مقالات

طراحی ستون‌ خانه

ستون‌ها در ساختمان‌ها برای تحمل بار سازه‌ای استفاده می‌شوند، اما با طراحی هوشمندانه می‌توان آنها را به عناصر تزئینی تبدیل کرد که ظاهر خانه شما را زیباتر می‌کند. در این مقاله چند ایده درخشان برای طراحی ستون و دکوراسیون برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

ستون‌های زینتی از 2700 سال قبل از میلاد مسیح در مصر باستان در معماری وجود داشته‌اند و هنوز هم بخش مهمی از معماری ساختمان هستند. یک ستون وزن سازه‌های بالای خود را از طریق فشرده سازی به سازه‌های زیر خود منتقل می‌کند تا ساختمان‌ها زیر فشار وزن خود فرو نریزند.

طرح‌های ستون خانه می‌تواند دایره‌ای، مستطیلی یا چند ضلعی باشد. آنها می‌توانند مستقیم یا مخروطی باشند و می‌توانند از سنگ، فلز یا بتن ساخته شوند. اگر خانه‌ای را از ابتدا می‌سازید، می‌توانید انتخاب کنید که آیا ستون‌ها را در طراحی داخلی ساختمان خود بگنجانید یا خیر. اما اگر به دنبال بازسازی خانه خود هستید، ممکن است مجبور شوید ستون‌هایی را برای پشتیبانی در هنگام پایین آوردن دیوارهای باربر نصب کنید. با کمک مناسب و ایده‌های شگفت‌انگیز دکوراسیون ستون‌ها برای خانه، می‌توانید ستون‌ها را به بخشی زیبا از دکوراسیون داخلی خود تبدیل کنید.

 

 

ایده‌هایی برای طراحی ستون خانه

در دنیای امروزی پلان‌های طبقه باز، ممکن است نیاز به نصب ستون‌ها در مکان‌های عجیب و غریب برای ارائه پشتیبانی داشته باشد. اما لازم نیست که آنها در وسط اتاق منظره بدی ایجاد کنند. با ایده‌های الهام بخش دکوراسیون ستون برای خانه، این ستون‌های باربر را می‌توان به دکوراسیون‌های جذاب تبدیل کرد که می‌تواند به جذابیت زیبایی منزل شما بیفزاید.

بیایید نگاهی به ایده‌های جذاب دکوراسیون ستون بیندازیم تا ستون ساده و قدیمی را تغییر دهیم.

 

1.     طراحی ستون گرانیتی با سبک مینیمالیستی برای خانه.

مینیمالیسم تماماً سبکی ساده است و طراحی ستون خانه یک خانه مینیمالیستی باید به همان اندازه ساده باشد. طراحی شیک و کشیده ستون گرانیتی برای خانه بدون خمیدگی‌های تزئینی زیاد، به سبک تند و سخت خانه‌های مینیمالیستی می‌افزاید. رنگ‌های خنثی مانند خاکستری سنگی یا زغالی را برای دکوراسیون ستون‌های بیرونی انتخاب کنید یا با رنگ بژ یا کرم به عنوان دکور ستونی برای فضاهای داخلی ترکیب کنید.

 

 

 

2.      طرح ستون خانه با پایه آجر اکسپوز برای حیاط.

این طرح ستون خانه روستایی با پایه آجری اکسپوز به عنوان ایده‌های تزئین ستون برای دیوارهای بیرونی خانه بسیار محبوب است. پایه مربع را می‌توان با سنگ‌های رنگی مختلف با رویه دایره‌ای به رنگ مکمل درست کرد. برای مثال، ردیفی از ستون‌ها در اطراف یک حیاط با پایه‌های سنگی سنگ‌فرش تیره و ستون‌های دایره‌ای مشکی برجسته، خیره‌کننده به نظر می‌رسند.

 

 

3.      ستون‌های سیمانی با ایده‌های تزئینی تیرهای سقفی.

ستون‌های زینتی سیمانی که در بالای آن تیرهای چوبی تزئینی قرار گرفته‌اند، ایده‌های تزیین ستونی فوق‌العاده در خانه‌های سنتی هند است. یک تاب چوبی عتیقه را می‌توان از تیر آویزان کرد تا ظاهری چشمگیر داشته باشد.

 

4.      طراحی ستون گرد برای خانه‌های دارای پاسیو.

طراحی ستون‌های گرد برای خانه‌ها بسیار محبوب است و پاسیو با ستون‌های گرد که سقف کاشی‌کاری شیب‌دار با لبه‌های چوبی را نگه می‌دارد، یادآور کلبه‌ای در کوهستان خواهد بود. ستون‌های گرد داخل خانه را می‌توان با افزودن یک افکت فلوت دار یا یک رنگ براق ساتنی زیبا کرد.

 

5.      ایده‌های دکوراسیون سنتی ستون چوبی برای خانه.

ستون‌های زینتی ساخته شده از چوب منحصر به فرد به نظر می‌رسند؛ اما برای تحمل بار مناسب نیستند. اگر برای تکیه گاه نیازی به ستون ندارید، یک ستون حکاکی روی چوب زیبا، فضای سنتی را به خانه می‌بخشد.

 

 

6.      طراحی ستون‌های خانه برای تراس.

یک ردیف بلند از ستون‌های بلند با پایه‌های قالبی و تزئینات مجعد، طراحی زیبای ستون‌های بیرونی خانه است. ستون‌ها را با نیم ستون‌هایی که در بالای آن گلدان‌های سنگی پر از شاخ و برگ‌های گل‌دار قرار گرفته‌اند، بچینید و برای ایجاد یک منطقه سرگرمی بیرونی بسیار زیبا، نورپردازی خلق‌وخو را اضافه کنید.

 

 

7.      طراحی منحصر به فرد ستون خانه با کاشی.

با استفاده از قطعات کوچک سرامیک برای پوشاندن آنها، یک ستون سیمانی را به چیزی منحصربه‌فرد تبدیل کنید. این تکه‌های سرامیک را می‌توان از ضایعات بازسازی‌شده بازیافت کرد تا طرح‌های زیبایی ایجاد کند که فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

 

8.      ستون‌های آجری جذاب برای خانه پلان باز.

ستون‌های آجری نمایان در یک خانه با پلان باز بسیار جذاب به نظر می‌رسند. از ستون آجری نمایان به عنوان گوشه جزیره آشپزخانه، یک گوشه کوچک صبحانه خوری یا یک فضای کاری استفاده کنید. ستون آجری فضای دیوار مورد نیاز برای تقسیم بندی چیدمان را فراهم می‌کند و استفاده کاربردی و مؤثر از طرح ستون آجری است.

 

 

 

9.      ستون‌های رومی برای باغ و حیاط.

ستون‌های رومی به سبک‌های مختلفی مانند دوریک، یونیک، کورنتین و توسکانی می‌آیند و با نوع تزئینات استفاده شده بر روی ستون مشخص می‌شوند. ستون‌های رومی وقتی در ردیف‌های منظمی برای هم مرزی یک منطقه نصب می‌شوند، زیبا به نظر می‌رسند.

 

10.   طراحی طاق ستون برای جلوی ستون.

یک روش منظم برای استفاده از ستون‌های باربر، طراحی قوس ستون برای جلوی ستون است. دو ستون در دو طرف یک ارتفاع که با یک قوس به هم متصل شده‌اند به فضا جذابیت بیشتری می‌بخشند و همچنین یک نشانه بصری برای تماشا ارائه می‌دهند. طراحی ستون‌های جلویی خانه مدرن و بزرگ در پاسیو چشمگیر به نظر می‌رسد در حالی که می‌توان از ستون‌های شیک‌تر در فضاهای داخلی استفاده کرد.

 

 

 

11.   طراحی ستون جلوی خانه مدرن.

یکی از مجلل‌ترین راه‌ها برای استفاده از هنر در طراحی ستون جلوی خانه مدرن، روی سر ستون است که وسیع‌ترین قسمت ستون در انتهای بالایی آن است. سرستون‌های تزئین شده می‌توانند ستون‌ها را برجسته کنند، به خصوص در فضاهای بزرگ که نیاز به دکوراسیون بالایی دارند.

 

 

 

12.   ستون آجری پیچ خورده برای نشیمن.

یک عنصر تزئینی مانند ستون آجری پیچ خورده می‌تواند تمام دکوراسیونی باشد که یک اتاق نشیمن معاصر و مدرن برای برجسته کردن آن به آن نیاز دارد.

 

13.   طراحی ستون‌های مدرن و کاربردی برای خانه.

با افزودن قفسه‌هایی بین دو ستون مجاور و محصور کردن آنها، طرح‌های ستونی مدرن کاربردی برای خانه‌ها ایجاد کنید. با نورپردازی توکار، می‌توان یک قفسه کتاب غیرمعمول، یک مرکز رسانه‌ای یا یک فضای نمایشی شود.

 

 

14.    طرح‌های ستون مربعی برای خانه.

طرح‌های ستون مربعی برای خانه‌ها پایه‌ای طبیعی برای طراحی ستون‌های کاربردی فراهم می‌کند. ستون را با چوب بپوشانید، مکعب‌ها را اضافه کنید و مکان مناسبی برای نگهداری وسایل دکوری خواهید داشت. یا آن را خالی بگذارید و بگذارید سیمان خود را نشان دهد و یک لایه به طراحی داخلی خود اضافه کنید.

 

 

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل