مقالات

10 روش دکوراسیون اتاق خواب دنج و گرم + تصاویر کامل

چگونه اتاق خوابم را دنج و گرم  کنم؟

با پرسیدن این سؤال که چگونه اتاق خواب دنج و راحتی داشته باشم؟ میل به ایجاد فضایی که برای استراحت در آن احساس راحتی و دلپذیری داشته باشد بسیار غریزی است، در واقع اتاق خواب پناهگاه نهایی ماست.

حسی راحت را می‌توان با حس بینایی و همچنین با لمس و حتی حس بویایی برانگیخت. طبقه بندی با ترکیب عناصر یک اتاق خواب دنج برای ایجاد احساس صمیمی و دلپذیر بسیار مهم است.

چگونه به ترکیب جادویی دست پیدا کنیم؟ ما از کارشناسان طراحی خواسته‌ایم تا رازهای دنج کردن اتاق خواب را برای الهام بخشیدن به ایده‌های اتاق دنج و اتاق راحت خود به اشتراک بگذارند. در متن زیر روش‌هایی که طراحان داخلی برای گرم و دنج کردن اتاق خواب استفاده می‌کنند برای شما آورده‌ایم:

 

چگونه اتاق خوابم را دنج کنم؟

تنوع رنگ، بافت، مواد، مبلمان و نور را برای ایجاد یک خلوت گرما در نظر بگیرید. همه این عوامل به دنج کردن محیط کمک می‌کنند و نکته کلیدی این است که هر کدام را برای ایجاد یک طراحی موفق اتاق در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توان اتاق خواب دنج ایجاد کرد.

 

1.     اتاق خواب را  گرم و صمیمی کنید:

برآوردن نیازهای فردی شما عامل مهمی در ایجاد اتاق خواب دنج است. کاری که من همیشه سعی می‌کنم در اتاق خواب انجام دهم این است که فضاهای صمیمی ایجاد کنم که احساس خصوصی بودن کنم یک میز آنتیک در کنار تخت که می‌توانید لوازم التحریر بیرون بیاورید و یادداشتی سریع بنویسید. یک منطقه برای خلوت کردن و نشستن ایجاد کنید. گلدان‌هایی طبیعی و گل‌هایی تازه به  اتاق اضافه کنید.

 

2.     پنل‌های پارچه‌ای به دیوارها اضافه کنید:

دکوراسیون دیواری برای اتاق خواب در نظر بگیرید تا احساس راحتی را به حداکثر برسانید. از پنل‌های پارچه‌ای برای پشت تخت به جای نقاشی و کاغذ دیواری استفاده کنید. ممکن است بخواهید به نصب پنل‌های پارچه‌ای فکر کنید. در طول تاریخ از آن برای افزودن عایق استفاده می‌شد، اما در خانه‌های امروزی، نصب آن در اطراف اتاق، احساس شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

 

3.     ملحفه تخت را با دقت انتخاب کنید

روی ملحفه‌های تخت تمرکز کنید تا جذابیت مرکز اتاق را افزایش دهید، ملافه‌های با کیفیت و با طراحی‌های خاص تفاوت زیادی در اتاق خواب ایجاد می‌کنند. لحاف مخملی و ملحفه‌های کتان را برای داشتن حسی شبیه  به هتل انتخاب کنید. همچنین چند پارچه نرم برای پنجره‌ها پیدا کنید که به با ملافه‌های شما هماهنگی خوبی داشته باشد.

 

4.     ترکیب رنگی ملایم را انتخاب کنید

رایحه‌ها به همراه رنگ‌ها و بافت‌های انتخاب‌شده برای اتاق می‌توانند فضایی دلپذیر را برانگیزند. از پوشش سدر برای تخت خود و یک دیوارهٔ ویژه و از جنس راش برای چراغ‌های آویز (دیواری) کنار تخت استفاده کرد.

حسی که از سرو به وجود می‌آید، این فضا را به فضایی بسیار آرام تبدیل می‌کند که فوراً آرامش‌بخش است. بیدار شدن با آن شادی مطلقی ایجاد می‌کند. توجه به حواس در سطوح مختلف در ایجاد یک پناهگاه آرام‌بخش بسیار مهم است.

 

5.     برای ایجاد یک اتاق خواب دنج از رنگ‌های تیره استفاده کنید:

دیوارهای تیره راهی عالی برای دنج کردن اتاق خواب هستند. من دوست دارم دیوارها را تیره کنم و سپس از فرش‌ها و وسایل روشن استفاده کنم تا اتاق را صمیمی و دنج کنم. اثاثیه سبک کنتراست بسیار خوبی ایجاد می‌کند و در عین حال اتاق با دیوارهای تیره  را روشن می‌کند. مطمئن شوید که سطوح مختلفی از نور در فضا دارید. نورپردازی سقف همراه با لامپ‌های کنار تخت یا دیوارکوب (همه با قابلیت نور کم) به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی بر روشنایی اتاق داشته باشید.

 

6.     پارچه‌هایی با بافت مجلل را انتخاب کنید:

از قدرت حس لامسه برای ایجاد اتاق خواب دنج استفاده کنید. بافت وسایل یکی از عناصر کلیدی در ایجاد یک فضای دنج است و اغلب اولین چیزی است که استودیوی طراحی داخلی هنگام افزودن یک لایه برای ایجاد راحتی در اتاق در نظر می‌گیرد.

پارچه‌هایی با بافت مجلل مانند ترمه، پشم و خز مصنوعی مترادف با دنج بودن هستند و به راحتی در اتاق خواب، ازطریق  بالش و پرده گرفته تا پرده و فرش، قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید تعادل را با برجسته کردن روکش‌های چرم یا فریم‌های تخت فلزی با کوسن‌های بافتنی حفظ کنید.

می‌توانید از ملافه کتانی با قالیچه‌های پشمی یا ترمه استفاده کنید.  مهم است که به ترکیب چند ماده نیز فکر کنید. برای مثال،  پشم با بافت ساده، ظاهر کاملاً متفاوتی را ارائه می‌دهند، زیرا بافت ساده ظاهری بسیار ساده نسبت به بافت سبدی ضخیم‌ دارد.

 

7.     پرده‌هایی از اطراف تخت آویزان کنید

با تختی متفاوت یک مرکز گرم برای یک اتاق دنج ایجاد کنید. تختی حصار شده با پارچه‌هایی مانند پشم، مخمل یا حریر، یک فضای دنج ایجاد می‌کند. پارچه می‌تواند رنگ روشنی داشته باشد تا احساس راحتی کنید.

 

8.     نورپردازی ملایمی انتخاب کنید

نور یک عنصر مهم در طراحی اتاق خواب دنج است و علاوه بر برنامه ریزی برای نورپردازی اتاق خواب از منابع مختلف نور به جای یک آویز یا لوستر بر روی سقف استفاده  کنید.

متریال لوستر و منابع نور و سبک آن نیز برای داشتن اتاق دنج مهم هستند. رنگ استخوانی یک انتخاب ایده آل است که لطافت و درخشندگی زیبایی را به ارمغان می‌آورد. این نور ملایم برای ایجاد اتاق دنج که باعث می‌شود فوراً احساس راحتی و آرامش کنید ایده آل است.

 

9.     ایجاد اتاق خواب دنج و گرم با رنگ‌های سفالی (تراکوتا)

دکور تراکوتا راهی فوق‌العاده برای افزایش حس گرما و دنج  در اتاق خواب است  و به خوبی با سایر رنگ‌های آرامش‌بخش همراهی می‌کند. هنگام انتخاب یک پالت رنگی برای القای گرما و احساس راحتی، عمق و غنای سایه‌ها و همچنین خود تن‌ها را در نظر بگیرید. هر چه سایه‌ای که انتخاب می‌کنید عمیق‌تر و مجلل‌تر باشد، جلوه‌ای بیشتر ایجاد می‌کند.

سفالی می‌تواند این حس عمیق را به ارمغان بیاورد و کاملاً با رنگ‌های آرامش بخش مانند طاووسی و رنگ‌های ملایم‌تر مانند صورتی ملایم ترکیب می‌شود تا یک پالت منسجم ایجاد کند که باعث راحتی و گرما می‌شود. اگر نمی‌خواهید دیوارها را نقاشی کنید، افزودن این سایه‌ها در لوازم جانبی مانند بالش، یا آثار هنری و سرامیک می‌تواند همین تأثیر را داشته باشد

10.  فرش‌های لایه‌ای

وقتی صحبت از ایجاد یک اتاق خواب دنج و گرم است، کف اتاق را نادیده نگیرید. لایه‌بندی فرش‌ها بر روی یک کف سخت یا فرش شده، روشی فوق‌العاده برای آوردن گرما، بافت و شادابی بیشتر به فضا است.

برای ایجاد یک طرح متعادل، مهم است که ترکیب رنگ‌ها و الگوهایی را که با هم ترکیب می‌کنید در نظر بگیرید، زیرا تعداد زیاد آن‌ها می‌توانند به راحتی یک طرح را تحت تأثیر قرار دهند.

به عنوان یک قاعده کلی، ایده خوبی است که فقط چند رنگ را انتخاب کنید و آنها را در سراسر طرح فرش اجرا کنید یا از رنگ‌هایی استفاده کنید که به خوبی به عنوان پس زمینه مانند خاکستری یا بژ عمل کند.

 

11.  استفاده از کاغذ دیواری با گل‌هایی رؤیایی

اتاقی با یک کاغذ دیواری عصر طلایی که اتاق خواب دنج را به یک واحه باغ گل‌دار رؤیایی تبدیل می‌کند. چراغ‌های مطالعه روی میزهای کنار تخت و یک قفسه کتاب در مجاورت پر از مواد مطالعه و فضایی برای آثار هنری و شخصی، فضایی راحت را برای مطالعه قبل از خواب، یا مکانی برای دور کردن ساعات بعدازظهر ایجاد می‌کند. یک بالش گرد مخملی آبی سرمه‌ای روی تخت، جذابیت دنیای قدیم را به شما اضافه می‌کند.

 

12.  اضافه کردن هویت به اتاق خواب

با الهام‌گرفتن از زمان‌های قدیمی  به صفحه خالی یک خانه مدرن  هویتی تاریخی می‌توان تزریق کرد. می‌توان با رنگ‌آمیزی آن به رنگ سفید برای تضاد با تیرهای سقف چوبی تیره، با افزودن کاغذ دیواری طرح‌دار به دیوار پشت تخت، یک اثر هنری قدیمی قاب‌دار، ملحفه‌های ژولیده و یک تخت خواب بزرگ، به سقف پانل‌های چوبی شیب‌دار جان بخشید.

 

13.  شومینه توکار

آیا چیزی دلپذیرتر از شومینه وجود دارد؟ شومینه‌ای با رنگ اسطوخودوس پاستلی تأثیر آرام بخشی روی شما دارد. یک صندلی راحتی نقطه جذابی برای قرار دادن پاهای شما و مطالعه ایجاد می‌کند. کمدی با طرح‌های هنری به  ایجاد اتاق خواب دنج و گرم می‌افزاید و بالش‌های اضافی روی تخت و صندلی احساس راحتی و گرمی را ایجاد می‌کنند.

 

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل