مقالات

دور نگه داشتن حشرات از خانه با مواد طبیعی

در حالی که ما مطمئناً به حشرات  به عنوان بخشی از طبیعت خود احترام می گذاریم، نمی خواهیم در خانه خود مهمان نواز آنها باشیم.

در ماه‌های تابستان که تعداد حشرات افزایش می‌یابد، ما روش‌های طبیعی را فهرست کرده‌ایم که می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر و بازی با تعادل طبیعت، حشرات را از خانه خود دور نگه دارید. این روش های طبیعی دور نگه داشتن حشرات از خانه آسیبی به سیستم ایمنی بدن شما وارد نمی کند حتی باعث حساسیت نیز نمی شود.

1-گیاه اکالیپتوس

 در میان روش های دور نگه داشتن حشرات از خانه، موثرترین آنها محلول های گیاهی است. استفاده از اکالیپتوس برای دور نگه داشتن حشرات از خانه بهترین راه برای جلوگیری از ورود آفات به منزل شماست.

آیا نمی دانید چگونه حشرات را از خانه دور نگه دارید؟ این  گیاه همیشه سبز ابزار مخفی شما در تابستان است.

جای تعجب نیست که  اکالیپتوس با رنگ‌های ارگانیک تسکین‌دهنده و زیبایی سبک مینیمالیستی، در صنعت طراحی نیز تغییراتی را ایجاد کند. اما قدرت آن بسیار فراتر از سبک آن است. کارشناسان پیشنهاد می کنند از این گیاه محبوب برای دور نگه داشتن حشرات از خانه خود استفاده کنید و توصیه آنها واقعا کارآمد نیز هست.

در ماه‌های گرم‌ترسال، حشرات از خواب زمستانی بیرون می‌آیند و نسل‌های زیادی در طول تابستان تولید می‌کنند. بنابراین، اگر به دنبال راهی طبیعی برای دور نگه داشتن حشرات از خانه هستید، این  گیاه یکی از بهترین گیاهان داخلی برای این کار است.

 

چگونه اکالیپتوس برای دور نگه داشتن حشرات از خانه استفاده می‌شود:

حشرات با بوی قوی اکالیپتوس از آمدن به خانه شما منصرف می‌شوند. بنابراین، اگر به دنبال موثرترین راه برای استفاده از اکالیپتوس هستید، استفاده از روغن خالص اکالیپتوس بهترین روش است این روغن را می‌توانید از عطاری های معتبر تهیه کنید.

آفت‌ها با بوهای شدید نگران می‌شوند و اکالیپتوس معمولاً بویی نیست که بومی آن منطقه زندگی شما باشد، بنابراین ناآشنا بودن آن همراه با قدرت آن باعث می‌شود آفات آن را به عنوان یک تهدید درک کنند.

با این حال، می‌توانید از همه بازدارنده‌های طبیعی که می‌خواهید استفاده کنید، اگر سوراخ‌ها یا فضاهایی برای ورود آفات به خانه‌تان دارید، آآنها را بپوشانید. اگر به دلایلی نمی‌توانید آن نقاط ورودی را مهر و موم کنید، برای حداکثر کارایی بازدارندگی و دور نگه داشتن حشرات از خانه ، آن نقاط را کانون قرار دادن اکالیپتوس خود قرار دهید.

البته توجه به این نکته ضروری است که این روغن می تواند برای حیوانات مضر باشد، بنابراین اگر حیوان خانگی دارید بهتر است از آن با احتیاط استفاده کنید.

می توانید از روغن اکالیپتوس برای جلوگیری از حشرات تابستان امسال استفاده کنید، اما همچنین می توانید اکالیپتوس را در ایده های باغ داخلی (و بیرون) خود با درختان اکالیپتوس نیز بگنجانید.

۱- از روغن اکالیپتوس را به وسیله‌ی دیفیوزرروغن استفاده کنید

برای جلوگیری از ورود حشرات به خانه، یک دیفیوزر روغن را با روغن اکالیپتوس پر کنید. این عطر به دفع حشرات کمک می کند و آنها را از خانه شما دور می کند.

 

۲- یک اسپری خانگی درست کنید

همچنین می‌توانید آب و روغن اکالیپتوس را برای ایجاد یک اسپری خانگی برای دور نگه داشتن حشرات از خانه مخلوط کنید، کهه از ورود حشرات به خانه شما جلوگیری می‌کند. بهتر است این مخلوط را در مناطقی که احتمال ورود حشرات به خانه شما وجود دارد اسپری کنید.

 

۳-.روی درختان اکالیپتوس سرمایه گذاری کنید

اکالیپتوس در این فصل در اوج ترندهای داخلی و باغ است، بنابراین طبیعی است که بخواهید از خود گیاه نیز لذت ببرید.  در حالی که عطرآن به اندازه روغن قوی نیست، این گیاهان همچنان به دور نگه داشتن حشرات کمک می کنند.  درختان اکالیپتوس می‌توانند به دور نگه داشتن حشرات کمک کنند، وبه عنوان مانعی بین خانه شما و حشرات عمل مي كنند.

 

اکنون شما هر دلیلی برای لذت بردن از مزایای اکالیپتوس دارید – تنها کاری که باید انجام دهید این است که  روی این گیاه برای نگه داری در خانه سرمایه گذاری کنید.

 

۲-پوست لیمو

اگر با عنکبوت ها مشکل دارید، خوب است بدانید که این دوستان هشت پا ما اصلاً لیمو دوست ندارند. می توانید برش های لیمو را در گوشه های خاصی از آشپزخانه خود قرار دهید. پوست لیمو نیز همین کار را می کند. می توانید پوست لیمو را روی جاهایی مانند طاقچه، فضای داخلی کابینت، طاقچه درب بگذارید.

۳- سرکه

سرکه که یک ماده مصرفی در آشپزخانه ما است، به لطف اسیدهای طبیعی که دارد، ساختاری عالی برای محافظت از آن در برابر حشرات دارد. سرکه را در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی پیشخوان آشپزخانه خود بمالید. این کار به شما کمک می کند تا حشرات کوچک را دور نگه دارید.

۴-آرد ذرت

اگر در تابستان از وجود مورچه در خانه رنج می برید، می توانید از آرد ذرت برای دور نگه داشتن مورچه ها از خانه‌ی خوداستفاده کنید. در گوشه هایی که مورچه ها فراوان هستند مقداری آرد ذرت بریزید. شما نیازی به انجام کار دیگری نخواهید داشت. زیرا مورچه ها بوی شیرین آرد ذرت را دوست دارند اما در هضم آن مشکل دارند. با این حال، دانه های شن همان عملکرد را انجام می دهند

۵-خیار

خیار یکی از با طراوت ترین سبزیجات تابستانی است. در حین درست کردن یک سالاد خوب برای خودتان، می توانید مقداری خیار را با پوستشان داخل طاقچه قرار دهید. این روش از مورچه ها که به ویژه مضر هستند جلوگیری می کند.

 

۶- نعناع

واقعیت جالب: بیشتر حشرات، از جمله مورچه ها و عنکبوت ها، اصلاً نعنا را دوست ندارند. کافی است روغن نعناع و آب را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را به صورت اسپری به گوشه هایی که می خواهید بمالید. مزیت دیگر این است که خانه شما بوی نعناع و هوای تازه می دهد. اگر در خانه خود باغچه دارید، می توانید با کاشت نعناع در نزدیکی ورودی، اقدام موثری انجام دهید.

 برای استفاده از روغن نعناع برای دفع مورچه ها، کافی است آن را با آب مخلوط کنید.

۷-صابون ظرفشویی و شکر

به عنوان یکی از موثرترین راه‌ها برای دور نگه داشتن حشرات از خانه، می‌توانید مخلوطی از صابون ظرفشویی و آب قند را امتحان کنید. در گوشه های مربوطه مقداری آب شکر و مواد شوینده بریزید. شکر آنها را به این مخلوط جذب می کند. این روش به ویژه می تواند به شما کمک کند زنبورها و مورچه ها را تحت کنترل داشته باشید. به طور کلی این روش به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

۸- محیط عاری از گرد و غبار

علاوه بر مواد مصرفی طبیعی، می توانید خانه خود را نیز عاری از گرد و غبار نگه دارید و محیطی را ایجاد کنید که حشرات تمایلی به بازدید از آن ندارند. به خصوص از آنجایی که عنکبوت ها مکان های پر گرد و غبار را برای ساختن تارهای خود ترجیح می دهند، یک خانه تمیز و مرتب برای آنها جذابیتی ندارد.

 

افق توفیقی

افق توفیقی هستم. معمار و طراح داخلی فوق‌لیسانس معماری و مرمت بناهای تاریخی ۱۱ سال سابقه کار در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری دارم و به مدت ۴ سال به‌صورت آنلاین در فضای مجازی آموزش دکوراسیون داخلی انجام میدم. البته اگر خیلی دقیق‌تر بخوام توضیح بدم از دوران بچگی توجهم همیشه به دکوراسیون و معماری‌های جذاب جلب می‌شده تا زمانی که توی این مسیر قرار گرفتم. به جز رشته ی معماری به هیچ رشته‌ای علاقه نشون ندادم.

مشاهده نظرات

پست های اخیر

آشنایی با سبک مدرن ارگانیک

مقدمه ای بر سبک مدرن ارگانیکسبک طراحی مدرن ارگانیک ترکیبی هماهنگ از مینیمالیسم، عناصر طبیعی…

1 هفته قبل

آیا میدیمالیسم یک فلسفه تزئینی معتبر است؟

مقدمه ای بر میدیمالیسممیدیمالیسم به عنوان یک فلسفه طراحی قانع کننده ظاهر می‌شود که فضای…

2 هفته قبل

چند نکته در انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک

تزیین یک فضای کوچک چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد، از انتخاب…

1 ماه قبل

طراحی آشپزخانه سفید طوسی لوکس

طراحی آشپزخانه مجلل همیشه یکی از ویژگی های بارز زندگی بوده است و ترکیب رنگ…

2 ماه قبل

گذاشتن این موارد در اتاق نشیمن ممنوع!

ایجاد یک محیط آرام در اتاق نشیمن، نه تنها برای جذابیت زیبایی شناختی، بلکه برای…

2 ماه قبل

10 قانون مهم در تزیین فضاهای کوچک

وقتی از تزیین فضاهای کوچک صحبت می شود، اول از همه، از استفاده از رنگ…

2 ماه قبل