مقالات

نکات کلیدی برای داشتن دکوراسیون آشپزخانه جذاب

خانه ما جایی است که بیشترین زمان خود را در آن می گذرانیم و در آن احساس راحتی و شادی می کنیم. در فضای خانه اهمیت آشپزخانه نسبت به فضا های دیگر بیشتر می باشد و یکی از قسمت های پرکاربرد خانه می باشد. با نکات کلیدی در دکوراسیون آشپزخانه به راحتی می توانید جلوه ای متفاوت به آشپزخانه خود بدهید.

 

پیشنهادهای دکوراسیون آشپزخانه شیک و چشم نواز

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های زندگی ما می باشد. آشپزخانه به طور فعال در وعده های غذایی ، صبحانه های دلپذیر ، عصرانه و صرف قهوه ها استفاده می شود. به همین دلیل باید توجه ویژه ای به دکوراسیون آشپزخانه داشته باشیم.

به خصوص برای خانم ها ، آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های خانه است. ظروف آشپزخانه به اندازه مفید بودن کابینت و رنگ و دکوراسیون اهمیت دارد. در سال های اخیر گزینه های ما برای دکوراسیون آشپزخانه بطور قابل توجهی افزایش یافته است. اگرچه افزایش تعداد گزینه برای انتخاب یک مزیت بزرگ است.

اما این تعداد بالا در انتخاب دکوراسیون گاهی اوقات گیج کننده است. در اینجا چند پیشنهاد جالب برای دکوراسیون آشپزخانه توصیه شده است که به شما در ایجاد ایده و رهایی از سردرگمی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: چیدمان خانه با تکنولوژی مدرن و جدید

 

کابینت های زیبا و بزرگ در آشپزخانه

 

یکی از اولین مواردی که در دکوراسیون آشپزخانه به ذهن خطور می کند کابینت می باشد. وقتی صحبت از آشپزخانه می شود ، کابینت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند. در گذشته کابینت های آشپزخانه از چوب با رنگ تیره ساخته می شدند. اما در مدل های کابینت آشپزخانه ، دیگر کابینت های سبک قدیمی ترجیح داده نمی شوند. نه تنها از نظر عملکرد ، بلکه از نظر شکل ظاهری نیز باید با احتیاط انتخاب خود را انجام دهید.

کابینت های سفید رنگ در آشپزخانه احساس بزرگ و جادار بودن در فضای شما ایجاد می کنند. رنگ های پاستلی ، صمیمیت فضای داخلی را افزایش می دهند. علاوه بر این ، کابینت های بزرگ فضای ذخیره سازی بیشتری دارند و در آشپزخانه های مدرن ترجیح داده می شوند.

دستگیره های روشن و رنگارنگ، کابینت های رنگ روشن را برجسته تر می کنند. با استفاده از مواد با کیفیت نسل جدید ، کابینت های آشپزخانه عمر بیشتری دارند.

 

اگر آشپزخانه کوچکی دارید می توانید از کابینت های تمام قد برای افزایش فضای مفید خود استفاده کنید. شما می توانید برای کابینت های بالا از یک رنگ و برای کابینت های پایین از رنگ دیگری استفاده کنید. رنگ های متضاد ظاهری شیک و جذاب به آشپزخانه شما می بخشد.

استفاده از مدل کابینت L شکل برای آشپزخانه های مدرن ضروری می باشد زیرا حداکثر فضای ذخیره سازی را دارند. کابینت های آشپزخانه که به شکل L طراحی شده اند شامل میزهای اضافی و کابینت های دو طرفه می باشند و همچنین می توانند به عنوان میز ناهار خوری مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

 

 

دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای مدرن ، شیک و کاربردی

دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای که در سالهای اخیر به ترند آشپزخانه های مدرن تبدیل شده اند ، یکی از زیبا ترین و ضروری ترین عناصر طراحی آشپزخانه های بزرگ با سبک نئوکلاسیک می باشد. اگرچه در آشپزخانه جزیره ای اشکال مستطیلی به طور کلی ترجیح داده می شود ، شما می توانید با توجه به اندازه و شکل آشپزخانه خود اشکال مختلفی را انتخاب کنید. کوچکترین ابعاد طراحی برای استفاده از آشپزخانه جزیره ای 80 × 60 می باشد.

 

اگر می خواهید آشپزخانه جزیره ای داشته باشید ، باید در مورد هدف استفاده ، کاربرد و دسته بندی مورد نظر خود تصمیم بگیرید. اگر یک آشپزخانه بزرگ دارید ، استفاده از سبک جزیره ای باعث می شود آشپزخانه شما پرتر به نظر برسد.

اگر آشپزخانه کوچکی داشته باشید ، آشپزخانه جزیره ، فضای شما را بشدت محدود و غیر قابل استفاده می کند. مواد تولیدی از جمله عواملی هستند که طول عمر آشپزخانه جزیره ای را تعیین می کند.

 

مرمر و کاشی های شیک برای دکوراسیون آشپزخانه لوکس

انتخاب یک سنگ مرمر یا کاشی برای فضای بین پیشخوان و کابینت ها کاربردی و شیک می باشد و فضای متفاوتی به آشپزخانه شما می بخشد. انتخاب رنگ و الگو نقش مهمی در این امر دارد. اگر کابینت آشپزخانه به سبک ساده دارید ، می توانید با کاشی های رنگارنگ و طرح موزاییکی ظاهری زیبا به آشپزخانه خود بدهید.

اگر در کف آشپزخانه از کاشی ساده ای استفاده کرده اید و از این رنگ خسته شده اید ، می توانید کاشی های خود را با مدل های سیاه و سفید یا کاشی هایی به رنگ های شاد جایگزین کنید. استفاده از ترکیب رنگ سیاه و سفید هرگز از مد نمی افتد و ظاهری جذاب دارد.

 

مواد آشپزخانه رنگی

 

در طراحی رنگ آشپزخانه استفاده از یک رنگ ثابت، می تواند بسیار خسته کننده باشد.  ترکیب رنگ های مختلف می تواند تا حد زیادی به کسانی که وقت و بودجه کافی ندارند کمک کند تا سبک جدید خود را با رنگ آمیزی وسایل آشپزخانه ایجاد کنند و یا آشپزخانه را کاملاً نوسازی کنند. لوازم آشپزخانه مشکی می تواند انتخابی بسیار مدرن و شیکی برای فضای شما باشد.

 

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه

نورپردازی مناسب از عناصر ضروری یک آشپزخانه مدرن و زیبا است. اگر می خواهید ظروف آشپزخانه و دکوراسیون شیک خود را برجسته کنید ، باید از سبک نورپردازی مناسب استفاده کنید. تجهیزات نورپردازی تزئینی می توانند سهمی اساسی در یکپارچه سازی دکوراسیون شما داشته باشند.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

4 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل