مقالات

7 نکته تخصصی برای طراحی ورودی استثنایی

هرگز این موارد ضروری را در طراحی ورودی فراموش نکنید

طراحی ورودی ممکن است دشوار باشد زیرا ما اغلب به سرعت از آنها رد می‌شویم و توجه کمی به آنها می‌کنیم. با وجود این، ورودی ها یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه هستند و باید به عنوان مقدمه‌ای برای سبک طرح خانهٔ شما در نظر گرفته شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌تواند بسیاری از مردم را متعجب کند که چه چیزی در یک ورودی خوب به نظر می‌رسد و چگونه می‌توان این ناحیه مرزی را درست کرد.

اگرچه اغلب ورودی نادیده گرفته می‌شود، ایده‌های بی‌شماری برای ورودی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از فضای کاربردی آنها استفاده کنید و در عین حال ورودی خود را جذاب می‌کند. از سازماندهی یک ورودی تا ایده‌های مبلمان ورودی، مجموعه وسیعی از تغییرات را می‌توانید در این نیمه اتاق بی دست و پا ایجاد کنید تا باورنکردنی و متفاوت به نظر برسد و عملکرد خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چیدمان خانه با تکنولوژی مدرن و جدید

در اینجا، طراحان ما نظرات خود را در مورد آنچه در ورودی مناسب به نظر می‌رسد ارائه کرده‌اند تا شما در خانه از آن الگوبرداری کنید.

 

چه چیزی در یک ورودی خوب به نظر می‌رسد؟

وقتی نوبت به طراحی ورودی می‌رسد، ابتدا باید در نظر داشته باشید که چه کسانی و چگونه از آنجا استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید، ممکن است پوشش‌های سخت‌افزاری در آنجا مناسب باشد. در حالی که اقوام  مسن‌تر و مهمانان ممکن است برای آماده شدن برای خروج یا ورود به خانه به صندلی ارگونومیک بیشتری نیاز داشته باشند.

ورودی شما هر چه که بخواهد باشد، این نکات تخصصی به شما کمک می‌کند تا اضافات مناسب را انتخاب کنید تا یک ورودی زیبا به نظر برسد بدون اینکه کاربردی بودن روزمره آن از بین برود.

1.     جایی برای نشستن در نظر بگیرید

ورودی‌ها اولین نگاه به خانه هستند. افزودن یک نیمکت یا قسمت‌هایی برای نشیمن، گرما و حسی دعوت کننده به ورودی می‌دهد.

در حالی که زمان زیادی را در ورودی‌های خود نمی‌گذرانیم، افزودن صندلی می‌تواند عملکردی را به فضا بیاورد و به افراد این امکان را می‌دهد که به راحتی آماده شوند، چه  زمانی که در حال ورود به خانه شما هستند و چه  زمانی که در حال آماده شدن برای خروج هستند. این اضافات کوچک در یک ورودی عالی به نظر می‌رسند و مهمان نوازی شما را به عنوان میزبان منعکس می‌کنند زیرا مهمانان احساس می‌کنند در فضا مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرند. صندلی ورودی می‌تواند خیلی ساده باشد به‌طوری که  فضا را به هم گره می‌زند و  یا یک نیمکت توکار یکپارچه باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی نئوکلاسیک

در داخل صندلی‌های نیمکت نیز فضای ذخیره سازی مخفی قرار دهید. اگر بچه‌های کوچک و حیوانات خانگی دارید، پارچه‌های روکشی را انتخاب کنید، روی اثاثیه یا لوازم داخلی نیز از محافظ پارچه‌ای استفاده کنید، در ایده‌های ورودی کوچک، از صندلی‌هایی استفاده کنید که می‌توان آن‌ها را در زیر میز کنسول قرار داد تا در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشید و در غیر این صورت در جای خود قرار دهید.

 

 

2.     یک میز کنسول زیبا اضافه کنید

دانستن اینکه دقیقاً به چه چیزی در ورودی خانه نیاز دارید دشوار است، میز کنسول احتمالاً یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید اضافه شود. کنسول‌ها یا کمدها می‌توانند به عنوان جایی برای سازماندهی در ورودی‌های خانه اضافه شوند.

علاوه بر این، میزهای کنسول این فرصت را برای استفاده از یک مبلمان بزرگ‌تر یا ساختاری‌تر ارائه می‌دهند که ممکن است در قسمت‌های دیگر خانه نامناسب به نظر برسد. میزهای کنسول می‌توانند به عنوان یک نقطه کانونی زیبا عمل کنند، زیرا اغلب یکی از معدود وسایل مبلمان در فضا هستند، به این معنی که ریسک بیشتری را می‌توان پذیرفت؛ زیرا بعید است که با اثاثیه اطراف مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب تداخل داشته باشد.

استفاده از میز کنسول را به عنوان پایه‌ای برای دکورهایی مانند گیاهان، نورپردازی یا قاب عکس‌های شخصی در نظر بگیرید تا حسی گرم و خانگی در ورودی خود ایجاد کنید.

 

3.     با کف ورودی خود بیانیه بدهید

ایده‌هایی برای کف ورودی یکی دیگر از راه‌های ساده و در عین حال عالی برای معرفی سلیقه شما  و زیبا جلوه دادن ورودی شما است. کاشی‌های کف‌ راه شگفت‌انگیزی برای جان بخشیدن به فضا و برجسته کردن رنگ و طرح در فضا هستند. از نظر ظاهری زیبا، کاشی‌های کف گرمایشی نیز برای مکان‌های پرتردد مانند راهروها یا آشپزخانه‌ها کاملاً ایده‌آل و بادوام هستند. آنها با در نظر گرفتن طول عمرشان طراحی شده‌اند، آنها یک سرمایه گذاری کامل هستند که قول می‌دهند سال‌ها و در طول زمان مقاومت کنند.

فرقی نمی‌کند که کاشی‌هایی طرح‌دار هندسی سنتی‌تر انتخاب کنید یا به دنبال کاشی‌های مدرن با کاشی‌های کف چینی با فرمت بزرگ باشید، برای همه سلیقه‌ها و سبک‌های خانه طرح‌های مختلفی وجود دارد. رنگ و طرح نقش مهمی در تعیین حس فضا دارند، اما می‌توانند بر اندازه یک فضا نیز تأثیر بگذارند. در حالی که رنگ‌های روشن، خنثی و طبیعی فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند، کاشی‌های طرح‌دار با رنگ‌های تند می‌توانند فضای اتاق را محصورتر کنند.

 

4.     با گیاهان زندگی را به فضا بیاورید

زندگی را به خانه بیاورید. گل‌های تازه و لامپ‌های گلدانی این قدرت را دارند که فوراً حال و هوای فضا را بهبود ببخشند. اضافه کردن  برخی از بهترین گیاهان آپارتمانی به ورودی شما می‌تواند زندگی را به فضای بی‌جان برگردانند. تزیین با گیاهان یک راه سریع و آسان برای زیباتر کردن ورودی شما و زیبا جلوه دادن آن است، حتی روحیه مهمانان را در هنگام بازدید افزایش می‌دهد.

دنیای ما بسیار آشفته است پس مهم است که فضاهایی با روحیه‌ای ملایم ایجاد کنیم که به ما آرامش دهد. گل‌ها این کار را بدون زحمت انجام می‌دهند.

 

5.     ایجاد شخصیت و هویت از طریق اضافه کردن آثار هنری

چند راه برای معرفی شخصیت خود به آن فضا وجود دارد تا آن را خوب جلوه دهید.

به عنوان یک قاعده کلی، کارفرمایان ما دوست دارند فضاهای ورودی خود را در ارتباط با خانه و شخصیت خود بیان کنند. این ممکن است به معنای چیدمان‌های گل، دکورهای هنری یا مجسمه باشد، شاید یک سقف ویژه آویزان شده با یک ویژگی نور تخصصی  یا می‌تواند به معنای درام باشد که در تضاد با یک مبلمان نمادین است که بیانیه‌ای را ارائه می‌دهد. هر دوی این رویکردها تأثیر می‌گذارد.

اگر فضای زیادی دارید، مجسمه‌ها یا زیور آلات روی میز کنسول یک افزودنی عالی برای ورودی هستند، اگرچه ایده‌های دکوری دیواری ورودی مانند آثار هنری،  تابلوها، عکس‌ها و ایده‌های آینه راهرو، اجزای فوق‌العاده‌ای برای هر فضا، به‌ویژه ورودی‌های کوچک‌ هستند.

 

6.     جایی برای ذخیره سازی ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای زیبا جلوه دادن ورودی ، ایجاد ایده‌های کارآمد برای ذخیره‌سازی برای کاهش شلوغی است. در هر پروژه، ما به دنبال به حداکثر رساندن ذخیره سازی با یافتن راه حل های هوشمندانه و مبتکرانه ذخیره سازی بدون به خطر انداختن فضا هستیم. با ویژگی های کوچکتر، گاهی اوقات باید به صورت عمودی فکر کنید.

افزودن فضای ذخیره‌سازی توکار، مکان مناسبی را برای مخفی کردن لباس‌های بیرونی و کفش‌ها فراهم می‌کند. کاهش این شلوغی بصری ظاهر دکور ورودی شما را بهبود می‌بخشد و به جای کفش‌های نامرتب، تمرکز روی دکوراسیون ورودی قرار می‌گیرد.

ذخیره‌سازی لازم نیست به بستن اقلام در کمدها باشد، با این حال، ظریف کاری سفارشی می‌تواند طوری طراحی شود که وسایل شخصی را در بهترین حالت خود نشان دهد. استفاده از قفسه‌های باز در ورودی را نیز برای نمایش اقلام شخصی در نظر بگیرید. به خصوص اگر میز کنسول شما در سمت کوچک‌تر باشد.

از فضاهای خود به عنوان «محل تخلیه» استفاده نکنید. با سرمایه‌گذاری در سبدهایی که هر کدام به ذخیره‌سازی کالای خاصی اختصاص دارد، سازماندهی کنید.

 

7.     نورپردازی مناسبی طراحی کنید

ایده‌های نورپردازی در هر ورودی خوب به نظر می‌رسند و می‌توانند هم برای روشن کردن فضا و هم برای ایجاد یک ورودی دلپذیر یا دنج استفاده شوند. نورپردازی را با یک لامپ رومیزی روی میز کنسول برای همراهی نور اصلی سقف در نظر بگیرید یا نورپردازی ملایم‌تری را با شمع‌ها ایجاد کنید.

 

 

چگونه می‌توانید یک ورودی استقبال کننده‌ای طراحی کنید؟

شما می‌توانید با در نظر گرفتن عملکرد فضا و برآوردن نیازهای آن، ورودی دلپذیری بسازید. اضافه کردن صندلی‌های کاربردی و میز کنسول به خانواده و مهمانان شما اجازه می‌دهد تا به راحتی وارد خانه و خارج شوند و همچنین برای اقلامی مانند کلیدها و.. قابل توجه هستند. نورپردازی در ورودی به‌طوری‌که فضا به اندازه کافی روشن شود تا ببینید چه کاری انجام می‌دهید و همچنین حالتی دنج و دلپذیر ایجاد کند که خیلی خشن یا خیلی کسل کننده نباشد.

در نهایت، مکانی برای آویزان کردن کیف و کت و همچنین مکانی برای قرار دادن کفش طراحی کنید به‌طوری‌که درهم‌وبرهمی ایجاد نشود و اولین نگاه به خانه شما نمایانگر چاهی در خانه نباشد.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

5 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

1 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل