مقالات

10 روش چیدمان مبلمان ساده و مدرن + نمونه عکس برای تمامی موارد

اگر یک فضای نشیمن برای استراحت می‌خواهید یا مکانی برای برگزاری مهمانی  یا هر دو چند اصل اساسی وجود دارد که در مورد نحوه چیدمان مبلمان باید به درستی عمل کنید. ممکن است احساس کنید فضای شما نیاز به طراحی مجدد چیدمان خانه دارد یا قصد دارید روی مبلمان جدید سرمایه گذاری کنید یا شاید فقط به دنبال آن هستید که آنچه را که دارید تغییر دهید تا به آن استایلی جدید ببخشید. در هر صورت، ترفندهای طراح زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند از پتانسیل نشیمن خود نهایت استفاده را ببرید.

 

نحوه چیدمان مبلمان

1.      با فکر کردن به نحوه استفاده از فضا شروع کنید:

همه موارد به درک نحوه استفاده از فضا بستگی دارد. می‌توانید از فضای خود برای تماشای تلویزیون، انجام تکالیف بچه‌ها، خواندن کتاب و همچنین سرگرمی دوستان استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید به چه نوع  مبلمان، نورپردازی، صندلی و فضای ذخیره سازی نیاز دارید.

 

2.      نقطه کانونی فضا را در نظر بگیرید:

یکی از مشکلات بزرگ این است که بیشتر مردم تمایل دارند دو نقطه کانونی در نشیمن خود داشته باشند. در یک مکان خانوادگی، تلویزیون احتمالاً نقطه کانونی خواهد بود. اما این یکی از کارهایی است که در چیدمان نشیمن هوشمند، به خصوص بالای شومینه، تکراری شده است که باید برای دکوراسیون زیبا، مانند آینه یا نقاشی، اختصاص داده  شود.

 

3.      به چیدمان مبلمان خود فضایی که مناسب آن‌ها است را بدهید:

اگر فکر می‌کنید مبلمان باید به دیوارهای نشیمن بچسبند باید بدانید که این کار بستگی به اندازه فضای شما دارد. نگه داشتن مبلمان در کنار دیوارها فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. با این حال، کار صحیح این است که مبلمان نباید به دیوار  تکیه داده  شود. اگر امکان حتی فقط چند سانتیمتر باشد باید از دیوار دور باشد. همیشه به مبلمان خود فضایی برای تنفس بدهید.

 

4.      ایجاد حس تعادل در چیدمان مبلمان:

تصمیم بگیرید که می‌خواهید چشم به کدام سمت فضا متمرکز شود و دور آنجا را لایه‌بندی کنید. عقب بایستید و فضا را مانند یک تصویر در نظر بگیرید. گاهی اوقات یک تغییر مکان 10 سانتی متری به یک طرف می‌تواند تفاوت را ایجاد کند. یک مبل دو یا سه نفره و یک جفت صندلی راحتی روبروی آن با پاف‌های روکش شده همیشه برای تعادل یک فضا خوب عمل می‌کند. اگر یک فضای خانوادگی است، احتمالاً مبل ویژگی اصلی آنجا خواهد بود. با یک میز قهوه یا زیرپایی و صندلی راحتی یا صندلی لاو  در یک طرف تعادل ایجاد کنید. ترفند این است که مبلمان زیادی را در یک منطقه گروه بندی نکنید.

بیشتر بخوانید: سبک نئوکلاسیک

 

5.      از اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان اجتناب کنید:

خانه‌ شما باید منعکس‌کننده شخصیتتان باشد و همچنین گاهی لازم نیست فضا را بزرگ‌تر نشان دهید، بنابراین آن را سفید رنگ نکنید، بلکه رنگ‌های تیره‌تر را نیز می‌توانید انتخاب کنید و آن را دنج کنید. ایده دیوار برجسته این است که چیدمان یک دیوار را بسیار قوی‌تر از سه دیوار دیگر کند.

 

 

6.      چیدمان مبلمان با عملکرد صحیح:

اساسی‌ترین موردی که باید در چیدمان مبلمان در نظر گرفت این است که اطمینان حاصل شود که چیدمان نشیمن با عملکرد آن مطابقت دارد. اگر بیشتر وقت خود را در نشیمن به تماشای تلویزیون می‌گذرانید، مبل‌ها باید به گونه‌ای چیده شوند که بتوانید مستقیماً رو به تلویزیون بنشینید تا مجبور نباشید گردن خود را به طرفی دیگر برگردانید و به آن  آسیب برسانید. اگر نواختن پیانو فعالیت اصلی شماست، پس مطمئن شوید که فضای کافی در فضا دارید و حتی می‌توانید در نظر داشته باشید که پیانو را در مرکز نشیمن قرار دهید.

 

7.      چیدمان مبلمان مناسب برای داشتن مکالمه با عزیزان:

هیچ کاری بهتر از گفتگوی گرم با عزیزان در فضای نشیمن نیست. برای افزایش حال و هوای نشیمن، یک جفت مبل راحتی را رو به کاناپه قرار دهید. در بین این چیدمان، میزهای روکش‌دار به عنوان میز قهوه‌خوری یا زیرپایی عالی هستند. پس از تنظیم چیدمان مبلمان، می‌توانید مطمئن باشید که مهمانان شما نمی‌خواهند آنجا را ترک کنند.

 

8.      چیدمان مبلمان  U شکل برای ایجاد تعادل:

چیدمان مبلمان در یک فضای خالی می‌تواند به یک کار دشوار تبدیل شود. شما می‌خواهید فضای خود را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر جلوه دهید؛ اما برای استفاده روزمره شما نیز مناسب باشد. یک اصل ساده که باید در نظر بگیرید این است که برای یک پیکربندی متقارن از مبلمان شکل “U” استفاده کنید. سه یا دو مبل و سایر صندلی‌ها را به شکل U بچینید. برای متعادل کردن آن باید یک میز قهوه‌خوری بزرگ در وسط قسمت نشیمن  در نظر بگیرید.

 

9.     تعداد مبلمان را کاهش دهید:

مبلمان با تعداد زیاد در نشیمن باریک ممکن است در فضا کمی حس خفگی ایجاد کند. به همین دلیل است که برای اینکه نشیمن به مکانی دنج برای همه اعضای خانواده و مهمانان تبدیل شود، کم کردن تعداد مبلمان ضروری است. هر قطعه مبلمان نشیمن مهم است، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید برای صرفه جویی در فضای کف، کاناپه‌های محکم یا صندلی‌های باشگاهی را انتخاب کنید. میز لاغرتر و قفسه‌های دیواری نیز باید در لیست شما باشند تا چیدمان نشیمن را به خوبی تنظیم کنید.

 

10.   یک گوشه دنج برای صرف قهوه ایجاد کنید:

این چیدمان جذاب به احتمال زیاد برای ترکیب نشیمن و ناهار خوری مناسب است. یک میز کوچک با یک جفت صندلی بچینید، شبیه آنچه در کافه‌ها می‌بینید. این کار را کنار دیوار انجام دهید و یک اثر هنری به دیوار نصب کنید تا این نقطه به نقطه کانونی در نشیمن شما تبدیل شود. سپس با چند تغییر دوست داشتنی، مانند آثار هنری دیواری، گیاهان سبز و کابینت چوبی، فضای کافه مانند را تقویت کنید.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

6 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل