مقالات

15 نکته کلیدی در طراحی اتاق نشیمن اسکاندیناوی

اتاق نشیمن اسکاندیناوی

با زندگی مدرن پرمشغله، صاحبان خانه های بیشتری به دنبال یافتن تعادلی بین مینیمالیسم و ​​تجمل برای ایده های اتاق نشیمن خود هستند. اصول طراحی اتاق نشیمن اسکاندیناوی بر پایه ایجاد فضایی متمرکز، کاربردی و تنها دارای چند مورد معنادار و محبوب است.

به ندرت در یک اتاق نشیمن اسکاندیناویایی، درهم و برهمی خواهید دید. در عوض، انتظار دیدن خطوط تمیز، مبلمان مینیمالیستی اتاق نشیمن و تمرکز بر آوردن طبیعت به داخل خانه را داشته باشید.

اکثر خانه‌های سبک اسکاندیناوی دارای پلان باز هستند و آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری را به هم می‌پیوندند تا قلب خانه را ایجاد کنند و در عین حال حسی از فضا را ایجاد کنند. چیدمان اتاق نشیمن با پلان باز ما را تشویق می کند تا از شلوغی ها بکاهیم و فقط موارد خاص و انتخاب شده را در نمایش نگه داریم.

برای ساده‌سازی فضای داخلی و به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی اتاق نشیمن، ایده‌های مبلمان مناسب را انتخاب کنید.

 

۲-مبلمان کاربردی اتاق نشیمن اسکاندیناوی

هدف اصلی طراحی اتاق نشیمن اسکاندیناوی بهبود زندگی روزمره است. بنابراین باید مبلمان نه تنها در مورد ظرافت شیک باشند بلکه باید بسیار کاربردی باشند باید هدفی را دنبال کنند و کیفیت خوبی را داشته باشند.

چند تکه مبلمان کلیدی را در هر اتاق انتخاب کنید که ظاهر خوبی دارند، اما در عین حال مقاوم، همراه با چند لوازم جانبی،یراق آلات یا مبلمان نرم که با دقت انتخاب شده اند تا اتاق را به هم گره بزنید.

به عنوان مثال، برای یک اتاق نشیمن،یک مبل و صندلی راحت، یک چراغ کف ساده، یک آینه یا اثر هنری، چند گیاه آپارتمانی بزرگ که با دقت قرار داده شده اند، یک فرش بافته شده، و کوسن های برجسته به خوبی کاربردی است. به یاد داشته باشید که فقط برای وسایل و اثاثیه ای که واقعاً دوست دارید فضا ایجاد کنید.

 

۳- طرح رنگی خنثی اتاق نشیمن را درمان کنید

یک نقطه شروع خوب، یک پس‌زمینه خنثی است و ساده‌ترین راه برای دستیابی به این هدف، دیوارهای اتاق نشیمن کاملاً سفید است. بوم تمیز و خالی انتخابی جاودانه و آسان برای چشم است . به علاوه، شما می توانید تصمیم بگیرید که ظاهر اتاق را با تغییر لوازم جانبی، مبلمان نرم و آثار هنری تغییر دهید.

اگر رنگ و طرح را دوست دارید، به جای اینکه زیاده روی کنیدیا اتاقی هماهنگ با رنگ ایجاد کنید، چند ایده رنگ برجسته اضافه کنید. برای مثال، یک کوسن یا فرش طرح‌دار را با مبل یا زیرپایی خاکستری ست کنید،یا فقط یک دیوار خاص را با کاغذ دیوارییا کاغذ دیواری پیچیده و نقاشی شده با دست تزئین کنید.

۴- در انتخاب کفپوش دقت کنید

برخلاف بسیاری از خانه‌ها ، فرش‌های نصب شده به ندرت در خانه‌های سبک اسکاندیناوی دیده می‌شوند، جایی که کفپوش‌های چوبی اغلب مورد علاقه است.

چوب های کم رنگ مانند کاج یا توس به بازتاب نور کمک می کنند. همچنین می توانید تخته های کف را سفید رنگ کنید، زیرا این کار باعث می شود فضا بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. کفپوش های چوبی نیز با جلب توجه به کیفیت داخلی معماری و اثاثیه اتاق کمک می کند.

فرشیک ویژگی بزرگ در طراحی اسکاندیناوی است. به ویژه در ترکیب با کفپوش های چوبی و معمولاً در مناطق خاص مانند زیر میز، در فضای اصلی نشیمنیا در راهرو. فرش اتاق نشیمن نیز رنگ و بافتی به اتاق می بخشد. پشم و پنبه مواد مورد استفاده هستند، اگرچه طرح و رنگ به شما بستگی دارد.

 

۵-اجازه دهید نوراز پنجره ها وارد فضای خانه شود

ایده‌های نورپردازی اتاق نشیمن از اهمیت بالایی برخوردار است تا اتاق نشیمن به سبک اسکاندیناویایی از روز تا شب احساسی خوشایند،و جو آرامش بخش داشته باشد.

نورپردازی یکی از همه کاره‌ترین ابزار طراحی است که می‌توان از آن برای زیبایی اتاق نشیمن استفاده کرد، بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است خانه‌تان را پرنور کنید.

چراغ‌ها و لوسترهای  با تدبیر طراحی شده به جای روشنایی بالای سر یایک منبع نور مرکزی، معمول است.

لامپ کف و رومیزی جایگزین نرم تری برای نورافکن های خشن خواهد بود.

 

۶-از مواد خام موجود در طبیعت استفاده کنید

مواد خود طبیعت، مانند چوب، چرم، حصیری و پنبه، همه نقش بزرگی در یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی اصیل دارند. یک رابطه قوی بین عناصر طراحی و طبیعت وجود دارد که توسط جنگل های شمال اروپا و فراوانی فضای بیرون هدایت می شود. آوردن مواد طبیعی به خانه به شما کمک می کند تا  احساس کنید با طبیعت ارتباط دارید.

طراحی اسکاندیناوی به طور یکپارچه با مواد طبیعی مختلف از جمله سنگ، چوب و کتان ترکیب می شود. همه مواد باید در یک رنگ و طیف رنگی مشابه نگهداری شوند، به عنوان مثال، ایده های اتاق نشیمن سفید، کرم و خاکستری. در غیر این صورت، استفاده از متریال‌های متنوع فضا را به هم می‌ریزد و آن را شلوغ می‌کند، که برعکس چیزی است که این طرح طراحی سعی در دستیابی به آن دارد.

 

۷-نمایشی از گیاهان و گلدان ها را به تصویر بکشید

نمایش گیاهان آپارتمانی یکی از ساده ترین راه ها برای معرفی طبیعت به اتاق نشیمن اسکاندیناوی است. گیاهان همچنین به خانه نشاطی ارزان و در عین حال فوری می بخشند..

گیاهان را به ترتیب ارتفاع در کنار هم قرار دهید یا گیاهان آویزان و پیچک را به چارچوب درها یا نرده های پرده نصب کنید تا ظاهری منحصر به فرد داشته باشد. به علاوه، اگر یک اتاق نشیمن، استودیو یا یک اتاق نشیمن آپارتمانی کوچک دارید، می‌توانید کاکتوس‌ها و گیاهان فشرده‌تری را به قفسه‌ها اضافه کنید تا ظاهری مدرن داشته باشید.

 

8- رنگ های فضای باز را به داخل بیاورید

برای داشتن ظاهری آرام و آرام، از طرح رنگ طبیعی استفاده کنید. می توانید برای رنگ های دیوار و کف، پرده ها و صندلی های اتاق نشیمن از طرح و رنگ طبیعی استفاده کنید.

از رنگ سبز برای تداعی زمین، علف و گیاهان، آبی برای آسمان و اقیانوس، و زرد برای خورشید و گل ها استفاده کنید. رنگ های خنثی مانند قهوه ای، کرم و اتاق نشیمن بژ همگی فضای داخلی شما را طبیعی تر، تمیزتر و با طراوت تر می کنند.

در نهایت، از مواد سرد و دست ساز خودداری کنید و برای کفپوش از چوب، چوب پنبه و بامبو استفاده کنید. اینها به دلیل طبیعی بودن زیر پا را گرمتر می کنند و انتخابی طبیعی تر و ارگانیک هستند.

 

9-عناصر طبیعی را در کنار مبلمان اضافه کنید

آوردن طبیعت به داخل خانه فقط برای گیاهان صدق نمی کند. از موادی که معمولاً در فضای باز یافت می شوند استفاده کنید و آنها را به بخشی از دکوراسیون داخلی خانه خود تبدیل کنید. چوب، حصیری، چوب خیزران و سنگ همه به خوبی کار می کنند تا یک تم فضای باز را به داخل بیاورند.

عناصر طبیعی را در سراسر دکوراسیون وارد کنید. صدف‌های دریایی، کوزه‌های شن و دسته‌های شاخه همگی می‌توانند نقاط کانونی جالبی را ایجاد کنند. با اضافه کردن نشانه های بیرونی مانند بخور چوبی و گل های تازه برای بوی گل،از طبیعت تقلید کنید. همین احساس آرامش و آزادی در طبیعت را می توان با تحریک حواس به خانه شما آورد.

 

10 – در طراحی اسکاندیناوی بیشتر به کاربردی بودن توجه می‌شود

اساس طراحی داخلی اسکاندیناوی عملکردگرایی است، بنابراین مبلمان سفارشی، توکار، راه حل های هوشمندانه ذخیره سازی و صندلی های باریک را برای به حداکثر رساندن هر اینچ از فضا در نظر بگیرید.

همچنین می‌تواند قفسه‌بندی مخفی یا کابینت «بیرون‌کش» باشد که به فضای زندگی تجاوز نمی‌کند که در صورت لزوم می‌توان آن را باز و بسته کرد. این کار یک منطقه منظم و آرام را تضمین می کند.

11- اصل کمتر-بیشتر را رعایت کنید

وقتی صحبت از ایجاد یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی می شود، فضا را محدود در نظر بگیرید و مراقب باشید که بیش از حد پر نشود.

بهترین راه برای ایجاد ظاهری اسکاندیناویایی این است که اتاق نشیمن خود را پرنورتر‌کنید و همچنین استفاده از رنگ‌بندی سرد (سفید، خاکستری، چوب‌های روشن، رنگ‌های نقره‌ای/آبی) در فضاست.

ترجیح داده می‌شود مبلمانی به خانه اضافه شود که کل فضا را اشغال نکند. المان هایی اضافه می‌شوند که هنوز فضای زیادی باقی می‌گذارند، بنابراین اندازه قطعات باید کمی کوچک‌تر از حد معمول باشد تا فضا سبک اسکاندیناویایی پیدا کند.

در نهایت،در دکوراسیون دیوار به یک قطعه منحصر به فرد بسنده کنید و آن را روی یک دیوار آویزان کنید.

 

12-بافت فضارا در آغوش بگیرید

طرح‌های رنگی اتاق گرم از رنگ‌های سفید، خاکستری و رنگ‌های خنثی گرم از ویژگی‌های بارز سبک اسکاندیناوی هستند. هنگام تزئین در رنگ های سفید یا خنثی، مهم است که بافت ها را لایه لایه کنید تا از احساس خنکی و بالینی آنها جلوگیری شود.

 

13- اضافه کردن پانل چوب به اتاق نشیمن اسکاندیناوی

چوب عنصر کلیدی سبک اسکاندیناوی است که برای کف، مبلمان و دیوارها استفاده می شود. چوب های سبک مانند زبان گنجشک، راش و کاج محبوب هستند، زیرا گرما و بافت را به ارمغان می آورند و در عین حال اتاق را روشن و مطبوع نگه می دارند.

اضافه کردن روکش اتاق نشیمن با روکش چوب سبک تضمینی برای ایجاد حس سبک اسکاندیناویایی است. این صفحات باریک از چوب با روکش بلوط که به راحتی نصب می شوند می توانند به صورت عمودی یا افقی نصب شوند تا پس زمینه ای براق، معاصر و در عین حال آرام ایجاد کنند.

لایه‌بندی تأثیرات طبیعی و رنگ‌های خاکی، حس آرامش و زیبایی‌شناسی جاودانه ایجاد می‌کند. اتاق های نشیمن‌ها یکی از قسمت‌های غالب خانه هستند، بنابراین مهم است که در این فضاها احساس راحتی و رضایت داشته باشیم. وارد کردن متریال فضای بیرون از طریق بافت های ارگانیک، گرما را به خانه تزریق می کند و به بهبود رفاه کمک می کند.

 

14- دیوارهای تیره با چوب طلایی

خانه‌های سبک اسکاندیناوی که در ماه‌های زمستان کمترین ساعات نور روز را دریافت می‌کنند، اغلب تا حد ممکن روشن نگه داشته می‌شوند و دیوارهایی به رنگ سفید و خنثی دارند، با این حال ایده‌های اتاق نشیمن تاریک هنوز هم می‌توانند حس زیبای اسکاندیناویایی داشته باشند، به خصوص وقتی که با قفسه‌های چوبی و طلایی استفاده شود.

15- بازی با کنتراست

اگر به دنبال ایجادیک اتاق نشیمن آرام با حس اسکاندیناوی هستید، رنگ سفید پایه خوبی است، اما مطمئن شوید که آن را با تن ها و بافت های متضاد جفت کنید

برای به حداکثر رساندن نور در اتاق نشیمن، استفاده از رنگ های متضاد برای تقویت حس نور است.

بافت بیشتر با استفاده از کاغذ دیواری به فضا وارد می شود. طرح ویوالا یک کاغذ دیواری اصیل است که ظاهری پارچه ای با رنگ خاکستری روشن و گرم دارد که در گذشته بسیار محبوب بود.

 

چگونه یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی را طراحی می کنید؟

طراحی اتاق‌های نشیمن اسکاندیناوی آسان است، زیرا پالت رنگ‌های خنثی و یکنواخت آن بسیار آسان است. بهترین راه برای طراحی یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی، اضافه کردن بافت و لایه بندی برای ایجاد یک احساس لوکس است. می‌توانید این کار را با افزودن مواد طبیعی، مانند قالیچه‌های سیزال، سبدهای حصیری و چوب‌های با دانه‌های غنی، ویا  با افزودن  خز مصنوعی و کتان، انجام دهید.

 

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل