مقالات

36 راه برای ایجاد جزیره آشپزخانه کاربردی و لوکس

ایده های جزیره آشپزخانه

این ایده‌های جزیره‌ی آشپزخانه،  فضای آماده‌سازی آشپزخانه را افزایش می‌دهند، به‌علاوه اضافه کردن صندلی در کنار جزیره آشپزخانه  تأثیر زیبایی‌ شناختی زیادی بر فضا دارند.

جزیره‌ی آشپزخانه ممکن است در آشپزخانه‌های وسیع‌تر بزرگ‌تر باشند، یا در فضاهای کوچک‌تر با ابعاد کوچک‌تر باشند، اما در هر صورت ایده‌های آشپزخانه مانند انتخاب مواد، رنگ، شکل و موارد دیگر است که می‌تواند یک جزیره را به یک جزیره‌ی آشپزخانه با ویژگی‌های خاص تبدیل کند

یک جزیره همچنین می‌تواند یک فضای درخشان در طراحی آشپزخانه باشد و محیط‌ کاری را از فضا برای خانواده و مهمانان جدا می‌کند تا به سرآشپز اجازه دهد بدون اینکه احساس تنها بودن کند، با خیال راحت کار کند.

ایده‌های جزیره‌ی آشپزخانه به شما کمک می‌کند تا در انتخاب اندازه، شکل ، طراحی و همچنین انتخاب صندلی‌های جزیره‌ای الهام‌ بگیرید و ایده‌های جدیدی اضافه کنید که فضای آشپزخانه شما را کاملا متحول ‌کند

 

1. از شکل های سیال برای جذاب کردن جزیره‌ی آشپزخانه استفاده کنید:

اشکال سیال به این جزیره‌ی آشپزخانه طویل حرکت و پویایی می بخشد. در یک خانه با پلان بازاین جزیره‌ی آشپزخانه برای کمک به انتقال راحت غذا در بار صبحانه دریک طرف دیگرقرار دارد تا آسایش را برای اعضای خانواده فراهم کند.این جزیره از چوب سخت استرالیایی با روکش روغنی بادوام ساخته شده است. ساختار چوبی که از تخته های عمودی تشکیل شده است، که مقرون به صرفه تر از خم کردن چوب است.

 

2. از لبه‌ی آبشاری جزیره برای ظاهری بدون درز استفاده کنید :

ویژگی‌ای که در طراحی جزیره‌ی آشپزخانه آن را منحصربه‌فرد می کند، ” لبه آبشاری” (ادامه یکپارچه میز از افقی به عمودی) است. تیله‌های رگه‌دار با استفاده از این تکنیک شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، به‌خصوص اگر دالی به اندازه‌ای بزرگ تهیه کنید تا امکان این را بدهد تا رگه‌ها مستقیماً به سمت زمین جاری شوند و البته باید در انتخاب کفپوش و نحوه تکمیل میز کار دقت کنید.

 

3. استفاده از کانترهای بزرگ و دسته ها برای تاثیر بیشتر در فضا

یک آشپزخانه‌ی دلباز نیاز به جزیره‌ی آشپزخانه‌ای با ابعاد بزرگ دارد تا اطمینان حاصل شود که در فضا گم نمی شود. در اینجا، از میزهای بزرگ و دسته های بزرگ برای جزیره ای چشم نواز استفاده کرده است که یک پانچ قدرتمند دارد. ضخامت کانتر با استفاده از نوارهای عمیق در اطراف درست شده است. بدون فشار وزن بیش از حد روی کابینت زیر آن، عمق چشمگیری به آن می‌دهد.

 

4. جزیره خود را با نورپردازی جذاب‌تر کنید :

با اتصالات نوری که با دقت انتخاب شده‌اند که هم از نظر فرم و هم از نظر عملکرد امتیاز بالایی دارند، یک جزیره‌ی آشپزخانه را در کانون توجه قرار دهید. نورپردازی مشخص و آشکار باید درام را در آشپزخانه افزایش دهد نه اینکه نمایش را بدزدد. آبجکت‌های نمادین با قدمت احتمالاً از وسایل مد روز بیشتر دوام می‌آورند.

 

5. از متریال‌های ترکیبی برای پایانی جالب استفاده کنید:

در هنگام انتخاب جزیره با اندازه مناسب، تأثیری را که بر نصب میز می گذارد را در نظر بگیرید. جزیره با طول بیشتر از 11.5 فوت (3.5 متر) معمولاً به دو تخته سنگ یا کوارتز نیاز دارند. افزودن عناصر چوبی راه خوبی برای ترکیب کردن و در عین حال پنهان کردن اتصال‌ها است

 

6. به فراتر از یک شکل مستطیلی معمولی فکر کنید:

هنگام طراحی یک جزیره‌ی آشپزخانه با شکلی که کاملاً منحصر به فرد است، خارج از چارچوب فکر کنید. این حرکتی شجاعانه است که فراتر از طرح‌های مستطیلی کلاسیک قدم بگذاریم، اما نتیجه آن می‌تواند از نظر تأثیر بصری بسیار زیاد باشد. در اینجا، جزیره را طوری طراحی کردیم که شبیه یک مبلمان زیبا باشد. این نشان دهنده شخصیت ماجراجویانه صاحب آن است، در حالی که به طبقه‌بندی فضا و ایجاد یک تقسیم واضح بین آشپزی و آرامش کمک می کند.

 

7. در انتخاب متریال جسورانه عمل کنید :

یک رویکرد جسورانه به متریال می تواند نتایج خارق العاده ای ارائه دهد. این جزیره بتنی یک ویژگی برجسته در این آشپزخانه است. ما قصد داشتیم مانند یک قطعه هنری در فضا از آن استفاده کنیم،گرد کردن تمام گوشه‌ها عملکرد و جریان را بهبود می‌بخشد، در حالی که به نرم کردن ظاهر جزیره‌ای بزرگ و بسیار کاربردی کمک می‌کند.

 

8. یک جزیره  Tشکل را برای یک چرخش جالب امتحان کنید :

یک جزیره T شکل می‌تواند از یکی از اشتباهات کلاسیک جزیره‌ی آشپزخانه جلوگیری کند، یعنی کوچک شدن یک فضای بزرگ و از دست دادن فرصت برای قرار دادن مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در قلب فضا.

دراین طرح مناطق کار و ناهار خوری به وضوح تعریف شده است و مواد مختلف روی میز نیز عناصر را متمایز می کند

اگر جزیره‌ای مانند این را انتخاب می‌کنید، از میز با ارتفاع کمتر با صندلی‌هایی برای نشستن در محل غذاخوری انتخاب کنید، یا این عنصر را در همان ارتفاع بقیه قسمت‌های جزیره نگه دارید و از صندلی‌های بار استفاده کنید. با گزینه دوم، چهارپایه های روکش دار با پشتی راحت ترین گزینه هستند

 

9.از میز کشویی برای شگفت‌انگیزتر شدن فضا استفاده کنید:

میله ای با چوب گردو تاثیر شگفت انگیزی را در این جزیره به طول 5 متر ایجاد می کند. اثر شناورکه با استفاده از یک ساختار جعبه فولادی که در زیر میز و بین کابینت ها پنهان شده بود، سپس به کف بتنی پیچ شد، کفپوش بیشتری را نمایان می کند، که حس فضا را تقویت می کند.

 

10. تجهیزات ثابت در جزیره جای دهید:

هر عنصری را برای طراحی جزیره‌ی آشپزخانه موفق در نظر بگیرید. جزایر باید به سینمای خانگی آشپزی تبدیل شوند و آشپز را در مرکز نمایش قرار دهند. وقتی همه چشم ها در زمان صرف غذا به جزیره است، هر قسمت از آن  از نوار صبحانه گرفته تا جزئیات کوچکتر مانند لوازم خانگی و ایده های نورپردازی جزیره آشپزخانه باید از نظر طراحی به خوبی در نظر گرفته شود

در این آشپزخانه، یک سینک روشویی جلویی به یکی از ویژگی‌های کلیدی در طراحی تبدیل می‌شود.

 

11.صندلی جزیره ای را با یک میز کالسکه بسازید:

جزایر مزایای عملکردی متعددی را برای آشپزخانه به ارمغان می‌آورند، اما می‌توانند به شخصیت بخشیدن به طراحی نیز کمک کنند. متریال با فرمت بزرگ مانند گرانیت و کوارتز برای جزایر آشپزخانه مدرن انتخاب خوبی است.

اگر عاشق متریال میز خود شده اید، چرا فقط روی یک سطح توقف کنید؟ نصب یک کانتر پیچیده، مواد را در کناره‌های جزیره پایین می‌آورد و حسی لوکس از یکپارچگی ایجاد می‌کند که برای ظاهری بسیار مدرن عالی است. همانطور که در این مثال نشان داده شده است، سمت عمود را باز بگذارید، و این می تواند به عنوان فضایی برای نشستن شما عمل کند.

12.در مورد فضای حرکت با دقت فکر کنید:

هنگام در نظر گرفتن اندازه جزیره، به فضایی که فراتر از آن نیاز دارید فکر کنید. جزایر یک ویژگی چشم نواز در آشپزخانه هستند، اما می توانند فضای قابل توجهی را در بر بگیرند. بنابراین هنگام اضافه کردن جزیره به طرح، مهم است که فضای موجود و منطقه گردش اطراف جزیره را در نظر بگیرید

معمولا فضای 48 اینچ (1200 میلی متر) بین کابینت و جزیره ، مورد نیاز است. در این آشپزخانه جمع و جور، مساحت جزیره حداکثراندازه در نظر گرفته شده ، اما فضای مناسبی را برای کاربران ایجاد می کند تا به راحتی در اطراف آن حرکت کنند

 

13.گزینه های ذخیره سازی خود را با هم تطبیق دهید:

اگر فضای ذخیره سازی در آشپزخانه شما کافی است، افزودن یک جزیره ، فرصت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. ترکیبی از کابینت ها و کشوها را برای نگهداری راحت میز و ظروف آشپزی در هر شکل و اندازه ای بکار ببرید. همچنین می‌توانید قفسه‌های باز را برای نمایش برخی از لوازم  ضروری آشپزخانه خود اضافه کنید. برای افزودن حسی خانگی، یک کتابخانه برای جزیره‌ انتخاب کنید. این کار فضای میز را آزاد می کند و اجازه می دهد تا محبوب ترین کتاب های آشپزی به نمایش گذاشته شود

14.منحنی هایی برای جزیره اضافه کنید:

طراحی جزیره آشپزخانه‌ ی مستطیلی را با نوار صبحانه منحنی در یک طرف نرم کنید. دراین جزیره‌ی آشپزخانه خطوط مختلف را برای ایجاد یک ویژگی زیبا در مرکز فضا ترکیب می کند و مکانی دعوت کننده برای نشستن مهمانان فراهم می کند

 

15.مناطق مختلف ایجاد کنید:

ترکیب متریال‌ها روی سطح می تواند به تقسیم جزیره‌ی آشپزخانه‌ی وسیع کمک کند. همچنین می تواند برای کمک به تقسیم بندی مناطق مختلف، بسته به اینکه برای چه موردی استفاده شود، انجام شود

به عنوان مثال، سطحی که برای تهیه غذا استفاده می شود ممکن است سنگ نگه داشته شود، در حالی که می‌توان از چوب برای بار صبحانه استفاده شود.اگر طرفدار این سبک هستید، ایده های آشپزخانه سفید ما الهام بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

 

16. با یک جزیره L شکل تعداد صندلی‌ها را دو برابر کنید:

احتمالاً این ایده‌ را در آشپزخانه‌های کوچک دیده‌اید، اما آیا می‌دانستید قالبی که معمولاً در کابینت‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند برای یک جزیره واقعاً خوب عمل کند؟

ایجاد یک نوار صبحانه به این شکل در جزیره شما می تواند راهی مفید برای دو برابر کردن فضا برای نشستن دراطراف جزیره‌ی آشپزخانه و ایجاد یک فضای آشپزی اجتماعی باشد.

همچنین سرو غذا و نوشیدنی را آسان‌تر می‌کند، بنابراین این طرح برای کسانی که عاشق سرگرمی هستند عالی است

 

17.بزرگ فکر کنید:

این طراحی منحصربه‌فرد که تأثیر مجسمه‌سازی بزرگ را در آشپزخانه به نمایش می‌گذارد، از طریق شیشه‌های پوسته‌دار، بافت‌های غنی و رنگ‌های گرم به زرق و برق دهه 1920 اشاره می‌کند. شستشوی درخشان از طلای برس خورده، جلوی کابینت بلوط منحنی را برجسته می‌کند، در حالی که اجازه می‌دهد دانه‌های ظریف در آن بدرخشند

منحنی منحصربه‌فرد با استفاده از فناوری مواد که معمولاً در مناطق حفاظتی اتومبیل‌ها در مسابقات موتوری برای تقویت کردن استفاده می‌شود، به دست آمد که هدف جذب تخیل و حس بی حد و حصر طراحی مبتنی بر صنایع دستی بود.

 

18. طراحی جزیره به اندازه ی دلخواه :

 

اگر فضای زیادی در آشپزخانه خود دارید، جزیره‌ی آشپزخانه‌ی شما می تواند به اندازه دلخواه شما باشد.

یکی از راه‌های متمایز کردن آشپزخانه‌تان این است که جزیره با صندلی‌های زیاد احاطه شود تقریباً شبیه یک کوکتل بار.

 ما عاشق این طراحی کشیده، با فضای هفت نفره، با یک طراحی مدرن هستیم.

19.از جزیره برای تبدیل صفحه آشپزخانه به مرکز فضا استفاده کنید:

 

با قرار دادن اجاق گاز در جزیره‌ی آشپزخانه، به آن کمک می کنید تا نقطه مرکزی فضا باشد. این بدان معناست که شخصی که در حال آشپزی است می‌تواند رو به بقیه باشد (به جای اینکه پشتش را برگرداند) و آن را به یک ویژگی طراحی هوشمندانه و اجتماعی تبدیل می‌کند. همچنین فضای زیادی در اطراف اجاق گاز شما برای تهیه غذا فراهم می کند.ما عاشق کابینت آشپزخانه آبی در این خانه روستایی هستیم.

 

20.برای ایجاد یک فضای چند منظوره در جزیره یک میز کاری اضافه کنید:

از منظر عملکردی، جزیره‌ی آشپزخانه فضای آماده سازی بیشتری را فراهم می کند و فاصله بین قسمت های کلیدی سینک، اجاق گاز و یخچال را در آشپزخانه کاهش می دهد. همچنین مرزی بین منطقه کاری آشپزخانه و فضای نشیمن یا ناهارخوری مجاور ایجاد می‌کند. تا کودکان و مهمانان دست و پاگیر شما نشوند. یک فضای کار فزاینده ای نیز می شود.

ظهور ” جزیره‌ی آشپزخانه ” منعکس کننده تغییر کاربری آشپزخانه سنتی و افزایش تقاضا برای فضاهای چند منظوره و استاندارد است.

جزیره‌ها فضای بیشتری را برای کار کردن ارائه می دهند و می توانند ایده های هوشمندانه ای برای ذخیره سازی آشپزخانه داشته باشند تا نه تنها وسایل آشپزخانه بلکه لوازم اداری را نیز پنهان کنند. اغلب آنها یک قسمت نشیمن با چهارپایه های بلند را ترکیب می کنند که فضای ارزشمند دیگری را برای کار یا استراحت اضافه می کند و به تقسیم بندی آشپزخانه کمک می کند

 

21.فضایی را برای نشستن در یک جزیره‌ی آشپزخانه ایجاد کنید:

تقریباً همه جزایر آشپزخانه دارای نوعی صندلی هستند. حتی کوچک‌ترین فضا هم معمولاً می‌تواند یک جفت صندلی بار را در خود جای دهد، اگرچه بیشتر ما جزیره‌های طولانی را انتخاب می‌کنیم که در یک انتها صندلی‌هایی  متناسب با سبک میز را به‌عنوان یک چیدمان راحت برای وعده‌های غذایی خانوادگی و سرگرمی انتخاب می‌کنیم.

فضای کار اضافی در لیست آرزوهای ما قرار دارد، ایجاد فضای کاری اضافی در طراحی آشپزخانه یک جریان حیاتی است. همچنین می‌توانید  جزیره‌ی آشپزخانه قابل حمل خود را با استفاده از طرح‌ها و لوازم هوشمند مانند پریزهای برق مخفی و نقاط شارژ، سخت‌تر کنید.

 

22.در یک میز ناهار خوری کار کنید:

علاوه بر فضای کاری اضافی، یکی از بهترین ایده های جزیره‌ی آشپزخانه مدرن در حال حاضر، افزودن میز ناهارخوری برای راه حلی هوشمندانه برای صرفه جویی در فضا است.

در اوایل طراحی جزایرآشپزخانه به طور کلی فقط یک ارتفاع داشتند، یا در ارتفاع میز کار یا کمی بالاتر. اکنون تنوع بسیار بیشتری وجود دارد با سطوح مختلف برای عملکردهای مختلف.

ما به طور منظم یک میز را به دو دلیل اصلی در جزیره ادغام می کنیم: زمانی که فضای نشیمن کوچک‌تراست و فضایی برای میز ناهارخوری جداگانه وجود ندارد، یا زمانی که میهمانان می خواهند در نزدیکی آشپزخانه غذا بخورند.

 

23.یک نمایشگر بسازید:

مشتریان دیگر به کارایی محض راضی نیستند، از ایده‌های قفسه‌بندی آشپزخانه باز در جزایر آشپزخانه استفاده می‌کنند تا به عنوان نمایشگرهای زیبا عمل کنند، که برای نمایش مجموعه‌های منحصربه‌فرد  از سرامیک‌های قدیمی، تا کتاب‌های آشپزی و ظروف شیشه‌ای که هر کدام رنگ و شخصیت می‌افزایند

 

24.جزئیات طراحی را به جزیره‌ی آشپزخانه اضافه کنید:

 

پانل ها با اشاره به سبک انگلیسی ساده و زیبایی شناسی کلبه، لحظاتی را سپری می کنند. صفحات زبانه دار و شیاردار بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. انتخاب طراحی طبیعی به ایجاد حس لمسی و گرم در ایده های جزیره‌ی آشپزخانه کمک می کند. اگر عاشق ایستگاه های کاری و صبحانه با طعم روستایی هستید، ایده های جزیره‌ی آشپزخانه خانه های کشاورزی را نیز بررسی کنید.

 

25.از جزیره‌ی آشپزخانه برای معرفی مواد جدید استفاده کنید:

 

تغییر سرعت ارائه شده توسط یک جزیره اغلب باعث تغییر متریال می شود و بعد دیگری را به طراحی آشپزخانه شما معرفی می کند. با انتخاب روکش یا رنگ‌های جسورانه‌تر، یا شاید مواد گران‌تری که در کل آشپزخانه گران‌تر باشد شاید بتوانید شجاع‌تر باشید. یک جزیره در واقع دارد آشپزخانه را تعریف می‌کند و یک تقسیم بندی منظم و شفاف را به فضای ناهار خوری و زندگی می دهد.

 

 

 

26.با جزیره‌ی آشپزخانه به فضا رنگ اضافه کنید:

جزیره‌ی آشپزخانه یک فرصت عالی برای ترکیب ایده های رنگی در آشپزخانه است. حداقل قسمت روبه‌روی جزیره باید از مواد گرم باشد تا از سطوح کارآمد آشپزخانه گذر کند. برای یک مرکز نمایشی جذاب، به متریال لوکس نگاه کنید، از سنگ مرمر رگه‌دار عمیق و گرانیت‌های خال‌دار گرفته تا روکش‌های چوبی عجیب و غریب و آینه‌های درخشان یا فلز درخشان استفاده شده است.

همچنین یک روند برای استفاده روزافزون از مواد بافتی وجود دارد که از چوب خام یا خشن اره شده، رویه های سنگی تراش خورده یا شعله ور شده و همچنین تضاد رنگ بین جزیره و بقیه آشپزخانه وجود دارد.

27.حداکثر ذخیره سازی آشپزخانه در جزیره:

ایده های جزیره‌ی آشپزخانه یک فرصت طلایی برای افزایش فضای ذخیره سازی در آشپزخانه شما است، بنابراین مطمئن شوید که آن را در هر دو طرف یک واحد عمیق کار می کنید. اقلامی که به ندرت استفاده می شوند،مثل لوازم جانبی مورد نیاز برای ناهار خوری یا حتی بهم ریختگی های مربوط به تکالیف را در قسمت بیرونی جزیره و لوازم ضروری آشپزی در سمت آشپزخانه قرار دهید.

 

28.دو جزیره‌ی آشپزخانه را در یک فضای بزرگتر کار کنید:

اگر فضا اجازه بدهد، دو جزیره‌ی آشپزخانه مجزا همیشه بهتر از یک جزیره است. آشپزخانه‌های دو جزیره در لوکس بودن فضای آشپزخانه تاثیر به سزایی دارند و سطح قابل استفاده روی میز را در مقایسه با یک جزیره تک بزرگ به حداکثر می‌رسانند.

هنگام برنامه ریزی برای طراحی، کارکردهای هر جزیره را در نظر بگیرید: برای مثال، یکی ممکن است برای پخت و پز باشد در حالی که دیگری فضایی برای ناهار خوری با  تعدادی صندلی‌ در اطرافش فراهم می کند.

 

29.یک ماده لوکس برای جزیره آشپزخانه خود انتخاب کنید:

همانطور که در بالا گفتیم، زمان به کار بردن سنگ مرمر با رگه های عمیق است. رگه‌های عمیق یک روند کلیدی در سطوح جزیره هستند . سنگ مرمر رنگ‌های زیادی دارد، به دنبال رنگ‌های سبزتر باشید که آرام‌بخش و پیچیده هستند.

 

30.درطراحی جزیره‌ی آشپزخانه یک کابینت شراب خوری اضافه کنید:

چند سال پیش، کابینت‌های شراب خوری به عنوان یک وسیله لوکس در نظر گرفته می‌شد که فقط برای کسانی که بودجه‌های بزرگ و آشپزخانه‌های بزرگ دارند، در دسترس بود. با این حال، این روزها، با کاهش قیمت ها و اندازه ها، در هر طرح و اندازه وجود دارد.

خنک کننده های شراب طراحی شده در جزیره آشپزخانه یک سرمایه گذاری عالی است، زیرا فضای یخچال و همچنین میز کار را آزاد می کند و در عین حال شراب شما را در شرایط بهینه نگه می دارد.

اگر از سرگرمی لذت می برید، دوستان و خانواده می توانند در حین پخت و پز به شما کمک کنند و یک لیوان نوشیدنی بخورند. از آنجایی که آشپزخانه‌های ما بیشتر شبیه تئاتر می‌شوند، و برای محبوبیت بیشتر جزیره‌، داشتن یک کابینت شراب برای تکمیل آن منطقی است.

 

31. جزیره‌ی آشپزخانه خود را روشن‌تر کنید:

نورپردازی جزیره‌ی آشپزخانه یک مورد واقعاً مهم در طراحی آن است و باید درست در ابتدای طراحی آشپزخانه شما برنامه ریزی شود. اگر به سراغ آویز می روید، مانند آشپزخانه شیک بالا، به خاطر داشته باشید که اعداد فرد بیشتر از اعداد زوج از نظر بصری جذاب هستند.

 

32.بودجه خود را به بوکمچینگ اختصاص دهید:

یک تخته سنگی خیره کننده را می توان به روش های مختلفی در اطراف یک جزیره به نمایش گذاشت. بوک مچ(سنگ اسلب)، که برش‌های سنگ آینه خود سنگ هستند، یا لغزش مچینگ، که از برش‌های سنگ برای ایجاد جلوه‌ای ماندگار استفاده می‌کند، تکنیک‌های موثری هستند، اما در صورت امکان، یک قطعه سنگ بدون درز که در جلوی یک جزیره نصب شده است، به‌ویژه قابل تحسین است.

 

33.برای ظاهری ساده، کشوهای عمیق را در نظر بگیرید:

اگر به سبک آشپزخانه مدرن و شیک علاقه دارید، کابینت ها را با کشوهای جزیره‌ی آشپزخانه عوض کنید. مانند این نسخه ها، کشوها را می توان به اندازه بزرگ طراحی کرد تا ذخیره سازی عالی برای طیف وسیعی از لوازم ضروری آشپزخانه ارائه دهد و به دلیل به بیرون کشیده شدن آنها، دسترسی به همه چیز آسان است.

 

34. موادی را انتخاب کنید که با خانه شما مطابقت داشته باشد:

اگر آشپزخانه شما تحت تسلط ویژگی‌هایی از معماری خانه شما است ، چه آتش مرمری خاصی را احاطه کرده باشد چه تیرهای چوبی قدیمی، مانند آشپزخانه کلبه‌ای بالا انتخاب ماده‌ای برای جزیره‌ی آشپزخانه که مکمل یا تقلید کننده آن باشد، ظاهری ساده و آرام وشیک ایجاد می‌کند. با این حال، مهم است که حداقل یک مورد کنتراست را در فضا اعمال کنید . در اینجا، گچ خشن دیوارهای سفید ساده را ارائه می دهد.

 

35.با یک جزیره‌ی متحرک انعطاف پذیر باشید:

جزایر آشپزخانه نیازی به قطعات ثابت مبلمان ندارند. جزایر آشپزخانه مستقل یا قابل حمل یک انتخاب همه کاره است که به شما امکان می دهد چیدمان آشپزخانه خود را در طول زمان منعطف کنید یا ظاهری آرام تر ایجاد کنید.

درست است که این جزایر آشپزخانه دارای لوازم خانگی یا نقاط الکتریکی ندارند در عوض آنها صرفاً برای آماده سازی و غذا خوردن، ذخیره سازی و البته نمایش هستند. اگر می‌خواهید متحرک باشد، می‌توانید چرخ‌هایی برای آن طراحی کنید.

 

36.به جزیره ای با جزئیات شیار دار بروید:

یک پیچ و تاب مدرن در طرح‌های آجدار سنتی، ظاهری زاویه‌دارتر و هندسی‌تری به خود می‌گیرد. سطح این جزیره آشپزخانه دارای کشوهایی با جلوهای چوبی عمیق است.

هرچه چوب‌ها عمیق‌تر باشند، زیبایی‌شناسی دراماتیک‌تر است. به خاطر داشته باشید که چفت زدن به جلوی کشوها وزن اضافه می کند. در اینجا وزنه‌هایی را در پشت اضافه کردیم تا تعادل هنگام باز کردن کشوها داشته باشیم.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

1 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

3 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

1 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل

5 روش تمیز کردن میزهای مرمر

جذابیت همیشگی میزهای مرمری آنها را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای هر آشپزخانه یا حمام…

2 ماه قبل