مقالات

ترند دکوراسیون 1401

طراحی دکوراسیون خانه در سال جدید دغدغه خیلی از افراد است. در این مقاله توصیه های مهندس افق توفیقی را برای ترند دکوراسیون 1401 بررسی کرده ایم. ترند دکوراسیون 1401 توجه فراوانی را به خود جلب کرده است.

به گفته طراح و معمار سرکار خانم مهندس افق توفیقی، روند دکوراسیون خانه همیشه در حال تغییر است. اما وقتی نوبت به ترند دکوراسیون 1401 می‌رسد همه چیز متفاوت است. همان‌طور که سرکار خانم مهندس افق توفیقی اشاره می‌کند، ترند دکوراسیون 1401 زیبایی المان های متقارن، ناهموار یا نامتعادل را برجسته می‌کند. بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، در ادامه متن ترند دکوراسیون 1401 را که طراحان بیش از همه از آنها هیجان زده هستند را در قالب یک مقاله بررسی کنیم.

1.     سایه‌های خنثی و طبیعی

نکته اصلی در انتخاب رنگ این است که رنگ‌های خنثی و طبیعی هرگز از مد نمی‌افتند. اما ما انتظار داریم که در ترند دکوراسیون 1401 بیشتر از این رنگ‌ها ببینیم. ما شاهد طراحی‌های جدید بیشتری خواهیم بود که با این رنگ‌های کلاسیکی طراحی می‌شوند.

خاکستری، بژ، سفید و قهوه‌ای را با رنگ‌های گرم به عنوان رنگ دیوار در نظر بگیرید. رنگ‌های طبیعی زمین مانند رنگ‌هایی با هاله‌های سبز  بیشتر در ترند دکوراسیون 1401  دیده می‌شود. زیرا تمایل مردم به احساس خوشحالی و امنیت بیشتر است.

پس از مطالعه و بررسی ما تمایل بیشتری به ایجاد یک محیط آرام در خانه‌ها داریم. این مورد به طور طبیعی رنگ‌های خنثی را مطرح می کند. چه خود مبلمان باشد و چه عناصر تزئینی، رنگ‌ها و بافت‌های الهام گرفته از طبیعت در ترند دکوراسیون  1401 رایج‌تر خواهد بود.

به خصوص از آنجایی که همه ما در سال گذشته زمان بیشتری را در خانه سپری کرده‌ایم. جذابیت بیشتری برای گنجاندن مواد طبیعی، گیاهان، فضای سبز و درختان در داخل خانه خواهیم داشت.

2.     رنگ‌های سبز و صورتی ترند دکوراسیون در سال 1401

رنگ‌هایی با هاله‌های از رنگ‌هایی مانند سبز و صورتی در ترند دکوراسیون در سال 1401 بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به روان‌شناسی رنگ‌ها، رنگ سبز آرامش بخش است و به مغز سیگنال ایمنی می‌دهند. در حالی که رنگ صورتی تیره گرما و راحتی را منتشر می‌کند.

3.     طراحی بیوفیلیک

یک اتاق نشیمن که با گیاهان آپارتمانی تزئین شده است. این سبک در ترند دکوراسیون 1401  مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. تمرکز بر رنگ‌های سبز در ترند دکوراسیون 1401 را نیز می‌توان به افزایش طرح‌های مبتنی بر طبیعت یا بیوفیلیک نسبت داد. (البته علاقه فرد به گیاهان هم بسیار مهم است)

خواه هدف وارد کردن طبیعت به داخل خانه یا صرفاً تزیین کردن خانه با رنگ‌های طبیعی باشد. استفاده از گیاهان زنده در ترند دکوراسیون 1401 محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

مهندس توفیقی به اشتراک می‌گذارد: «پس از یک سال تعطیلی، فکر می‌کنم تمرکز بر بازیابی ارتباط ما با دنیای طبیعی از طریق استفاده از اصول طراحی بیوفیلیک بوده و خواهد بود.» در ترند دکوراسیون 1401 تاکید بر ایجاد محیط‌های آرام با نور و تهویه طبیعی، ترکیب گیاهان و ایجاد ارتباط بصری با طبیعت است.

این ارتباط با طبیعت را می‌توان از طریق دکورهای متمرکز بر گیاه، دیوارها یا کاغذ دیواری با مضمون طبیعت، یا در آوردن گیاهان به صورت فیزیکی ارائه کرد.

4.     مبلمان منحنی

مبلمان منحنی چیست؟ خب، به گفته طراحان داخلی، مبلمان منحنی شکل آخرین ترند دکوراسیون 1401 است. ترند مبلمان منحنی در ترند دکوراسیون 1401 رونق گرفته و ترند اواسط قرن را احیا کرد که به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بازمی‌گردد.

این مدل مبلمان فکر نمی‌کنیم که به این زودی‌ها از مد بیفتد. در واقع،افراد بیشتری به ایده قطعات منحنی متمایل می‌شوند. چه آینه‌ها، جزایر آشپزخانه یا مبلمان معمولی مانند صندلی‌ها و غیره اگر به شکل منحنی باشند خیلی زیبا هستند.

5.     حفظ محیط زیست

مواد دوست‌دار محیط زیست بیش از هر زمان دیگری محبوب خواهند شد. “بیشتر افراد مزایای ادغام محصولات کم مصرف در فضاهای خود را به عنوان راهی برای کاهش نیازهای گرمایشی و روشنایی می‌بینند.” به خصوص در حال حاضر، تمرکز حتی بیشتر بر حفظ محیط زیست در ترند دکوراسیون 1401 وجود دارد.

در مبلمان، در محصولات، در نور، و در نحوه طراحی فضاهای خود از مواد دوست‌دار محیط زیست استفاده کنید. موادی که بازیافت می‌شوند در طول سال‌ها توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. به‌ویژه زمانی که نسل‌های جوان‌تر که به شدت در حفظ محیط زیست مشارکت داشته‌اند. شروع به خرید و بازسازی خانه‌ها برای خود می‌کنند.

6.     منسوجات لوکس

برای متعادل کردن رنگ‌های خنثی و گرم در اتاق‌، روند افزودن منسوجات به ایجاد حس زیباتر کمک می‌کند. علاوه بر رنگ‌های گرم، منسوجات زیبا برای افزودن رنگ، بافت و عمق به یک فضا اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه طرح‌های سفید تک رنگ خارج از مد نیستند، اما مطمئناً شاهد جذابیت رنگ‌های گرم‌تر و غنی‌تر هستیم که منسوجات به فضا اضافه می کند.

این را می‌توان به سادگی با لایه بندی پارچه‌های مختلف (مثلاً رو تختی) یا استفاده از مواد مختلف انجام داد. یکی از راه‌های مورد علاقه ما برای پذیرش این ترند، استفاده از عناصر طبیعی مانند کتان در رنگ‌های خاکی یا الگوهای پارچه‌ای است که رنگ‌های خنثی را در پس‌زمینه ارائه می‌دهند.

7.      Vintage در حال بازگشت است.

پارچه‌های پدربزرگ و مادربزرگ شما تنها موردی نیستند که به ترند دکوراسیون 1401 بازمی‌گردند. به گفته کارشناسان، مبلمان قدیمی در این سال جدید به طور کامل در حال استفاده هستند. استفاده از قطعات تزیینی قدیمی علاوه بر اینکه مقرون به صرفه است، خیلی ترند شده است.

8.     فضاها و مبلمان چندمنظوره

یکی از گرایش‌هایی که طراحان دکوراسیون خانه در ترند دکوراسیون 1401  بیش از همه از آن هیجان‌زده هستند. تمرکز بر چندمنظوره بودن فضاها، مبلمان، اتاق‌ها و اقلام است. فضاهای چندمنظوره در ترند دکوراسیون 1401 داغ می‌شوند و به احتمال زیاد اینجا باقی خواهند ماند.

او می‌گوید ماه‌ها در خانه بودن، به بسیاری از افراد (به ویژه آن دسته از علاقه‌مندان به طراحی) این امکان را داد تا متوجه شوند که چگونه از هر فضای خانه خود استفاده می‌کنند.

عملکردهای بهتری را در یک اتاق یک نفره معرفی کنند. در واقع، بسیاری از مردم و صاحبان خانه و طراحان در حال تجدید نظر در نحوه طراحی فضاها و معنای واقعی چندمنظوره بودن هستند. آنچه در طراحی خانه تغییر می‌کند، رویکرد متعادل‌تری برای بازسازی و گسترش برای برآورده کردن نیازهای خانواده است. در ترند دکوراسیون 1401 چگونه می‌توانیم خانه‌هایمان را به یک واحه تبدیل کنیم که می‌خواهیم زمان بیشتری را در آنجا بگذرانیم؟ حتی اگر این روزها به آن نیاز نداشته باشیم.

” علاوه بر ایده چندمنظوره بودن تمرکز بر قطعات و مبلمانی است که بیش از یک هدف را دنبال می‌کنند. به خصوص اگر در فضای کوچک‌تری زندگی می‌کنید. برای کسانی که در فضاهای کوچک‌تر زندگی می‌کنند، مبلمانی که چندین عملکرد را ارائه می‌دهند ایده‌آل است . “

مبلمان چندمنظوره با کیفیت، تطبیق پذیری را فراهم می‌کند، زیرا می‌تواند با بسیاری از موقعیت‌های زندگی سازگار شود.

9.     طراحی درهم

در ترند دکوراسیون 1401، مفهوم “طراحی درهم” نسبتاً جدید است. در حالی که ما معمولاً تفاوت‌های مشخصی بین مثلاً یک دفتر کار و یک اتاق خواب داشتیم. در طول سال گذشته این خطوط تار شده‌اند. در نتیجه، طراحی، در فضای باز یا آنچه طراحان آن را «درهم‌تنیده» می‌نامند، در خط مقدم قرار می‌گیرد.

“ما شاهد محبوبیت بیشتر طراحی درهم تنیده هستیم که مناظر اطراف را با طرح‌های سخت ترکیب می‌کند. لبه‌های نامنظم که با تخته سنگ‌ها، چمن‌ها و مصالح ترکیب شده‌اند، ظاهری طبیعی‌تر و ارگانیک ایجاد می‌کنند.”

10. سبک ژاپنی در ترند دکوراسیون 1401

یکی از رایج‌ترین ترندها در دکوراسیون 1401 طراحی ژاپنی است.این یک ترکیب اسکاندیناوی – ژاپنی برای طراحی داخلی است. بسیار مینیمالیستی است. بسیاری از عناصر طبیعی را با یک پالت رنگ، نور طبیعی، گیاهان و خطوط ساده و تمیز در این سبک استفاده می‌شود.

ایجاد فضای سبز در حیاط خانه یا بالکن یا گلخانه و آوردن یک عنصر سبک دراماتیک به اتاق در ترند دکوراسیون 1401 بسیار کاربردی است.

11. قطعات لوکس در ترند دکوراسیون 1401

از اتاق نشیمن و اتاق‌خواب گرفته تا اتاق‌های خشک‌شویی و زیرزمین‌های بازسازی‌شده، قطعات شیک را در آنجاها اضافه کنید. “فقط با ترکیب چند قطعه لوکس، اتاق را زیباتر می‌کنید و دکوراسیون خود را روشن، براق و جدید می‌کنید.

خبر خوب این است که بیش از یک راه وجود دارد که می‌توانید به فضای خود زیبایی خاصی ببخشید. پارچه‌های مخملی، آینه‌ها، شما همیشه می‌توانید با لوازم جانبی بزرگ، یک طراحی شگفت‌انگیز ایجاد کنید. یک ساعت بزرگ همراه با آینه راه دیگری برای افزودن درخشش در خانه شماست.

12. حیوانات خانگی در ترند دکوراسیون 1401

چرا تجملات کوچک را به انسان‌های خانه خود محدود کنید؟ دکوراسیون متمرکز بر حیوانات خانگی در ترند دکوراسیون 1401 سروصدا به پا کرده است. مردم می‌خواهند با حیوانات خانگی خود لوکس رفتار کنند. اما به گونه‌ای که دکور آنها را مختل نکند.” حیوانات خانگی بخشی از خانواده هستند. اکنون می‌توان به راحتی برای استراحت و بازی آن‌ها یک جای مخصوص در ترند دکوراسیون 1401 پیدا کرد.

13. اتاق مطالعه در ترند دکوراسیون 1401

بسیاری از صاحبان خانه‌ها به طور تصادفی کمدها، اتاق خواب‌های مهمان یا گوشه‌های خالی خود را به اتاق مطالعه تبدیل کردند. یک فضای کاری اختصاصی با دری که بتواند کار را از خانه جدا کند. زمانی که هر دو در یک مکان هستند. اکنون امری ضروری است. تبدیل یک اتاق خواب اضافی (حتی کمد دیواری) به یک دفتر کار یک کار زیبا است.

این فرصتی عالی برای آزمایش کاغذ دیواری، رنگ‌های جسورانه‌تر است. خانه خود و نحوه عملکرد آن را ارزیابی کنید و چگونه می‌توانید یک فضای کاری اختصاصی برای خود ایجاد کنید. “اگر اتاق یا کمد اضافی وجود ندارد، سعی کنید روی یک میز زیبا سرمایه گذاری کنید.

خلاصه ترند دکوراسیون 1401

  1. مبل خود را با کوسن‌های کتانی بزرگ در رنگ‌های گیاهی و طرح‌های آرام انتخاب کنید.
  2. مواد طبیعی مانند کتانی و پنبه، بافت و راحتی را به مبلمان نرم می‌افزایند. پتوهای وافل که روی تخت‌ها یا مبل‌ها قرار می‌گیرند برای چشم دلپذیر است.
  3. در سال 1401 بیشتر به حذف الگوهای شلوغ از دیوارها بپردازید و در عوض بر تنوع طرح‌ها از طریق اثاثیه یا لوازم داخلی، مبلمان نرم و هنر دیوار تأکید می‌کنیم.
  4. ارائه راه‌حل‌های ساده برای تقسیم فضا به منظور امکان استفاده انعطاف‌پذیر در طول روز، انقلابی در چیدمان طرح باز ایجاد می‌کند. نورپردازی اغلب نادیده گرفته می‌شود که بزرگ‌ترین مزیت را برای کمک به جداسازی مناطق از طریق سایه‌های مختلف نور فراهم می‌کند که می‌تواند مناطق مختلف را روشن یا سایه بزند. این تکنیک به تک‌تک اعضای خانواده و نیازهای آن‌ها پاسخ می‌دهد و در عین حال فضایی آرام‌بخش و دلپذیر برای همه ایجاد می‌کند.
  5. برای صاحبان خانه‌هایی که فضای خالی دارند، تقسیم‌کننده‌های اتاق نیز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، با بسیاری از قفسه‌های کتاب و صفحه‌های حصیری راه‌حلی خلاقانه برای بازیابی مرزهای بین روزهای کاری و شب‌های آرامش‌بخش ارائه می‌دهند.
  6. لایه‌بندی و مخلوط کردن الگوها، فضایی دلپذیر و گرم در فضای شما ایجاد می‌کند. چه با چاپ‌های مختلف آزمایش کنید یا از چند بافت مخملی استفاده کنید. نتیجه نهایی بسیار دلپذیر خواهد بود.
  7. “افراد زیادی فضاهای زندگی در فضای باز را ترجیح می‌دهند که به معنای قرار دادن مبلمان شیک در فضای باز است. فضای زندگی و سرگرمی خانواده‌ها را در خانه بیشتر کنید.
  8. “در سال 1401، ما شاهد رنگ‌ها و الگوهای زیادی خواهیم بود. به‌ویژه در طراحی پنجره‌ها. آنها نقش کلیدی در طراحی داخلی منزل دارند.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل