مقالات

20 ایده جاکفشی برای تغییر کامل ورودی خانه

ورودی خانه شما اولین چیزی است که مهمانان هنگام ورود به خانه مشاهده می کنند. این بخش سبک دکوراسیون را برای کل خانه تعیین می کند، بنابراین منظم و جذاب نگه داشتن ورودی خانه ضروری است. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، استفاده از یک جاکفشی مناسب است که برای ورودی خانه شما طراحی شده است. در این مقاله، مزایای استفاده از جاکفشی در ورودی شما را بررسی خواهیم کرد و نکات کاربردی برای انتخاب بهترین جاکفشی ارائه خواهیم داد.

اهمیت ورودی منظم

ورودی خانه شما به عنوان یک فضای انتقالی بین دنیای بیرون و خانه شما عمل می کند. اینجا اولین فضایی است که با مهمانان خوشامدگویی می کنید. داشتن یک ورودی منظم به ایجاد یک برداشت اولیه مثبت از خانه شما کمک می کند و زمینه را برای درخشش بیشتر بقیه خانه شما فراهم می کند. جاکفشی نقش مهمی در مرتب نگه داشتن این ناحیه دارد.

 

به حداکثر رساندن کاربرد فضا با جاکفشی

یکی از مزایای اولیه جاکفشی در ورودی خانه، به حداکثر رساندن کارایی فضا است. با داشتن یک بخش مشخص برای کفش، از انباشته شدن کفش ها و ایجاد آشفتگی جلوگیری می کنید. جاکفشی به شما امکان می دهد از فضای عمودی استفاده بیشتری کنید و از فضای موجود در ورودی خود نهایت استفاده را ببرید.

فاکتورهایی که باید در هنگام انتخاب جاکفشی در نظر گرفت

هنگام انتخاب جاکفشی برای ورودی خانه، فاکتورهای مختلفی در انتخاب آن نقش ایفا می کنند. برای اطمینان از انتخاب صحیح، جنبه های زیر را در نظر بگیرید:

این لیست از ایده های جا کفشی برای ورودی به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را متناسب با خواسته های خود داشته باشید. با استفاده از ایده های جاکفشی توکار، کمد جاکفشی و … ، مطمئناً انتخاب مناسب را برای خانه خود انجام خواهید داد.

این لیست از ایده های جا کفشی برای ورودی به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را متناسب با خواسته های خود داشته باشید. با استفاده از ایده های جاکفشی توکار، کمد جاکفشی و … ، مطمئناً انتخاب مناسب را برای خانه خود انجام خواهید داد.

1- کابینت نگهداری کفش

یک ایده این است که قفسه های کفش را به سبک کابینت بسازید، با قفسه های باریک برای کفش های معمولی و محفظه های بلند برای چکمه. می توانید رویه چوبی آن را کمی پهن تر از کابینت های معمول سفارش بدهید تا بتوانید از این قطعه به عنوان میز کنسول برای ورودی نیز استفاده کنید. این مدل جاکفشی شیک در واقع  همه کاره است و می توانید آن را تقریباً در هر اتاقی قرار دهید.

2- قفسه های جا کفشی برای گاراژ شما

اگر در مورد طراحی خیلی خاص حساس نیستید، می توانید از مواد باقی مانده از چوب و وسایل قبلی چیزی بسازید. این قفسه های نگهداری کفش که فقط برای گاراژ مناسب هستند، بررسی کنید. طراحی قطعاً بسیار سخت است.البته، همه اینها به راحتی قابل اجرا است، بنابراین در صورت تمایل می توانید ظاهر جا کفشی خود را بسیار شیک تر نشان دهید.

 

3-کابینت جا کفشی  ساخته شده با چوب سه لایه

 

یک جاکفشی از تخته سه لای شیک قطعاً آنچه را که لازم است خانه را کامل تر می کند، دارد. طراحی ساده است و پس از انجام تمام برش ها، چیدن کابینت آسان است. همچنین می‌توانید کابینت را با رنگ‌های انتخابی خود سفارشی کنید یا حتی با استفاده از نوار یک الگوی هندسی روی آن بکشید.

 

4- فضای کوچک برای جا کفشی

اگر احساس می‌کنید کابینت برای شما خیلی بزرگ است  یک جا کفشی کوچک را بین انتخاب های خود بگذارید. در واقع برای ورودی مناسب است زیرا به شما اجازه می دهد در حالی که کفش های خود را می پوشید بنشینید. اگر بچه های کوچک دارید یا به طور کلی راحتی را دوست دارید عالی است.

 

5- یک جا کفشی کوچک عمودی برای یک ورودی کوچک

فضای عمودی برای قفسه های کفش در ورودی های کوچک مناسب است. یا اگر به سادگی نمی خواهید هیچ فضایی را با این لوازم جانبی هدر دهید. آموزش دستورالعمل‌ها را بررسی کنید تا دریابید که چگونه می‌توانید چنین سیستم جا کفشی را خودتان از ابتدا بسازید. سازماندهی کفش راحت تر و کارآمدتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

 

6- جاکفشی به سبک صنعتی

جاکفشی به سبک صنعتی نیز یک گزینه است. در واقع، این نوع پروژه ای است که به شما آزادی انعطاف زیادی می دهد زیرا می توانید آن را به انواع روش های جالب و مبتکرانه شخصی سازی کنید. می توانید این قفسه ها را به اندازه دلخواه خود بزرگ یا کوچک کنید یا به اندازه دلخواه بین آنها فاصله بگذارید. همچنین می توانید با اسپری لوله ها و اتصالات را به رنگ دلخواه خود رنگ کنید.

 

7- یک سیستم جا کفشی قابل رویت آمیخته با طرح صنعتی

در مورد طرح‌های قفسه‌ی کفش‌های صنعتی ، این ایده را از دستورالعمل‌های پروژه بررسی کنید که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید یک سیستم ذخیره‌سازی و نمایش سفارشی برای مجموعه بزرگی از کفش‌ها بسازید، خواه برای ورودی، اتاق رختکن، کمد دیواری یا برخی دیگر. ترکیب لوله های فلزی و چوب شگفت انگیز به نظر می رسد.

 

8- جا کفشی مخفی

اگر نمی‌خواهید همه کفش‌های خود را در معرض دید قرار دهید، جاکفشی مخفی نیز یک گزینه است. می‌توانید یک کابینت با ماژول‌های عمودی و قفسه‌هایی برای جفت‌های مختلف کفش بسازید تا بتوانید آنها را مرتب کنید. همچنین باعث می شود که به راحتی به هر یک از اعضای خانواده یک محفظه متفاوت اختصاص دهید.

9- جاکفشی با سایز بزرگ

ساخت جاکفشی بسیار شبیه به ساختن قفسه کتاب است با این تفاوت که قفسه ها کمی زاویه دار هستند. نکته خوب این است که می توانید آن را سفارشی کنید تا کاملاً در ورودی شما قرار بگیرد. بسته به اینکه چند جفت کفش دارید، می توانید آن را تا اندازه ای که نیاز دارید بزرگ کنید. بعداً می توانید انواع جزئیات کوچک مانند برچسب ها را روی هر قفسه اضافه کنید یا قفسه ها را به رنگ های مختلف رنگ آمیزی کنید.

10- جاکفشی جعبه مقوایی

ممکن است یک جاکفشی موقت بخواهید، جاکفشی که قرار نیست برای مدت طولانی از آن استفاده شود و نیازی نیست که خیلی محکم و بادوام باشد. در این صورت سعی کنید یک جاکفشی از جعبه های مقوایی بسازید. این یک ایده عالی و همچنین یک پروژه بسیار ساده است. تمام چیزی که به جعبه و نوار نیاز دارید. اگر جعبه ها اشکال و اندازه های متفاوتی دارند نگران نباشید. شما قطعا می توانید آن را به کار بگیرید.

 

11- جا کفشی با لوله پی وی سی

اگر به دنبال افزودن یک گزینه جسورانه به خانه خود هستید، ساخت جا کفشی  با لوله پی وی سی را در نظر بگیرید. با این کار فضای زیادی برای اضافه کردن هر جفت کفش در خانه خود خواهید داشت. هر جفت کفش لوله مخصوص به خود را خواهد داشت و نکته مهم در مورد این گزینه این است که می توانید به تعداد یا تعداد لوله هایی که نیاز دارید اضافه کنید. این می تواند در ورودی شما عالی باشد یا می تواند در گاراژ شما پنهان شود.

 

12- جا کفشی تخته میخ

جاکفشی تخته ای گیره دار

برای اضافه کردن جاکفشی به ورودی خود لازم نیست هزینه زیادی کنید. گاهی با یک جستجوی ساده در گوگل می توانیم آموزش ببینیم که چگونه قفسه‌های کفشی ساده بسازیم که می‌توان آن‌ها را روی دیوار خود آویزان کرد تا کفش‌های شما از بین نرود.

 

13- سبدهای جا کفشی

برای یک واحد نگهداری کفش همه کاره برای ورودی خود، کابینی با سبدهای ذخیره کفش که در زیر آن پنهان شده است را انتخاب کنید. هر یک از اعضای خانواده شما می توانند سبدی با نام خود داشته باشند. و بچه‌های شما می‌توانند وقتی از مدرسه به خانه باز می‌گردند، کفش‌هایشان را داخل سبدشان فرو کنند. سبدهای روستایی دکوراسیون دوست داشتنی به فضای شما می بخشند. به علاوه، یک نیمکت مناسب نزدیک در ورودی برای نشستن و پوشیدن کفش‌های خود خواهید داشت.

 

14- جا کفشی با لوله مسی

در یک آپارتمان مدرن، این جا کفشی با لوله مسی در ورودی شما فوق العاده به نظر می رسد. به سختی فضایی را در خانه شما اشغال می کند. اما یک راه حل عملی برای نگهداری کفش شما اضافه می کند. برای تمیز نگه داشتن ناحیه به هیچ وجه لازم نیست قفسه را بردارید. و فضایی برای نگهداری مجموعه کفش هایی که هر روز استفاده می کنید خواهید داشت. همچنین اگر فضای بیشتری دارید یا اعضای خانواده بیشتری دارید، می توانید این قفسه کفش را بلند تر کنید.

 

15- قفسه های کفش اسکیت برد

اینها باید منحصر به فردترین گزینه های قفسه بندی در لیست امروز ما باشند. یک قفسه عالی برای یک ورودی بزرگ یا گاراژ می سازند. شما از اسکیت بردهای قدیمی برای ایجاد تعدادی قفسه برای نگهداری کفش خود استفاده خواهید کرد. می توانید با چند جاکفشی همه چیز را ساده نگه دارید.. این پروژه هر کسی را که وارد خانه شما می شود تحت تاثیر قرار می دهد و یک راه جذاب کننده برای نگه داری مجموعه کفش شما است.

 

16- جا کفشی معلق

کل این پروژه به سختی برای شما هزینه ای در بر خواهد داشت. و می توانید قفسه را به اندازه ای که برای کلکسیون کفش خود نیاز دارید بلند یا کوتاه کنید.

 

17- قفسه کفش با گلدان

هر کسی که به دنبال ساخت جاکفشی با بودجه کم در سال جاری است، در نظر داشته باشد که تعدادی گلدان باقیمانده را به دیوار ورودی خود اضافه کند. یک ایده آسان را به نمایش می گذارد که برای یک خانواده بزرگ عالی است. هر کدام می توانید گلدان مخصوص خود را داشته باشید تا کفش های خود را در آن قرار دهید. و دیگر نگران تمیز نگه داشتن گلدان های فلزی از کفش های کثیف خود نخواهید بود. این کار برای شما هزینه ای برای ساختن ندارد، و شما فقط باید آنها را به دیوار خود بچسبانید و کار شما تمام می شود.

 

18- جا کفشی نردبانی

اگر به‌دنبال این هستید که تأثیر اولیه‌ای عالی بر مهمانان خود بگذارید، یک جا کفشی نردبانی تهیه کنید. این یک راه حل شیک و در عین حال کاربردی برای نگهداری کفش است. می توانید چوب را متناسب با ورودی خانه خود رنگ کنید. یا می توانید آن را با رنگ طبیعی خود نصب کنید. ما همچنین فکر می کنیم که این یک گزینه فوق العاده برای استفاده های دیگر در خانه شما است، مانند افزودن گیاهان یا تزئینات خانه شما.

 

19- جا کفشی بزرگ

یک جا کفشی بزرگ  برای خانواده های پرجمعیت عالی است. اگر از اینکه کلکسیون کفش های کودکانتان در ورودی شما به هم ریخته است خسته شده اید، یک جا کفشی بزرگ فضای کافی برای همه فراهم می کند. برای قرار گرفتن در ورودی شما به فضای مناسبی نیاز دارد، اما همیشه می توانید پروژه را متناسب با نیاز و فضای خود کاهش دهید.

 

20- جاکفشی دیواری

همه ما فضای خالی زیادی روی زمین در ورودی خود نداریم. ما سبک مبهم و مدرن این انبار کفش را دوست داریم که تزئیناتی را نیز برای ورودی شما ایجاد می کند. البته، می‌توانید به تعداد کم یا به تعداد مورد نیاز قفسه اضافه کنید تا متناسب با اندازه خانواده یا مجموعه کفش‌تان باشد.

 

سوالات متداول در مورد جا کفشی

آیا کفش باید در جعبه نگهداری شود؟

نگهداری کفش‌هایتان در جعبه‌هایشان می‌تواند یک ایده فوق‌العاده باشد زیرا شرایط نگهداری عالی را فراهم می‌کند. اگر ابتدا آنها را قبل از گذاشتن در جعبه ها تمیز کنید، کفش ها دوام بیشتری خواهند داشت.

 

بهترین روش برای نگهداری کفش در کمد چیست؟

اگر کمد بزرگی دارید، می توانید قفسه هایی برای کفش های خود نصب کنید. با این حال، اگر فضای کمد کوچکی دارید، سیستم های آویز روی درب می توانند کارآمد باشند.

 

آیا نگهداری کفش در گاراژ اشکالی ندارد؟

نگهداری کفش در نواحی نوسان دما می تواند به کفش شما آسیب برساند. گرما می تواند کفش های شما را خشک کرده و باعث تاب برداشتن آنها شود. و فضاهای سرد می تواند باعث سفت شدن آنها و جلوگیری از خشک شدن  برف و آب آنها شود.

 

از جا کفشی چه استفاده ی دیگری می توان کرد؟

اگر دیگر از جاکفشی‌های خود برای نگهداری کفش استفاده نمی‌کنید، همیشه می‌توانید آن‌ها را برای تزیین یا نگهداری در هر اتاق دیگری از خانه استفاده کنید.

نتیجه گیری

چه بخواهید جاکفشی خود را بسازید و چه بخرید، همه این گزینه ها به مرتب کردن ورودی شما کمک می کنند. صرف نظر از شکل و اندازه ورودی شما، امیدواریم که امروز گزینه ای را در اینجا پیدا کرده باشید که مطابق با نیازهای شما باشد.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

5 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل