مقالات

بیش از 20 ایده جذاب چیدمان کلوزت ( کمد لباس)

با چیدمان مجدد لباس‌ها و اهدای لباس‌هایی که دیگر دوست ندارید، می‌توانید پیدا کردن لباس‌هایتان را بسیار آسان‌تر کنید و در زمان و استرس صرفه‌جویی کنید  و در این فرایند اتاق خود را از شلوغی دور نگه دارید. یکی از عناصر اساسی سازماندهی اتاق خواب، ایجاد چیدمان کلوزت تمیز که برای افزایش رفاه نیز عالی است.

چیدمان کلوزت:

اتاق خواب شما باید یک پناهگاه باشد، نه پر از برهم ریختگی ایده های ذخیره سازی چیدمان کلوزت خود را به خوبی برنامه ریزی کنید که با این کار فضای شما می‌تواند از یک کابوس به یک رؤیا تبدیل شود.

برای سازماندهی لباس‌ها، اگر فضا اجازه می‌دهد، یک کمد دیواری یا سیستم کمد سفارشی که بر اساس نیازهای شما ساخته شده است، بهترین گزینه کلوزت است که فضای زیادی را برای همه وسایل شما فراهم می‌کند تا مکان مشخصی داشته باشند. با این حال، فضای ذخیره سازی بیشتر لزوماً به معنای چیدمان کلوزت سازمان یافته تر نیست.

اگر مشکل شما با ایده‌های ذخیره‌سازی لباس است تا وسیله‌ها مرتب به نظر برسند و به راحتی پیدا شوند، شاید ارزش آن را داشته باشد که سازمان‌دهنده‌های چیدمان کلوزت را برای ایجاد فضایی مرتب جستجو کنید. برای کمک به جدا کردن شلوار از دامن، تیشرت‌های آستین کوتاه از تیشرت‌های آستین بلند و بسیاری موارد دیگر.

در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که می‌توانید برای بهبود عملکرد  و ظاهر کلوزت خود، صرف نظر از اندازه و سبک، دنبال کنید.

 

1.      لباس‌ها و اکسسوری‌های فصلی را بسته بندی کنید:

لباس‌های فصل گذشته را در بسته‌های وکیوم یا جعبه‌های کمد نگهداری کنید. روکش‌های پلاستیکی را روی کت و شلوار، کت و لباس شب قرار دهید و آنها را در کمد یدکی یا اتاق دیگری آویزان کنید. پارچه‌های پشمی را تا کنید و در کشوها نگهداری کنید این کار به آنها کمک می‌کند تا شکل خود را حفظ کنند.

 

2.      لباس‌هایی که  به آنها وابستگی دارید؛ ولی استفاده نمی‌کنید را کنار بگذارید:

در حالی که تکنیک رخت آویز روشی عالی برای تشخیص آنچه انجام می‌دهید و نمی‌پوشید است، اما به مواردی که از نظر عاطفی به آن‌ها وابسته هستید، توجهی نمی‌کند. شلوغی به این معنی نیست که باید از شر مطلقاً همه چیز خلاص شوید. نگه داشتن چند مورد اشکالی ندارد، حتی اگر دیگر هرگز آنها را نپوشید. با این حال، اختصاص فضای اصلی کلوزت به آنها فایده‌ای ندارد، بنابراین یک جعبه ذخیره سازی یا ایده های ذخیره سازی زیر تخت را فقط برای این اقلام کنار بگذارید.

 

3.      اولویت قرار دادن:

هنگام تصمیم گیری دقیقاً کجای کلوزت شما، مهم است که دسترسی را در نظر بگیرید. اقلامی که بیشترین استفاده را دارید به سمت جلو و اقلام کمتر مورد استفاده خود را در سمت عقب و بالای کلوزت ذخیره کنید. ساده به نظر می‌رسد، اما وقتی نوبت به حفظ سازماندهی کمد می‌رسد، یک تغییر سخت است. اختصاص دادن املاک و مستغلات ذخیره سازی اصلی به لباس‌های روزمره شما نه تنها زندگی را آسان‌تر می‌کند، بلکه به طور کلی کمد شما را مرتب‌تر نگه می‌دارد هر چه کمتر اطرافتان را زیر و رو کنید، تمیزتر باقی می‌ماند.

وقتی  هنگام بررسی اینکه چه اقلامی سزاوار وضعیت پرمصرف ترین هستند، واقع بین باشید. به این فکر کنید که واقعاً چه لباسی را روزانه می‌پوشید، نه آنچه را که دوست دارید روز به روز بپوشید. اگر به ندرت از لباس‌های مجلسی استفاده کنید، فایده‌ای ندارد که فضای اصلی شما را اشغال کند.

4.      فضایی را برای لباس‌های آماده برای پوشیدن رزرو کنید:

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، یک کلوزت شلوغ سازماندهی خوبی را ایجاد نمی‌کند. اگر حتی پس از رفع شلوغی خوب هنوز با فضا مشکل دارید، ارزش آن را دارد که این را در نظر داشته باشید  اگر لباسی آماده برای پوشیدن نیست، چه ضروری باشد چه نباشد، نباید فضای کمد شما را اشغال کند.

هرگز لباسی را که نیاز به اتو یا دوخت دارد در کمد خود آویزان نکنید. آن را در یک بخش جداگانه از کمد خود نگه دارید و یک زمان هفتگی برای پرداختن به همه آنها برنامه ریزی کنید قبل از اینکه آنها را با لباس‌های آماده پوشیدن خود آویزان کنید. البته می‌توانید آن‌ها را در کمد لباس‌شویی (لاندری) بگذارید تا به آنها برسید.

 

5.      به آنچه نگهداری می‌کنید سخت‌گیر باشید:

سازمان‌دهنده‌های کشو می‌توانند به شما در دسته‌بندی سریع و شلوغی برای فضای مرتب‌تر کمک کنند  ما این کشوها را برای شما پیشنهاد می‌کنیم. این به شما بستگی دارد که چه لباسی در دسته سازماندهی کمد لباس قرار می‌گیرد؛ مثلاً لوازم آرایش و جواهرات هر دو شایسته یک مکان هستند، اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند این موارد را هنگام چیدمان روشویی حمام درج کنند؛ اما هر موردی که به طور قطع به این هدف مربوط نمی‌شود باید به جای دیگری منتقل شود.

 

6.      از فضای عمودی حداکثر استفاده را ببرید:

اغلب اتفاق می‌افتد که کمدها فضای آویزان بیشتری نسبت به نیاز ما ارائه می‌دهند، به‌ویژه زمانی که روش فایل و تا کردن را اجرا می‌کنید  تا کردن منظم روی قفسه‌ها بهترین راه برای نگهداری بیشتر لباس‌ها است؛ بنابراین، برای بهترین استفاده از کمد خود، مهم است که فضای عمودی را به نفع خود تبدیل کنید.

سازمان‌دهنده‌های آویز به سبک جعبه‌ای، به طور مؤثر فضای قفسه‌بندی اضافی را دوبرابر می‌کنند و بسته به آنچه در دسترس شما است، می‌توانند از ریل یا پشت در کمد آویزان شوند. نصب یک میله آویز اضافی برای روسری یا وسایل آویزان کوتاه را نیز در نظر بگیرید. اگر فضای کافی دارید، یک حوله یا چند قلاب در داخل دیوار کمدتان برای آویزان کردن کیف‌ها، یا سازمان‌دهنده‌های جیبی برای نگهداری وسایل کوچک‌تر مانند جواهرات و لوازم آرایش نصب کنید.

 

7.      بر چوب رختی با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید:

حداقل برخی از لباس‌های شما زمان بیشتری را روی رخت آویز صرف می‌کنند تا زمانی که از آنها استفاده می‌کنید، بنابراین ارزش دارد که روی طرح‌های مناسب سرمایه‌گذاری کنید تا از بدشکل یا آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری کنید. آویزهای مخملی براق و بدون لغزش باعث می‌شود لباس‌های شما در جای خود باقی بمانند، به‌علاوه این مزیت را دارند که فضای آویزان کمتری نسبت به چوب یا پلاستیک حجیم اشغال می‌کنند. خرید آویزهای چند لایه ایدهٔ خوبی است این چوب رختی‌ها به شما امکان می‌دهند فضای آویز لباس‌ها را دو برابر کنید تا بتوانید لباس بیشتری در فضای کوچک‌تر بدون به هم ریختگی آویزان کنید.

 

8.     ایجاد  فضای مجزا برای جواهرات و لوازم آرایشی:

علاوه بر لباس، قفسه‌هایی که به راحتی در دسترس هستند برای نگهداری اقلام کوچک‌تر مانند جواهرات و عطر و حتی سازماندهی آرایش ایده آل هستند. حتی می‌توانید یک آینه را نیز قرار دهید و یک میز آرایش موقتی ایجاد کنید. این یک ترفند عالی برای سازماندهی یک فضای کوچک است، زیرا یک تکه مبلمان کمتری در چیدمان اتاق خواب شما لحاظ می‌شود، به علاوه این مزیت اضافی پنهان نگه داشتن وسایل پشت درهای بسته دارد و اگر صبح‌ها عجله دارید به سادگی آن را پنهان کنید و بعداً مرتب کنید. کلید سازماندهی مؤثر کمد این است که اشیا را تا حد امکان قابل مشاهده و در دسترس نگه دارید.

برای استفاده از فضای سطح، روی ظروف شفاف سرمایه گذاری کنید. اگر فضای کافی دارید، تعدادی ایده برای سازماندهی کمدهای سفارشی برای جواهرات وجود دارد. یکی از موارد مورد علاقه من کشوهایی با محفظه‌های جداگانه برای جدا کردن گوشواره از گردن‌بند، دستبند از ساعت و غیره است.

 

9.      انتخاب نورپردازی درست:

حتی مرتب‌ترین کمد نیز غیرکاربردی است اگر نتوانید داخل آن را ببینید، بنابراین حتماً ایده‌های روشنایی کمد را در برنامه خود لحاظ کنید. تنظیم یک فضای کوچک می‌تواند به ایجاد این تصور کمک کند که بزرگ‌تر از چیزی نشان دهد که واقعاً هست. لامپ‌های LED با ماندگاری طولانی، کم مصرف و تولید حداقل گرما، کارآمدترین لامپ‌ها برای یک کمد هستند. نور سفید روشن ممکن است کاربردی باشد، اما درخشش ملایم‌تر به همان اندازه مؤثر است و در عین حال احساس گرم‌تری را برای اتاق ایجاد می‌کند.

 

10.   از قبل برنامه ریزی کنید:

مزیت یک کمد منظم، روتین صبحگاهی است که اگر انتخاب لباس‌ها را از شب قبل برنامه‌ریزی کرده باشید، آسان‌تر می‌شود. اگر فضای کافی دارید، یک میله یا قلاب اضافی برای آویزان کردن لباس‌هایی که برای روز بعد نیاز دارید را در نظر بگیرید، یا با تقسیم‌کننده‌های روز هفته، لباس‌ها را از بقیه لباس‌هایتان جدا کنید.

 

11.   با یک ایده ذخیره سازی به همه لباس‌ها فضای اختصاصی بدهید:

یکی از بهترین ایده‌های سازماندهی کمد این است که مطمئن شوید همه چیز مکان مشخصی دارد. علاوه بر لذت بردن از ایده‌های ذخیره‌سازی اتاق کوچک، دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است کمدهای مجهز را به نسخه‌های مستقل ترجیح دهید. کمدهای سفارشی برای اتاق‌هایی با ویژگی‌هایی مانند طاقچه و سقف‌های شیب‌دار عالی هستند، زیرا می‌توانند در جایی قرار بگیرند که یک کمد لباس مستقل به آن نمی‌رسد.

بعلاوه، یک گزینه ساخته شده نیز به این معنی است که گنجه کوچک شما می‌تواند مجموعه‌ای از راه‌حل‌های ذخیره سازی داخلی کاربردی را که مطابق با نیازهای شما شخصی‌سازی ‌شده‌اند، در خود جای دهد. این می‌تواند شامل مکانی برای سازماندهی لوازم آرایشی و همچنین فضایی برای همه لباس‌های شما باشد. در اینجا، می‌توان ترکیبی از نرده‌های لباس، کشوها و قفسه‌های ثابت یا بیرون کش نصب کرد.

 

12.   بدانید کدام لباس را باید تا کنید و کدام را آویزان کنید:

به طور کلی تا کردن لباس‌ها به طور منظم، اقتصادی‌ترین راه برای نگهداری آن‌ها است، با این حال، برخی از اقلام مانند کت و شلوار، بلوز و لباس‌های ساخته شده از پارچه‌هایی که در صورت تا شدن به راحتی چروک می‌شوند، بهتر است آویزان شوند. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز ژاکت‌های پشمی یا ترمه را آویزان نکنید، زیرا ممکن است بدشکل شوند و گودی‌های ناخواسته در شانه‌ها ایجاد کنند. در عوض، پلیورهای پشمی و ترمه را باید تا کرده و در قفسه‌ها قرار دهید.

اگر می‌خواهید کمد لباس‌های خود را برای زمستان جمع‌آوری کنید، ترمه و پشم را در کیسه‌هایی که هوا جریان دارد قرار دهید تا از آن‌ها در برابر حشرات محافظت شود.

 

13.   آویز ریلی را امتحان کنید:

به دنبال یک کمد لباس باز بروید تا بتوانید لباس‌های مورد علاقه خود را به راحتی پیدا کنید. ریل لباس همچنین اگر کمد بزرگی از لباس دارید یا دوست دارید آنها را به صورت فصلی مرتب کنید بسیار زیاد است، به علاوه برای اتاق خواب مهمان نیز مفید است. به یاد داشته باشید، یک کمد فشرده منجر به مچاله شدن لباس‌ها می‌شود، بنابراین در حالت ایده‌آل باید بین هر لباس فاصله‌ای برای آویزان کردن و راهی برای تنفس آن‌ها وجود داشته باشد.

با این حال، در واقعیت، بسیاری از کمد لباس‌های ما پر از لباس‌هایی است که به ندرت می‌پوشیم. هر چوب رختی را در کمد خود به صورت اشتباه بچرخانید، سپس همان‌طور که هر لباسی را می‌پوشید، آن را با چوب رختی  به شکل درست جایگزین کنید. پس از مدتی، خواهید دید که دقیقاً چه لباسی را می‌پوشید.

 

14.   لباس‌ها را دسته بندی کنید:

برخی از کارشناسان ادعا می‌کنند که چیدمان لباس‌ها بر اساس اولویت و مناسبت، به آسان‌تر یافتن کار کمک می‌کند. با قرار دادن فرسوده‌ترین و روزمره‌ترین اقلام روزمره خود در مکانی در دسترس  و نگهداری لباس‌های مهمانی و مناسبت‌ها از سر راه  منطقی به نظر می‌رسد.  لباس‌ها را جداگانه دسته‌بندی کنید: محل کار، غیررسمی و مهمانی  در این دسته‌ها، بهتر است اقلام رنگی مشابه و موارد مشابه را کنار هم قرار دهم؛ بنابراین پیراهن‌های مشکی کنار هم آویزان می‌شوند، پیراهن‌های خاکستری با هم و غیره. از تئوری مبنی بر آویزان کردن اقلام تیره یا سنگین در سمت چپ به سمت پارچه روشن‌تر در سمت راست پیروی کنید تا در حین رفتن از چپ به راست، احساس سبکی و نشاط به دست آورید.

 

15.   ایجاد هماهنگی با رنگ:

اگرچه ممکن است کاربرد عملی نداشته باشد، اما چیدمان لباس‌ها به ترتیب پارچه‌های سنگین به سبک و به‌منظور رنگ‌بندی برای ایجاد جلوه‌های آمبره، کمد شما را از نظر بصری جذاب و هماهنگ جلوه می‌دهد.  با استفاده از چوب لباسی‌های لاغر برای پیراهن‌ها و برداشتن لباس‌های حجیم مانند شلوار جین برای تا کردن در قفسه‌ها، فضای آویزان را در کمد لباس به حداکثر برسانید. اطمینان حاصل کنید که اقلام بلند در یک طرف آویزان شده‌اند تا فضای یک واحد قفسه بندی کوچک یا کشوها آزاد شود. از این فضاها برای سازماندهی وسایل کوچک‌تر، مانند تیشرت و روسری رول شده، یا برای چیدن کفش و صندل، اضافه کردن جعبه برای جواهرات یا کمربند استفاده کنید.

 

16.   هر قسمت را تا کنید و جدا کنید:

تا کردن لباس‌ها و قرار دادن آن‌ها روی هم یافتن آن‌ها را از کمد دشوار می‌کند، در عوض، آنها را به صورت عمودی در کشوها قرار دهید. وقتی هر اقلام در یک کشو به صورت عمودی تا شده و روی هم چیده می‌شود، به‌جای اینکه در انبوه‌های مسطح قرار گیرد، به راحتی می‌توان دید که از کدام لباس زیاد دارید یا مرتب نمی‌پوشید و احتمالاً می‌توانید آن هدیه دهید.

 

17.    جا برای کفش و کیف باز کنید:

سازماندهی کمد  یا اتاق کلوزت یک حرکت هوشمندانه است و همیشه آن‌قدر که فکر می‌کنید به فضا یا تلاش  نیاز ندارد. دلیل مهم برای مرتب نگه داشتن آنها این است که پیدا کردن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند، می‌دانید، آن عجله صبحگاهی که نمی‌توانید یکی از وسایل مورد علاقه خود را پیدا کنید و می‌خواهید کمد خود را  مرتب نگه دارید.

کلید نگهداری خوب کفش ابتدا این است که نوع و مقدار کفشی را که دارید مشخص کنید. مفیدترین و کاربردی‌ترین نوع ذخیره‌سازی کفش ارائه‌شده دارای یک کمد کفش بیرون کش است. بعلاوه، قفسه‌های جعبه‌ای را می‌توان برای نگهداری کیف‌های دستی استفاده کرد که می‌توان آن‌ها را به عنوان بخشی از کمد دیواری یا به عنوان بخشی از فضای داخلی یک کمد سفارشی قرار داد.

هرگز وسوسه نشوید که کفش‌ها را در جعبه‌های کفش نگهداری کنید. آنها می‌توانند به سطل بازیافتی بروند. پیشنهاد می‌دهم کفش‌ها را به نمایش بگذارید. شما می‌توانید که کفش‌های فصلی یا گهگاهی پوشیده شده را در یک قفسه بلند یا در جعبه‌های کفش شفاف جداگانه به‌دوراز گردوغبار نگهداری کنید.

قفسه‌های جعبه‌ای راه خوبی برای نگهداری و نشان دادن کیف‌های دستی مورد علاقه شما هستند. با این حال، اگر فضای کمی دارید و کیف‌های زیادی دارید، نمایش یک کیف دستی در هر قفسه بسیار لذت بخش است. بهترین کار این است که آن را به چند مورد محدود کنید.

 

18.   کشوهای دارای محفظه را انتخاب کنید:

اگر ساعت‌ها صرف جستجوی آن جوراب گم شده کرده‌اید فرقی نمی‌کند که یک اتاق لباس برای ذخیره‌سازی داشته باشید یا صرفاً یک کمد با اندازه استاندارد، با طراحی فضای داخلی مطابق با نیازهای خاص خود، آن را برای خودتان مناسب کنید. اتصالات قابل تنظیم، کشوهای تاشو و تقسیم‌کننده‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری به شما می‌دهند تا بتوانید دقیقاً تعداد ریل، قفسه، کشو یا سبد مورد نظر خود را انتخاب کنید  و جایگزینی ارزان‌تر برای کمدهای داخلی هستند. علاوه بر این، جعبه‌هایی را تعیین کنید یا یک سبد آویز به قلاب‌های اتاق خواب اضافه کنید تا وسایل یدکی، خودکار، باتری‌ها را ذخیره کنید.

 

19.   بر روی یک کمد مخفی سرمایه گذاری کنید:

حتی اگر یک اتاق خواب کوچک را سازماندهی می‌کنید، یک اتاق رخت‌کن در اتاق کلوزت خود در نظر بگیرید. این ایده اتاق خواب کوچک به طور محتاطانه در میان درهای کمد قرار می‌گیرد و دسترسی آماده به لباس، لوازم جانبی و مکانی برای سازماندهی جواهرات را فراهم می‌کند و در عین حال فضای خوشامدگویی را برای نشستن هنگام آماده شدن برای خروج از خانه ایجاد می‌کند.

افزودن هوشمندانه درهای کنسرتینا به این معنی است که فضای اتاق حتی در صورت باز شدن نیز ذخیره می‌شود و در صورت نیاز می‌توان یک چهارپایه مرتب را به راحتی زیر میز قرار داد.

اگر در حال سازماندهی یک کمد کوچک هستید، مطمئن شوید که همه وسایل را در مکان‌های تعیین‌شده نگه دارید  ممکن است بخواهید برای کمک در سازمان‌دهنده اتاق خواب سرمایه‌گذاری کنید  و از شلوغی بیش از حد خودداری کنید، در غیر این صورت این کمد منظم می‌تواند در یک لحظه از اتاق  مرتب به اتاق درهم ریخته تبدیل شود.

 

20.   لباس‌های حجیم خارج از فصل را از کمد لباس دور نگه دارید:

نگهداری وسایل کمتر فرسوده؛  اما گران‌بها فضای بیشتری را در کمد دیواری اشغال می‌کند. اقلام احساساتی و خارج از فصل باید دور نگهداری شوند. ژاکت‌های ترمه و کت‌های زمستانی  را در سبدهایی بالای کمد نگه دارید.

اگر کمد کوچکی دارید، پس از پایان فصل زمستان، کت‌ها و کاپشن‌های حجیم را کنار بگذارید تا جا را برای لباس‌های تابستانی باز کنید، با این حال، تغییر همه چیز می‌تواند آزاردهنده باشد. اگر کمد بزرگ‌تری دارید، به شرطی که از قبل مرتب‌سازی و ویرایش خوبی انجام داده باشید، پس در نظر داشته باشید که همه لباس‌هایتان را در یک مکان نگه دارید.

اگر فضا ندارید، توصیه می‌کنم اقلام خارج از فصل را در یک قفسه بالا، در کمد دیگر یا در یک انبار جداگانه تمیز کرده و ذخیره کنید. اگر کمد لباس زمستانی یا تابستانی خود را در انباری می‌گذارید، لباس‌ها را باید در کیسه‌های نخی قرار دهید تا از گردوغبار یا محو شدن آنها جلوگیری شود. استفاده از جعبه‌های ذخیره سازی شفاف می‌تواند مکان یابی را آسان‌تر کند.

 

21.  چیدمان کلوزت خود را به طور منظم سازماندهی کنید:

اولین باری که کمد خود را مرتب می‌کنید بیشترین سرمایه گذاری را از نظر زمان و تلاش خواهد داشت. با این حال، هر چه بیشتر بر روی تعمیر و نگهداری کمد کار کنید، به تلاش کمتری نیاز خواهد داشت. مرتب کردن سریع یک بار در ماه همراه با چند سازماندهی مجدد دو بار در سال باید آن را در بهترین شرایط نگه دارد. پیش فصل زمان خوبی برای سازماندهی مجدد است. هر چیزی که از آخرین باری که بیرون آورده‌اید پوشیده نشده است، اهدا کنید.

 

به چه ترتیبی باید لباس‌هایم را در کمد خود قرار دهم؟

برای دستیابی به یک کمد لباس منظم، بسیاری از سازمان‌دهندگان حرفه‌ای توصیه می‌کنند که لباس‌های خود را بر اساس نوع لباس قرار دهید و برای هر نوع اقلام، مناطق مختلفی ایجاد کنید. دامن، بلوز و غیره. این به شما کمک می‌کند تا آنچه را که به دنبال آن هستید سریع و آسان بیابید، اما همچنین به شما کمک می‌کند تا آنچه را که دارید پیگیری کنید.

لباس‌های مختلف برای روش‌های مختلف نگهداری مناسب هستند، به‌عنوان مثال می‌توان جامپرها را تا کرد در حالی که بلوزها به بهترین شکل آویزان هستند، بنابراین سفارش دادن لباس‌ها بر اساس نوع لباس، به جای نگهداری لباس‌های مختلف در کنار هم منطقی است. در هر منطقه سعی کنید اقلام را بر اساس وزن و رنگ پارچه مرتب کنید.

از قفسه‌های خود با سبدهای ذخیره‌سازی استفاده کنید تا بتوانید شلوار جین و جامپرهای پشمی خود را به‌خوبی مرتب نگه دارید بدون اینکه فضایی برای آویزان اشغال کنید. با منطقه بندی وسایل آویزان خود، فضایی برای نشستن سبدهای خود ایجاد می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، زیر پیراهن‌های آویزان شما، که به اندازه لباس و شلوار شما آویزان نمی‌شوند. قفسه‌های بالاتر را برای لوازم جانبی کمتر مورد نیاز؛ مانند روسری و وسایل فصلی جدا کنید.

 

چگونه کمد خود را مرتب کنم؟

داشتن یک کمد به خوبی سازماندهی شده مزایای زیادی به همراه خواهد داشت، با این حال، قبل از شروع به سازماندهی مجدد کمد خود، مهم است که ابتدا تمام لباس‌های خود را بررسی کنید.

چه در حال سازماندهی کمد در اتاق خواب خود باشید، چه در حال سازماندهی لاندری یا سازماندهی کمد راهرو باشید، اصول یکسان باقی می‌مانند. صادق بودن با خود و این سؤال که آیا لباس‌های موجود در کمد فعلی شما واقعاً منعکس کننده سبک شخصی شما  هستند جای  خوبی برای شروع است.

درک و ارتقای سبک شخصی شما اغلب کاتالیزور تغییرات بزرگ‌تر و عمیق‌تر در زندگی شما است. هنگامی که کمد خود را انتخاب کردید تا نشان دهد که چه کسی هستید و به کجا می‌خواهید بروید، به عنوان نسخه‌ای حاضر، هدفمند و مطمئن‌تر از خود در جهان ظاهر خواهید شد.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

3 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل

5 روش تمیز کردن میزهای مرمر

جذابیت همیشگی میزهای مرمری آنها را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای هر آشپزخانه یا حمام…

2 ماه قبل