مقالات

چگونه اتاقم را مثل یک طراح داخلی حرفه‌ای تزئین کنم؟

چگونه اتاقم را به شکل حرفه‌ای تزئین کنم؟

با پرسیدن این سؤال، چگونه اتاقم را به صورت حرفه‌ای تزئین کنم؟ طراحان از چه اصولی استفاده می‌کنند که فضای داخلی آن‌ها را ارتقا می‌دهد، به زیبا بودن و قابل زندگی بودن آن‌ها اطمینان می‌دهد و طراحی‌های خانه را منسجم می‌کند؟

خوشبختانه، متخصصان به اندازه کافی سخاوتمند هستند تا تخصص خود را با ما به اشتراک بگذارند و ما بعضی از آنها را در اینجا جمع آوری کرده‌ایم تا بتوانید از اصولی که آنها در طراحی خود استفاده می‌کنند استفاده کنید. این نکات طراحی داخلی تضمین می‌کند که اتاق‌ها به طور حرفه‌ای تزئین شده‌اند و خانه شما برای زندگی لذت بخش است.

 

چگونه اتاقم را حرفه‌ای تزئین کنم؟

دکوراسیون داخلی  از نظر طراحان حرفه‌ای خاص است، اما تکرار آن ظاهری جذابی ایجاد نمی‌کند. از متخصصان بیاموزید و اتاق‌های خود را با تزئینات حرفه‌ای دکوراسیون کنید، به‌علاوه روش‌های تخصصی برای طراحی یک خانه کوچک و نحوه بزرگ‌تر نشان دادن یک اتاق کوچک بیاموزید. در اینها جزئیاتی است که شما نیاز دارید.

 

1.     تعادل ایجاد کنید

طراحان داخلی فضای مورد نیاز بین هر قطعه در اتاق را می‌دانند تا احساس خوبی داشته باشند و امکان عملکرد مناسب چیدمان را فراهم کنند. صاحبان خانه به اقلام کم مقیاس، به‌ویژه وسایل روشنایی و آثار هنری تمایل دارند. آثار هنری و نورهایی که اندازه مناسبی داشته باشند بیانیه‌ای خواهند داشت. در بیشتر موارد هر چه بزرگ‌تر بهتر!

 

2.     رنگ قرمز اضافه کنید

برای تقلید از فضای داخلی یک فرد حرفه‌ای به عناصر کوچک اتاق و قسمت‌های بزرگ‌تر توجه کنید. به همین دلیل است که ایده‌هایی که برای پنجره‌ای انتخاب می‌کنید بسیار مهم هستند. آباژورها، بالش‌ها، والان ها و پرده‌های رومی واقعاً حس طراحی را ایجاد می‌کنند. من به خصوص نوارهای کتان را بیشتر از قیطان‌های قدیمی یا پوم پوم دوست دارم.

 

3.     به فرش توجه کنید

استفاده از فرش برای طراحان همان  نقش نویز گیر برای هدفون‌ها است که بخش مهمی از فرایند طراحی است.

فرش‌ها که در متمایز کردن و تعریف فضای داخلی عالی هستند، به تقسیم ‌بندی فضای داخلی خانه برای شما و مهمانانتان کمک می‌کنند و در عین حال به عظمت فضا می‌افزایند. به طور طبیعی، با لبه‌های مستقیم و ابعاد مشخص فرش، آنها به هر فضای داخلی جذابیت می‌بخشند و آن را به سطح بالاتری می‌برند.

از نظر ترجیحات فرش، انتخاب فرش‌هایی که با مبلمان سازگار هستند، ظاهری دلپذیر را تضمین می‌کند، اما لازم است تا حد امکان از فرش کمتری در اتاق نشیمن استفاده شود. به خصوص اگر مشکلی در طراحی کف وجود نداشته باشد، تا حد امکان از استفاده از موکت خودداری کنید یا از فرش‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

 

4.     وسایلی انتخاب کنید که همیشه مد روز هستند

وارد کردن جدیدترین گرایش‌های طراحی داخلی به خانه شما به صورت حرفه‌ای لازم نیست پرهزینه یا ناخوشایند باشد. هنگام انتخاب مبلمان خود، می‌توانید مجموعه‌ای از قطعات اصلی را انتخاب کنید و برای اطمینان از مد روز ماندن آن‌ها، می‌توانید آنها را با لوازم جانبی خانه لوکس که می‌توان با ظهور روندهای جدید تعویض کرد، احاطه کرد.

“بیشتر مبلمان مرکزی را می‌توان با تغییر بالش یا  سایر لوازم جانبی به روز نگه داشت.”

 

5.     از پنل‌های دیواری استفاده کنید

برای برجسته کردن  اتاق‌های خانه، پنل سازی در نظر بگیرید. روند محبوب در چند سال گذشته، پوشش دیواری است که می‌تواند به طور چشمگیری فضای نشیمن را بهبود بخشد و حس حرفه‌ای را به هر اتاق اضافه کند.

پانل‌ها که در اصل یکی از ویژگی‌های پرآذین قرن سیزدهم بود، اکنون در حال تجدید حیات در خواص سنتی و مدرن است و راهی عالی برای تزئین کمدها، درها، دیوارها، قفسه‌ها و موارد دیگر است.

 

6.     در انتخاب رنگ دیوار و نورهای انعکاسی آن دقت کنید

دام دیگری برای بی احتیاطی که حرفه‌ای‌ها از آن اجتناب می‌کنند؟ عدم توجه به نورهای مختلف است

در حالی که بسیاری از مردم نمونه‌های رنگ را مستقیماً روی دیوارها اعمال می‌کنند، این در واقع تنها بخشی از تصویر را به شما می‌دهد. یک نکته ساده این است که ورق‌های کاغذ را رنگ آمیزی کنید و آنها را در نقاط مختلف اطراف اتاق قرار دهید.

برخی از رنگ ها در زیر نور روشن یا در مناطق سایه به طور قابل توجهی متفاوت به نظر می‌رسند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید رنگ انتخابی شما در همه شرایط نوری متناسب با اتاق است. با رنگ آمیزی ورق‌های کاغذ، این به شما امکان می‌دهد نمونه‌ها را در سراسر اتاق جابه‌جا کنید.

 

7.     تداوم ایجاد کنید

تداوم ظریف می‌تواند به خانه ظاهری بدهد که یک طراح ایجاد می‌کند. یک طراح حرفه‌ای می‌داند چگونه از روندهای رنگی استفاده کند و فضاهای داخل خانه را به هم بپیوندد تا اتاق‌های را به طور هم‌زمان جدا کند و در عین حال از یک پالت منسجم که کل طرح طراحی را به هم نزدیک می‌کند، اطمینان حاصل کند

مطمئن شوید که طراحی چند اتاقی شامل چند رنگ، مواد یا الگوهای یکپارچه است.

 

8.      در انتخاب رنگ دیوارها و سقف‌ها جسورانه عمل کنید

ما قبلاً به مزایای پانل‌ها اشاره کرده‌ایم، اما آن را با رنگ مطمئن ترکیب کنید و به فرمول برنده دست پیدا کنید.

از لحاظ اینکه اتاق‌ها به‌صورت حرفه‌ای دکور شده به نظر برسند، ما متوجه می‌شویم که از پوشش‌ها و رنگ‌های قوی روی تمام دیوارها استفاده می‌شود و سقف تأثیری را ایجاد می‌کند که تنها یک تیم حرفه‌ای برای رسیدن به آن جاه‌طلبی کافی خواهد داشت.

با این حال، این در واقع یک راه بسیار مقرون به صرفه و آسان برای دستیابی به اثر است.

 

9.       با اطمینان با الگو کار کنید

ترکیب الگوهای مختلف می‌تواند منجر به یک فضای داخلی شود که می‌گوید به صورت حرفه‌ای تزئین شده است، اما چگونه می‌توان آن را با موفقیت انجام داد؟

به‌عنوان‌مثال، اگر یک الگوی در مقیاس بزرگ را به عنوان الگوی اصلی خود انتخاب کنید، دومی باید نصف مقیاس یا اندازه اولی باشد، مانند یک چهارخانه یا یک گل بزرگ که با یک الگوی هندسی جفت شده است. سومی ممکن است شبیه یکی از دو مورد اول باشد، اما از رنگ‌های مشابه استفاده کنید.

وقتی دو یا سه الگو را با هم ترکیب می‌کنید، ایده خوبی است که آنها را با استفاده هوشمندانه از تخت‌ها به‌عنوان بالش‌های مسطح، تزئینات یا حاشیه جدا کنید.

اگر مطمئن نیستید، سعی کنید به کتاب‌های تکمیلی پارچه نگاه کنید. اینها با دقت توسط شرکت‌های پارچه‌ای به عنوان الگوهای هماهنگ از پیش مخلوط شده انتخاب شده‌اند. از طرف دیگر، سعی کنید نمونه‌ها را جمع‌آوری کنید و قبل از شروع اتاق اصلی یک تابلو ایجاد کنید تا مطمئن شوید که همه چیز با هم کار می‌کند.

 

10.  خارج از چهارچوب فکر کنید

از حرفه‌ای‌ها پیروی کنید و طرح‌های اتاق خود را غیرمنتظره کنید. کمی خارج از چارچوب فکر کنید، بنابراین از رنگ اتاق تیره‌تر و پررنگ‌تر به جای تمام سفید استفاده کنید، یا چوب‌ها را تیره‌تر از دیوارها رنگ کنید که یک ظاهر بسیار مدرن و شیک ایجاد می‌شود.

 

 

11.  ساخت نورپردازی مناسب

نورپردازی صحیح نه تنها در اتاق، بلکه در هر جایی که طراحی ظریف و خلاقانه مورد نظر است ضروری است. در نهایت نورپردازی مناسب برای آشکار ساختن جنبه‌های زیبای هر شی ضروری است. از سوی دیگر، اگر زوایای نور مناسب به دست آید، حتی زشت‌ترین چیزها نیز می‌توانند به زیبایی و شگفتی‌های طراحی تبدیل شوند. بنابراین لازم است هنگام طراحی اتاق نشیمن نورپردازی مناسب انجام شود.

در میان روش‌هایی که می‌توان برای نورپردازی صحیح از آن‌ها استفاده کرد، لوسترها در درجه اول قرار دارند. بنابراین شاید توصیه شود لوستری را انتخاب کنید که ویژگی ساده‌ای داشته باشد یا برعکس به دلیل طراحی آن بسیار جذاب باشد. در عین حال، لامپ مورد استفاده در لوستر باید دارای تناژ رنگی باشد که با ساختار طبیعی لوستر و وضعیت تزئینی اتاق سازگار باشد. در این مرحله، رنگ سفید و سایه‌های آن را می‌توان توصیه کرد.

روش دیگری که می‌توان برای تأمین نور مناسب در اتاق استفاده کرد، آباژور است. بنابراین، اگر یک آباژور مؤثر ترجیح داده شود، اتاق به سالم‌ترین حالت نورپردازی می‌شود و در عین حال می‌توان به ظرافت دست یافت.

 

12.  استفاده از لوازم جانبی و جزئیات

در استفاده از لوازم جانبی و جزئیات در اتاق باید نهایت دقت را به خرج داد. اگر حساسیت و دقت لازم در این زمینه صورت نگیرد، حتی ممکن است طرحی که برای رسیدن به ظرافت و زیبایی مورد نظر است، بسیار بد شود. بنابراین، اقلام باید با استفاده از حداقل لوازم جانبی در جای مناسب قرار گیرند. استفاده از لوازم جانبی ممکن است با توجه به اندازه اتاق متفاوت باشد. در این زمینه، لمس‌های کوچکی مانند یک تابلوی نقاشی شیک یا یک ریزه کاری کافی است. در کنار این موارد می‌توان از ساعت‌های دیواری غیر معمول که با طرح‌های خاص ساخته شده‌اند استفاده کرد. نباید فراموش کرد که طبیعی‌ترین اکسسوری‌های اتاق، وسایلی هستند که مدام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

13.  استفاده از آیتم‌های چندمنظوره

مهم‌ترین نقطه عطف در دکوراسیون اتاق این است که متوجه شوید وسایل موجود در اتاق از نظر کاربردی برای استفاده مناسب هستند. این به این معنی است که رایج‌ترین اقلام برای دستیابی به ظاهر زیبایی شناسی نیستند، بلکه برای اینکه از نظر کاربردی برای استفاده مناسب باشند تزئین می‌شوند. بنابراین استفاده از وسایل چندمنظوره در اتاق برای استفاده مؤثر از وسایل علاوه بر داشتن ظاهری شیک از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این زمینه، میز و صندلی‌های تاشو و همچنین مواردی که در صورت لزوم می‌توانند تغییر شکل دهند و برای مصارف دیگر با اشکال مختلف قابل استفاده هستند، ترجیح داده می‌شوند.

 

14.  گوشه‌ی دنج برای خلوت خود اختصاص دهید

با یک مکان ساکت برای نشستن و مطالعه به خودتان لذت خاصی بدهید. تنها چیزی که برای ایجاد یک فضای صمیمی برای مطالعه یا استراحت لازم است، یک صندلی راحت و زیرپایی در انتهای تخت یا در گوشه‌ای است. اگر  در اتاق پنجره دارید، یک صندلی زیر پنجره اتاق خواب بسازید تا از منظره و نور طبیعی لذت ببرید.

 

15.  از ملحفه‌های لوکس استفاده کنید

تجهیز اتاق خواب خود با پارچه‌های زیبا و مجلل راهی عالی برای افزایش ضریب راحتی فضای شماست. به عنوان یک قاعده کلی، ملحفه‌هایی که کمتر از 100 درصد پنبه یا کتان هستند با تعداد نخ‌های بالای 350 یا بیشتر نخرید.

برای ملحفه‌هایی که احساس می‌کنید از یک هتل 5 ستاره آمده‌اند، آن‌ها را برای شستشو و پرس حرفه‌ای به خشک‌شویی بفرستید، که هزینه زیادی ندارد. همچنین می‌توانید پارچه‌های دل‌انگیز دیگری را در سراسر اتاق خواب اضافه کنید، مانند یک پتو با موی نرم یا ترمه روی بازوی صندلی مطالعه، روکش‌های دیواری بافت‌دار، پارچه‌های لوکس، یک سایبان تخت بادی، یا یک فرش مخملی.

 

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

5 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل