23 ایده دکوراسیون خلاقانه برای بالکن های کوچک

در این مطلب به 14 ایده خلاقانه جهت استفاده از فضای بالکن های کوچک می پردازیم. برای داشتن دکوراسیون خاص در بالکن خانه تان مطالعه این مقاله برای شما مفید است

بالکن ها فضاهایی می باشند که به خانه ما ارزش می بخشند و ما برای گذراندن وقت آزاد خود از آن استفاده می کنیم. دکوراسیون مورد استفاده باید با توجه به ابعاد بالکن طراحی شود. انتخاب صندلی برای بالکن ، باید متناسب با اندازه بالکن باشد و مبلمان باید با لوازم تزئین بالکن در هماهنگی کامل باشند. اگر از یک دکوراسیون ساده می خواهید برای بالکن استفاده کنید، می توانید مبلمان کوچک را انتخاب کنید. هنگام دکوراسیون بالکن ، باید با دقت میزهایی را که استفاده می کنید ، انتخاب کنید. شما باید مدل های میز را انتخاب کنید که بالکن کوچک را زیبا تر کند. وقتی می خواهید در این زمینه از پشتیبانی حرفه ای برخوردار شوید ، می توانید با طراحان دکوراسیون داخلی مجرب ما تماس بگیرید.

اهمیت دکوراسیون در بالکن های کوچک

یکی از مهمترین و پرکاربردترین فضاهای نشیمن خانه در ماه های تابستان و بهار ، بالکن ها می باشد. با این حال ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، با افزایش جمعیت و افزایش تعداد آپارتمان ها ، متراژ خانه ها نیز در حال کاهش است و فضایی که سازندگان به بالکن اختصاص می دهند به طور طبیعی در حال کاهش است.

به همین دلیل، بالکن های کوچک و محدود در آپارتمان ها رایج تر شده است و با توجه به این موارد دکوراسیون بالکن های کوچک بسیار دشوارتر از طراحی بالکن های بزرگ می باشد. اگر می خواهید بالکن های کوچک خود را به موثرترین و مفیدترین شکل دکوراسیون کنید و در تابستان و بهار لحظات دلپذیری را در بالکن خود داشته باشید ، ما ایده های دکوراسیون برای بالکن های کوچک را برای شما گردآوری کرده ایم.

1. طرح های ساده

از مبلمان و صندلی های کوچک برای دکوراسیون بی عیب و نقص فضای خود استفاده کنید تا به بالکن های کوچک شما شخصیت ببخشد. می توانید با رنگ آمیزی صندلی ها و با استفاده از مواد بازیافتی در رنگ های مختلف بالکن خود را تزئین کنید.

2. استفاده از دکوراسیون مینیمالیستی

هنگام تزئین بالکن می توانید طرح های مینیمالیستی را انتخاب کنید و می توانید با استفاده از مبلمان مینیمالیستی طراحی دکوراسیون مناسبی را برای بالکن خود انجام دهید و مانند تصویر یک بالکن زیبا و متواضع داشته باشید.

3. از صندلی های راحتی و لوکس استفاده کنید

اگر یک بالکن با فضای محدود مانند این عکس دارید ، می توانید با دو صندلی و یک میز قهوه بالکن خود را تغییر دهید. هنگام خرید صندلی های خود ، انتخاب صندلی راحتی برای ایجاد یک اتاق نشیمن کوچک در بالکن شما کافی می باشد.

4. با مبلمان ظریف یک فضای استراحت یک نفره ایجاد کنید

می توانید در بالکن های محدود به شکل مربع یک منطقه استراحت شخصی با استفاده از یک میز و صندلی ظریف مانند تصویر بسازید. شما می‌توانید بهترین استفاده از این فضاهای محدود را انجام دهید.

 

5. بالکن را سبز تر کنید

یکی از راه های مناسب بزرگتر نشان دادن بالکن های کوچک ، گیاهان و درختان کوچک در گلدان های کوچک می باشد. به این ترتیب ، فضای دلپذیرتری در بالکن خود خواهید داشت و به ارتباط خود با طبیعت ادامه خواهید داد.

 

6. در دکوراسیون از صندلی دو نفره استفاده کنید

مبل های دو نفره گزینه ایده آلی برای اتاق های کوچک نشیمن و همچنین بالکن های کوچک می باشد. اگرچه کوچک می  باشند اما با انتخاب روکش مناسب می توانید بالکن خود را به زیبایی دکور کنید که فضای نشیمن بسیار راحتی را  ایجاد می کند.

7. مبلمان اختصاصی گوشه ها

اگر مبلمان به اندازه ای بزرگ است که در بالکن شما جای نمی گیرد ، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید سفارش ساخت مبلمان اختصاصی برای گوشه بالکن مانند این نمونه می باشد. همچنین می توانید پشت صندلی ها را به سمت دیوارهای بالکن قرار دهید که باعث صرفه جویی در فضا می شود.

8. گلدان های سقفی

هنگامی که مبلمان را برای استفاده در بالکن قرار می دهید، اگر فضای مناسبی برای گلدان ها وجود ندارد، می توانید گلدان های سقفی یا دیواری را انتخاب کنید که می توانند بر روی دیوار یا سقف نصب شوند.

9. کفپوش

یکی از ساده ترین راه ها برای بزرگتر و عمیق تر نشان دادن فضاهای محدود و کوچک ، انتخاب کفپوش مناسب می باشد.

10. مبلمان فلزی

استفاده از مبلمان فلزی در فضای باز باعث ایجاد فضای منحصر به فردی در بالکن می شود. اگر مانند این تصویر از میز و صندلی های فلزی استفاده می کنید ، مطمئن باشید که بالکن شما از ظرافت و زیبایی بیشتری نسبت به تراس های بزرگ و شلوغ برخوردار خواهد بود.

11. از گوشه ها در بالکن استفاده کنید

مانند تصویر ، می توانید گوشه ها را با استفاده از مرمر به صورت صندلی طراحی کنید و در صورت لزوم ، از المان های دیگر دکوراسیون مانند گلدان ها نیز می توانید استفاده کنید. البته دکوراسیون استفاده شده در قسمت های دیگر بالکن باید با مواد استفاده شده در گوشه ها سازگار باشند.

12. نیمکت های چوبی

نیمکت ها ابزار ایده آلی برای دکوراسیون محیط نشیمن در فضاهای محدود می باشد. نیمکت های چوبی جلوه ای طبیعی و مدرن در منطقه ای که در آن قرار دارند، ایجاد می کنند. نیمکت های چوبی از نظر مدل بسیار غنی و متنوع می باشند.

12+1. روشنایی مناسب

عناصر روشنایی که در بالکن های خود استفاده می کنید نقش بسیار مهمی در تعیین بافت فضای بالکن دارند. مثلا ، اگر شمعدان را در گوشه و کنار بالکن خود قرار دهید ، می توانید محیطی لوکس و عاشقانه در بالکن خود ایجاد کنید و همزمان عمق فضا را نیز افزایش دهید.

14. میز های کوچکی که به نرده ها متصل می شوند

این مدل از میز های کوچک که به نرده ها وصل می شوند، محصولی عالی برای استفاده بهینه از فضای کم بالکن می باشد. این میز ها به میله های آهنی بالکن شما متصل می شوند و جلوه‌ای زیبا در بالکن شما ایجاد می کند.

 

15. نرده‌های بالکن خود را با گیاهان تزئین کنید:

گلدان‌های بالکن که روی نرده‌ها شکاف دارند، راه ساده‌ای برای معرفی رنگ و گرما به فضای شما هستند. نگاه کردن به نرده‌های فلزی برهنه هنگام لذت بردن از منظره در بالکن کوچک  خسته کننده است پس روی چند کاشت چند گیاه در فضای باز سرمایه گذاری کنید و بگذارید ترکیبی از گیاهان رنگارنگ بالکن فضای شما را متحول کند.

گلدان‌هایی را انتخاب کنید که به بالای نرده‌ها متصل شوند این نوع گلدان‌ها همچنین راه ساده‌ای برای ایجاد فضایی از گیاهان زیبا در بالکن‌ها ارائه می‌دهند که محیط شهری را پنهان می‌کنند و به طبیعت اجازه می‌دهند در مرکز توجه قرار گیرد.

16. ترکیب ذخیره سازی و دکوری برای به حداکثر رساندن فضا:

داشتن فضایی در بیرون از خانه برای نگهداری لوازم باغبانی، فانوس‌ها و لوازم جانبی فصلی دور از دید می‌تواند بسیار مفید باشد، به جای یک جعبه ذخیره سازی مرتب یا پلاستیکی چوبی سنتی، به دنبال ذخیره سازی بادوام و مستحکم در بالکن خود مانند قفسه بندی‌ها و کابینت باشید تا فضای داخلی را به بیرون منتقل کنید. یک گزینه بسیار هوشمندتر در یک منطقه کوچک که همه وسایل شخصی است، به گسترش سبک فضای زندگی شما در بیرون کمک می‌کند.

یک نکته مفید در طراحی این است که یک سری از واحدهای سطح پایین را به جای یک کابینت بلند انتخاب کنید، زیرا ممکن است در یک بالکن کوچک احساس ناراحتی کنید. مزیت دیگر این است که سطح می‌تواند به عنوان نمایشگر مفید، آماده سازی غذا و محل سرو غذا باشد.

 

17.  یک فضای غذا خوری جمع و جور و دنج ایجاد کنید:

افزودن یک میز به یک بالکن کوچک می‌تواند غیر منطقی به نظر برسد، زیرا آنها فضای زیادی را اشغال می‌کنند، اما اگر روشی عاقلانه انتخاب کنید از فضای کوچک بالکن حداکثر استفاده را می‌کنید. همه اینها به طراحی هوشمندانه منتهی می شود و با موقعیت یابی دقیق می‌تواند بالکن کوچک شما به یک نمایشگر و همچنین یک فضای کاری یا محل غذاخوری دنج در فضای باز تبدیل شود. به دنبال میزهایی با پایه‌های جمع و جور و تاشو باشید.

اینها اغلب دارای یک تکیه گاه سبک هستند، بنابراین تغییر سطح سریع و آسان است. طرح‌های میز که یک برآمدگی یا فرورفتگی ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهند که در پشت امتداد دارد، بسیار مفید هستند. فراهم کردن فرصت ذخیره سازی، نمایش و کاشت، یک راه حل کاربردی و مؤثر برای فضای کوچک است.

18.  صندلی مدولار برای صرفه جویی در فضا را انتخاب کنید:

صندلی مدولار یک گزینه کاربردی برای بالکن کوچک است؛ زیرا می‌توانید آن را متناسب با فضای خود بچینید. هیچ بالکن کوچکی یا روف‌گاردنی نباید بدون صندلی راحتی باشد، به خصوص اگر به دنبال افزایش فضای دنج هستید. اگر فضا اجازه می‌دهد، یک کاناپه ضد آب با کوسن‌های مقاوم در برابر آب، فضای مناسبی را برای استراحت با خواندن یک کتاب خوب، لذت بردن از قهوه با دوستان یا تماشای منظره ایجاد می‌کند.

این طراحی مدولار ایده خوبی برای بالکن کوچک است، زیرا در صورتی که چیدمان بالکن نیاز به تغییر داشته باشد، می‌توان آن را به راحتی دوباره پیکربندی کرد، بعلاوه مواد حصیری حس گرم و دنج را به فضا می‌بخشد. هنگام انتخاب مبلمان برای بالکن کوچک، طرح‌های کم حاشیه را در نظر بگیرید.

19.  یک فرش زیر پایی برای راحتی پاهایتان به بالکن اضافه کنید

یک فرش ساده در فضای باز دنج بودن بالکن شما را افزایش می‌دهد. افزودن فرش در فضای باز به فضای بالکن یک راه سریع و آسان برای ایجاد حسی در فضای بالکن است، اما همچنین می‌تواند به  فضا با رنگ و طرح جلوه دهد. مطمئن شوید که از طراحی ضد آب که به طور خاص برای مناطق بیرونی ساخته شده است استفاده کنید. به این ترتیب، اگر کثیف شد، می‌توانید به سادگی آن را با یک محلول تمیزکننده ملایم پاک کنید و به راحتی می‌توانید فضای کوچک بالکن خود را به بهترین شکل حفظ کنید.

20.  مبلمان تاشو و انعطاف پذیر انتخاب کنید:

مبلمان تاشو انتخاب هوشمندانه‌ای است زیرا می‌توانید به راحتی آن را از سر راه نگهداری هنگام چیدمان بالکن کوچک، اقلامی را انتخاب کنید که می‌توانند گسترش یابند، روی هم چیده شوند یا تا شوند تا در صورت عدم استفاده، فضا را ذخیره کنند. صندلی‌های تاشو، راه‌حل‌های عالی برای صرفه‌جویی در فضا هستند که می‌توان آن‌ها را به راحتی در زمستان نگهداری کرد تا در روزهای خاکستری، گلدان‌های اضافی بالکن را روشن کنند.

14.  فضای نشستن را بیشتر کنید:

توانایی دیدن زیر صندلی به گسترش بصری فضا در یک منطقه کوچک کمک می‌کند فضای نشستن بخش مهمی از ایجاد یک فضای دنج و راحت بالکن است، اما زمانی که فضا در سطح بالایی قرار دارد، مهم است که یک سبک را عاقلانه انتخاب کنید، به خصوص اگر می‌خواهید یک بالکن کوچک بزرگ‌تر به نظر برسد.

نقطه کانونی ایجاد کنید، بزرگ‌ترین مبلمانی را که فضا می‌تواند در خود جای دهد انتخاب کنید و کمی گیاه برای تکمیل ظاهر آن اضافه کنید. برخی از افراد این اشتباه را مرتکب می‌شوند که سعی می‌کنند در انتخاب‌های دکور خود کوچک‌ترین وسایل را انتخاب کنند تا جایی که ممکن است فضای کمتری را اشغال کنند. اما، در واقعیت، انجام این کار باعث می‌شود فضا حتی کوچک‌تر به نظر برسد.

21. یک متریال متفاوت برای کف بالکن کوچک انتخاب کنید

افزودن الگو و رنگ به کف باعث ایجاد علاقه در فضایی کوچک می شود. کاشی کاری کف یکی دیگر از راه‌های عالی برای شخصیت بخشیدن به یک بالکن کوچک است. کاشی‌های چینی با فرمت بزرگ وقتی صحبت از ظاهر خوب و کاربردی به میان می‌آید، سخت است.

اندازه سخاوتمندانه کاشی نه تنها به معنای اتصالات و خطوط دوغاب کمتر است، بلکه از نظر بصری به گسترش فضا نیز کمک می‌کند. انتخاب شما از الگوی چیدمان بر نتیجه نهایی بصری تأثیر می‌گذارد. کاشی‌هایی را با اتصالات پلکانی که در عرض بالکن قرار دارند بچینید تا بالکن را پهن‌تر نشان دهید یا به دلیل توهم طول اضافی، از ساختمان فاصله بگیرید.

22.  ترکیبی از نورپردازی برای ایجاد حالت دنج:

شمع‌های خاص روشی ایمن و ارزان برای ایجاد فضایی دنج‌تر هستند. خواه مجموعه‌ای از چراغ‌های پری خورشیدی باشد، یک چراغ روی زمین یا چراغ رومیزی، وارد کردن نور محیطی در فضای باز به یک بالکن کوچک آن را متحول می‌کند. سیم کشی نورپردازی به دیوار بالکن یک روش مفید است، اما دستیابی به آن می‌تواند پرهزینه باشد. در عوض، راه‌حل‌های کمتر دائمی مانند شمع‌های داخل فانوس‌ها و روشنایی باغ خورشیدی را در نظر بگیرید.

به دنبال برجسته کردن ویژگی‌های جذاب مانند آهن‌کاری پیچیده، آجرکاری لمسی یا شاخ و برگ مجسمه‌سازی باشید و مناطقی را که دوست ندارید را در تاریکی محو کنید. با معرفی آینه‌ها و سایر سطوح بازتابنده و لوازم جانبی جلوه را دو چندان کنید.

23. برای بالکن خود سایبان اضافه کنید:

افزودن سایبان به بالکن می‌تواند به دنج‌تر و خصوصی‌تر شدن آن کمک کند. سایبان روشی عالی برای یک بالکن کوچک هستند؛ زیرا حریم خصوصی و سرپناهی را فراهم می‌کنند و در عین حال از مبلمان در برابر هوا محافظت می‌کنند.

پارچه‌های با رنگ روشن‌تر ممکن است مقداری نور به بالکن وارد کنند و در عین حال از نور مستقیم خورشید محافظت کنند. سایبان بالای سر نیز می‌تواند تجربه‌ای صمیمی‌تر و محتمل‌تر در فضای باز فراهم کند در حالی که از هوای تازه فراوان استقبال می‌کند. در اینجا حصارها نیز حریم خصوصی و پناهگاهی را در برابر باد به ارمغان می‌آورد و به رنگ آبی کم‌رنگ نشاط آور رنگ آمیزی شده است که به بزرگ‌تر شدن فضا کمک می‌کند.

چگونه یک بالکن کوچک را بزرگ‌تر نشان دهیم؟

راه‌های زیادی برای بزرگ‌تر نشان دادن بالکن وجود دارد، از مبلمان هوشمند گرفته تا به‌روزرسانی‌های سریع، مانند افزودن آینه باغ و گلدان‌های بلند. به‌جای انتخاب مبلمان سنگین و درشت، صندلی‌های باغچه سبک‌وزن و قاب باز را انتخاب کنید که خطوط دید را واضح نگه می‌دارد و دید را باز می‌کند. برای جلوگیری از اشغال فضای با ارزش روی گلدان‌های طبیعی در ارتفاع بالکن و قفسه بندی برای گیاهان، آویزان کردن  گیاهان از سقف یا استفاده از گلدان‌های بالکن روی نرده بالکن تمرکز کنید.

مبلمان تاشو یا یک میز قهوه کوچک همیشه راه‌حل‌های جمع و جور عالی برای بالکن‌های کوچک هستند، اما در صورت امکان من یک مبل فضای باز جمع و جور با تعداد زیادی کوسن‌های حجیم را اضافه کنید تا فضای استراحت عالی ایجاد شود.

مدیریت

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی 11 سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه های مسکونی ،اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجه ام همیشه به دکوراسیون و معماری های جذاب جلب میشده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

22 ساعت قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل