند. رنگ مشکی با چوب‌های بافت‌دار که به جذابیت روستایی و خانگی می‌افزاید، زنده، لوکس و جذاب می‌شود.

 

32.  پیش‌خوان رنگی.

 

 

 

با تصمیم گیری در مورد میزان تعهد دائمی که مایل به انجام آن هستید، شروع کنید. یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه‌ها تغییر سبک آشپزخانه یا رنگ آمیزی دیوار است، زیرا اگر از آن خسته شوید، می‌توانید به راحتی آن را به روز کنید. انتخاب رنگ یک تجربه شخصی است. در واقع، هیچ کس با اطمینان نمی‌داند که آیا همه ما حتی سایه‌های بی‌شمار را به یک‌شکل می‌بینیم یا خیر.

رنگ‌هایی که ما به طور خودکار انتخاب می‌کنیم، به طور طبیعی تحت تأثیر مدهای فعلی هستند. رنگ در آشپزخانه چه روی دیوارها و چه یراق‌آلات باید حداقل پنج سال دوام داشته باشد، بنابراین سعی کنید فراتر از روندهای فوری نگاه کنید و یک طرح رنگ آشپزخانه را انتخاب کنید که در طولانی مدت احساس خوبی به شما بدهد.

 

33.  تحت تأثیر قرار دادن با روشنایی آویز اصلی.

 

به‌ دور از درام آنچه که از نورپردازی “آویز اصلی” انتظار دارید. سری Drop که یک قطره آب را در هوا دنبال می‌کند و این نور چینی استخوانی لحظه‌ای را که در هنگام برخورد با زمین صاف می‌شود، ثبت می‌کند.

20 سال پیش‌طراحی شد و در ابتدا از محدوده خارج شد؛ زیرا از نظر فنی برای ساخت آن بسیار چالش‌برانگیز بود. اما، به لطف پیشرفت‌های جدید، بالاخره ظاهری را پیدا کرد که مدت‌ها مورد انتظار بود.

 

34.  با جزایر خود فضای کار و نشستن  را دوبرابر کنید.

 

با حرکت به سمت آشپزخانه‌های بزرگ‌تر، در فضاهای پلان باز، جزیره آشپزخانه به یک ویژگی ضروری آشپزخانه تبدیل شده است. ایده‌های جدید جزیره آشپزخانه دونفره، مانند انتخاب یک جفت واحد جزیره‌ای، به آخرین اثر لوکس تبدیل شده است.

 

35.  با طرح‌های بدون دسته مدرن‌سازی کنید.

 

جدیدترین طرح‌های مدرن همه چیز در مورد طرح‌های چند وظیفه‌ای و بدون جریان با ظاهری جفت شده است. پیشرفت‌های تکنولوژیکی در درب‌های باز و بسته به این معنی است که امکان استفاده از دستگیره‌ها در کابینت‌های دیواری و پایه فراهم شده است.

اگر ترجیح می‌دهید کمدهای دسته‌دار نداشته باشید، دستگیره‌های فرورفته همان ظاهری براق را ایجاد می‌کنند و می‌توان آن‌ها را با رنگ‌ها و مواد متضاد پوشانید تا جذابیت بیشتری به شما بدهد.

کابینت‌های آشپزخانه بدون دسته یکی از بزرگ‌ترین ترند آشپزخانه 1403 هستند تا ظاهری ساده‌تر و آرام تر داشته باشند.

 

36.  کمدهای انباری یا پنتری ایجاد کنید.

 

کمدهای انباری قرن‌ها جزء لوازم اصلی آشپزخانه بوده‌اند. در چند سال اخیر، ایده‌های انباری؛ مانند کمد انباری جای خود را به عنوان یکی از وسایل ضروری در خانه‌های مدرن مطرح کرده‌اند.

داشتن انباری کاملاً منطقی است. همه کالاهای غذایی در یک مکان هستند و در کمدهای دیواری متعدد پراکنده نیستند، به این معنی که مردم می‌توانند هنگام خرید مواد غذایی سازماندهی بیشتری داشته باشند.

مزیت بزرگ دیگر انباری و ظرفیت نگهداری آن این است که آشپزخانه دیگر نیازی به پر از کمد دیواری ندارد. این کار کل دیوارها را آزاد می‌کند تا یا آزاد بمانند یا یک اثر هنری جذاب در آشپزخانه داشته باشند که به نوبه خود به آن کمک می‌کند کمتر شبیه یک آشپزخانه باشد و در عوض بیشتر یک محیط آرام، مناسب برای مناطق نشیمن با پلان باز باشد.

 

37.  فضا را برای دو نفر باز کنید.

روند ذخیره سازی هوشمند به دلیل کاربردی‌بودن آن یک انتخاب کلیدی در طراحی است. از کمدهای دوتایی گرفته تا اتاقک‌های گوشه‌ای، ذخیره‌سازی می‌تواند هم یک روند طراحی و هم کاربردی باشد.

ذخیره سازی بخش بزرگی از فضای آشپزخانه است و خواهد بود. برای کسانی که آشپزخانه‌های کوچک‌تری دارند، نیاز به ایده‌های هوشمندانه برای ذخیره‌سازی آشپزخانه در این فضا از نظر استفاده بهینه از اتاقی که دارید، بسیار مهم است.

در آشپزخانه‌های بزرگ‌تر و مینیمالیستی، فضای ذخیره‌سازی هوشمند اجازه می‌دهد تا به راحتی آشغال‌ها را تمیز کند. بسیاری از صاحبان خانه‌ها راه‌حل‌های ذخیره‌سازی بیشتری را به آشپزخانه‌های خود اضافه می‌کنند تا بتوانند لوازم اداری خود را ذخیره کنند، زیرا با کار از خانه به طور نامحدود سازگار می‌شوند.

 

38.  یک طرح چوب تیره انتخاب کنید.

 

اخیراً شاهد رشد کابینت گردو بوده‌ایم. غنی، رنگ تیره، دانه‌ریز و گرمای طبیعی است که توسط سازندگان به دلیل احساس تجمل فوری آن مورد توجه قرار گرفته است.

 

39.  با رنگ طلایی درخشش ایجاد کنید.

 

اکنون که شیرآلات در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و روکش‌ها در دسترس هستند، سینک‌ها نیز همین را دنبال می‌کنند که نباید هزینه متوسط ​​ آشپزخانه را بیش از حد بالا ببرند. زیبایی شناسی در مناطق مرطوب مانند طراحی مبلمان و لوازم خانگی تأثیر گذاشته است.

سینک‌ها در طراحی آشپزخانه ارتقا یافته‌اند. مدل‌ها برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان برای سینک ارائه می‌شوند که علاوه بر کاربردی‌بودن، یک بیانیه سبک قطعی را نیز ایجاد می‌کند.

 

40.  در آشپزخانه محصولات فلزی اضافه کنید.

 

یکی از محصولات جانبی فلزات در آشپزخانه، تقاضا برای مواد باکیفیت خوب است که نه تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه یکپارچگی نیز دارند.

 

 

41.  به سمت طراحی کاملاً مدیریت شده بروید.

از آنجایی که غرور در طراحی داخلی در مرکز توجه قرار می‌گیرد، ما شاهد افزایش فروش کمدهای لعاب‌دار و قفسه‌های باز شده، به دنبال افزایش تقاضا برای آشپزخانه‌هایی بودیم که برای ظاهری «مختار» طراحی شده بودند.

این فضاهای بصری با دقت طراحی شده با آثار هنری، سرامیک‌های تزئینی، کتاب‌های آشپزی و دیگر موارد کنجکاوی طراحی شده‌اند تا به ظاهری زنده دست یابند  شخصیت می‌افزایند و در نتیجه فضایی خانه‌دار ایجاد می‌کنند.

از پنهان کردن همه چیز در کمدها دور می‌شویم، در عوض از نمایش‌های ظروف چینی و نقره‌ای در کابینت‌های لعاب‌دار و قفسه‌ها و کمدهای خانه‌های بزرگ الهام می‌گیریم نتیجه نهایی بین سبک‌های حداکثری و مینیمالیستی قرار می‌گیرد.

 

42.  وسایل را در کشو قرار دهید.

در مرحله اول، هرچه بیشتر به ارگونومی آشپزخانه‌هایمان علاقه‌مند می‌شویم  بیشتر ما از مشکلات کمر رنج می‌بریم  این وسایل نوآورانه محبوب‌تر خواهند شد. هنگامی که در ارتفاع نیمکت قرار می‌گیرید، نیاز به خم شدن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و دیگر نیازی به ‌زانو زدن برای پر کردن نمک، مواد شوینده نیست باز کردن آن به راحتی یک کشو معمولی است.

 

43.  از گرایش برای زندگی با طرح‌های شکسته در استقبال کنید.

از پدیده جدید به عنوان “طرح شکسته” یاد می‌شود. این گرایش با حفظ حس جادار طراحی پلان باز، استفاده از صفحه‌نمایش، مبلمان مستقل، کابینت و گیاهان خانگی را برای ایجاد مناطق متمایز و گوشه‌های لانه مانندی که برای پخت‌وپز، آرامش و سرگرمی در نظر گرفته شده است، به کار می‌گیرد.

 

44.  فضایی را برای اتاق ابزار ایجاد کنید.

 

فضاهای فرعی و اما کاربردی است، اما به طور متفکرانه در نظر گرفته شده است. فضاهای جانبی و کمدهای اتاقک به نماد وضعیت نهایی تبدیل شده‌اند و به سرعت در لیست آرزوهای آشپزخانه در رتبه اول قرار می‌گیرند.

“داشتن یک اتاق ابزار به یک نماد وضعیت تبدیل شده است. همراه با روند فعلی برای فضاهای مرتب و نظافت غیورانه، یک منطقه خانه‌داری اختصاصی بسیار مورد نیاز را فراهم می‌کند.

 

45.  آشپزخانه خود را رنگ کنید.

 

سال 2023 شاهد احیای آشپزخانه‌های رنگ‌آمیزی دستی بود  و این روند آشپزخانه تا آخر سال 2024 ادامه دارد. همچنان قابل تعمیر هستند به گونه‌ای که لمینت کارخانه‌ای نمی‌تواند مطابقت داشته باشد. رنگ هم به ظاهر کلاسیک آشپزخانه سنتی و هم به طرح‌های خطی کاملاً مدرن کمک می‌کند.

مزیت آن در انتخاب رنگ‌های تقریباً بی‌حدوحصر آن است که به شما اجازه می‌دهد تا خود را آزادانه بیان کنید، خواه خانه شما دوره‌ای باشد یا معاصر، روستایی یا شهری و اگر می‌خواهید در آینده تغییر یا به‌روزرسانی کنید، همیشه می‌توانید دوباره نقاشی کنید.

 

46.  ​​ سقف با طراحی منحصر به فرد.

جای تعجب نیست که جزایر آشپزخانه در صدر قرار گرفتند، اما عبارت جستجو شده بعدی “چراغ‌های آویز” بود. نورپردازی آویز آشپزخانه بیش از یک افزودنی عملی، یک ویژگی تزئینی بر روی فضاهای میز کار نیز است.

نورپردازی کلید هر طرح طراحی آشپزخانه است. توصیه من این است: برای کاوش در روشنایی آویزهای مختلف آشپزخانه آماده باشید. به‌عنوان‌مثال، گروه‌بندی چند آویز برای افزودن جذابیت به آشپزخانه.

 

47.  با یراق‌آلات یکپارچه‌سازی کنید.

 

سبک‌های طراحی از گذشته باز خواهند گشت؛ اما با چرخشی جدید و معاصر. با الهام از آشپزخانه نقاشی شده سی‌سال پیش، رنگ و رنگ چوب را دوباره تفسیر می‌کند تا به زیبایی در کنار طرح‌های مدرن آشپزخانه قرار گیرد.

 

48.  متریال را برای ایجاد علاقه مخلوط کنید.

وقتی صحبت از مخلوط کردن مواد به میان می‌آید، کنتراست پادشاهی می‌کند. ترفند این است که مطمئن شوید هر ماده‌ای که استفاده می‌شود دیگران را تشویق می‌کند که واقعاً حیرت‌زده شوند.

برنج و فولاد با سنگ مرمر و الوارهای تیره، فرمولی برنده را در این آشپزخانه خانوادگی مجلل و پرجنب‌وجوش را ثابت می‌کند. از تلفیقی از مواد لمسی برای دستیابی به ترکیبی مطمئن از سبک‌ها استفاده کنید. مرمر، چوب و فلزات به خوبی یکدیگر را با سایه‌های مختلف چوب و فلز تکمیل می‌کنند که اغلب گرما و کنتراست را به سطح مرمر سرد می‌آورند.

استفاده از مواد متضاد برای میزهای کار مختلف در آشپزخانه به طور طبیعی مناطق مختلفی را در یک اتاق ایجاد می‌کند، نه تنها فضا را کاربردی‌تر می‌کند، بلکه از نظر زیبایی شناسی فضایی بصری دلپذیر و هماهنگ برای زندگی ایجاد می‌کند.

 

49.  رنگ و بافت لایه در آشپزخانه‌های سفید.

 

دلایل زیادی برای محبوبیت دائمی آشپزخانه‌های سفید وجود دارد: رنگ سفید آرام، مرتب، مینیمال و نوربخش است همه این ویژگی‌ها در فضایی که به طور فزاینده شلوغ و گاهی اوقات تا حدودی آشفته است، باید وجود داشته باشد.

تغییر رنگ سفید نیز بسیار آسان است: کابینت‌های سفید برای داشتن ظاهری مینیمال و تمیز و تازه عالی هستند، اما پس‌زمینه‌ای عالی برای لایه‌بندی رنگ و بافت هستند. و البته، آشپزخانه‌های سفید به‌احتمال زیاد خریداران بالقوه را راضی می‌کنند، اگر تصمیم بگیرید زمان ادامه کار فرارسیده است.

50.  یک ویژگی برای دیوارهای خالی ایجاد کنید.

قفسه‌های شناور نه تنها کاربردی هستند، بلکه مکان مناسبی برای نشان‌دادن جذاب‌ترین لوازم آشپزخانه شما هستند و باعث می‌شوند آشپزخانه شما بیشتر شبیه یک فضای نشیمن باشد تا یک فضای آشپزی.

به طور خلاصه، ترند آشپزخانه 1403 با تمرکز بر پایداری و شخصی سازی به سمت رنگ های پررنگ، سطوح لمسی، نورپردازی مدرن و پالت های رنگی الهام گرفته از طبیعت تغییر می کند. برعکس، آشپزخانه‌های تمام سفید و کاشی‌های سفید ساده از مد می‌افتند.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

5 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل