مقالات

نکات تخصصی در نحوه انتخاب فرش

این نکات تخصصی به شما می‌گوید که چگونه برای هر فضا، از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب، انتخاب فرش مناسبی داشته باشید. وقتی می‌گوییم دانستن نحوه انتخاب فرش می‌تواند یک طرح را  به ویژه در اتاق نشیمن  زیبا یا خراب کند اغراق نمی‌کنیم. فرش با طراحی خاص، بافت و راحتی را به هر فضایی اضافه می‌کند، اما با گزینه‌های بسیار زیادی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، هنگام خرید یک فرش عالی باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. ما نکات مفیدی را برای طراحی داخلی گردآوری کرده‌ایم که نحوه انتخاب فرشی مناسب برای اتاق شما را از نظر اندازه، شکل، رنگ و بافت توضیح می‌دهد.

 

نحوه انتخاب فرش

انتخاب فرش به سادگی و فقط به خاطر دوست داشتن طرح آن نیست ملاحظات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. فرش بخش فوق‌العاده مهمی از هر طرحی است. لطافت و حساسیت صوتی که آنها در کنار رنگ، طرح و بافت ارائه می‌دهند، آنها را در مناطقی با کف‌پوش سنگی یا چوبی ضروری می‌کند.

 

 

چگونه یک فرش را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنم؟

 

مهم‌ترین عنصر انتخاب فرش برای اتاق نشیمن، اندازه مناسب آن است. فرش اتاق نشیمن اگر به صورت مجزا در وسط اتاق قرار گیرد، موفقیت کمتری خواهد داشت  برای فضا بسیار کوچک به نظر می‌رسد، که احساس انسجام کمتری خواهد داشت. در حالت ایده‌آل، فرش اتاق نشیمن باید حداقل 15 اینچ از مبل شما بلندتر باشد و به اندازه‌ای پهن باشد که بتواند درست زیر پایه‌های جلویی مبل شما قرار بگیرد تا در فضا متعادل به نظر برسد.

در انتخاب فرش برای اتاق نشیمن می‌تواند اولین گام انتخاب طرح رنگ باشد چیزی که باید هنگام جستجوی ایده‌های اتاق نشیمن برای الهام بخشیدن به طراحی مجدد به خاطر داشت. فرش‌ها کلید چشم انداز طراحی هستند، مطمئناً نباید دیر در نظر گرفته شوند. فرش‌ها به عنوان یک قطعه هنری هستند و قرار دادن مبلمان روی آن را بسیار مهم است. فرش‌ها باید در جلوی دید باشند.

 

چگونه رنگ فرش را انتخاب کنم؟

فرش‌ها باید درست در ابتدای فرایند برنامه‌ریزی و طراحی شما انتخاب شوند. یک فرش، مانند کف‌پوش، به‌عنوان «دیوار پنجم» شما عمل می‌کند، به این معنی که ممکن است عنصری در اتاق باشد که الهام‌بخش طرح‌بندی رنگ باشد؛  بنابراین انتخاب رنگ فرش اساساً فرایندی مشابه انتخاب رنگ دیوار است.

برای نزدیک‌تر شدن به آن به بهترین شکل ممکن، ابتدا فضایی را که می‌خواهید ایجاد کنید در نظر بگیرید  فرش‌های تیره مطمئناً اتاق‌ها را تاریک‌تر، کوچک‌تر می‌کنند، فرش‌های روشن باعث می‌شوند اتاق نشیمن روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد. در مرحله بعد، جهت اتاق را برای داشتن رنگ مناسب در نظر بگیرید  اتاق‌های آفتابی می‌توانند رنگ‌های سردتری به خود بگیرند، در حالی که اتاق‌هایی که نورگیری کم دارند از رنگ‌های گرم‌تر بهره می‌برند.

 

آیا فرش باید با رنگ دیوار مطابقت داشته باشد؟

در حالت ایده‌آل، فرش نباید با رنگ دیوار مطابقت داشته باشد، زیرا با این کار ظاهری چندلایه و ایده‌آل در هر اتاقی ایجاد نمی‌شود. البته می‌توانید رنگ دیوار را در عناصر طراحی فرش انتخاب کنید، یا رنگ روشن‌تر یا تیره‌تری از رنگ دیوار را برای فرش انتخاب کنید.

 

1.      شکل فرش مناسب را پیدا کنید.

 

هیچ قانون سفت و سختی در مورد شکل فرش وجود ندارد، اگرچه در حالت ایده آل، مساحت و شکل آن باید منعکس کننده شکل اتاق  یا ناحیه اتاق و نسبت‌های آن باشد. استفاده از فرشی با شکل نامنظم، عنصر پویا دیگری را به فضای داخلی می‌افزاید. قالیچه‌های نامنظم آزادی بیشتری برای قرارگیری مبلمان می‌دهند. به طور سنتی مبلمان در مرکز فرش قرار می‌گیرند؛ اما با فرش‌های نامنظم می‌توان یک تکه مبلمان را در یک طرف قرار داد تا طرح‌های نامنظم را به طور کامل نشان دهد.

آنها همچنین می‌توانند بدون اینکه هیچ مبلمانی روی آنها قرار بگیرند به عنوان یک اثر هنری در فضا عمل کنند و یک نقطه کانونی روی زمین ایجاد کنند. ما طرف‌دار استفاده از فرش‌هایی با اندازه‌های نامنظم و پوشاندن آنها به صورت هدفمند برای ایجاد یک سبک ارگانیک‌تر و غیررسمی‌تر هستیم. مناطق بزرگ‌تر را می‌توان با استفاده از این تکنیک به جای استفاده از فرش‌های سفارشی که گران و وقت گیر هستند، پوشش داد.

وقتی فرش‌ها را به این روش ترکیب می‌کنید، ترکیب‌هایی را در نظر بگیرید که مقیاس‌های طراحی متفاوتی دارند تا کنتراست ایجاد کنند، اما سعی کنید قطعات را با یک رشته رنگ مشترک به هم وصل کنید.

فرش قطعاً به نقطه کانونی اتاق تبدیل می‌شود و اگر درست انجام شود و می‌تواند خیره‌کننده به نظر برسد. ما بسیاری از قطعات نامنظم خارج از قفسه داریم، اما می‌توانیم آنها را برای ورود به فضاهای دشوار و کار در اطراف مبلمان طراحی کنیم، که استفاده عالی از فرش نامنظم هنگام برنامه‌ریزی فضاهایی است که کمی غیرمتعارف‌تر نیز هستند.

فضاهای منفی بی‌نظمی‌ها را تکمیل و بالا می‌برند و به آن اجازه می‌دهند خود را در یک اتاق نگه دارد. توصیه می‌کنم جایی در خانه خود پیدا کنید که مبلمان زیادی نداشته باشد، مانند سرسرا یا راهرو، یا در غیر این صورت اجازه دهید فرش بین گروه‌های مبلمان در اتاق نشیمن ارتباط ایجاد کند.

 

2.      رنگ‌ها را متناسب با طرح خود انتخاب کنید.

فرش یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای تزریق رنگ گسترده به خانه است. هیچ رنگ آمیزی یا تزئینی وقت گیر وجود ندارد، فقط آن را روی زمین قرار دهید تا فضا فوراً تازه شود. فرش‌ها در هر رنگی وجود دارند که می‌توانید تصور کنید، بنابراین به همان اندازه که احساس راحتی می‌کنید رنگی را انتخاب کنید  هر چیزی از خاکستری کلاسیک گرفته تا رنگین کمانی پر جنب و جوش.

اگر به دنبال رنگ ملایمی هستید، فرش‌های صورتی پودری و آبی نوزادی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. این رنگ‌ها برای به‌روزرسانی‌های بهار یا تابستان، به‌ویژه برای فرش‌های پشمالو یا آن‌هایی که کمی درخشش بافته شده‌اند، عالی هستند.

 

 

3.      الگوهایی را انتخاب کنید که تکمیل کننده اتاق هستند.

 

الگو به طور مشابه با بسیاری از صاحبان خانه که الگوها را در یک طرح اتاق با هم ترکیب کرده و مطابقت می‌دهند. برون گراها و طرف‌داران رنگ‌های تثبیت شده، ظاهر التقاطی و پر زرق و برق را دوست دارند.

کتاب قوانین را با مخلوط کردن راه‌راه، گل، اشکال هندسی دور بریزید. در واقع، هر الگوی، در هر مقیاسی را می‌توان ترکیب کرد. مانند رنگ، افزودن یک فرش طرح دار راهی عالی برای طراوت بخشیدن به اتاق است، بدون اینکه طراحی جدیدی در کل فضا ایجاد شود.

به یاد داشته باشید، الگوها نباید جسورانه و روشن باشند، یک الگوی ساده به اتاق ظرافت می‌بخشد. از آنجایی که افراد بیشتری به دنبال گنجاندن ذهن آگاهی در خانه‌های خود هستند، ما شاهد افزایش “تندرستی” به عنوان یک روند داخلی انتخابی هستیم.

 

4.       یک فرش برای نکته کانونی انتخاب کنید.

هنگام تمرکز بر نحوه انتخاب فرش مناسب برای یک فضا، ابتدا باید هدف فرش را مشخص کنید. فرش‌های اکسنت همراهی عالی برای مبلمان واحد هستند. فرش باید تقریباً 10 تا 15 درصد کوچک‌تر از مبلمانی باشد که در نظر گرفته شده است.

 

5.      یک طرح را با یک فرش انسجام متحد کنید.

 

فرش‌های منسجم، مبلمان را در همان قسمت اتاق گرد هم می‌آورد و همان‌طور که از نام آن پیداست، انسجام ایجاد می‌کند. فرش باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتواند به پاهای جلویی هر گونه مبلمان در آن قسمت برسد یا زیر آن قرار گیرد تا همه چیز را به هم گره بزند.

 

6.      کف‌های سخت را با یک فرش پهن بپوشانید.

 

فرش‌های پهن با پوشاندن یک فضای کف بزرگ باعث می‌شوند در فضا فرش بیشتر احساس شود. هنگام انتخاب یک فرش بزرگ، یک حاشیه قابل توجه در اطراف هر قطعه مبلمان برای جلوگیری از احساس تنگی ایجاد کنید. این شامل فضای مورد نیاز برای بیرون کشیدن صندلی‌های غذاخوری در اطراف میز ناهار خوری است.

 

 

7.      یک نقطه کانونی با فرش ایجاد کنید.

قالیچه یک قطعه مرکزی در یک اتاق را تشکیل می‌دهد و بنابراین باید از مبلمان دور بماند. الگوهای جسورانه و طرح‌های رنگارنگ چشم نواز هستند، اما اشکال نیز مهم هستند

وقتی به نحوه انتخاب فرش مناسب فکر می‌کنید، به فضای خود نگاه کنید. در جایی که فضا اجازه می‌دهد، فرش‌های گرد بزرگ می‌توانند ظاهر بزرگی را ایجاد کنند، به خصوص در اتاق نشیمن.

 

8.      با فرش‌های رانر، راحتی را اضافه کنید.

رانر های راهرو برای فضاهای داخلی بلند و باریک در خانه ایده آل هستند و معمولاً در راهروها، آشپزخانه‌های باریک یا گهگاه در کنار تخت‌ها استفاده می‌شوند. آنها می‌توانند برای تغییر ظاهر یک اتاق ایده آل باشند  با گشاد کردن و روشن کردن آن توهم فضای بیشتر ایجاد کنید. برای فرش‌های  راهرو، یک الیاف بادوام را انتخاب کنید تا در برابر ریزش مکرر در منطقه مقاومت کند.

 

9.      انتخاب  فرش‌هایی با پرزهای بریده شده.

هنگامی که هدف فرش خود را مشخص کردید، باید بافت‌های مختلف موجود را در نظر بگیرید. یک فرش پرز بریده از نظر بافت نرم است و توسط الیاف حلقه‌ای که از یک ماده پشتی عبور می‌کند ایجاد می‌شود که معمولاً توسط ماشین انجام می‌شود. فرش‌های دستباف پرزی نیز موجود است، این فرش‌ها عموماً کیفیت بالاتری دارند و در نتیجه گران‌تر هستند.

 

10.   فرش‌های پرز حلقه‌ای را برای مناطق پرترافیک انتخاب کنید.

فرش‌های پرز حلقه‌ای از حلقه‌های نخ بریده نشده تشکیل شده‌اند و آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مناطقی با سطح بالا تبدیل می‌کنند، زیرا بافت به راحتی به شکل باز می‌گردد. یک فرش پرز با ضخامت یک گزینه شیک و در عین حال کاربردی است که واقعاً در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد. توجه داشته باشید، برای خانواده‌هایی که حیوانات خانگی دارند توصیه نمی‌شود؛ زیرا پنجه‌ها می‌توانند در حلقه‌ها گیر کرده و بشکنند.

 

11.   یک فرش بافته شده را برای ظاهری آرام انتخاب کنید.

فرش‌های بافته شده از پیچاندن پشم با نوارهای پارچه بازیافتی برای ایجاد یک طناب ساخته می‌شوند که سپس به شکل مارپیچ دوخته می‌شود. به دلیل شکل مارپیچی، فرش‌های بافته اغلب گرد یا بیضی شکل هستند.

 

12.   فرش‌هایی با پرز شگ را برای راحتی بیشتر در نظر بگیرید.

 

فرش‌های پرز شگ بسیار عمیق و متراکم هستند و آنها را به انتخابی محبوب برای افزودن راحتی و بافت بیشتر به هر اتاق تبدیل می‌کند. پرزهای شگ که از هر دو الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند، محبوبیت جهانی دارند و راحتی را به هر طبقه‌ای اضافه می‌کنند.

 

13.   قالیچه بافت تخت را برای ظاهری معتبر انتخاب کنید.

قالیچه‌های تخت بافت  که اغلب به آنها گلیم نیز گفته می‌شود. بافت‌های ملیله‌ای هستند که قدمت آنها به قرن چهارم بازمی گردد. بافت‌های مسطح از درهم تنیدگی تار و تار ایجاد می‌شود و طرحی یکسان در دو طرف ایجاد می‌کند. این فرش‌ها سبک هستند. پروفیل بسیار نازک بافت‌های تخت را برای آشپزخانه‌ها و باغ‌ها محبوب می‌کند.

 

14.   از مواد طبیعی استفاده کنید؛  اما مواد مناسب را انتخاب کنید.

 

فرش در متریال متعددی موجود است و برای همه مزایا و معایبی دارد. وقتی به نحوه انتخاب فرش مناسب نگاه می‌کنید، در نظر بگیرید که کدام متریال برای اتاقی که دارید مناسب است.

 

پشم:

فرش‌های پشمی سخت و بادوام هستند، گرما را عایق می‌کنند و حسی عالی دارند و برای راهروها، اتاق‌های نشیمن و اتاق‌های غذاخوری ایده‌آل هستند. در اتاق‌هایی که مستعد رطوبت هستند، باید از فرش‌های پشمی در حمام و آشپزخانه اجتناب کرد.

ابریشم:

فرش‌های ابریشمی بسیار نرم هستند و دارای الیاف لوکس و مقاوم در برابر پارگی هستند. ابریشم عموماً گران‌تر از مواد جایگزین است و تمیز کردن آن دشوار است، اما اگر به دنبال لوکس بودن آن هستید، فرش‌های ابریشمی انتخابی عالی برای اتاق نشیمن و اتاق خواب هستند.

چرم:

فرش‌های چرمی نرم و بادوام هستند، تمیز کردن آنها بسیار آسان است و اغلب مقاوم در برابر لکه هستند، اگرچه در محیط‌های مرطوب قابل استفاده نیستند. اگر به دنبال یک قطعه منحصر به فرد هستید، یک فرش چرمی می‌تواند در یک اتاق نشیمن یا فضای اداری خانه ظاهری واقعی داشته باشد.

پوست گوسفند:

به طور طبیعی، فرش‌های پوست گوسفند به طور باورنکردنی کرکی، گرم و نرم در زیر پا هستند که آن‌ها را برای اتاق خواب و برخی اتاق‌های نشیمن عالی می‌کند. خشک‌شویی 100 درصد طبیعی و حرفه‌ای توصیه می‌شود.

پنبه:

فرش‌های پنبه‌ای مستحکم، پایدار و دارای الیاف نرم هستند، به این معنی که تقریباً در هر اتاق از خانه، از جمله آشپزخانه‌ها و اتاق‌های غذاخوری، به خوبی کار می‌کنند. فرش‌های پنبه‌ای به‌مرورزمان تمایل به نمد دارند و می‌توانند به راحتی کثیفی را جذب کنند؛  اما به طور کلی شستشوی آنها آسان است.

 

15.   استفاده از مواد مصنوعی برای دوام بیشتر.

 

شنیل:

فرش‌های شنیل در پنبه طبیعی و همچنین مواد مصنوعی موجود هستند. شنیل یک ماده ضخیم و سنگین با توده‌ای مجلل است که برای اتاق‌های نشیمن عالی است  اگرچه باید در مناطق پرتردد از مصرف آن اجتناب کرد.

 

مواد مصنوعی:

فرش مصنوعی خوب و بادوام همه‌جانبه. آنها ارزان هستند، به راحتی تمیز می‌شوند و به طور کلی در برابر رنگ پریدگی و لکه مقاوم هستند. به طور کلی، فرش‌های مصنوعی کیفیت و حس و مواد طبیعی یکسانی ندارند، اما برای هر اتاق از خانه مناسب هستند.

 

پلی پروپیلن:

پلی پروپیلن مقاوم‌ترین گزینه در برابر لکه است و همچنین مقاوم در برابر محو شدن و بسیار بادوام است. یک انتخاب محبوب برای فرش در اتاق‌های غذاخوری، اتاق نشیمن، اتاق خواب و راهرو است. اگرچه الیاف پلی پروپیلن یک همه کاره عالی است، اما به‌مرورزمان مات می‌شوند.

 

ویسکوز:

فرش‌های ویسکوز شباهت‌های زیادی به فرش‌های ابریشمی دارند، اما با کسری از قیمت. فرش‌های ویسکوز نرم با حس‌های ابریشم مانند و درخشندگی پیچیده، در اتاق‌های نشیمن و اتاق‌خواب به خوبی کار می‌کنند، اما باید از آن‌ها در مناطق پرتردد و اتاق‌هایی که در معرض آب و رطوبت هستند اجتناب شود.

 

16.   برای سازگاری با محیط زیست، مواد گیاهی را انتخاب کنید.

 

سیزال:

فرش‌ها و حصیرهای سیزال یک انتخاب کاربردی برای هر جای خانه هستند و آنها را به گزینه‌ای محبوب برای آشپزخانه‌ها، راهروها و باغ‌ها تبدیل می‌کند. سیزال به صورت گیاهی در آمریکای جنوبی و آفریقا رشد می‌کند و ضد الکتریسیته ساکن با بافت کمی درشت است. اگرچه نگهداری آن آسان است، اما تمیز کردن سیزال ممکن است دشوار باشد.

جوت:

فرش‌های جوت از گیاهان جوت ساخته می‌شوند که در آسیا رشد می‌کنند و انتخاب محبوبی برای آشپزخانه‌ها، مناطق کاربردی و باغ‌ها هستند. اگرچه جوت در لمس نرم‌تر از سیزال است، اما دوام آن کمی کمتر است و بنابراین گزینه مناسبی برای مناطق پربازدید خانه نیست.

 

17.   سهولت تمیز کردن فرش را بررسی کنید.

فرش‌ها افزودنی عالی برای خانه‌ها هستند، از کف‌پوش محافظت می‌کنند، راحتی را فراهم می‌کنند و رنگ و آرامش را به اتاق‌ها می‌آورند  اما می‌توانند آهنربایی برای گردوغبار و کثیفی باشند. برای جلوگیری از تجمع میکروب‌ها، تمیز کردن منظم فرش‌ها ضروری است، بنابراین فقط به تمیز کردن بهاره سالانه تکیه نکنید.

بدون تمیز کردن منظم، کثیفی، هاگ‌های کپک و ذرات گرده می‌توانند در الیاف فرش و همچنین کنه‌های گردوغبار جمع شوند. انواع خاصی از فرش بهتر از بقیه در برابر لکه‌ها مقاومت می‌کنند. الیاف ساخته شده به دست انسان نسبت به لکه‌ها دافع بیشتری دارند. فرش‌های نایلونی را می‌توان با بخار تمیز کرد. فرش‌های ضد آب نیز وجود دارد.

فرش‌ها را می‌توان به سرعت و به راحتی تمیز کرد، اما اگر به دنبال گزینه‌ای با تعمیر و نگهداری کم هستید، مجموعه فرش‌های فروشنده فرش بادی دارای رنگ سریع، قابل شستشو در ماشین و خشک شدن سریع هستند.

 

18.   فرش مناسب حیوانات خانگی را انتخاب کنید.

 

حیوانات خانگی عاشق فرش هستند، اما فرش‌ها همیشه عاشق حیوانات خانگی نیستند. موی حیوانات، جویدن، خراشیدن و دیگر تصادفات کوچک می‌تواند فرش را خراب کند، اما اقداماتی برای کاهش آسیب دوستان پشمالو وجود دارد. فرشی را انتخاب کنید که برای صاحبان حیوانات مناسب باشد. سگ‌ها عاشق حفاری در فرش پر پرز هستند، بنابراین فرش‌های پرز کوتاه ترجیح داده می‌شوند.

اگر حیوان خانگی دارید، به یاد داشته باشید که رنگ‌های تیره لکه‌ها و خراش‌ها را پنهان می‌کنند. یک بار در سال یک تمیز کردن عمیق را در نظر بگیرید، این کار به پاک کردن فرش از لکه‌های عمیق و باکتری‌هایی که بیش از حد در فرش نفوذ کرده‌اند و با جاروبرقی یا تمیز کردن معمولی دیگر پاک می‌شوند، کمک می‌کند.

 

19.   از لغزش بودن فرش اطمینان حاصل کنید.

نحوه انتخاب راهنمای فرش مناسب بدون در نظر گرفتن سطحی که قصد دارید فرش را روی آن بچینید کامل نخواهد بود. فرش‌ها می‌توانند روی سطوح صاف مانند چوب، کاشی و وینیل لغزند، و توده‌های فرش نیز می‌توانند باعث سفر شوند که این همه خطرات بالقوه در خانه است.

لایه زیرین ضد لغزش می‌تواند از بروز هرگونه مشکل سر خوردن جلوگیری کند و در عین حال به عنوان ضربه گیر عمل می‌کند که باعث کاهش سایش فرش می‌شود. زیراندازها برای چیدن بسیار ساده هستند، به راحتی قابل برش هستند و اغلب قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند.

 

20.   یک فرش مناسب برای فضای باز پیدا کنید.

 

محبوبیت فرش در فضای باز بخشی از یک روند کلی است که در آن مردم به طور فزاینده‌ای با فضاهای بیرونی خود با توجه به فضای داخلی خود رفتار می‌کنند. فرش‌ها که برای گسترش فضای زندگی فراتر از خانه استفاده می‌شوند، به صاحب خانه‌ها اجازه می‌دهند تا در فضای باز دنج و خلاق باشند. فرش‌های فضای باز نیز کاملاً کاربردی هستند  کثیفی کمتری را از زیر پا به داخل خانه می‌آورند و چمن‌ها را می‌پوشانند.

اغلب فرش‌های فضای باز از مواد ضد آب تولید می‌شوند که برخی کاملاً ضد آب هستند. پلی پروپیلن یک الیاف مصنوعی محبوب است که اغلب برای محصولات در فضای باز استفاده می‌شود؛ زیرا مقرون به صرفه، بادوام و تمیز کردن آسان است.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

11 ساعت قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل