برنامه‌های تلویزیونی

چطوری با رنگ خونمون رو بزرگتر کنیم؟

امروزه با افزایش آپارتمان نشینی، خانه ها بسیار کوچک شده اند. اما همه ی انسان ها دوست دارند در خانه ای بزرگ و دلباز زندگی کنند. به همین دلیل روش هایی برای بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک می تواند یک راه حل سودمند برای این کار باشد.

فضاهای کوچک می توانند کاربردی و جذاب باشند. اما این مسئله بستگی به یک سری برنامه ریزی مرتبط با طراحی دکوراسیون داخلی از جمله قابل اجرا بودن خانه جهت استفاده ی بهینه می باشد و همچنین، از لحاظ زیبایی شناسی رضایت بخش باشد. رنگ ابزاری قدرتمند جهت ایجاد تحول در کیفیت فضای خانه است. مثلاً، یک رنگ توانایی تبدیل یک فضای کوچک به یک فضای بزرگ را دارد.

در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم که به بزرگتر نشان دادن خانه یا محیط کار با استفاده از رنگ کمک بسزایی می کنند.

انتخاب بهترین رنگ برای فضاهای کوچک خانه بسیار سخت است. در حقیقت، بهترین رنگ فضای نشیمن با بهترین رنگ فضای اتاق خواب نمی‌تواند مشابه باشد. شما نمی‌توانید آرامش اتاق خواب را به نشیمن بیاورید. همچنین، شما نمی‌توانید شلوغی نشیمن را به اتاق خواب ببرید. در نتیجه، معرفی بهترین رنگ برای هر فضای کوچک خانه به صورت مجزا واجب است که در زیر آنها را بررسی می کنیم:

آبی برای ورودی خانه

آبی بهترین رنگ برای ورودی خانه است. آبی طیف‌های روشن تا تیره دارد. طیف روشن آن برای ورودی‌های کوچک بسیار مناسب است. آبی تیره استقبال گرمی برای ورودی شما است که انتظارات شما را برآورده می‌کند. در نتیجه، انتخاب طیف آبی روشن تا تیره برای ورودی مناسب است. انتخاب دقیق آن به انتظارات شما از فضا وابسته است.شما می‌توانید قوی‌ترین رنگ خانه‌ی خود را در فضای ورودی استفاده کنید، چون، محل گذر است. بنابراین، شما را در طولانی مدت اذیت نمی‌کند. این انتخاب رنگ تیره‌ی قوی موجب تمایز ورودی شما نسبت به سایر فضاها می‌شود که تحسین‌کننده است. در حقیقت، ورودی یک فضا میان خارج خانه و داخل خانه دارد که باید تفکیک شود. در نهایت، آبی در دسته‌ی رنگ‌هایی که خانه را بزرگ نشان می‌دهند قرار دارد.

نارنجی برای میز غذا خوری

شاید تصور کنید که رنگ‌های تند فضا را کوچک نشان دهند، ولی همیشه اینگونه نیست. گاهی طیف‌های روشن و درخشان رنگ‌های تند موجب بزرگ جلوه دادن فضای کوچک می‌شود. تصور کنید که یک رنگ نارنجی روشن در غذاخوری شما وجود داشته باشد. این رنگ انرژی را به فضای شما هدیه می‌دهد. بهتر است که رنگ نارنجی در ترکیب با یک رنگ دیگر به کار برده شود، چون، زیاده‌روی در آن موجب دلزدگی می‌شود. درست است که ما زمان کمی در غذاخوری سپری می کنیم اما، جلوه‌ی آن در خانه تأثیرگذار است. در نتیجه، نباید شما را دلزده کند. ترکیب نارنجی با کرم تعادل مناسبی ایجاد می‌کند که فضای شما را زیبا می‌کند.

خاکستری برای نشیمن

نشیمن نقطه‌ی کانونی فضای خانه است. بنابراین، انتخاب رنگ مناسب که فضایی جذاب ایجاد کند، مهم است.  خاکستری بهترین رنگ برای نشیمن خانه است. خاکستری به علت خنثی بودن، فضای نشیمن شما را بزرگ تر نشان می دهد خاکستری ترکیب دو رنگ خنثی سفید و سیاه است که موجب ایجاد رنگ خنثی خاکستری می‌شود. در نتیجه، کیفیت‌های این دو رنگ را به همراه دارد . بخش سفید رنگ خاکستری موجب بزرگ دیده شدن فضای می‌شود. اما، بخش سیاه رنگ خاکستری آن را صمیمی جلوه می‌دهد. در نتیجه، خاکستری در دسته‌ی رنگ‌هایی که خانه را بزرگ نشان می‌دهند قرار دارد. نشیمن های نورگیر بزرگتر از آنچه که در واقعیت هستند به نظر می رسند. برای اثبات این قضیه، یک روز آفتابی تمامی درب و پنجره ها را ببندید و پرده ها را بکشید. خوب به اتاق نگاه کنید و سپس، پرده ها را کنار بزنید. متوجه تفاوت آن می شوید. در صورت امکان، پنجره هایی برای ورود نور ایجاد کنید و مانع تابیدن آن نشوید، مثلا پرده های ضخیم را کنار بگذارید و پرده های حریر را جایگزین نمایید. همچنین اسباب و اثاثیه را در سایزهای مناسب فضا انتخاب کنید. ابتدا نشیمن را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که اثاثیه ی انتخاب شده کاملا متناسب با اندازه ی آن هستند و فضای کافی برای حرکت باقی می ماند. مثلا به جای یک مبل با دسته های بزرگ که کاربردی ندارد، مبلی با عمق و سایز استاندارد گزینه ی مناسب تری برای فضای کوچک شماست.

 

سفید برای اتاق خواب و آشپزخانه

سفید مناسب‌ترین رنگ برای اتاق خواب است، زیرا، احساس خاصی به شما منتقل نمی‌کند که موجب اختلال در آرامش شما شود. در ضمن، سفید فضا را بزرگ نشان می دهد. معمولاً، اتاق خواب‌های یک خانه فضاهای کوچک آن هستند که نیاز به بزرگنمایی دارند، بنابراین، سفید در دسته‌ی رنگ‌هایی که خانه را بزرگ نشان می‌دهند قرار دارد. شما می‌توانید زمینه‌ی دیوار خود را سفید انتخاب کنید اما، نقاشی‌های ساده‌ی هندسی بر روی آن اعمال کنید که تنوع ایجاد کنید. شما می‌توانید سقف اتاق خواب سفید رنگ خود را با یک رنگ شاد رنگ آمیزی کنید. آینه بهترین وسیله برای اتاق های کوچک است و با منعکس کردن نور و روشن تر کردن اتاق، باعث می گردد فضا بزرگتر به نظر برسد. روبروی پنجره و درب ورودی بهترین مکان ها برای نصب یک آینه ی بزرگ هستند.

علاوه بر اصلی ترین منعکس کننده (آینه)، هر سطح براق و فلزی مثل دکوری های استیل، می تواند همین عمل را انجام دهد. حتی پارچه های ساتن هم می توانند نقش هرچند کوچکی داشته باشند.

سفید یک رنگ کامل است که فضای شما را بزرگ جلوه می‌دهد. فرقی ندارد که در چه فضایی به کار برود. در همه‌ی فضاها معجزه می‌کند. سفید براق یک انتخاب مناسب برای آشپزخانه است؛ چون، آن را منظم و مرتب نشان می‌دهد. این کیفیت‌ها موجب بزرگ دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شود؛ بنابراین، بسیار مناسب است. آشپزخانه سرشار از وسایل رنگارنگ است که سفید زمینه‌ی آن می‌شود. این رنگ موجب درخشش بیشتر وسایل آشپزخانه می‌شود. کافیست، کابینت‌های آشپزخانه‌ی خود را سفید انتخاب کنید که معجزه‌ی بزرگنمایی آن را مشاهده کنید.

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

بهترین جایگزین کاغذ دیواری (پارچه دیواری)

https://youtu.be/FZ4qnNkfeQIدر حوزه طراحی داخلی، برای جایگزین کاغذ دیواری، پارچه های دیواری شیک و مدرن انتخاب…

2 ساعت قبل

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

2 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

3 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل