مقالات

18 روش شگفت‌انگیز برای طراحی شومینه

شومینه نقطه کانونی تقریباً هر اتاقی است و این روزها تقریباً طراحی شومینه می تواند در هر فضایی استفاده شود. سبک مدرن از شومینه در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی برخی از حمام های اصلی می تواند استفاده کند. اما استفاده بیش از حد و غیر اصولی از شومینه می تواند به سبک دکوراسیون شما آسیب برساند.

برای قرن های زیادی شومینه از آجر یا سنگ با یک شومینه چوبی ساده ساخته می شد. این شومینه ها به عنوان وسیله اصلی برای گرم کردن خانه استفاده می شد. شومینه محل پخت غذا بود که مردم در اطراف آن جمع می شدند. شومینه های امروزی بیشتر نقش تزئینی دارند و با گاز کار می کنند. طراحی شومینه طیف گسترده ای از سبک ها را از مدرن گرفته تا سنتی را شامل می شود. فرقی نمی کند سبک خانه چیست یا شومینه در چه اتاقی بنا شده است، طراحی شومینه مناسب همیشه این بخش از خانه را به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل می کند، در این مقاله برخی از بهترین ایده‌های دکوراسیون و گزینه‌های طراحی شومینه را مورد بحث قرار خواهیم داد.

شومینه از مواد بسیار متنوعی ساخته شده است که باید متناسب با سبک شما باشد.

ما به طور کلی دیگر به آتش به عنوان منبع نور یا گرما وابسته نیستیم، اما شومینه هنوز هم یک المان نورپردازی خاص برای تقریباً هر اتاق خانه است. طراحان داخلی شومینه را تقریباً در هر اتاقی که شامل آشپزخانه و حمام می شود نصب می کنند.

نکته تخصصی: زیاده روی نکنید. یک شومینه زیبا در اتاق نشیمن معمولا برای یک خانه یا ابعاد متوسط کافی است. شاید یکی دیگر در اتاق غذاخوری یا اتاق خواب اصلی عالی باشد اما استفاده بیش از حد از شومنیه می تواند فضای شما را شلوغ و حتی بی هدف نشان دهد. استفاده نامناسب از طراحی شومنیه در فضای داخلی می تواند مفهوم استفاده از شومینه به عنوان

انتخاب بهترین طراحی شومینه

وقتی صحبت از طراحی شومینه می شود، گزینه ها مختلفی در دسترس هست. از آجرکاری کلاسیک گرفته تا طراحی شومینه سنگ مرمر، اما انتخاب شما باید مکمل تم کلی فضای زندگی شما باشد. اگر به دنبال احساسی روستایی و دنج هستید، آجرکاری های اکسپوز شخصیت و جذابیت فوق العاده جذابی به فضای شما می بخشند. از سوی دیگر، شومینه مرمری یا گرانیتی از پیچیدگی و ظرافت مدرن نهایت استفاده را می برد.

لوازم جانبی شومینه

برای تکمیل طراحی شومینه خود، لوازم جانبی مناسب بسیار حائز اهمیت است. از شومینه‌های فلزی گرفته تا نگهدارنده‌های چوبی شیک، این عناصر عملکرد و جذابیت را به فضا اضافه می‌کنند. لوازم جانبی آنتیک می توانند حس نوستالژی را به فضای شما اضافه کنند.

نورپردازی شومینه

نورپردازی اطراف شومینه شما به طور قابل توجهی بر فضای کلی اتاق تأثیر می گذارد. برای داشتن فضایی گرم و دلپذیر، نصب دیوارکوب یا چراغ های آویز زیبا یک راه حل ساده و زیبا است.

نمایش آثار هنری و آینه

قرار دادن آثار هنری یا آینه  در بالای شومینه می تواند به ایجاد یک نقطه کانونی جذاب کمک کند. آثار هنری یک حس شخصی به فضا می بخشند ، در حالی که آینه‌ها نور طبیعی را منعکس می‌کنند و اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می دهند.

 

1.     روی یک طرح اصلی و معتبر سرمایه گذاری کنید

اگر بودجه شما زیاد است، از خرید یک شومینه عتیقه پشیمان نخواهید شد. شومینه های عتیقه استاندارد طلایی و باارزش‌ترین و همچنین گران‌ترین هستند. آنها نه تنها ارزش خود را حفظ می‌کنند، بلکه به دلیل جذابیت و معتبر خود به ملک نیز ارزش زیادی می‌افزاید.

توصیه من این است که شومینه عتیقه خود را در اتاق پذیرایی خود قرار دهید، جایی که آن را بیشترمی بینید و بیشتر از همه دوستش خواهید داشت. فراموش نکنید که می‌توانید این شومینه ها را نیز به راحتی جابه‌جا کنید. چه طرح اصلی یا جدیدتر را انتخاب کنید، مهم است که بدانید چگونه یک شومینه را تمیز کنید تا ظاهری خیره کننده داشته باشید.

 

2.     یک طرح غیر رسمی برای یک اتاق نشیمن انتخاب کنید

در حالی که پذیرایی فضایی رسمی در خانه ارائه می‌دهد، اتاق نشیمن دارای حالات آرام‌تری است و به همین دلیل به طراحی شومینه کمتر رسمی نیاز دارد. ایده‌های زیادی برای اتاق نشیمن با شومینه وجود دارد زیرا آنها فضای گرم و دلپذیری را که برای اتاق نشیمن ضروری است، اضافه می‌کنند.

طرح‌های شومینه آجری مد روز را در نظر بگیرید که نقطه کانونی گرمی را به فضا می‌آورد حتی زمانی که روشن نیست.

یک شومینه در خانه احساس گرما و راحتی را القا می‌کند.این شومینه با کاشی‌های دست‌ساز که از کشور مراکش آمده‌اند، به طور منحصربه‌فردی طراحی شده‌اند و کاشی‌هایی را انتخاب شده است که خانواده را به هم متصل می‌کنند، مانند درختان نخل، ماهیگیری. با  این کار یک ارتباط منحصر به فرد با خانه خود ایجاد شده است.

 

3.     سبک بولکشن را انتخاب کنید

درحالی‌که برای خانه‌های سنتی توصیه این است که از قدمت خانه خود و اولویت تاریخی الهام بگیرید، برای خانه‌های مدرن پیروی از این امر دشوار است. اگر شیفته ظاهر آینده‌نگر طراحی مدرن هستید، پس از آن تعداد زیادی فایرباکس شیشه‌ای یا طرح‌های داخلی وجود دارد که با سلیقه شما مطابقت دارد، با این حال، برای کسانی که به‌دنبال چیزی با ‌آوانگارد کمترهستند، شومینه‌های سبک بولکشن را امتحان کنند.

شومینه های سبک بولکشن با سادگی، خطوط تمیز و توانایی آنها برای استفاده در هر طراحی داخلی تعریف می‌شوند. شومینه های بولکشن آن‌قدر محبوب هستند که همه دوره‌ها را در برمی‌گیرند. آنها همچنین در رنگ‌های مختلف موجود هستند. شما می‌توانید از بین انواع سنگ مرمر و سنگ انتخاب کنید و سادگی آنها به بسیاری از طرح‌ها کمک می‌کند.

 

4.     تزئین شومینه با لوازم جانبی را نادیده نگیرید

چه از شومینه شما استفاده شود چه نشود، ایده‌های دکور شومینه بسیار مهم هستند. علاوه بر تصمیم گیری در مورد طراحی شومینه، به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید این فضا را بپوشانید.

همیشه یک آینه روکش دار داشته باشید یا  در حالت ایده آل با یک صفحه نقره‌ای جیوه‌ای نرم. مطمئن شوید که دو یا سه چراغ رومیزی در اطراف اتاق دارید، همراه با شمع‌ها و نور آتش، درخشش گرمی را در شب‌های زمستانی می‌بخشند.

اگر شومینه شما در اتاق نشیمن است یک صندلی دسته دار یا یک جفت صندلی راحتی هوارد و یک سه پایه یا میز کناری عتیقه برای نوشیدنی اضافه کنید. با یک فرش عتیقه بافته شده روی زمین کار را به پایان برسانید تا رنگ، بافت و گرما به فضا بدهید.

 

5.     از شومینه های اصلی محافظت و نگهداری کنید

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک شومینه اصلی در محل دارید، باید بهترین کار را برای حفظ آن انجام دهید. در این طرح مانتل تاریخی اصلی را با یک دور تخته سنگی جدید و یک برش شومینه برنجی عتیقه برجسته شده است. نتیجه یک شومینه است که با وجود بیش از صد سال قدمت با دکوراسیون جدید ترکیب می‌شود.

 

6.     شومینه خود را متناسب با همه‌ی فصول طراحی کنید

 

به عنوان مرکز طراحی خانهٔ شما، شومینه شما فرصتی عالی برای اضافه کردن جذابیت فصلی به فضای شما ارائه می‌دهد. فضای بالای آن را با یک حلقه گل ساخته شده از شاخ و برگ فصلی بپوشانید  چه برگ‌های پاییزی و درخت کاج به عنوان بخشی از ایده‌های پاییزی باشد یا یک حلقه گل صنوبر را در کنار سایر ایده‌های شومینه کریسمس امتحان کنید تا در زمستان زنگ بخورد.

 

7.     شومینه خود را با آثار هنری بپوشانید

 

قبلاً آینه تنها چیزی بود که در فضای بالای شومینه قرار می‌گرفت، همراه با یک جعبهٔ پر از زیورآلات و… در حالی که این یک ظاهر کلاسیک است و هنوز هم بسیار محبوب است، ولی دیگر تنها گزینه نیست.

ما از طرح‌های ساده در اطراف شومینه‌ها استفاده کرده‌ایم و از شومینه‌های با تزئینات چوبی سنتی خودداری کرده‌ایم. ما عاشق استفاده از سنگ مرمر و سایر مواد سخت برای ظاهری مدرن‌تر هستیم. کاشی‌هایی با درزهایی خفیف ممکن است ایجاد کنند.

ما قطعات حاشیه دو اینچی را در اطراف محیط اضافه کردیم. اتاق نشیمن جلویی بسیار روشن بود، بنابراین ما از یک گرانیت تیره استفاده کردیم که دارای پوششی واقعاً تیره با اندکی رگه‌های سفید است.

 

8.     شومینه خود را به نقطه کانونی تبدیل کنید

 

شومینه تخته سنگی موجود در این خانه شهری ویکتوریایی نقطه شروع طراحی این اتاق پذیرایی دلپذیر است. رنگ و متریال شومینه در تصمیم‌گیری برای طرح رنگ اتاق مؤثر بود برای ایجاد حس  اقیانوسی به این فضا آبی تیره برای رنگ غالب انتخاب شده است.

برای اینکه شومینه به راحتی در فضا بنشیند و حضور قوی‌ای داشته باشد، نباید در طرح کلی خیلی تسلط داشت. با طراحی یک واحد نازک کاری سفارشی در طاقچه‌های دو طرف دودکش شومینه مرکز این اتاق شد.

فراموش نکنید که برای تأثیر بیشتر، تزئین شومینه خود را فراموش نکنید. از هیزم بریده شده، روی پایه یا سبد مواد طبیعی استفاده کنید. اگر می‌خواهید چیز بیشتری اضافه کنید، نشستن یک گیاه روی اجاق گاز می‌تواند به فضا رنگ بیفزاید و در عین حال حس طبیعی را حفظ کند و اجازه دهد روی کاشی‌ها تمرکز کنید.

 

9.     شومینه‌ ی داخل دیواری را برای پیچ و تاب معاصر انتخاب کنید

 

در خانه‌های قدیمی، این احتمال وجود دارد که اطراف آتشی داشته باشید که منعکس کننده قدمت و معماری خانه باشد، اما اگر طرح شما یک طرح مدرن‌تر است  یا می‌خواهید رویکرد تمیزتری برای سوزاندن سوخت داشته باشید، یک شومینه‌ ی دیواری ممکن است یک انتخاب عالی باشد.

از آنجایی که شومینه‌ ی داخل دیواری در دیوار نصب می‌شوند و توهم یک «پنجره آتش» چشم‌نواز را ایجاد می‌کنند، یک رویکرد مینیمالیستی را برای طراحی انتخاب کنید تا آتش در مرکز صحنه قرار گیرد. اکسسوری‌ها و زیورآلات ساده مانند گلدان‌هایی که روی زمین قرار گرفته‌اند، لایه‌ای ظریف از شخصیت را به فضا اضافه می‌کنند.

هرچه منطقه دید شیشه‌ای بزرگ‌تر باشد، از نظر زیبایی‌شناسی بهتر است. افزایش فضاهای نشیمن با پلان باز همچنین به این معنی است که بسیاری از صاحبان خانه به دنبال اجاقی هستند که بتوان آن را در وسط اتاق قرارداد و از همه جهات لذت برد، بنابراین اجاق‌های با بیش از یک پنجره دید نیز به طور فزاینده‌ای محبوب هستند.

 

10.  در اطراف شومینه خود یک دیوار دکوری بسازید

 

قوانین تقارن می‌گوید که یک شومینه باید در مرکز دیوار بنشیند، اما اگر شومینه شما این‌طور نیست، می‌توانید با ساختن انباری در اطراف آن، نسبت‌های اتاق را عملاً اصلاح کنید.

با یک سینه دودکش، فضای هر دو طرف باید در طراحی کلی در نظر گرفته شود و چگونه می‌توان آن را با فضا ادغام کرد، چه فضا به صورت متقارن طراحی شود چه نامتقارن، چه  مرئی شود چه نامرئی شود. نمونه‌های واضح قفسه‌های کتاب و دکوری عناصر تزئینی مانند نمایشگرهای سیاه‌کاری است.

 

11.  افزایش فضا در یک کلبه با رویکردی بدون آتش

شومینه ها لزوماً نیازی به یک فضای اطراف یا حتی یک شومینه ندارند تا یک نقطه کانونی شگفت‌انگیز برای یک اتاق باشند. در واقع، در فضاهای کوچک، حذف آنها می‌تواند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، باید مطمئن شوید که خود اجاق گاز جذاب است، و یکی از راه‌های انجام این کار با یک اجاق گاز داخلی است  و ایده‌های زیادی برای مشعل چوب وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

نصب اجاق‌های هیزمی راهی ساده برای تغییر ظاهر نه تنها شومینه، بلکه کل فضای شما است. علاوه بر این که یک راه کارآمد برای گرم کردن خانه شما است، به عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند و این عامل مهم دنج را اضافه می‌کند. برای شکاف در یک سینه دودکش موجود، به یک مدل ساق پایین فشرده نیاز دارید که زیبایی شناسی خانه شما را تکمیل کند.

 

12.  از ایده شومینه ی برقی برای ایجاد یک دیوار ویژه استفاده کنید

اگر ایده‌های شومینه‌ای که به دنبال آن هستید نیاز به تخیل بیشتری دارد، این یکی باید خوشحالتان کند. این یک مدل شومینه ی برقی که در ارتفاع چشم برای مهمانان شام قرار دارد، تقریباً مانند یک قطعه هنری روی دیوار آن سوی میز ناهارخوری قرار دارد. در یک اتاق کم نور در شب، درخشش گرم و جذابی ایجاد می‌کند که افراد را تشویق می‌کند که در خوردن ناهار درنگ کنند.

شومینه های برقی یک جایگزین عالی هستند و برای ایجاد یک دیوار ویژه در یک خانه مدرن ایده‌آل هستند. اجازه دهید آتش به خودی خود یک بیانیه باشد، یا یک اثر هنری خیره کننده یا یک تلویزیون صفحه تخت برای ایجاد تعادل اضافه کنید.

 

13.  بافت را با کاشی‌های شومینه اضافه کنید

معرفی سنگ طبیعی در ایده‌های کاشی شومینه به شما این فرصت را می‌دهد که لایه‌ای از بافت و جذابیت بیشتری به اتاق اضافه کنید  و البته چشم‌ها را به سمت خودش می‌کشد.

جعبه شومینه قبلاً بخشی از خانه بود. ما نمای اطراف شومینه را با رنگ آمیزی دراماتیک آبی/مشکی عمیق در آسیاب بازسازی کردیم تا درام در فضا ایجاد شود. سنگ اطراف نما مرمر است و برای طول عمر، ساده و بی انتها نگه داشته شده است.

 

 

14.  بازتاب نور با آینه‌ها و فلزات باشکوه

شومینه در این اتاق دارای یک محیط باریک و مرمر است که فضای تنفسی را برای ایده‌های تزئینی این دیوار مشخص می‌کند. تزئینات با آینه، هم در طاقچه‌های اتاق و هم در بالای خود شومینه، نور را منعکس می‌کند و باعث می‌شود اتاق خواب کوچک بزرگ‌تر به نظر برسد، در حالی که سبد آتش برنجی باشکوه فضایی پر زرق و برق ایجاد می‌کند.

 

15.  محیط  اطراف شومینه را رنگ کنید تا با طرح خانه شما مطابقت داشته باشد

اتاق‌هایی که در آنها شومینه وجود دارد تقریباً همیشه طوری طراحی شده‌اند که چشم‌ها به سمت شومینه کشیده می‌شود، بنابراین مهم است که رنگ را به درستی انتخاب کنید.

خوشبختانه، نقاشی یک شومینه یک پروژه فوق‌العاده آسان است. آجرکاری به خوبی به بهتر شدن طرح کمک می‌کند زیرا متخلخل است و رنگ را به زیبایی جذب می‌کند. از آنجایی که این یک سطح ایستاده است، برای محافظت از خود شومینه رنگ شده، نیازی به واکس یا لاک نخواهید داشت،  برای محافظت، حتماً روکش را تکمیل کنید. همچنین رنگ آمیزی مجدد آن بسیار آسان است و با تلاش بسیار کم تفاوت زیادی در اتاق ایجاد می‌کند.

 

16.  از گلگیر استفاده کنید

اگر به فضای داخلی سنتی‌تر علاقه دارید، از شومینه‌های کلاسیک استفاده کنید و یک گلگیر روکش‌دار اضافه کنید.

علاوه بر جلوگیری از ورود خاکستر به اتاق، اگر بخواهید آن را به اندازه کافی بزرگ کنید، حتی می‌تواند به عنوان صندلی اضافی در زمان‌های اوج سرگرمی بدون اشغال فضای گران‌بهای کف عمل کند.

یک پوشش چرمی را برای یک گزینه سخت انتخاب کنید، اما مواد نرم‌تر مانند مخمل نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، اگر صرفاً یک افزودنی بصری باشد نه اینکه انتظار می‌رود دائماً به عنوان صندلی استفاده شود.

 

17.  از طبیعت ایده بگیرید

گاهی اوقات بهترین ایده‌ها آنهایی هستند که مستقیماً از طبیعت می‌آیند. این شومینه چسنی با الهام از سنگ چخماق می‌پردازد، این تخته‌سنگ‌های برش خورده، روکش شده و صیقلی را با افتخار به نمایش می‌گذارد که در یک قاب طراحی شده برای نشان دادن پانل‌ها طراحی شده است.

این محدوده شامل سه طرح اطراف شومینه است که همه آنها توسط سنگ تراشی‌های بریتانیایی ساخته شده‌اند. موجود در هشت ماده طبیعی مختلف، از رنگ آمتیست نیمه قیمتی سنگ مرمر تا جزئیات ظریف سنگ آهک فسیلی.

 

18.  اندازه قاب خود را افزایش دهید

برای اطمینان از اینکه همه نگاه‌ها به شومینه شما است، قاب بندی که شایسته آن است را به آن بدهید.

اگرچه ممکن است در هنگام قاب‌بندی یک شومینه، اطراف آتش مانند همه چیز به نظر برسد، اما این درج می‌تواند کمی درام اضافه کند که کل ظاهر را ارتقا می‌دهد.

قاب داخلی را انتخاب کنید که به خوبی با محیط اطراف تعادل برقرار کند، مانند این درج تاریک و چشمگیر که عمیق‌ترین رگه‌های اطراف مرمر را می‌گیرد. و البته، وقت خود را صرف سرمایه‌گذاری روی ایده‌های زیبای دکور شومینه کنید، که می‌تواند توجه شما را به ایده‌های شومینه جلب کند.

چگونه شومینه مناسب را انتخاب کنم؟

همیشه توصیه می‌کنم هنگام انتخاب شومینه به دوره‌ای از خانه پایبند باشید. این تضمین می‌کند که سبک‌ها هماهنگ شوند و شومینه به نظر برسد که همیشه آنجا بوده است.

در دوره ویکتوریا، ده‌ها هزار شومینه به سبک bullseye ساخته بودند، بنابراین این سبک در خواص آن زمان بسیار معمول است. به طور مشابه در مورد شومینه‌های ویکتوریایی، رایج‌ترین طرح، سنگ مرمر با طرح صدفی روی کوربل‌ها است. شومینه‌های ادواردی به زیبایی پیچیده‌ هستند، عمدتاً کاشی‌کاری شده و از چدن یا تخته سنگ ساخته شده‌اند و حسی هنری به آن‌ها نیز دارند.

 

چگونه می‌توانم شومینه با اندازه مناسب را انتخاب کنم؟

برای انتخاب اندازه مناسب شومینه، به تناسب آن نسبت به اندازه اتاق نگاه کنید. اندازه اتاق همان چیزی است که نسبت شومینه شما را تعیین می‌کند. سینه دودکش خود را اندازه بگیرید و در حالت ایده آل می‌خواهید که از هر طرف دو اینچ آویزان باشد.

 

چگونه یک شومینه اصلی را بازیابی کنم؟

برای بازسازی یک شومینه اصلی، به دنبال مشاوره متخصص باشید. قطعاً، من همیشه رفتن به یک مرمتگر حرفه‌ای را توصیه می‌کنم. مخصوصاً برای سنگ مرمر  می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، اما فقط در صورتی که زمان زیادی در اختیار دارید. اگر با دودکش‌ها سروکار دارید، همیشه به سراغ تعمیرکاران حرفه‌ای بروید. این یک منطقه بسیار تخصصی است و به همین دلیل تعداد زیادی از آنها وجود ندارد. این واقعاً مهم است که به درستی برسید.

شما می‌توانید یک شومینه را خودتان تمیز کنید، اما فراتر از آن، به یک متخصص برای رسیدگی ایمن به کار نیاز دارید.

 

چگونه اجاق گاز را برای شومینه خود انتخاب کنم؟

از آنجایی که آنها بخش احساسی خانه ما هستند، مهم است که اجاق گازی را انتخاب کنید که بیشتر با شما و سبک شما تعامل داشته باشد. با این حال، برخی از ملاحظات اضافی وجود دارد که باید در نظر داشت.

اجاق گاز خود را به عنوان یک تکه مبلمان برای آن در نظر بگیرید. اجاق گاز یک سرمایه گذاری کامل در نظر گرفته شده است و احتمالاً سالیان دراز در اتاق باقی می‌ماند، بنابراین یک سبک کلاسیک را انتخاب کنید که قدمت دارد.

اندازه نیز کلیدی است. خرید اجاق گاز با خروجی مناسب نسبت به اندازه  طرح اتاقتان بسیار مهم است.

بهتر است یک اجاق گاز کوچک‌تر داشته باشید که بتوانید آن را به سختی بسوزانید تا یک اجاق گاز بزرگ که گرمای زیادی تولید می‌کند زیرا در نهایت درها و پنجره‌ها را برای پراکنده کردن گرما باز می‌کنید.

 

آیا شومینه ها به خانه ارزش می‌دهند؟

بله، شومینه‌ها ارزش بیشتری به خانه می‌دهند. با نصب شومینه هزینه‌ای را که پرداخت کرده‌اید پس می‌گیرید. ارزش فروش خانه شما را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که اضافه کردن یک شومینه جذاب می‌تواند ارزش خانه شما را 6 تا 12 درصد افزایش دهد.

 

ترند فعلی برای شومینه چیست؟

روند فعلی شومینه‌ها آجر و سنگ‌های طبیعی مانند سنگ مرمر هستند. یک شومینه ساخته شده از سنگ مرمر ظاهری مدرن و در عین حال شیک به فضا می‌بخشد.

سنگ طبیعی به اتاق شخصیت می‌بخشد. شومینه را با تکه‌هایی مانند گلدان‌هایی در بالا طراحی کنید آجرهای اکسپوز علی‌رغم مسائل مربوط به نگهداری، هنوز هم سبک هستند. ترکیبی از طرح‌های قدیمی و معاصر برای شومینه شما راه حلی  مناسب است. توصیه می‌کنم برای تکمیل رنگ‌های خاکی، آن‌ها را با گیاهان داخلی ترکیب کنید.

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

5 روز قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

4 هفته قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل