مقالات

چیدمان کافی تیبل (میز قهوه یا میز جلو مبلی)

اغلب آخرین وسیله‌ای که بعد از مبلمان و سایر لوازم برای چیدمان خانه خریداری می‌شود میزهای قهوه هستند، که گاهی اوقات به صورت ناخواسته، نقطه کانونی نشیمن هستند، بنابراین داشتن یک ظاهر و طراحی مناسب برای آن‌ها ضروری است. در این مقاله ایده‌ها و نکاتی برای چیدمان کافی تیبل کارشناسان دکوراسیون داخلی ما جمع آوری کرده‌اند. جای تعجب نیست که برخی از قوانین کلیدی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا اطمینان حاصل شود که میز قهوه شما به صورت اصولی فوق‌العاده به نظر می‌رسد و کارآمد است.

 

ایده‌ها و نکات تخصصی برای چیدمان کافی تیبل:

البته، طراحی میز قهوه باید انعطاف پذیر باشد. به هر حال، ممکن است فضایی باشد که میزبان همه چیز از فنجان قهوه گرفته تا وسایل سرگرمی باشد.

 

1.      طراحی میز قهوه  با فضای خالی:

حتی رسمی‌ترین نشیمن‌ها، مانند این فضا باید کاربردی باشد این به این معنی است که هر مدل میز قهوه‌خوری را تأثیرگذار کنید، اما فضای زیادی را روی میز خالی بگذارید تا بتوانید در طول یک روز هر چیزی را که نیاز دارید روی آن قرار دهید. سطوح این میزهای قهوه‌خوری متناسب و بزرگ است که باعث جذابیت آن می‌شود. به عبارت دیگر، اگر میز قهوه شما متریال رویه زیبایی است، می‌خواهید آن را به رخ بکشید. در نظر بگیرید که روند کتاب میز قهوه را برای یک گزینه دکور شیک که از خود میز دور نمی‌کند، استفاده کنید.

 

2.      از منحنی‌ها برای ایجاد کنتراست استفاده کنید:

اغلب طراحی یک نشیمن بر ایجاد احساس راحتی در فضاها تمرکز دارد  و یکی از راه‌های انجام این کار، ترکیب یک طرح نشیمن است که در مرکز میز قهوه قرار دارد. انتخاب یک میز قهوه گرد یک ترفند شیک و هوشمندانه است  درست مانند یک میز ناهار خوری دایره‌ای، اجتماعی بودن را در یک فضا تشویق می‌کند.

 

3.     از  سینی میز قهوه برای تزئین استفاده کنید:

اگر از میز قهوه شما به عنوان میز کار از آن استفاده می‌کنید و نیاز به فضایی برای سرگرمی دارید، طراحی میز قهوه را به سینی محدود کنید که به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید  این یک راه عالی برای تمرکز یک ظاهر طراحی شده در یک انتها یا در مرکز روی میز قهوه است که تأثیر آن را افزایش می‌دهد.

 

4.      ظاهر ساده را در طراحی میز قهوه حفظ کنید:

با هر طراحی اتاق، همیشه به یاد داشته باشید که سادگی بهترین گزینه است. همچنین وقتی میز قهوه‌خوری عاری از شلوغی است، بهتر فکر می‌کنیم، این به پاک شدن ذهن کمک می‌کند و آرامش را برای ما راحت‌تر می‌کند.

از ظاهر یا تم نشیمن خود برای راهنمایی یا تضاد با استایل میز قهوه خود استفاده کنید  اگر حس می‌کنید شلوغ است، میز خود را مینیمالیستی نگه دارید. به‌عنوان‌مثال، کتاب‌ها را در قفسه‌ای در زیر و یادگاری‌ها و زیور آلات را در بالا نگه دارید، به این ترتیب شما قطعات را مجزا می‌کنید.

 

5.      بازی با سطوح:

طراحی میز قهوه می‌تواند به تناسب فضا کمک کند؛ بنابراین اگر فضای زندگی شما دارای سقف‌های کم است، منطقی است که میز قهوه‌ای را انتخاب کنید که به طور هدفمند ارتفاع کمی داشته باشد. می‌توانید با انتخاب یک طرح میز قهوه دو سطحی، فضای روی میز خود را افزایش دهید.

 

6.      مقیاس و نسبت را درست دریافت کنید:

طرح نشیمن شما رنگارنگ باشد یا سفید، همچنان می‌توانید در طراحی روی میز قهوه خود با مقیاس بازی کنید. نکته این است که فقط قطعاتی را روی آن قرار دهید که از یک سوم ارتفاع میز تجاوز نکنند، به این ترتیب نسبت‌ها را درست خواهید دید.  این میز از نظر بصری به قدری جالب است که واقعاً نیازی به طراحی خاصی ندارد  فقط چند کتاب یا اشیای تزئینی کار دیزاین را انجام می‌دهند. نمی‌خواهید توجه را از صدف‌های زیر شیشه‌ای دور کنید، بنابراین به پالت رنگ‌های خنثی میز پایبند باشید  ما یک جفت گلدان سنگی مایل به سفید منحنی را برای افزودن به حس ارگانیک انتخاب کرده‌ایم.

 

7.      بافت و شکل را به حداکثر برسانید:

اگر به یک طرح منسجم علاقه دارید، میز قهوه یکپارچه در آن بگنجانید. زمانی که میزهای قهوه با طرح نشیمن هماهنگ می‌شوند، کارآمدتر عمل می‌کنند تا در فضا خیلی مسلط به نظر نرسند. ما اغلب میزهای قهوه خوری با رنگ‌های خنثی تر از مواد طبیعی مانند سنگ مرمر و الوار را انتخاب می‌کنیم. میزهای قهوه باید بادوام باشند و همچنین فضا را برای عناصر تزئینی بیشتری مانند کتاب، سینی و اشیای فراهم کنند. هرچه در این نمونه استایل کمتری داشته باشید، بهتر است  یک سینی و دو کاسه با اندازه‌های مختلف که رنگ‌ها را از کوسن‌ها و میز کناری می‌گیرند، تمام چیزی است که نیاز دارید.

 

8.      از میز قهوه برای معرفی یک رنگ برجسته استفاده کنید:

ما اغلب ایده‌های رنگ برجسته را در قالب لوازم جانبی ذکر می‌کنیم، اما می‌توانید از مبلمان کوچک‌تر نیز در این راه استفاده کنید. این روشی برای بیان یک سبک است و به ویژه در یک محیط مدرن که حسی مینیمالیستی دارد، به خوبی کار می‌کند. رنگ‌های مشکی به‌ویژه در مقابل پس‌زمینه‌ی خنثی خوب عمل می‌کنند و به عنوان یک رنگ برجسته عمل می‌کنند و در عین حال به عنوان یک لنگر برای طرح کلی عمل می‌کنند.

از میز قهوه‌خوری که در مرکز قرار می‌گیرد، تا نورپردازی و لوازم جانبی. با ارتفاع و شکل مواردی که برای نمایش انتخاب می‌کنید بازی کنید، این به سطح کمک می‌کند پویاتر شود. فضای سبز، یک شمع معطر مورد علاقه و یک دسته کوچک از مجلات میز قهوه را معرفی کنید تا ظاهری شیک و آرام داشته باشید.

 

9.      به دنبال یک حرکت جسورانه بروید:

میز قهوه خود را به صورت بصری به سه قسمت تقسیم کنید، اکنون، می‌توانید وسایل را در هر قسمت قرار دهید یا فقط از دو قسمت استفاده کنید و یک انتهای آن را آزاد بگذارید. در یکی از بخش‌های خود یک قطعه برجسته داشته باشید  این می‌تواند یک گلدان برجسته و پر از شکوفه‌ها، یک زیورآلات یا مجموعه‌ای از کتاب باشد، اما باید بزرگ‌ترین و بلندترین مورد باشد. سپس، یک صفحه کوچک‌تر از چیزهای دیگر داشته باشید  برای مثال یک دسته کتاب با وزن کاغذ یا یک شمع معطر  استفاده از چیزی که معنی دارد یا خاطرات خوشی را زنده می‌کند بسیار دوست داشتنی است.

 

10.   پارچه، رنگ و الگو :

طراحی میز قهوه نباید به قطعاتی که در بالا نمایش می‌دهید متوقف شود می‌تواند به مواد مورد استفاده در ساخت آن نیز گسترش یابد. این ممکن است یک رویه مرمری باشد  یا شاید بخواهید از زیرپایی برای نرم کردن فضا استفاده کنید. یک شکل منحنی، پارچه‌ای زیبا و بافتی غیرعادی مانند این پارچه دکمه دار انتخاب کنید تا یک مرکز چشم نواز برای اتاق خود داشته باشید.

 

چگونه می‌توان میز قهوه‌ را جذاب‌تر کرد؟

طراحی میز قهوه دکور نهایی یک نشیمن است. چهار ترفند برتر زیر را هنگام طراحی میز قهوه اجرا کنید:

  • با ترازو بازی کنید، اقلام بزرگ‌تری مانند کتاب‌های بزرگ، تخته‌های تخته نرد با کاسه‌ها یا کتاب‌های کوچک‌تر را نمایش دهید.
  • از وسایل کوچک زیادی که می‌توانند میز قهوه‌خوری را نامرتب نشان دهند، خودداری کنید.
  • هر چقدر هم که چیدمان زیبا باشد، کاربردی بودن بسیار مهم است، مطمئن شوید که فضای کافی برای قرار دادن چیزهای روزمره مانند یک فنجان قهوه، خواندن کتاب یا قرار دادن پاهایتان وجود دارد.
  • اطمینان حاصل کنید که به جای صحنه سازی یا غیرقابل لمس بودن، احساس آرامش میدهد و کاربردی می‌کند، می‌تواند شامل قطعاتی باشد که استفاده می‌کنید و دوست دارید.

چگونه یک میز قهوه را با قفسه طراحی کنیم؟

نحوه طراحی یک میز قهوه با قفسه تا حد زیادی به شلوغی نشیمن شما بستگی دارد؛ اما به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌خواهید از داشتن یک قفسه و رویه بسیار به هم ریخته برای میز قهوه خودداری کنید؛ زیرا باعث ایجاد حسی در نشیمن شما می‌شود. در عوض، انتخاب کنید که درهم ریختگی را در زیر میز روی قفسه نگه دارید و یک دسته بندی منظم از اقلام را در بالا نگه دارید.

 

نحوه طراحی یک میز قهوه گرد:

طراحی یک میز قهوه گرد کمی پیچیده‌تر از طراحی یک میز قهوه مربع یا مستطیل شکل است. یکی از راه‌های انجام این کار این است که وسایلی را که می‌خواهید نمایش دهید روی یک سینی  گرد یا مربعی  قرار دهید و آن‌ها را در مرکز میز قهوه‌خوری قرار دهید. یکی دیگر این است که سه مورد را در یک مثلث گروه بندی کنید  که اغلب به آن مثلث سبک می‌گویند. آیتم بلندتر، یک مورد کوچک‌تر و یکی دیگر با ارتفاع متوسط انتخاب کنید این کار به ایجاد یک آرایش طبیعی کمک می‌کند.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

5 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل