مقالات

دکوراسیون اتاق دخترانه سال جدید

اتاق خواب ها محلی برای آرامش و استراحت افراد خانه هستند. در نتیجه توجه به طراحی و نوع دکوراسیون آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اتاق خواب دخترانه باید به گونه ای خاص و زیبا طراحی شود. استفاده از بهترین رنگ ها برای دیوار، انتخاب زیباترین روتختی و دیگر گزینه ها در زیبایی آن تاثیر فراوانی دارند. دخترها روی طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود حساس هستند. ما در این مقاله سعی می کنیم شما را با دکوراسیون اتاق دخترانه گام به گام آشنا کنیم.

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ابتدا باید یک سبک مشخصی را در نظر بگیرید تا بتوانید تمامی وسیله ها را متناسب با آن سبک خریداری کنید. وقتی که سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مشخص شد، باید رنگ غالب دکوراسیون اتاق خواب را هم تعیین کنید که معمولاً دخترها علاقه زیادی به رنگ های جذابی مثل رنگ صورتی، سبز و از این قبیل دارند.

حتی می توانید از دکور رنگی برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید و از بالش های رنگارنگ و پرده ها و پاف های رنگی در چیدمان دکوراسیون استفاده کنید و جلوه و جذابیت زیادی به ظاهر آن ببخشید. بهتر است چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با توجه به سن فرزند شما انجام شود و توجه کنید که فرزند شما در چه رده سنی قرار دارد و چه چیزهایی برای او جذاب تر است. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کاملاً نمایانگر روحیه، احساسات و سلیقه فرد است که حالات درونی آن را بروز می دهد.

علاوه بر احساسات دختران، سن افراد در دیزاین اتاق خواب دخترانه تأثیرگذار است. تمامی موارد ذکر شده باعث تفاوت و تنوع مابین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال و تزیین اتاق خواب دخترانه نوجوان می شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

رنگ اتاق خواب دخترانه (رنگ دکوراسیون اتاق دخترانه)

در انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که رنگ اتاق خواب دخترانه باید مطابق با سلیقه فرزند شما باشد و اگر تصمیم به ترکیب رنگ ها گرفتید باید این رنگ ها با همدیگر مطابقت داشته باشند.اگر تصمیم بر اجرای دکوراسیون مدرن اتاق خواب دخترانه گرفته شد، باید سادگی فضا و وسایل رعایت شود. اگر قرار است وسایل تزیینی در اتاق خواب قرار گیرد، در انتخاب آن ها دقت زیادی به خرج دهید تا با سبک مدرن هماهنگی داشته باشد و باعث افزایش زیبایی اتاق شود.

مدل پرده اتاق خواب دخترانه

یکی از مهم ترین عناصر در تزئین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه پرده ها هستند. انتخاب طرح و رنگ مناسب برای پرده در اتاق خواب می تواند زیبایی و جذابیت اتاق خواب را چندین برابر کند. معمولا دخترها علاقه و تمایل بیشتری نسبت به زیبایی ظاهری و حساسیت زیادی در انتخاب وسیله ها برای اتاق خواب خود دارند. از این رو مدل پرده اتاق خواب دخترانه برای آن ها اهمیت زیادی دارد.

پیشنهاد می کنیم اگر فرزند شما در سنی است که می توان برای خرید وسایل با او مشورت کرد، حتما در خرید وسیله های اتاق خواب از او مشورت بخواهید. برای خرید پرده، به موقعیتی که اتاق خواب در آن قرار دارد توجه کنید.

در صورتیکه اتاق خواب نورگیر است، بهتر است از پرده‌ های ضخیم یا تیره استفاده کنید تا در هنگام نیاز، فضای اتاق را تاریک کنید. پرده هایی که رنگ روشن و شاد دارند، باعث برقراری یک حس نشاط در فضای اتاق خواب دخترانه می شوند. برای پرده اتاق خواب نوجوانان می توانید از رنگ هایی که خودشان به آن ها تمایل بیشتری دارند استفاده کنید.

مدل تخت خواب دخترانه

تخت خواب یکی از اجزاء مهم در اتاق خواب می باشد که میتواند در تمامی دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب تأثیر گذار باشد. تخت خواب ها را می توان به صورت جداگانه و یا همراه میزآرایش، میز پاتختی و کمد متناسب با آن انتخاب نمود. انواع تخت خواب ها در زیر آورده شده است:

تخت خواب دخترانه کشودار:

تخت خواب های کشودار می توانند در نگهداری و مرتب سازی لوازم دختران بسیار تأثیرگذار باشند. تخت خواب های دخترانه کشودار را می توان با کشوهایی با عمق و ارتفاع مناسب تهیه کرد. برخی کشوها با ریل و برخی به صورت چرخ دار به سمت بیرون کشیده می شوند تا دسترسی به لوازم درون آن ها راحتتر باشد. برخی کشوها به صورت باکس درب دار در اطراف تخت قرار می گیرند.

تخت خواب دخترانه فانتزی:

تخت خواب های دخترانه به دلیل ظرافت و زیبایی که دارند بسیار جذاب هستند. تخت خواب های فانتزی دخترانه برای سنین مختلف کاربرد دارد. به عنوان مثال تخت خواب هایی طراحی می شود که می توان همراه با لوازم دکوری با رنگ های شاد، فانتزی و زیبا نمود. تخت خواب های فانتزی با طرح هایی مانند کیتی، باربی، قلب و طرح هایی دیگر در طیف رنگی صورتی و سفید برای تمامی دختران تا سنین نوجوانی جذاب است.

تخت خواب دخترانه یک نفره:

تخت خواب یک نفره برای دختران در تمامی سنین قابل استفاده می باشد. می توانید یک تخت خواب با طرحی اسپرت خریداری نمایید و یا از طرح های ساده همراه تاج هایی زیبا با مخمل و یا تاج های CNC شده انتخاب نمایید.

تخت خواب تاشو دخترانه:

اگر شما می خواهید از فضای اتاق خوابتان استفاده مفیدتری داشته باشید تخت خواب تاشو دخترانه بهترین گزینه است. تخت تاشو دخترانه جدید به صورتی طراحی می شود که هنگام خواب و استراحت تخت را باز نمایید و در زمان های دیگر با بسته بودن تخت بتوانید از فضای اتاقتان برای انجام امور دیگر استفاده نمایید. همچنین در کنار تخت تاشو می توانید کمد، میز تحریر، میز آرایش برای  دکوراسیون اتاق خوابتان را در نظر بگیرید.

بهترین رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ های آبی، سبز، خاکستری یا صورتی و قرمز را می توان برای اتاق دخترانه به کار برد اما باید دقت داشت که رنگ های مکمل درستی را نیز در کنار رنگ اصلی استفاده کنید. رنگ هایی را با هم متناسب کنید و در کنار هم قرار دهید که در اتاق هماهنگی، نظم و زیبایی را به بهترین شکل بوجود آورند. رنگ های انتخاب شده باید با سلیقه، علایق و روحیات فرد در ارتباط و نزدیکی باشد. چون رنگ ها می توانند یک حس را در او تعدیل کرده یا کم رنگ کنند. بنابراین در انتخاب ست رنگ اتاق خواب دخترانه باید توجه کنید که به دنبال چه تاثیری از آن هستید.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

3 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل