مقالات

17 ایده جذاب چیدمان حمام و دستشویی + عکس

یک چیدمان حمام با دقت برنامه‌ریزی‌شده کلید یک طراحی موفق در چیدمان خانه، کاربردی و طولانی مدت حمام است، بنابراین دریافت ایده های چیدمان حمام بسیار مهم است. حمام باید طوری طراحی شده باشد که بتواند در شروع روز به شما کمک کند احساس انرژی داشته باشید و در عصرها آرامش داشته باشید، بنابراین انتخاب چیدمانی که تعادل کامل بین عملکرد و آرامش را پیدا کند همیشه موفقیت آمیز خواهد بود.

 

17 ایده الهام بخش برای چیدمان حمام شما:

اگر می‌پرسید چگونه یک حمام طراحی کنید، قبل از شروع به مرور ایده‌ها، اندازه‌های حمام خود را بررسی کنید و یک طرح مقیاس تهیه کنید. عناصری را بگنجانید که بر طراحی شما تأثیر می‌گذارد، مانند موقعیت‌ها و ارتفاعات پنجره، دیوارهای خارجی، زهکشی و دهانه درها سپس، عناصر اصلی حمام، کابین دوش، توالت، انبار اصلی  را در مقیاس ایجاد کنید تا بهتر بتوانید ببینید چه چیزی در کجا کار می‌کند.

همچنین باید برنامه ریزی محلی و کدهای ساختمانی خود را برای موارد کوچک در نظر بگیرید، مانند اینکه چقدر فضای بین توالت و دوش نیاز دارید. بدون شک اندازه فضا بیشترین تأثیر را بر آنچه که می‌توان به دست آورد دارد، اما شما باید موقعیت در و پنجره و همچنین هر ویژگی ثابتی مانند پانل‌های موجود را در نظر بگیرید.

برای دوش و حمام جداگانه، به علاوه توالت و وان، حمام حداقل 1.7 متر در 3 متر را پیشنهاد می‌کنیم. تقریباً همه حمام‌ها نیاز به مصالحه دارند. اگر می‌خواهید یک دوش بزرگ و مجلل داشته باشید، یک روشویی کوچک در نظر بگیرید.

برای کمک به ایده‌های چیدمان حمام برای فضای شما، چند حمام زیبا را برای الهام گرفتن و همچنین مشورت با متخصصان جمع‌آوری کرده‌ایم تا بفهمیم چه مواردی هنگام برنامه‌ریزی چیدمان حمام شما بهتر عمل می‌کند.

1.      از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید:

حمام با کف‌پوش چوبی خاکستری، کابینت خاکستری با سینک‌های دوقلو در زیر پنجره، چراغ‌های دیواری دوقلو در دو طرف پنجره، سقف شیب‌دار با وان سفید در سمت چپ وجود نور طبیعی زیاد در خانه نه تنها برای ذهنیت و سلامت جسمی شما مفید است، بلکه می‌تواند فضای حمام را جذاب‌تر، آرامش بخش و کاربردی‌تر کند.

برای ایده‌های چیدمان حمام، قرار دادن قطعات کلیدی مانند سینک، وان حمام یا آینه، در نزدیکی پنجره می‌تواند باعث ایجاد حس طراوت و شادابی در روال حمام شما شود و همچنین به شما کمک می‌کند در استفاده از نور مصنوعی در زمان‌های خاصی از روز صرفه‌جویی کنید .

در این حمام وان طوری قرار داده شده است که رو به پنجره باشد  یک ایده رایج طراحی که اغلب برای ایده های فنگ شویی آشپزخانه استفاده می‌شود. این ایده چیدمان با قرار دادن یک وسیله ضروری و روزمره حمام در نزدیکی پنجره، نور طبیعی را در برمی‌گیرد که به فضای حمام می‌تابد.

2.      یک فضای مجزا در حمام ایجاد کنید:

حمام به سبک هتل با کف‌پوش مرمری سفید، دو لگن دستی، در شیشه‌ای و حمام سفید، آینه‌های معلق از سقف توسط لوله‌های مسی، شیرهای مسی. برای ایده های حمام بزرگ عالی است، ایجاد یک فضا در حمام می‌تواند یک فضای حمام زیبا و منطقه بندی شده ایجاد کند. با توجه به محبوبیت طرح‌های دوش مجلل، از ایده‌های مخصوص دوش گرفتن تا ایده‌های منحصر به فرد کاشی دوش، هنگام برنامه‌ریزی چیدمان حمام، چرا فضای دوش خود را جدا نکنید تا یک چیدمان مجلل و اسپا مانند در خانه خود ایجاد کنید.

در این حمام منحصر به فرد، از شیشه‌های براق و پانل‌های فلزی برای ایجاد یک حمام و اتاق دوش برش استفاده شده است. طراحی کلی یک فضای حمام خیره کننده با حس مدرن و آرت دکو ایجاد می‌کند. طراحی فضا درون حمام نه تنها مجموعه‌ای زیبا از مواد را به نمایش می‌گذارد، بلکه یک منطقه حمام جذاب با احساس آرامش بیشتر ایجاد می‌کند.

3.      ایجاد نقاط کانونی منحصر به فرد:

دیوارهای خاکستری تیره، آبی ملایم به عنوان رنگ برجسته در اطراف پنجره‌ها، کف‌پوش‌ها و روی حمام استفاده می‌شود. طاقچه دنج با پنجره کوچک، صندلی چوبی مشکی و رادیاتور کم، آویز شیشه‌ای گرد که روی حمام آویزان شده است.

هنگامی که ایده‌های چیدمان حمام خود را برنامه‌ریزی می‌کنید، ممکن است با ویژگی‌ها یا چیدمان‌های ناخوشایند مواجه شوید که نمی‌توانید آنها را تغییر دهید، پس چرا از آنها به عنوان فرصتی برای ایجاد یک نقطه کانونی منحصر به فرد در فضا استفاده نکنید.

در این حمام، جایی که از رنگ‌های معاصر و ایده‌های نقاشی برای اعتلای فضای داخلی سنتی استفاده شده است، شکل فضا یک طاقچه با پنجره‌ای کوچک در سمت چپ حمام ایجاد می‌کند. گوشه دنج عالی برای یک صندلی کوچک، پنجره کوچک به زیبایی با ترکیبی از رنگ آبی ملایم و سنگ سنتی قاب شده است، که هم کنتراست ظریفی را با دیوارهای خاکستری تیره و هم یک نقطه کانونی جذاب در فضا ایجاد می‌کند.

توجه به ویژگی‌های کوچک و فضاهای ناخوشایند مانند اینها هنگام سازماندهی ایده‌های چیدمان حمام، می‌تواند در نحوه استفاده و قدردانی از فضای شما تفاوت ایجاد کند و فرصت‌های طراحی منحصربه‌فردی را ایجاد کند که در آن می‌توانید با قرار دادن رنگ و اشیا خلاق شوید.

4.      منظره حمام  را در نظر بگیرید:

یکی از مواردی که باید برای ایده های داخلی یا طرح های اتاق خواب و حمام با پلان باز در نظر بگیرید، در نظر گرفتن منظره ای است که به فضای حمام خود نگاه می‌کنید، اطمینان حاصل می‌کند که چیدمانی ایجاد می‌کنید که نه تنها از نظر ظاهری خوشایند است، بلکه با بقیه طرح های شما هماهنگ است.

در این حمام، درهای زیبای چوبی و شیشه‌ای به فضای حمامی آرام منتهی می‌شوند که همان بافت‌های طبیعی و پالت‌های رنگی خنثی را به اتاق خواب در بر می‌گیرد.

با قرار دادن وان دوقلو و طرح کابینت چوبی در این مکان، یک نقطه کانونی منحصر به فرد و آرامش بخش ایجاد می‌شود که از اتاق دیگر نگاه می‌کنید. این چیدمان حمام که با لوازم جانبی مانند آینه‌های گرد و گیاهان تقویت شده است، فضای جذابی را ایجاد می‌کند که از نزدیک و از دور قابل درک است.

5.      گنجاندن صندلی در چیدمان حمام:

ایجاد فضایی که بتوانید در آن بنشینید در حمام می‌تواند حسی لوکس و آرامش بخش به فضا بیفزاید که برای ایده های اصلی حمام عالی است. یک صندلی راحتی کوچک در حمام، لطافتی خاص ایجاد می‌کند. همچنین مکان خوبی برای تعویض لباس‌هایتان است. سعی کنید یک چهارپایه کوچک یا یک میز کناری نیز در کنار حمام قرار دهید، جایی که می‌توانید صابون یا شمع را روی آن بگذارید.

هنگام برنامه‌ریزی ایده‌های چیدمان حمام، اگر فضای خالی وجود دارد که می‌خواهید آن را پر کنید، اما مطمئن نیستید که چگونه، گنجاندن صندلی می‌تواند یک راه‌حل عملی و زیبایی‌شناختی باشد.

برای حمام‌های بزرگ‌تر مانند بالا، برای اینکه فضایی دنج‌تر و صمیمی‌تر به نظر برسد، چرا یک نیمکت در مرکز فضا قرار ندهید، این کار می‌تواند بدون زحمت باعث شود که طراحی فضا یکپارچه‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. برای ایده های حمام کوچک، صندلی‌ها یا چهارپایه‌های تاشو نیز می‌توانند ایده خوبی باشد.

6.     در طراحی حمام از اختلاف ارتفاع استفاده کنید:

آزمایش با سطوح مختلف ارتفاع و پلتفرم‌ها هنگام برنامه‌ریزی ایده‌های چیدمان حمام می‌تواند به نیازهای عملی مانند انبار و لوله‌ها کمک کند و همچنین به ایجاد مناطق منطقه‌بندی هوشمندانه و تقسیم‌کننده‌های فضا کمک کند.

در این فضای سکوی برجسته به وان حمام خیره کننده اجازه می‌دهد تا در مرکز توجه قرار گیرد. چیدمان این حمام با هماهنگی با آینه‌ها و نورپردازی هوشمندانه، طراحی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند که هنر را با طراحی یکی می‌کند

از آنجایی که سکوهای مرتفع برای حمام یک ویژگی طراحی دائماً محبوب است، در نظر گرفتن سکوهای مرتفع هنگام برنامه ریزی ایده های چیدمان حمام می‌تواند به شما کمک کند از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید و همچنین یک بیانیه طراحی زیبا داشته باشید.

7.      به فضای منفی چیدمان حمام خود توجه کنید:

باید فضای کافی بین قابلیت استفاده، تمیز کردن و زیبایی وجود داشته باشد. حداقل 10 سانتی‌متر بین روشویی و دیوار یا صفحه دوش بگذارید و عرض 80 سانتی‌متر را برای WC بگذارید تا فضایی برای آرنج فراهم شود.

فضای گردش را در مرکز یک اتاق در نظر بگیرید. آیا می‌توانید به راحتی در اطراف حرکت کنید و آیا فضای کافی برای باز کردن کامل کشو روشویی یا خم کردن پاهایتان هنگام نشستن روی توالت وجود دارد؟

8.      از فضای بلا استفاده در چیدمان حمام اجتناب کنید:

در فضاهای بسیار بزرگ، قرار دادن یراق آلات در اطراف لبه‌ها می‌تواند باعث ایجاد احساس سردی و خالی در مرکز شود. من اغلب سعی می‌کنم در حمام‌های بزرگ با معماری داخلی بازی کنم. به‌عنوان‌مثال، استفاده از گیاهان دیواری  برای قسمت‌های جداگانه دوش و WC، قرار دادن حمام‌های بزرگ در مرکز، یا ایجاد سناریوهای دوش دو ورودی.

گنجاندن صندلی نیز بسیار دوست داشتنی است. یک نیمکت، یک صندلی کناری، یا حتی یک صندلی راحتی پر زرق و برق، برای ایجاد فضایی برای استراحت. داشتن حمام درست روبروی درب ورودی به این معنی است که وقتی وارد خانه می‌شوید، حمام اولین چیزی است که متوجه آن می‌شوید و یکی از قوانین طراحی داخلی است که باید از آن اجتناب کنید.

9.      چیدمان حمام خود را حول یک ویژگی کلیدی بنا کنید

به فضای خود نگاهی بیندازید و لیست آرزوهای خود را در نظر بگیرید. یراق آلات حمام خانوادگی احتمالاً با حمام مجلل متفاوت است. در مورد ویژگی کلیدی خود تصمیم بگیرید، خواه یک حمام مستقل مجسمه‌سازی، یک دستگاه روشویی پر زرق و برق یا یک دوش دوتایی، سعی کنید آن را به عنوان نقطه کانونی قرار دهید که از در قابل مشاهده است.

به محض ورود به حمام، یک نقطه کانونی ایجاد کنید. این می‌تواند یک روشویی زیبا با آینه و چراغ‌های دیواری یا یک حمام مستقل زیبا باشد. در جایی که پنجره وجود دارد، ارتفاع آستانه بسیار مهم است. اگر پنجره بزرگ یا بسیار زیبا است، ممکن است بخواهید آن را با قرار دادن یک حمام در زیر برجسته کنید.

10.  وان حمام را در مرکز فضا قرار دهید:

برای هر کسی که حمام بزرگ دارد، قرار دادن وان در مرکز صحنه اغلب یک اولویت است. بهترین مکان برای قرار دادن حمام در این مورد، در مرکز روی دیوار کانونی است  معمولاً دیوار روبروی درب حمام یا زیر پنجره. اگر فضای کافی برای کف دارید، یک وان قرار داده شده در مرکز اتاق می‌تواند حس واقعی موقعیت را به فضا بدهد. حمام مستقل می‌تواند خیره‌کننده به نظر برسد، اما برای نشان دادن شکل خود به فضایی نیاز دارد، بنابراین ممکن است برای یک حمام بزرگ‌تر مناسب باشد.

11.   طرح وان و دوش جداگانه را برای حمام‌های بزرگ انتخاب کنید:

اگر فضایی برای دوش و وان در حمام خود دارید، بهتر است آنها را به عنوان عناصر جداگانه نصب کنید. اما قبل از اختصاص فضای گران‌بها به هر دو، نحوه استفاده از حمام خود را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر خانواده شما بیشتر از حمام کردن تمایل به دوش گرفتن دارند، اندازه وان را فدا کنید تا مطمئن شوید که فضای کافی برای یک دوش بزرگ وجود دارد. اگر فضای کافی برای وان و دوش جداگانه دارید، راه‌های ابداعی زیادی برای به حداکثر رساندن فضا وجود دارد. در حمام‌های مدرن، استفاده از یک صفحه دوش لعاب برای ایجاد تقسیم، مانند حمام بالا، می‌تواند چیدمان حمام را جادارتر کند.

12.   صرفه جویی در فضا با طرح دوش خاص:

اگر فضای کف کوچک است و به دنبال ایده های کوچک برای حمام هستید، عاقلانه‌تر است که دوش را در وان قرار دهید. اگر در مورد موارد کاربردی جدی هستید و از دوش بسیار منظم استفاده می‌شود، به دنبال حمامی باشید که به طور خاص برای دوش گرفتن طراحی شده است.

حمام‌های L شکل یا کمانی به شما فضای بیشتری برای ایستادن در انتهای دوش می‌دهد، بدون اینکه فضای زیادی از کف را اشغال کند. اتکا به اتصال دوش دستی کمترین گزینه است. اگر اغلب از آن استفاده می‌شود، داشتن دوش مناسب در انتهای دوش حمام ضروری است.

13.   چیدمان اتاق دوش را برای فضاهای کوچک انتخاب کنید

اگر به دنبال ایده‌هایی برای کابین دوش هستید، ممکن است چیدمان حمام شما به دلیل کمبود فضای کف و البته زهکشی تصمیم‌گیری شده باشد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کل طبقه را برای یک اتاق مرطوب مخزن کنید یا یک گزینه کم هزینه این است که با استفاده از یک صفحه یا پانل‌های شیشه‌ای ساده، یک طراحی روکشی ایجاد کنید تا یک قسمت دوش را با سینی هموار یا کف کاشی کاری شده ایجاد کنید.

14.   افزایش فضا با اتصالات دیواری:

یراق آلات دیواری یکی از حیاتی‌ترین ایده های چیدمان حمام هستند حتی در فضاهای بزرگ‌تر. آن‌ها حمام‌ها را نه تنها بزرگ‌تر می‌کنند بلکه می‌توانید درست زیر آن‌ها را تا دیوارهای اتاق ببینید. اگر یراق آلات بزرگی را انتخاب می‌کنید، مانند واحدهای روشویی دوبل یا واحدهای ذخیره سازی دیواری، ترفند افزایش دهنده فضا که واحدها و یراق آلات دیواری ایجاد می‌کنند، واقعاً مفید است. اما عناصر حتی کوچک‌تر از چیدمان حمام شما می‌توانند کمک کنند.

توالت دیواری که روی یک قاب مخفی قرار می‌گیرد، کف را آزاد می‌کند و حس فضای حمام شما را به حداکثر می‌رساند. اتصالات دیواری به شما امکان می‌دهند زیر آن را ببینید و حس بهتری از فضا را به شما می‌دهند. اگر ظاهر دیواری برای سبک حمام شما بسیار امروزی است، مبلمان و یراق آلات را با نسبت‌های ساده یا منظم یا پاهای براق و باریک انتخاب کنید.

15.   چیدمان حمام به صورت عمودی ایده خوبی می‌تواند باشد:

اگر سقف‌ فضای شما بلند است، کاشی‌کاری را در ارتفاع ۲.۲ یا ۲.۴ متری متوقف می‌کنیم. سقف‌های بلند می‌توانند نور را از مناطق درجه‌بندی IP خارج کنند و امکان انتخاب طراحی بیشتری را فراهم کنند  یک لوستر پر زرق و برق را در نظر بگیرید. سقف کم نیاز به موقعیت دقیق سر دوش دارد. یک دوش همسطح تا سقف می‌تواند به افزایش فضای سر کمک کند، همان‌طور که سینی دوش سطح پایین می‌تواند کمک کند.

16.   در چیدمان حمام خود کف‌پوش شیک و لوکس را نیز در نظر بگیرید:

تغییر سطح در چیدمان حمام بزرگ می‌تواند شگفت انگیز به نظر برسد  و می‌تواند راهی مفید برای حل مسائل لوله کشی باشد. با این حال، اگر ایده‌های چیدمان حمام شما حول تجهیز یک حمام کوچک‌تر یا به حداکثر رساندن فضا در یک حمام بزرگ باشد، ایده‌های کف‌پوش حمام بدون وقفه در یک سطح تأثیری مشابه با مبلمان دیواری خواهند داشت و اتاق را بزرگ‌تر می‌کنند.

17.  فضای ذخیره سازی را از همان ابتدا در نظر بگیرید:

هیچ حمامی بدون ایده های هوشمندانه ذخیره سازی حمام نمی‌تواند کاربردی باشد، بنابراین این باید یکی از اولین عناصر مورد تحقیق شما باشد. استفاده از فضاهای مرده بهترین کار است. به ایده های قفسه حمام مانند قفسه بندی روی توالت یا سایر ایده های ذخیره سازی حمام کوچک مانند کشوهای زیر روشویی را در نظر بگیرید. طاقچه‌های داخل دیوارهای جداکننده روی حمام‌ها یا داخل کابین‌های دوش و آینه‌های روی حوضچه با انباری پنهان در پشت آن.

برای حمام‌هایی که فضای کمی دارند، فضای بلند و باریکی را در نظر بگیرید که می‌تواند دیواری یا روی زمین باشد. این واحدها می‌توانند به طور مفید همه وسایلی را که به آنها نیاز دارید در خود جای دهند؛ اما فضای کمی را اشغال می‌کنند. افزودن یک آینه به جلوی این نوع انباری به فضای حمام شما کمک می‌کند تا جادارتر به نظر برسد و به ترکیب شدن فضای ذخیره‌سازی کمک می‌کند.

البته اگر فضای زیادی دارید، کابینت آینه‌ای از کف تا سقف گزینه فوق‌العاده‌ای است. با این حال، بازتاب‌های ریخته شده را در نظر بگیرید، زیرا افراد کمی می‌خواهند خود را در توالت یا زیر دوش ببینند. و به یاد داشته باشید، درهای کشویی نسبت به درهای کشویی فضای کارآمدتری دارند.

 

چگونه یک حمام کوچک را چیدمان می‌کنید؟

برای چیدمان یک حمام کوچک، یک طرح در مقیاس را ترسیم کنید و از برش‌های عناصر اولویت‌دار  حمام، توالت، وان، انبار استفاده کنید تا ببینید کدام‌یک از آن‌ها می‌تواند به راحتی در آن قرار گیرد.

سپس، مراقب باشید که فاصله بین هر عنصر را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که فضای کافی برای حرکت وجود دارد، در نظر بگیرید که آیا فضایی برای دوش جداگانه وجود دارد یا اینکه باید دوش بیش از حد حمام، گزینه فقط حمام یا دوش را در نظر بگیرید.

راه‌های خوب برای صرفه‌جویی در فضا در چیدمان حمام کوچک، انتخاب گرمایش از کف به جای گرمایش دیواری و انتخاب واحدهای ذخیره‌سازی باریک اما بلند یا آن‌هایی است که می‌توانند در فضای دیوار مرده آویزان شوند. در نهایت، ایده‌های روشویی حمام دیواری و سایر یراق آلات را در نظر بگیرید، زیرا اینها تصوری از فضا ایجاد می‌کنند.

 

توالت را در کجای حمام باید گذاشت؟

ممکن است به خوبی متوجه شوید که به دلیل موقعیت لوله‌ها، انتخاب کمی برای قرار دادن توالت در حمام وجود دارد. با این حال، اگر می‌توانید انعطاف‌پذیر باشید، هرگز توالت را در مقابل درب سرویس قرار ندهید و در حالت ایده‌آل، همیشه آن را دور از دید در ورودی سرویس قرار دهید.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

4 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل