برنامه‌های تلویزیونی

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ برنامه صبحانه ایرانی

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ، این سوال زمانی ایجاد می‌شود که صاحبان خانه به دنبال بازسازی دیوارهای خود هستند. هر کدام مزایا و معایبی دارند، بسته به بودجه، اندازه پروژه و آنچه که می‌خواهید. به‌عنوان‌مثال، کاغذ دیواری دوام بیشتری دارد؛ اما معمولاً هزینه بیشتری دارد و در صورت لزوم برداشتن آن دشوارتر است. در واقع، حذف کاغذ دیواری در برخی موارد هزینه زیادی دارد.

برای بررسی عمیق‌تر کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ و اینکه چگونه هر کدام می‌توانند با نیازهای شما مطابقت داشته باشند، با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیداست، کاغذ دیواری کاغذی است که به دیوار شما چسبانده می‌شود. این عنصر تزئینی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود است که تقریباً با هر زیبایی شناسی خانه مطابقت دارد. کاغذ دیواری معمولاً در رول‌های بزرگ فروخته می‌شود و با چسب کاغذ دیواری یا چسب مربوطه استفاده می‌شود.

این انتخاب دکوراسیون داخلی به دهه 1600 برمی گردد و در میان کسانی که در کلاس نجیب زاده‌های رنسانس اروپایی بودند محبوب بود. فناوری‌های مدرن با معرفی چاپ سفارشی طرح‌های خانگی و دیوارهای بافت‌دار، تنوع زیبایی‌شناختی بیشتری را به وجود می‌آورند.

رنگ چیست؟

رنگ بسیار ساده است، اما برای پرداختن به جزئیات بیشتر، این یک بستر مایع است که در رنگ‌ها و انواع بی‌شمار موجود است. پس از اعمال، آن را به یک فیلم جامد بر روی دیوار شما خشک می‌شود. برخلاف کاغذ دیواری، رنگ برای نمای بیرونی خانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای تزئینی در تاریخ بشر است که به 40000 سال قبل باز می‌گردد. با این حال، رنگ مدرن بیشتر از روغن، آب و چسب‌های مختلف تشکیل شده است، در حالی که رنگ‌های باستانی بیشتر زغال چوب بوده است. تکنیک‌های زیادی برای نقاشی دیوار وجود دارد که مناسب مصرف کنندگان مدرن است.

ظاهر در چشم بیننده است، بنابراین نه رنگ و نه کاغذ دیواری تجربه مشاهده بهتر را ارائه می‌دهند، اما تفاوت‌هایی وجود دارد. رنگ در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های ثابت وجود دارد، در حالی که کاغذ دیواری طرح‌های منحصربه‌فردی با جنبه‌های بصری فراتر از رنگ‌های ثابت ارائه می‌دهد.

ظاهر رنگ در مقابل کاغذ دیواری:

ظاهر کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری طراحی‌های منحصر به فرد و چشم نواز را ممکن می‌سازد. اگر به جای یک رنگ ثابت یا حتی چند رنگ، یک طرح مد روز در نظر دارید، از کاغذ دیواری استفاده کنید. این ماده به دلایل واضح اغلب به عنوان یک رنگ ثابت در دسترس نیست. بسیاری از طرح‌های کاغذدیواری روی یک رنگ خاص با بافت و تفاوت‌های ظریف در دوزهای کوچک تمرکز می‌کنند.

ظاهر رنگ:

ایجاد یک طرح با رنگ نیاز به تفکر زیاد، ابزارهای خاص مانند شابلون و فرصت‌هایی برای اشتباهات وقت گیر دارد. همچنین برای گسترش آن طرح‌ها به گوشه‌ها به انواع مختلفی از قلم مو نیاز دارید.

تغییر رنگ به رنگ جدید می‌تواند فضای داخلی را به شدت تغییر دهد. امکان افزودن بافت به رنگ دیوار وجود دارد، اما نیاز به افزودنی‌های خاص و تکنیک‌های تخصصی دارد. نقاشی بافت گاهی توسط متخصصان نقاشی مصنوعی نامیده می‌شود.

هزینه کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ:

هنگام نصب کاغذ دیواری، باید یک فرد حرفه‌ای استخدام  کنید، در حالی که رنگ آمیزی می‌تواند توسط خودتان انجام شود. هنگام استفاده از یک لایه رنگ، به لوازمی مانند پرایمر، قلم مو و سینی رنگ نیاز خواهید داشت، اما این در مقایسه با لوازم مورد نیاز برای نصب موفق کاغذ دیواری خیلی کم است.

رنگ: هزینه اولیه پایین‌تر – هم گزینه‌های ارزان قیمت و هم گزینه‌های گران قیمت در دسترس است.

کاغذ دیواری: هزینه اولیه بالاتر – تقریباً همیشه به یک حرفه‌ای مناسب برای نصب نیاز دارد – هم گزینه‌های ارزان قیمت و هم گزینه‌های گران قیمت در دسترس است.

هزینه کاغذ دیواری:

یک رول کاغذ دیواری قیمت‌های متنوعی دارد، اما لوازم مورد نیاز شامل چسب کاغذ دیواری، غلتک‌های درز، ابزار صاف کردن، سطوح، چاقوهای کاربردی و غیره است. علاوه بر این، استخدام یک متخصص برای نصب کاغذ دیواری هم هزینه‌ای  دارد. نصب کاغذ دیواری بهتر است به متخصصان واگذار شود، مگر اینکه تجربه کافی در این کار دشوار داشته باشید. به خاطر داشته باشید که طرح‌های کاغذ دیواری پیچیده با بافت‌های متعدد هزینه بیشتری نسبت به طرح‌های ساده دارند.

هزینه رنگ:

رنگ به دلیل هزینه خود رنگ و لوازم مورد نیاز، هزینه‌های اولیه کمتری را نسبت به کاغذ دیواری ارائه می‌دهد. گالن رنگ و تمام لوازم، از جمله قلم مو و سینی، حدود قیمت معینی دارد.

وقتی به هزینه کاغذ دیواری در مقابل رنگ نگاه می‌کنیم، رنگ آمیزی به هزینه‌های اولیه کمتری نیاز دارد. با این حال، زمانی که پیشنهادات گران قیمت را در نظر بگیرید، محدوده هزینه قابل مقایسه است. رنگ‌های مصنوعی، رنگ‌های بافت‌دار و سایر تکنیک‌های پیشرفته هزینه بیشتری نسبت به رنگ‌ها و پرایمرهای استاندارد دارند.

دوام و نگهداری کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ:

هر دو گزینه نیاز به سطح خاصی از نگهداری دارند، اما رنگ کمی دوام کمتری دارد و به اندازه کاغذ دیواری دوام نمی‌آورد. دیوارهای رنگ شده هر سه تا پنج سال یک بار نیاز به یک پوشش جدید دارند، در حالی که کاغذ دیواری بین 10 تا 15 سال دوام می‌آورد. با این حال، افزودن یک لایه رنگ بسیار ساده‌تر از یافتن نوع کاغذ دیواری دقیق برای رفع ایراد قابل توجه است.

دوام و نگهداری کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری با نصب حرفه‌ای تا 15 سال و حتی در برخی موارد بیشتر دوام می‌آورد. کاغذ دیواری در اینجا گزینه بهتری است. اکثر کاغذ دیواری‌ها با طراحی قابل شستشو هستند، به این معنی که به راحتی می‌توان نشت‌ها را تمیز کرد، لکه‌ها را پاک کرد و ظاهر را حفظ کرد.

از چسب کاغذ دیواری برای ترمیم ترک‌های جزئی استفاده کنید، اگرچه لایه‌برداری‌ها نیاز به تعمیرات گسترده‌تر و تعویض کامل در برخی موارد دارند. کاغذ دیواری با گرما و رطوبت سازگاری ندارد، بنابراین آن را از حمام دور نگه دارید.

دوام و نگهداری رنگ:

رنگ‌های حرفه‌ای تا ده سال دوام می‌آورند، اما هر سه تا پنج سال یک‌بار به رنگ‌های تازه نیاز دارند، علاوه بر لمس‌های نیمه منظم. رنگ معمولاً قابل شستشو نیست، اگرچه به مواد تمیزکننده اختصاصی واکنش خوبی نشان می‌دهد. رنگ کاملاً قابل شستشو در دسترس است، اما با هزینه اضافی.

رنگ قابل شستشو را در مناطق پر تردد مانند اتاق کودکان و اتاق نشیمن در نظر بگیرید. به طور کلی، رنگ‌های روغنی کمترین قابلیت شستشو را دارند.

نصب و راه اندازی رنگ در مقابل کاغذ دیواری:

استخدام یک نقاش محلی بهترین راه برای بهره وری است، اما رنگ آمیزی دیوار داخلی به تنهایی امکان پذیر است. از سوی دیگر، کاغذ دیواری دشوار است، بنابراین برای بهترین نتایج، یک نصاب کاغذ دیواری استخدام کنید. هر دو دیوارپوش نیاز به آماده سازی دارند و هنگام تطبیق رنگ با دیوارهای قبلی، چالش‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند.

نصب کاغذ دیواری:

نصب کاغذ دیواری دشوارتر از رنگ آمیزی است و در برخی موارد، اشتباهات مستلزم کندن آن و شروع مجدد است. با در نظر گرفتن این موضوع، استخدام یک متخصص برای کاغذ دیواری خانه خود را در نظر بگیرید، به خصوص اگر اتاق‌های متعددی را پوشش می‌دهید. نصب کاغذ دیواری نیاز به توجه به جزئیات گوشه‌ها، تزئینات و وسایل دارد و این روند بسیار کند است، زیرا کاغذ دیواری نوار به نوار پیش می‌رود.

با این حال، کاغذ دیواری فقط یک لایه است و به سرعت خشک می‌شود. در مورد کاغذ دیواری، همیشه رنگ دیوارهایی را که می‌روید بررسی کنید تا مطمئن شوید که تفاوت رنگ زیادی بین این دو وجود ندارد. در غیر این صورت، رنگ در زیر کاغذ دیواری قابل مشاهده است. اگر تفاوت رنگ بسیار زیاد است، با رنگ آمیزی دیوار از قبل با رنگی که بهتر با کاغذ دیواری مطابقت دارد، منطقه را آماده کنید.

رنگ کردن:

با وجود توجه ویژه به گوشه‌ها، تزئینات و نقاطی که دیوارها با وسایل مختلف متصل می‌شوند، رنگ بسیار سریع‌تر از کاغذ دیواری ریخته می‌شود. رنگ اغلب چند لایه است، به علاوه پرایمر، و قبل از شروع لایه بعدی باید منتظر بمانید تا هر لایه خشک شود .یکی از نکات نقاشی این است که وقت خود را صرف نگرانی در مورد سوراخ‌ها، ترک‌ها و قسمت‌هایی از دیوار که ناهموار هستند بگذرانید. رنگ یک لایه نازک است، بنابراین هرگونه مشکل دیوار از قبل موجود در  محصول نهایی خود را نشان می‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، آماده باشید تا قبل از موعد به دیوار و عوامل مختلف اضافه کنید تا هر گونه مشکلی را برطرف کنید.

طول عمر رنگ در مقابل کاغذ دیواری:

رنگ حدود سه تا پنج سال ماندگاری دارد و پس از آن نیاز به یک پوشش جدید یا کمی صافکاری دارد. در مقایسه، کاغذ دیواری بین 10 تا 15 سال دوام می‌آورد.

طول عمر کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری 10 تا 15 سال دوام می‌آورد تا زمانی که به درستی نگهداری شود. با ترمیم سریع هرگونه پارگی یا لکه‌های جزئی با چسب کاغذ دیواری و تمیز کردن مرتب کاغذ دیواری، کاغذ دیواری خود را در حالت بالا نگه دارید. کاغذ دیواری را دور از رطوبت و گرما نگه دارید تا طول عمر آن افزایش یابد.

طول عمر رنگ:

رنگ سه تا پنج سال دوام می‌آورد، اما دیوارهای رنگ شده با لمس کردن و پوشش مجدد به خوبی عمل می‌کنند. فقط مقدار زیادی از همان رنگ را در دست داشته باشید و هر چند سال یک بار یک پوشش به آن بدهید تا طول عمر آن افزایش یابد.

اثرات زیست محیطی رنگ در مقابل کاغذ دیواری:

رنگ و کاغذ دیواری راه طولانی را پیموده‌اند، زیرا رنگ دیگر شامل سرب نیست و تولید کنندگان کاغذ دیواری به میزان قابل توجهی از افزودنی‌های خطرناک کاسته‌اند. با این حال، هیچ‌کدام از نظر تأثیر زیست محیطی خانه شما و جهان به طور کلی کامل نیستند.

اثرات زیست محیطی کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری به طور کلی ایمن است. با این حال، خطر کمی از ترکیبات آلی فرار  در خود کاغذ دیواری یا چسب وجود دارد. هنگام برداشتن کاغذ دیواری از قبل، خطرات احتمالی وجود دارد. برخی از کاغذ دیواری‌ها حاوی کادمیوم، قلع و سایر موادی هستند که به روش‌های دفع تخصصی نیاز دارند و مواد شیمیایی حذف کاغذ دیواری ایمن نیستند. هنگام برداشتن کاغذ دیواری از وسایل ایمنی مانند دستکش و ماسک استفاده کنید.

اثرات زیست محیطی رنگ:

رنگ دیگر دارای سرب به عنوان یک ماده اولیه نیست، اما برخی از رنگ‌ها حاوی ترکیبات آلی فرار هستند که خطراتی برای سلامتی دارند. بهترین شرط شما این است که قبل از موعد در مورد رنگ‌ها تحقیق کنید و لیست مواد فعال را به خوبی بررسی کنید. به‌عنوان‌مثال، رنگ‌های روغنی، منابع آب را آلوده می‌کنند و مواد پاک‌کننده رنگ اغلب شامل انواع مواد شیمیایی نامطلوب هستند.

افزودن به ارزش خانه برای فروش رنگ در مقابل کاغذ دیواری:

انتظار هیچ ارزش اضافی به خانه خود نداشته باشید، اما گزینه‌هایی برای به حداقل رساندن خطر کاهش ارزش خانه شما وجود دارد. هر حرکتی در اینجا تا حد زیادی به انتخاب‌های طراحی شما و اینکه اخیراً رنگ یا کاغذ دیواری را نصب کرده‌اید بستگی دارد. رنگ معمولاً در اینجا گزینه بهتری است، زیرا صاحبان خانه‌های جدید اگر رنگ با سلیقه آنها مطابقت نداشته باشد، به سادگی دیوارهای موجود را رنگ می‌کنند.

ارزش افزوده کاغذ دیواری:

هنگام فروش خانه، به سراغ طرح‌های کاغذ دیواری خنثی بروید. طرح‌های منحصر به فرد و عجیب کاغذ دیواری با بافت‌های برجسته ممکن است برای برخی از خریداران بالقوه جذاب باشد؛ اما بسیاری دیگر را خاموش می‌کند. همین امر در مورد رنگ‌های با برجسته نیز صدق می‌کند، اما رنگ‌آمیزی مجدد آسان‌تر از برداشتن و افزودن کاغذدیواری جدید است، بنابراین این کار برای خریداران احتمالی مشکلی نیست.

ارزش افزوده رنگ:

با استفاده از بهترین رنگ‌ها برای فروش خانه خود از خریداران احتمالی خانه سؤال کنید. به یاد داشته باشید، رنگ کمتر به ارزش فروش مجدد شما آسیب می‌رساند، بنابراین قبل از ورود به بازار، کاغذ دیواری را با رنگ جایگزین کنید. رنگ‌های خنثی جذاب‌ترین خواهند بود.

حذف رنگ در مقابل کاغذ دیواری:

زمانی فرا می‌رسد که آماده می‌شوید کاغذ دیواری یا رنگ را حذف کنید و از نو شروع کنید. این می‌تواند در محل نصب باشد، به خصوص با لایه‌های کاغذ دیواری از قبل موجود. صاحبان خانه همچنین در حین فروش خانه یا یک پروژه بازسازی کامل، لایه‌های رنگ یا کاغذ دیواری را حذف می‌کنند. به طور کلی، حذف کاغذ دیواری آسان‌تر است، اما هر دو دارای پیچیدگی‌هایی هستند.

حذف کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری برنده این کار است، زیرا در بسیاری از موارد برداشتن کاغذ دیواری راحت‌تر است، اگرچه برخی از چسب‌های کاغذ دیواری مانعی برای این فرایند ایجاد می‌کنند. اگر مشکل دارید، با یک سرویس حذف کاغذ دیواری در نزدیکی خود تماس بگیرید. این فرایند به سادگی شامل پایین کشیدن نوارهای کاغذ دیواری تا پایین است.

حذف رنگ:

از طرف دیگر، از بین بردن رنگ بسیار دشوار است، به همین دلیل است که اکثر مردم به جای تلاش برای حذف، فقط روی لایه‌های از قبل موجود رنگ می‌کنند. در صورت لزوم، یک متخصص استخدام کنید. حذف رنگ به عوامل شیمیایی اختصاصی مانند پاک کننده رنگ نیاز دارد. هنگام کار با این مواد شیمیایی همیشه از لباس محافظ مناسب استفاده کنید.

برای خانه شما کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

کاغذ دیواری و رنگ هر دو جای خود را در خانه‌های مدرن دارند، بنابراین این تصمیم به اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر رنگ‌های ثابت و نصب آسان را در اولویت قرار می‌دهید، با رنگ همراه باشید. اگر شکوفایی زیبایی منحصر به فرد و فرایند حذف آسان‌تر را در اولویت قرار می‌دهید، با کاغذ دیواری همراه باشید. بهتر است، بسته به نیاز فضا، ترکیبی از هر دو را انتخاب کنید.

اگر به‌جای انتخاب بین نقاشی و کاغذ دیواری به یک رویکرد ترکیبی فکر می‌کنید، در اینجا چند بخش از خانه وجود دارد که ارزش توجه به آن‌ها را دارد.

برای اتاق کودک کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

هنگام تصمیم گیری در مورد موادی که در اینجا استفاده کنید، نظافت را در نظر داشته باشید. رنگ قابل شستشو گزینه خوبی است، به شرطی که در برابر اثر انگشت مقاومت کند. کاغذ دیواری گزینه مناسبی است، زیرا اکثر رول‌ها به راحتی تمیز می‌شوند، اما بچه‌ها و حیوانات خانگی می‌توانند راحت‌تر از دیوارهای رنگ شده کاغذ دیواری را پاره کنند و به آن آسیب برسانند.

برای فضاهای زندگی اصلی کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

اگر یک نشیمن بزرگ با دیوارهای فراوان دارید، در اینجا از رویکرد ترکیبی استفاده کنید. شما می‌توانید رنگ و کاغذ دیواری را برای ایجاد طرح‌های واقعاً منحصر به فرد ترکیب کنید، اما برای استفاده از این مزیت به فضای زیادی نیاز دارید.

کاغذ دیواری و رنگ در مقابل گزینه‌های دیگر:

گزینه‌های شما با کاغذ دیواری و رنگ شروع و متوقف نمی‌شوند. دیوارهای آجری اکسپوز و چوب جایگزین‌های بسیار خوبی هستند، اما به کارهای نمایشی جدی روی دیوارهای موجود نیاز دارند. به عبارت دیگر، اینها در مرحله ساخت و ساز گزینه‌های بهتری هستند. گزینه‌های دیگر عبارت‌اند از روش‌های قالب‌گیری، شابلون‌ها و هنرهای آویز ساده. بیشتر اینها در مقایسه با کاغذ دیواری و رنگ، راه‌حل‌های موقتی هستند.

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

  • لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  • چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

  • هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  • شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل