مقالات

بزرگترین تغییراتی که در ترند طراحی داخلی سال 1403 با آن روبرو خواهیم شد

بزرگ‌ترین روندهای طراحی داخلی در سال 1403

اگر به دنبال فرصت مناسب برای افزودن سبک جدید، قدرت و راحتی بیشتر به فضای خود بوده‌اید، از این لیست قدردانی خواهید کرد. برخی از انتخاب‌های زیر تأیید می‌کنند که موارد خاصی مانند: سایه‌های آبی، فرش‌هایی با طرح مناسب برای ماکسیمالیست‌ها، طراحی پنجره‌ها و تخته‌های مرمری شیک در آشپزخانه‌ها، در آزمون زمان مقاومت می‌کنند.

پیش‌بینی‌های ترند طراحی داخلی سال 1403 ممکن است شما را شگفت‌زده کند: روکش‌های چوبی براق و اتاق‌های کاردستی و صنایع دستی کامل تنها چند نمونه هستند که باید به آنها توجه کنید.

در مجموع، از این لیست از بزرگ‌ترین ترند طراحی داخلی سال 1403، از جمله ایده‌های پرطرف‌دار آشپزخانه، استفاده کنید تا فضای خود را در سال آینده زنده کنید. گاهی اوقات کوچک‌ترین ارتقاء طراحی، پالت رنگ مناسب، سبک سخت افزاری، تکه مبلمان یا سایه تزئینی، تمام چیزی است که لازم است یک اتاق ظاهری تازه و بی نقص ببخشد. در آشپزخانه رؤیایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب یا تقریباً هر فضای دیگری که می‌تواند از طراوت استفاده شود، شروع کنید.

1. اتاق‌های موسیقی:

اتاق‌های موسیقی، همیشه مورد علاقه علاقه‌مندان به موسیقی بوده است، اما با افزایش فروش صفحات وینیل، این اتاق‌ها در بین مردم محبوبیت پیدا می‌کنند. اساساً، اتاق شنود، فضایی اختصاصی برای موسیقی است، خواه موسیقی خود را بسازید یا روح و روان خود را بسازید. نواختن آهنگ‌های مورد علاقه خود برای استراحت و لذت بردن، انفرادی یا با گروهی از افراد. حتی اگر یک اتاق کامل ندارید، یک گوشه یا گوشه اختصاصی از هر اتاق می‌تواند برای لذت بردن از موسیقی به فضایی اختصاصی تبدیل شود.

2. اسلب سنگ طبیعی:

دال‌های سنگی از روی میز تا سقف غالب هستند. آنها در لبه‌های آبشار به زمین می‌پیچند و در اطراف جزیره‌ها پیچیده می‌شوند. این یک پیشرفت هیجان‌انگیز است، زیرا این سنگ‌ها بسیار منحصربه‌فرد و زیبا هستند و واقعاً این فضاها را به عنوان عناصر خنثی اصلی که جایگزین می‌کنند، افزایش می‌دهند. آنها با علاقه دوباره به موزاییک‌های رنگارنگ و کاشی‌های سنگی بافت‌دار با روکش‌های مخلوط تکمیل می‌شوند.

3. رنگ‌های خنثی در ترند طراحی داخلی سال 1403:

ظاهر خنثی، گرم و دنج در ترند طراحی داخلی سال 1403 اضافه خواهد شد. من شروع به دیدن آلو و خردل با رنگ‌های آرام‌تر و عمیق‌تر فکر می‌کنم که به نظر می‌رسد رنگ‌های موجود در طبیعت هستند. رنگ‌ها را در آغوش می‌گیرند، اما نه در رنگ‌های پر جنب و جوش و شلوغ. آنها شروع به ارزش گذاری برای سایه‌های مختلف به جز سبز، قهوه‌ای و آبی کرده‌اند که بیشتر خاکی و آرامش بخش دیده می‌شوند.

4. آشپزخانه‌های با چیدمانی آرام:

من فضاهای آشپزخانه سرپوشیده زیادی را می‌بینم که برخلاف اتاق‌های بزرگ خانواده آشپزخانه‌ای که به روی بقیه خانه باز است. اما در این فضا، طرح‌ها بیشتر به سمت پلان‌های باز با قفسه‌های دیواری و کمتر ساخته شده‌اند.

5. لامپ‌های خاص:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که رنگ‌های اشباع‌، براق‌تر از روکش‌های مات و سایه‌های لامپ دقیق‌تر را ببینیم. پارچه‌ها و طرح‌های سنتی بسیار محبوب شده‌اند، بنابراین ما سایه‌های جدیدی را در کتانی چین‌دار به عنوان یک پیشنهاد استاندارد معرفی می‌کنیم. ما همچنین سایه‌های سرامیکی را برای میز، کف و حتی آویزها یا پایه‌های روی سطح، مد روز پیش‌بینی می‌کنیم.

6. طراحی نوستالژیک:

طراحی با در نظر گرفتن نوستالژی ادامه خواهد داشت. منظورم اواسط قرن یا یکپارچه سازی با سیستم عامل نیست. فکر می‌کنم این ایده شیک در حال تبدیل شدن به یک سبک کمتر شیک و کمتر پیچیده‌تر است که من واقعاً از آن استقبال می‌کنم.

7. سایه‌های دکور آبی:

به طور کلی، سال 1403 جسورانه خواهد بود. آبی  رنگ پرطرف‌دار سال آینده خواهد بود. این رنگ روشن، فوق‌العاده اشباع شده و جذاب است. با همراهی با تم جسورانه، مردم واقعاً استفاده از میراث خانوادگی را خواهند پذیرفت. عتیقه‌جات و هدف گذاری مجدد و گنجاندن قطعات معنی دار در خانه افزایش خواهد یافت.

8. پنجره‌ای منحصر به فرد.

در سال 1403، من انتظار دارم که تزیینات بیشتری را روی پنجره‌ها ببینم، از تزئینات حاشیه‌ای روی لبه‌های جلویی پارچه‌ای گرفته تا سایه‌های رومی لبه‌های گوشه‌ای و قرنیزهای شکل دار. این جزئیات پنجره‌ها را شخصی‌تر می‌کند و به گزینه‌های ساده‌تر و کارآمدتر می‌افزاید.

9. اتاق ناهار خوری:

استفاده از رنگ‌های چوبی گرم‌تر و پالت رنگ‌های خاکی در مبلمان و پارچه همچنان رو به افزایش است.

10. طرح راه‌راه:

طرح‌های راه‌راه‌ به شکل عجیب باز می‌گردند. آنها عنصر اصلی طراحی با کنتراست بالا هستند، چه در کاغذ دیواری، منسوجات یا رنگ استفاده شوند و برخلاف هر الگوی دیگری، بیانیه‌ای جسورانه را ایجاد می‌کنند.

11. تأکید بر فرش‌ها:

همیشه فرش‌های خنثی وجود خواهند داشت، اما من عاشق تغییر به سمت فرش‌ها هستم که هنر کف کارآمد هستند. این فرش‌های بیانی به یکی از وسایل خانه تبدیل می‌شوند  نوعی از آثار هنری که باید برای ایجاد فضای عالی نیز طراحی شود.

12. طراحی نرم و مدرن:

به عنوان یک استودیو طراحی داخل، ما شاهد تقاضای فزاینده‌ای برای طراحی آشپزخانه مدرن بوده‌ایم. با این حال، شکافی در بازار برای طراحی معتدل وجود دارد که احساس سرد و غیرشخصی را که صاحبان خانه را از این کار منع می‌کند، جبران می‌کند. آنچه را که طراحی آشپزخانه مدرن نامیده‌ایم را اصلاح کرده‌ایم  رویکردی که عناصر گرم را لایه بندی می‌کند تا این احساس را ملایم کند. در آشپزخانه‌های مدرن ما، کنتراست کلید است. ممکن است ما انتخاب کنیم که از یک روکش بسیار براق برای کابینت استفاده کنیم و آن را جبران کنیم.

13. رنگ‌های طلایی:

طلا برای همیشه بازگشته است. این به موازات روند فراگیر رنگ‌های گرم نسبت به رنگ‌های سرد است.

14. فینیش‌های چوبی با ترکیب براقی‌ :

به جای روکش‌های چوبی مات، چوب‌های براق بیشتری وجود خواهد داشت که ظاهر و حس صیقلی را به خانه می‌بخشد.

15. طرح‌های شطرنجی:

تارتان‌های ظریف و رنگ‌های خنثی دلپذیر را فراموش کنید. در حال حاضر، طرح‌های چهارخانه با رنگ‌های پررنگ به مردم این امکان را می‌دهد که از هر دو جهت استفاده کنند: تن رنگ‌هایی که با ظاهر سنتی رام شده‌اند. این برای  بالش و حتی پوشش کف عالی است.

16. اتاق‌های تزئین شده با صنایع دستی:

بسیاری از مردم چند سال گذشته را در خانه خود سپری کرده‌اند. فضاهای اختصاصی صنایع دستی و خلاقیت برای بزرگسالان از رفاه ذهنی پشتیبانی می‌کنند و راه فراری از سبک زندگی دیجیتالی 24 ساعته را فراهم می‌کنند. در اینجا، یک کالسکه خانه سابق را به جواهرات تبدیل کرده‌اند. استودیوی ساخت و هنر که در آن خلاقیت می‌تواند شکوفا شود. چه یک اتاق کامل باشد یا یک گوشه کوچک حکاکی شده، مناطق صنایع دستی از مزایای ذهنی جدی تفریح پشتیبانی می‌کنند.

17. طراحی بیوفیلیک:

از آنجایی که ما همچنان اثرات مثبت نزدیک‌شدن به طبیعت را می‌بینیم، به روند روبه‌رشد در طراحی بیوفیلیک نگاه می‌کنیم تا به ما کمک کند تا بخشی از دنیای طبیعی را به راحتی در خانه‌هایمان بیاوریم. استفاده از مواد طبیعی مانند بامبو، چوب پنبه سیزال و چوب می‌توانند بافت و شخصیت را به فضا اضافه کنند.

18. قهوه‌ای گرم:

رنگ‌های قهوه‌ای – کاراملی، قرمز گوجه‌فرنگی، ترا کوتا، مرجان‌های عمیق – در سال 1403 ترند خواهند شد. پس از سال‌ها تسلط بر رنگ سفید روشن و خاکستری سرد، مردم به دنبال پالت آرامش‌بخش‌تری هستند که گرما و آرامش را به شما القا کند.

19. اتاق‌های رخت‌شویی:

اتاق‌های لباس‌شویی با پرداخت‌های درخشان، جزئیات طرح‌دار و حتی لوازم جانبی عجیب و غریب که بسیار جذاب هستند.

20. استفاده از قوس‌ها:

قاب‌ها، آستانه‌ها و سقف‌های گرد در سال 1403 ترند خواهند شد. طاق‌ها تداعی‌کننده دوران معماری دنیای قدیم هستند و حس بی‌زمانی و نرمی را به هر فضایی می‌آورند.

مقاله ترند دکوراسیون سال 1403 می تواند راهنمایی های خوبی درمورد سبک و رنگ هایی که سال آینده ترند خواهد شد به شما بدهد.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل