دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

20  ایده برای اتاق نشیمن

بیشتر خانه‌های اوایل قرون وسطی، از جمله خانه‌های اشراف، شامل یک اتاق یک نفره، تالار، که مردم در آن غذا می‌خوردند، می‌خوابیدند، زندگی می‌کردند. فقط به تدریج چیزی شبیه به چیدمان خانه مدرن تکامل یافت و ایده برای اتاق نشیمن شروع به شکل گیری گرفت.

مانند بسیاری از موارد، رومی‌ها ابتدا به آنجا رسیده بودند، اما حتی پس از آن، فقط برای افراد فوق‌العاده ثروتمند  اکثریت در یک یا دو اتاق زندگی می‌کردند، همان‌طور که بسیاری هنوز در سراسر جهان امروزی دارند.

به عبارت دیگر، اتاق نشیمن یک پدیده مدرن است که هنوز در حال تکامل است. فقط در چند سال گذشته، ما شاهد بازگشت اتاق نشیمن با پلان باز و منطقه‌ای نسبتاً جدید به اتاق‌های جداگانه و بازگشت اتاق غذاخوری اختصاصی بودیم.

سپس این سؤال مطرح می‌شود که ما آن را چه می‌نامیم. یک قرن پیش، اصطلاح “اتاق نشیمن” نادر بود این یک فضای سالن یا پذیرایی بود و هنوز به عنوان‌های مختلف به عنوان  اتاق نشیمن، سالن، اتاق استراحت، اتاق جلو و اتاق خانواده شناخته می‌شود.

 

در مقاله 20 نمونه استثنایی از ایده برای اتاق نشیمن آورده شده است:

 

اتاق نشیمن شماره 1:

نشیمن کلاسیک، اما با مزیت‌های زیاد. یک فضا باید کاربردی و بی زمان باشد، با اشاره‌ای از غافلگیری یا انرژی عجیب و غریب.

 

اتاق نشیمن شماره 2:

تلفیقی کامل از بافت، مبلمان و هنر. ترکیبی مدرنیستی خیره کننده. همچنین کار او از قطعات زیبای قدیمی مشهود است که حداقل به اندازه مفهوم کلی یک نقطه شروع در کار او هستند. نمی‌توان یک فضای داخلی را تجسم کرد بدون اینکه بدانیم چه مبلمان، هنر و اشیایی ممکن است به فضا عادت کنند یا ممکن است نباشند. ما به یک رویکرد جامع نیاز داریم

 

اتاق نشیمن شماره 3:

این صنعت را با کیمیاگری خود در آمیختند و یادداشت‌های عتیقه و سنتی با زیبایی شناسی معاصر مسحور کرده‌اند. مردم چیزهایی را در اطراف خود دوست دارند که معنایی دارند عتیقه‌هایی که داستانی را بیان می‌کنند یا مبلمانی که لبه‌های آن کمی خشن است.

 

اتاق نشیمن شماره 4:

این یک شاهکار تروپیکالیا از صفحات شوجی و میزهای ناکاشیما است که اقیانوس آرام به پنجره‌ها را می‌پاشد. داستان‌های هیجان‌انگیز، ماجراجویانه و سرشار از روح، با ترکیبی از مواد و تأثیرات را تعریف شده است.

 

اتاق نشیمن شماره 5:

کلید موفقیت همیشه طراحی با احساس و شهود بوده است. حس رها کردن همه چیز روی میز در پروژه اتاق نشیمن افسانه او در بالا مشهود است.

 

اتاق نشیمن شماره 6:

این اتاق نشیمن بی‌تردید ترکیب محصولات معاصر با عتیقه‌جات هنری است، همچنین طرحی بی‌زمان ایجاد شده است، زیرا برای مشتری که مقدار زیادی پول خرج می‌کند، در عرض دو یا حتی پنج سال منسوخ شود.

 

اتاق نشیمن شماره 7:

طراحی شبیه هیچ طرح  دیگری نیست که ما دیده‌ایم، به همین دلیل است که نمی‌توانیم از استعدادهای بریتانیایی – نیجریه‌ای سیر شویم. حس آرامش را القا می‌کند. ظریف، بی‌زمان  و مهم‌تر از همه، آرام است. این اتاق نشیمن در، غنا است و حس مشخصی از مکان دارد، استفاده فراوان از فضا، سنگ، بزرگ، بی‌نظم و دراماتیک. قطعات است.

 

اتاق نشیمن شماره 8:

این اتاق نشیمن جدای از مبلمان قدیمی با رنگ جواهر، ترکیب بنفش و آبی است که این صحنه را برق می‌بخشد.

 

اتاق نشیمن شماره 9:

کیمیاگری رنگ‌های جسورانه و آمیختگی کلاسیک با مدرنیته طرح را به یکی از مشهورترین طرح‌های داخلی آمریکا تبدیل کرده است. حال و هوای اتاق 16 تکه مبلمان است که با هنر آفریقایی آمیخته شده با روسری هندی و یک میز سارینن و یک مبل کاگان که با هم جریان دارند.

 

اتاق نشیمن شماره 10:

فضای داخلی این نشیمن در سطح جهانی مورد تقاضا است، فضای داخلی این نشیمن حسی لوکس بین‌المللی دارد که هیچ یک از هنرهایش را قربانی خودنمایی نمی‌کند.

 

اتاق نشیمن شماره 11:

یک اتاق پذیرایی با رنگ آبی و الهام گرفته از مدرنیسم ژاپنی طراحی شده است. این اتاق نشیمن الهام گرفته از مدرنیسم ژاپنی که برای اقامت موقت مشتری در سمت شرق پایین طراحی شده است، هنوز هم یکی از فضاهای مورد علاقه ماست  جسورانه، مینیمال و با ترکیبی بی عیب و نقص.

 

اتاق پذیرایی شماره 12:

این اتاق نشیمن حاوی تمام عناصر فضای کلاسیک و در عین حال هیجان‌انگیز است: صحنه‌ای که با هر نگاه گنجینه‌های بیشتری را به نمایش می‌گذارد  و البته، مبل سبز پسته‌ای نیز وجود دارد.

 

اتاق پذیرایی شماره 13:

در این آپارتمان وان پالم در دبی، خطوط زاویه‌دار با پنجره‌های تصویری دراماتیک بازی می‌کند که در مبلمان مکعبی و لوستر طنین‌انداز می‌شوند، نقره‌ای خنک به آسمان آبی خلیج فارس است.

 

اتاق پذیرایی شماره 14:

یک طاقچه کمیاب ایجاد شده و اقامتگاه‌های تعطیلات خصوصی زیبا و طراحی روبه‌جلو را از مد روز تا آلپ ایجاد می‌کند. وقتی افکار به پیست‌های اسکی روی می‌آورند، رؤیای آنها را می‌بینند.

 

اتاق نشیمن شماره 15:

این اتاق پذیرایی، دارای فضای داخلی مجلل و غنی از پارچه است. تمام مفهوم این طرح این است که در 20 سال آینده بی‌زمان باشد و همچنان به اندازه امروز فعلی باشد.

 

اتاق نشیمن شماره 16:

فضای داخلی خودآگاه. فضاها باید احساس ارتباط داشته باشند و همیشه چیز جدیدی داشته باشند.

 

اتاق پذیرایی شماره 17:

یکی دیگر از ورودی‌های خیره‌کننده و عناصر شگفت‌انگیز در اینجا، تقارن و چراغ‌های سقفی سراب مانند هستند که منبعی جسورانه از درام ایجاد می‌کنند که آرامش باوقار آنچه در زیر آن نهفته است را نشان می‌دهد.

 

اتاق نشیمن شماره 18:

احساس بافت، با مبلمان اواسط قرن که در میان ویژگی‌های اصلی ویکتوریایی و هنر معاصر زندگی می‌کنند.

 

اتاق نشیمن شماره 19:

خانه‌ای شیک، آرام و قابل زندگی ایجاد شده است. خانه‌هایی که باید در آن زندگی کنیم. باید با زندگی با سگ‌ها، بچه‌دارشدن، مهمانی‌ها سازگار باشد. مهم‌تر از همه، آن حس مطلق راحتی و رفاه را ایجاد کند. این اتاق نشیمن – در خانه مزرعه فرانسوی خودش – نمونه‌ای از این حس ظرافت و راحتی است.

 

اتاق پذیرایی شماره 20:

همه ما یک پنت هاوس را دوست داریم، اما طراحان داخلی دلیل خاصی برای آن دارند  آنها در حال ایجاد روابط پربار با توسعه دهندگان املاک برای ایجاد خانه‌های نمایشی باشکوه هستند؛ مانند این مورد با منظره‌ای باورنکردنی از لندن.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

اشتراک گذاری
انتشار توسط
افق توفیقی

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل