مقالات

10 راه برای افزودن فضای کاربردی اتاق نشیمن به منزل شما

در این مقاله یک مجموعه از ایده‌های الهام‌بخش تابلوسازی اتاق نشیمن را برای شما نقد و بررسی می کنیم. از رنگ‌های پررنگ گرفته تا اشکال و رنگ‌های متضاد را متناسب با فضای نشیمن امتحان کنید.

ایده‌های اتاق نشیمن می‌تواند هم در فضای داخلی سنتی و هم در فضای داخلی مدرن به صورت کاملا هارمونیک با فضای شما ترکیب شود و فضایی زیبا و کاربردی را در طولانی مدت به فضای شما اضافه کند. پانل‌های اتاق نشیمن می‌توانند عمق و بافت مجللی را به اتاق نشیمن اضافه کنند. همچنین برای دوام، عایق و محافظت بیشتر، به دیوارهای شما افزوده شوند. ایده‌های اتاق نشیمن برای دیوارها انتخابی عالی برای دکوراسیون اتاق نشیمن است. زیرا اتاق باید منعکس کننده سبک شخصی شما باشد و همچنین بادوام و منحصربه‌فرد باشد. از ایده‌های رنگ آمیزی مدرن روی پانل‌ها در هر شکل و اندازه ، می‌توانید با ایده‌های اتاق نشیمن و دیوارها فضای منزل را خود ظریف و جسور کنید.

ایده‌های اتاق نشیمن مدرن

 

پانل‌های اتاق نشیمن یک تکنیک تزئینی محبوب برای ایده‌های دکوراسیون دیوار هستند.

آنها می‌توانند ظاهر یک فضا را تغییر دهند. با وجود مجموعه‌ای از سبک‌های سنتی و مدرن، گزینه‌های زیادی وجود دارد که مناسب همه سبک‌های خانه باشد. چه در حال به تعمیر پنل‌های اتاق نشیمن فعلی خود با یک لایه رنگ جدید باشید. چه پانل‌های جدید خود را می‌خرید. ما مجموعه‌ای از نکات و ایده‌های جدید را جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند از پوشش در فضای اتاق نشیمن خود نهایت استفاده را ببرید.

از پانل‌های مربعی برای ظاهری منظم و هندسی استفاده کنید.

اتاق نشیمن با رنگ آبی با اشکال مهندسی و مربع، مبل دو نفره مخملی سبز، کف‌پوش مشکی و فرش خاکستری، میز کناری فلزی مشکی با چراغ رومیزی سبز ترکیبی عالی است.

پانل‌های مربعی، همچنین به عنوان پانل‌های سبک ژاکوبین شناخته می‌شوند. از طریق استفاده از پانل مربع و اشکال هندسی، یک الگوی یکنواخت و متقارن ایجاد می‌کنید.

جلوه منظم و شبکه‌ای، بستری عالی برای ایده‌های رنگ آمیزی اتاق نشیمن فراهم می‌کند و سبکی جذاب و بافتی ایجاد می‌کند که هم در فضاهای کوچک و هم در فضاهای بزرگ به خوبی کار می‌کند.

آثار هنری خود را قاب کنید.

برای ایده‌هایی در مورد نحوه نمایش آثار هنری، پوشش دیوار اتاق نشیمن بستر مناسبی را برای ارتقای آثار هنری شما فراهم می‌کند. چه تابلوهای سفارشی را برای آثار هنری انتخاب شده ایجاد کنید. چه از شکل‌های پانل موجود در فضای داخلی خود برای بهبود ایده‌های دیوار استفاده کنید. می‌تواند به زیبایی یک نقاشی یا عکس بیفزاید و عنصر عمق و بافت بیشتری ایجاد کند. قاب‌بندی آثار هنری به این روش نیز گزینه‌ای عالی برای راه پله است، زیرا پله‌ها اغلب بستر مناسبی را برای دیوار و عکس‌ها فراهم می‌کنند.

 

 

از حداقل‌ها استفاده کنید.

برای ظاهری مدرن‌تر، جلوه‌ای براق و مینیمال را انتخاب کنید. مینیمال نگه داشتن آن با استفاده از پانل‌ها نیز راهی عالی برای بزرگ‌تر کردن فضای اتاق نشیمن است.

اتاق نشیمن را با رنگ خنثی رنگ آمیزی کنید.

برای داشتن ظاهری بی انتها و پیچیده، رنگ آمیزی اتاق نشیمن را با رنگ خنثی باعث می‌شود که طراحی در آزمون زمان مقاومت کند.

ظاهری تک رنگ ایجاد کنید.

برای داشتن ظاهری تأثیرگذار، ترکیب تابلوهای اتاق نشیمن در طراحی تک رنگ و چشمگیر می‌تواند راهی عالی برای افزودن یک تاچ معاصر به یک ویژگی سنتی باشد.

رنگ آبی به کار رفته در این اتاق نشیمن یک طراحی جسورانه و مدرن ایجاد می‌کند که رنگ و بافت را تحسین می‌کند. با سایه آبی تیره فضایی زیبا و چشمگیر ایجاد می‌کند.

از یک پانل پارچه‌ای منحصر به فرد استفاده کنید.

پانل‌های چوبی سنتی به عنوان بافت و عمق به فضا می‌افزایند، اما اگر می‌خواهید این کار را یک قدم جلوتر ببرید، چرا طرحی منحصربه‌فرد ایجاد نکنید که با پارچه‌های نرم تزئین شده است؟

یک پانل پارچه‌ای لمسی و جذاب برای ایده‌های اتاق دکوراتیو عالی است و عنصری از زیبایی و آرامش را به فضای اتاق نشیمن شما اضافه می‌کند. استفاده از صفحات پارچه‌ای همچنین بستری عالی برای ترکیب الگوها و چاپ‌ها در طراحی داخلی فراهم می‌کند. همچنین فضایی پر جنب و جوش و سرشار از رنگ و شخصیت را ایجاد می‌کند.

اتاق نشیمن را با کاغذ دیواری خود هماهنگ کنید.

هماهنگ کردن تابلوهای فضای نشیمن با کاغذ دیواری یک نکته ساده است که تضمینی برای ایجاد یک طرح منسجم و شیک و همچنین راهی عالی برای تقویت ایده‌های کاغذ دیواری شما خواهد بود. برای الهام گرفتن، از چرخه رنگ استفاده کنید تا به شما کمک کند سایه یا رنگ برجسته‌ای را انتخاب کنید تا با طرح کاغذدیواری انتخابی خود جفت شود.

از پانل‌های چوبی در معرض دید برای جلوه روستایی استفاده کنید.

تخته‌های چوبی و روستایی فضایی آرام ایجاد می‌کند و بافت طبیعی و گرما را به فضای اتاق نشیمن می‌بخشد. قرارگیری افقی پانل‌ها همچنین اندازه اتاق را افزایش می‌دهد و این توهم را ایجاد می‌کند که فضا گسترده‌تر است.

با رنگ جسور باشید.

انتخاب رنگ مناسب برای تزئین تابلوها امری کلیدی است. اگر زیبایی ظریف و ظریفی را ترجیح می‌دهید، با تطبیق رنگ دیوار با دکور پانل، یک طرح خاص را در نظر بگیرید، یا برای تأثیرگذارتر بودن، یک رنگ مکمل یا خاص را برای جلب توجه بیشتر انتخاب کنید.

پانل‌های بزرگ را برای جلوه‌ای چشمگیر انتخاب کنید.

انتخاب پانل‌ها شکل و اندازه مناسب که با تناسب اتاق نشیمن شما مطابقت داشته باشد به ایجاد یک طرح متعادل کمک می‌کند که بیشترین استفاده را از فضا می‌کند.

چگونه یک اتاق نشیمن را پانل می‌کنید؟

  1. بسیاری از اتاق‌های نشیمن دارای ویژگی‌های پانل‌سازی سنتی هستند که می‌توان آن‌ها را به سادگی تعمیر و رنگ‌آمیزی کرد تا با طرح انتخابی شما هماهنگ شود. با این حال، اگر می‌خواهید پانل‌هایی را به اتاق نشیمن خود اضافه کنید، چند نکته وجود دارد که باید از قبل به خاطر بسپارید.
  2. برنامه ریزی دقیق ضروری است تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که اتصالات کار می‌کنند و به ملاحظات عملی مانند نحوه عملکرد آن در رابطه با پریزها، شومینه‌ها و درها فکر کرده‌اید.
  3. اگر می‌خواهید فضای خود را به‌روزرسانی کنید و پانل‌هایی را اضافه کنید، حتماً نوع رنگی را که استفاده می‌کنید در نظر بگیرید. سطوح باید عاری از گرد و غبار و به خوبی آماده شده باشند تا اطمینان حاصل شود که پوشش نهایی مطابق با خواسته‌های محیط است.
  4. انتخاب جایی که می‌خواهید تابلوفرش خود را انتخاب کنید و اندازه‌گیری اتاق نشیمن بهترین مکان برای شروع است. سپس می‌توانید مواردی مانند سبک پانل‌ها، متریال، انتخاب رنگ را در نظر بگیرید تا طراحی عالی برای فضای خود ایجاد کنید.

آیا تابلوسازی اتاق نشیمن را کوچک‌تر نشان می‌دهد؟

استفاده از پانل در اتاق‌های نشیمن بزرگ‌تر یک راه عالی برای ایجاد احساس جذاب‌تر و دنج بودن فضا است، با این حال، همه سبک‌های پانل کاری اتاق را کوچک‌تر نشان نمی‌دهند. استفاده از پانل‌های عمودی و بزرگ می‌تواند توهم ارتفاع بیشتری را به فضا بدهد، با پانل‌های افقی باعث می‌شود اتاق عریض‌تر به نظر برسد.

ایده‌هایی جذاب برای اتاق نشیمن

  1. استفاده از گل همیشه بهار با تکه‌های چوب گرم جلوه‌ای آنتیک می‌دهند. همچنین رنگ‌های تک رنگ را از بین می‌برند.
  2. به‌جای تزئین میز قهوه‌خوری خود با مجموعه‌ای از کتاب‌های روی هم میز منحصربه‌فردی را درست کنید.
  3. تمام سطوح را یک رنگ کنید. با یک رنگ خیره کننده برای تمام دیوارها و کارهای چوبی، می‌تواند بدون اینکه چشم را تحت تأثیر قرار دهد. جذابیت را به اتاق وارد کند. رنگ‌های خاص ​​به ویژه برای این کار خوب عمل می‌کنند. این سبک همچنین ویژگی‌های معماری قوی را به شیوه‌ای تازه و مدرن تکمیل می‌کند.
  4. دیوارها را با مبلمان هماهنگ کنید. یکی دیگر از ایده‌های شگفت‌انگیز اتاق نشیمن که ما شروع به دیدن آن می‌کنیم این است که دیوارهای خود را با مبلمان خود مطابقت دهید.
  5. دو یا چند سایه از همان رنگ را انتخاب کنید. چند رنگ همرنگ را انتخاب کنید و از آنها در نقاط مختلف اتاق نشیمن استفاده کنید. رنگ کردن سقف را نیز در نظر بگیرید.
  6. موقعیت یابی عالی بسیار ارزشمند است. هنگامی که عنصر اصلی خود – طرح و رنگ – را به دست آوردید. می‌توانید شروع به بررسی مبلمان و محل قرار دادن آن کنید. قرار دادن صحیح در چیدمان اتاق نشیمن بسیار ارزشمند است و می‌تواند یک طرح را ایجاد یا خراب کند.
  7. اگر دیوارهای شما به رنگ‌های خنثی هستند، رنگ برجسته را در نظر بگیرید. اگر تصمیم گرفته‌اید که دیوارهای خود را خنثی یا سفید نگه دارید. اما همچنان به رنگ‌های پر رنگ علاقه دارید. برای افزایش علاقه، رنگ‌های برجسته را انتخاب کنید. این یک راه فوق‌العاده برای ترکیب سایه‌ای است که دوست دارید و می‌توانید با الگوها هم به کار بپردازید.
  8. پس زمینه خنثی اجازه می‌دهد تا الگوی پارچه‌ای روشن و رنگارنگ در مرکز صحنه قرار گیرد. گلیم صورتی، آثار هنری و کوسن‌های هماهنگ، همگی به جمع کردن اتاق نشیمن کمک می‌کنند تا جلوه‌ای مدرن در یک ظاهر کلاسیک پیدا کنند.
  9. یک اتاق نشیمن هماهنگ و شاد با استفاده از رنگ‌های موجود در فرش به عنوان نقطه مرکزی ایجاد شده است. رنگ‌هایی را بیرون می‌کشد تا در طرح نمایان شود. دیوارهای صورتی پس‌زمینه مناسبی را ارائه می‌دهند.
  10. در مورد رنگ‌هایی که برای کارهای چوبی انتخاب می‌کنید تجدید نظر کنید.
  11. یک مبل را در یک پنجره قرار دهید. یک راه حل معمول برای پنجره‌ای در اتاق نشیمن، پوشاندن آن در صندلی پنجره است.
  12. از ترکیب دوره‌ها و سبک‌های مختلف نترسید. هدف ما ایجاد فضاهایی جذاب و جاودانه است. ما عاشق ایجاد ترکیبی متعادل از قطعات قدیمی‌تر و عتیقه هستیم که در کنار اقلام قدیمی و طرح‌های معاصر قرار گرفته‌اند. گاهی اوقات ممکن است عتیقه‌هایی را که مشتریانمان برای همیشه داشته‌اند، به‌عنوان نقطهٔ شروع برای طرح اتاق نشیمن بگنجانیم. استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های رنگارنگ ترکیبی با مواد طبیعی واقعاً اتاق نشیمن را با ترند سال 1401 تبدیل می‌کند.
  13. برای تکمیل کردن رنگ‌های اتاق نشیمن از فرش استفاده کنید.
  14. اجازه دهید آثار هنری بهترین رنگ را برای اتاق نشیمن القا کنند.
  15. رنگ‌های خاکی را برای یک حس محصور کننده انتخاب کنید.
  16. یک اتاق نشیمن را متناسب با کارهای روزمره خود تقسیم کنید. جایی که زمانی اتاق‌های نشیمن بود که ما شب‌ها تلویزیون تماشا می‌کردیم. اکنون هم اتاق‌های نشیمن، هم اتاق مطالعه تکالیف برای بچه‌ها، دفتر کار برای بزرگسالان و البته اتاق‌های فیلم هم هستند. بنابراین چگونه می‌توان همه اینها را در یک فضا جمع کرد؟ اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است.
  17. می‌توانید آن را به صورت نیمه دائمی تقسیم کنید بدون اینکه قسمتی از اتاق را به طور کامل ببندید. هوشمندانه‌ترین و دائمی‌ترین راه برای انجام این کار، استفاده از یک دیوار شیشه‌ای است. پارتیشن هم گزینهٔ خوب است. می‌تواند در هم باشد. این کار به اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا مدتی از هم دور باشند تا فعالیت‌های مختلف را دنبال کنند.
  18. از مقیاس بندی مبلمان برای اغراق در نسبت‌های اتاق نشیمن استفاده کنید. اگر اتاق نشیمن شما طول سقف کم‌تری دارد. یا می‌خواهید سقف اتاق‌های نشیمن را بلندتر از آنچه که هستند نشان دهید. انتخاب یک کاناپه آویز برای یک اتاق نشیمن کوچک یک راه ساده برای بلندتر کردن اتاق است. همچنین توجه داشته باشید که مبلمان کم، اتاق نشیمن بسیار آرام‌تری ایجاد می‌کنند. در حالی که مبلمان بلندتر یا صندلی‌های با پشت بلند احساس رسمی‌تری ایجاد می‌کنند.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

7 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل