چگونه از افکت Terrazzo در خانه های خود استفاده کنیم؟

افکت Terrazzo از محبوب ترین انتخاب های دکوراسیون در سال های گذشته می باشد. افکت Terrazzo در گلدان ها ، سینی ها ، ظروف ، کف ، کاشی و سرامیک و فضا های دیگر استفاده می شود. این افکت سبکی مدرن و شاد به محیط شما می دهد.

شما می توانید افکت Terrazzo را که متشکل از رنگ های متنوع می باشد با کمی وقت گذاشتن، خودتان در خانه بسازید. اگر قصد استفاده از این افکت در دکوراسیون خود دارید ، روش هایی را که در ساخت این افکت استفاده می کنیم به طور مفصل برای شما بررسی کرده‌ایم.

افکت Terrazzo چیست؟

Terrazzo یک پوشش رنگی می باشد که اولین بار در ایتالیا ظهور کرد و در موادی مانند گرانیت و سنگ مرمر در قطعات کوچک به ملات اضافه می شد تا این افکت ایجاد شود. افکت Terrazzo ، اخیراً به عنوان یک روش مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از قسمت های خانه مانند میزها و دیوارها می توان از این روش استفاده کرد.

اگر از طرفداران این سبک دکوراسیون می باشید ، این مقاله به شما کمک می کند تغییرات مورد نظر خود را در خانه خود انجام دهید.

ایجاد افکت Terrazzo بر روی سطوح مختلف

گفتیم که می توان در قسمت های مختلف خانه از افکت Terrazzo استفاده کرد. به این ترتیب می توانید بسیاری از اکسسوری های خانه خود را بدون تعویض آنها نوسازی کنید. انتخاب ترکیب رنگی که می خواهید استفاده کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد!

اگر در انتخاب ترکیب رنگی با مشکل روبرو می باشید می توانید به صفحه راهنمای انتخاب ترکیب رنگی دکوراسیون ما مراجعه کنید.

مرحله اول: انتخاب فضا

ابتدا ، شما باید تعیین کنید که برای چه فضایی از این افکت استفاده می کنید. اگر سطحی که استفاده می کنید چوب خام است ، باید با کمک کاغذ سنباده یا برس ، ناهمواری های روی آن را از بین ببرید. سپس آن را به رنگ دلخواه رنگ کنید. به این نکته توجه کنید که انتخاب رنگ زمینه سفید مناسب تر خواهد بود.

مرحله 2: رنگ کردن با استفاده از اسفنج

اولین چیزی که شما نیاز دارید مقداری اسفنج است. پس از انتخاب رنگ مورد نظر ، اسفنج ها را باید در اندازه های مختلف و به شکل مثلث برش دهید. ریختن هر رنگ در ظرف های مختلف کار کردن با اسفنج را آسان تر می کند.

پس از فرو کردن مثلث ها در رنگ ، اسفنج ها را روی نقاط مختلف سطح مورد نظر فشار دهید و نقاطی که کاملا رنگ نشده با قلم مو پر کنید تا افکتی فوق العاده زیبا روی سطوح ایجاد شود.

مرحله 3: پوشش و اصلاح شفاف

ما توصیه می کنیم که یک لایه رنگ شفاف یا لاک بی رنگ بر روی سطح نهایی نهایی بکشد تا رنگ ها روشن تر  و ماندگارتر شوند.

سیمان با افکت Terrazzo

استفاده از افکت Terrazzo ، با استفاده از سیمان در بسیاری از فضا ها از جمله سرامیک آشپزخانه امکان پذیر است.  شما می توانید سیمان مورد استفاده خود را با رنگدانه های مورد نظر خود طراحی کنید.

مرحله اول: آماده سازی مخلوط سیمانی رنگی نازک

از سیمان و هر رنگی که می خواهید در سطوح مختلف استفاده کنید را در یک ظرف یکبار مصرف ترکیب کنید. پس از مخلوط کردن سیمان و رنگ در یک ظرف مناسب ، منتظر می مانیم تا زمانی که قوام مناسب به دست آید.

می توانید مخلوط را روی فیلم استرچ بریزید تا خشک شود. فیلم استرچ را تا کنید تا مواد از لبه ها نشت نکند و آن را فشار دهید تا یک لایه نازک و یکنواخت ایجاد شود.

مرحله دوم: زمان خشک شدن

در حالی که این مخلوط خشک می شود ، می توانید رنگ بیشتری به مخلوط باقیمانده اضافه کنید. می توانید مخلوطی را که رنگ آمیزی کرده اید با همان روش خشک کنید. می توانید لایه های خشک شده را به قطعات ریز تبدیل کنید. شما می توانید تمام قطعاتی را که تهیه کرده اید با توجه به رنگ آنها در جعبه های مختلف طبقه بندی کنید.

پس از مخلوط کردن سیمان سفید با آب ، قطعات رنگی را به این مخلوط اضافه کنید. در مرحله آخر ، باید این مخلوط را داخل قالب بریزید. این قالب را خودتان می توانید با سیمان ایجاد کنید یا می توانید آن را بخرید.

این مخلوط را در قالبی که می خواهید استفاده کنید بریزید و بگذارید خشک شود. بعد از 1-2 روز خشک شدن ، باید آنها را از قالب خارج کرده و لایه ها را صاف کنید.

استفاده از Terrazzo در هر فضایی

از این افکت می توانید برای دیوار، میز ، صندلی و … استفاده کنید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل